häämenu, pääruokana keitto. Mitä mieltä olette?

  • Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
onko hyvä esim. kermainen kanakeitto ja tuore leipä leikkeleiden ja juuston kera. Mitä muita lisukkeita?
onpa itaraa.....
:LOL:

Vois kyllä sanoa että onpa ahne vieras jos ei keitto kelpaa :D

Ei kai sinne häihin nyt siinä toivossa mennä, että saadaan kerran elämässä niitä hanhenmaksapalleroita ja kaviaaria (joista suurin osa ei edes pidä, mutta kun se kuulostaa niin hienostuneelta)..

Mulle kelpais kanakeitto, porokeitto, ihan tavan lihakeitto tai vaikka nakit ja muussi.
En mä ruuan takia kenenkään häihin ole menossa.

Jokainen laittaa tarjolle ihan just sitä mitä itse haluaa. Jos ei kyseinen, ILMAINEN ruoka jollekin kelpaa niin olkoot ilman ja motkottakoot sitten vaikka selän takana. Itsensä siinä pelleksi tekee.
 
Teille voisi olla hyvä vaihtoehto keittää iso sammio minestronekeittoa. Paljon kasviksia, papuja ja kinkkua. Vilkuilkaa ohjeita. Sen voi tehdä niinkin, että keittää sen kasviskeittona ja jättää lihat erikseen, jotta niitä voi lisätä keittoon kuka haluaa.

Iso mitta on kiva sivusto, josta voi katsoa vaikka paljonko mitäkin ainetta pitäisi varata 50 hengen keittoon.
 
Rouva
Kyllä perinteinen liha- tai lohikeitto sopii mainiosti hääruuaksi, sehän on vallan perinteikästäkin! =)

Kanakeittoa en tohtis tarjota, koska tosiaan monet ei voi sietää kanan makua.
 
Mutta hääparihan sen päättää.
Minun mielipide on: EI KEITTOA!!
Yksissä häissä ollut, joissa oli lohikeittoa...vaatteet sotkussa ja saa varosa, kun lautasen kanssa kulkee, ei hyvä =/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Kyllä perinteinen liha- tai lohikeitto sopii mainiosti hääruuaksi, sehän on vallan perinteikästäkin! =)

Kanakeittoa en tohtis tarjota, koska tosiaan monet ei voi sietää kanan makua.

minä taas olen ajatellut että moni nimenomaan pitää kanasta :)
 
no ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Kyllä perinteinen liha- tai lohikeitto sopii mainiosti hääruuaksi, sehän on vallan perinteikästäkin! =)

Kanakeittoa en tohtis tarjota, koska tosiaan monet ei voi sietää kanan makua.
??? :eek:

En kyllä tunne ketään joka ei voisi sietää kanan makua?!
Paremmin siedetty se on kun ainakaan kalakeitto! Ja moni taas ei syö punaista lihaa.
 
Miukumauku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No morsiuspari itse tietenkin päättää ruokalistastaan, mutta vieraana olisin ehkä hieman pettynyt keittoon.
Ruokahan ei tietenkään siinä päivässä tärkeintä ole, mutta silti.
Siis kun sä menet häihin, niin odotatko sä niiltä aina jotain? Siis ihan niin, että sitten jopa petyt jos jotain sulle tuttua ja turvallista tai mieluista ei olekaan? Eihän ne häät mikään ohjlema sulle ole, ei sulla mitään odotuksia tai vaatimuksia paljon paranisi olla. Ihmeellistä.

 
jeps
ei mittään keittoja vaan kunnon lihaa pöytään.syömään sinne häihin mennään ja paranee olla kunnon evästä jos niitä kalliita lahjalistoja pitää vieraitten noudattaa....voip tulla muuten lahjaksi puutarhatonttu.
 
se rantakalan ehdottaja
No jos kerta kala-allergiaa ja kanakeitto liian arkista, niijn mites ois KASVISkeitto? Siis joku pyhäpäivänohje ja kokki keittämään, niin varmasti hyvää! Ja jotain pasteijaa tms. lisukkeeksi?
 
vieras
Sanoisin kyllä että hääpari päättää, teidän näköiset häät tulee varmaan muutenkin ja jos sinne passaa keitto niin ehdottomasti. Mun mielestä ehkä ei kanakeitto mutta kunnon kermainen lohikeitto niin avot! (meillä oli, oikeen kokin tekemänä ja kaikki kehuivat) Sit oli lihakeittoa niille jotka eivät kalasta tykänneet tai voineet syödä) Tee niinkuin itsestä tuntuu, niinku huomaat joka asiasta voidaan olla montaa mieltä. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
ei mittään keittoja vaan kunnon lihaa pöytään.syömään sinne häihin mennään ja paranee olla kunnon evästä jos niitä kalliita lahjalistoja pitää vieraitten noudattaa....voip tulla muuten lahjaksi puutarhatonttu.

ei meillä vaan mitään lahjalistaa ole. jos jotain haluavat antaa, niin kutsukortissa on lapsemme tilinumero johon voi halutessaan lahjarahan pistää..se riittää meille :) ollaan niin kauan yhdessä oltu ja kaikenlaista rompetta on kertynyt.
 
lissu
täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että kyllä mäkin pettyisin jos häissä tarjottaisiin keittoa :/ varsinkin jos oot tälläytynyt parhainpiisi ym.
jos kerran se juomapuoli on tärkeämpi, niin tarviiko sitten olla ruokaa ollenkaan?
 
Herkkusuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suoraan työpaikkaruokalasta? :D

Liian arkista!
Hyvä keitto on kyllä mielestäni juhlava ruoka.

Enemän minua ihmetyttävät nämä perinteiset häämenyyt: porsaanlihat, keitetyt perunat ruskeine kastikkeineen, muusit tai karjalanpaistit, nehän oikein huutavat arkisuuttaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta hääparihan sen päättää.:
Minun mielipide on: EI KEITTOA!!
Yksissä häissä ollut, joissa oli lohikeittoa...vaatteet sotkussa ja saa varosa, kun lautasen kanssa kulkee, ei hyvä =/
Kummallista ettei ihmiset osaa syödä keittoa vaan sotkevat vaatteensa???????
 
Minusta
keitto sopii oikein hyvin. Meillä oli kinkkukiusausta (auralla ja ilman) , ja hyvin upposi hääväkeen. Mä en halunnut ryhtyä millekään hienostelulinjalle, kun ei olla ollenkaan "hienoja" ihmisiä :D Me panostettiin häissämme sitten kaikkeen muuhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta hääparihan sen päättää.:
Minun mielipide on: EI KEITTOA!!
Yksissä häissä ollut, joissa oli lohikeittoa...vaatteet sotkussa ja saa varosa, kun lautasen kanssa kulkee, ei hyvä =/
Kummallista ettei ihmiset osaa syödä keittoa vaan sotkevat vaatteensa???????
Niinpä..Onko se kotonakin aina vaatteitten vaihdon paikka kun on jauhelihasopat imastu naamaan? :p
 
Herkkusuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta hääparihan sen päättää.:
Minun mielipide on: EI KEITTOA!!
Yksissä häissä ollut, joissa oli lohikeittoa...vaatteet sotkussa ja saa varosa, kun lautasen kanssa kulkee, ei hyvä =/
Kummallista ettei ihmiset osaa syödä keittoa vaan sotkevat vaatteensa???????
Peesi. Herää kysymys, että onko siihen juomatarjoiluun satsattu niin paljon että se on aloitettu jo aamusta.
 

Yhteistyössä