Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

Kääkkis, vaikea sanoa. Kannattaa muuten tehdä joka päivä ne ovistestit, muuten menee harakoille koko homma. Sen tähen just hankinki sen sylkitestin, että ois vähän helpompaa eikä tarttis miettiä millon on pissiny ja muutenki kun on vuorotöitä nyt jne..niin vaikea saada suht samaan aikaan otettua varsinkaan pissasta tota ovistestiä. Noissa ovistesteissä on sekin, että voi olla että ne vahvat viivat ois just tullu sillon ku ei testaa..tai sit jos ei tullut niin siitä ei oikein voi olla varma. Mulla on aina reissujen tähen mennyt nuo ovistestailut ihan pipariksi, joten tiedän tuskan B)

Mulla ois vähän niinku seuraavaksi ovulaatioksi tulossa se sylkiovistesti. Mun ei hyövää kyllä sitä ottaa käyttöön ennen kuin ens kierrossa, joten mietityttää että en taida avata koko pakkausta..nimettäin jos plussaisin niin ehtisin ehkä palauttaa sen vielä. Siinä oli ihan palautusoikeudet ja muut. Pitää miettiä. Sitten jos taas en plussaa, niin onpahan pelit ja vehkeet hyvissä ajoin :D Mulla on nyt kuitenki tainnu tuo ovis jo olla tai sitten aamulla lähti rumba käyntiin, en oikeen tiiä. Peittoja on heiluteltu ja vois vielä tähän illan päälle varmistaa..että on peekule jos ei kohta näytä kaikki testit ainakin viittä viivaa :saint:

Keiju, onpa kurja vaiva kerrassaan! Niin sitä tosiaan voi terveellekki ihmiselle tulla yhtä sun toista, onneksi ei sen vakavampaa..että yrittää positiiviselta kantilta ajatella. Aika yleisiä kuitenkin mitä erilaisemmat suolistovaivat ja muut, vaikkei niistä ihan kamalasti ruokapöytäkeskusteluissa puhella =)

Pääsiäinen on ohi ja töissäki käyty, tosin ei palkkatöissä kun en saa tästä harjottleusta kuin opintopisteet mutta sama se. Että arki alkaa. Hyvä ku lähdettii miehen kans muka ruokakauppaanki, ennen ku muistettiin että ainiinn.. :LOL:
 
kääkkis
Voi Metsätähtönen...Kumpa meillä nyt tärppäis, yhtä kauan ollaan yritetty vaikka mulla onkin vasta se toinen kierto menossa =) Tänään oli testissä taas se selkeä 1 viiva ja huomenna teen sen vikan. Täytyy nyt sit vaan odotella kuun loppuun, mitä se tuo tullessaan.
Hyvin alkaa kyllä jo kyllästyttää tämä, kun ei niin hirveästi viitsi tästä projektista toitottaa ja joutuu peittämään pettymystään jatkuvasti... Sitten kun vielä kysellään, että mitäs meinaat tehdä, että lähdetkös kohta töihin vai...Ei sitä oikein pysty vastaamaan, että: vauvaa tässä on kohta puolivuotta yritetty :kieh: Ajattelin oikeasti hakea vuoden päästä sinne opiskelemaan, ellei sitä ennen onnistu.
 
Sanos muuta, Kääkkis. Oon tässä kalenteria selannut, jos mulla ei tärppää tässä tai ens kierrossa, niin sitten saan synttärilahjaksi menkat :kieh: Ja jos tärppäis tästä kierrosta, niin sitten vois juhannusterveisiksi kertoa kivoja uutisia..mulla on nuo kertomisasiat jo mietitty, mitähän se sitten todellisuudessa on :LOL: Olis vaan niin kiva, kun tärppäis..nyt alkaa vauvamasuja näkemään joka puolella ja mulle on alkanu tekemään vaikeeta jo nyt tuo pienten lasten näkeminen..varsinkin semmosten vuoden ikäisten tai alle..sitten vähän isommat ei enää niin tuo esiin sitä haikeeta oloa. Ja raskausmahojen näkeminen on kans tosi vaikeeta tai jos jossain elokuvassa on jotain raskausonnihihkuntoja jne..päh. Näin sitä vaan muuttuu, vaikka toivois että ei. Tosin jos mulla joku lähipiiristä raskautuis, niin varmaan halkeaisin onnesta, että ehkä tämä ei ole kovin vakavaa sitten :heart:

Oon muuten viime aikoina nähnyt ihan hämäriä unia..oon siis kiertänyt kaupoissa katselemassa oikeen kunnon prinsessahörhelömekkoja. Vasta nyt äsken muistin tämän. ETtä jospa sitä unen siivittämän nyt sitte plussais, kiitos! :D

Mulla tulee muuten tänään varmaan postista se sylkiovistesti, vähän epäilen etten saa näppejäni pidettyä erossa siitä. Eilen tein viimesen pissatikkuovistestin, siis kierron ainoan, ja näytti ihan suht vahvan viivan mutta nega tietysit. Mulla on sellainen tunne, että ovis oli su mutta saas nähdä mitä se sit on. Ovisoireet tuli eilen, mutta mulla nuo jotenkin tulee miten sattuu..pääasiassa ilmeisesti jälkikäteen. Peittoja on kyllä melkosesti heiluteltu, ei oo siitä kii tämä homma B) Nyt ois siis kp 16/26-29..pitänee vielä varuulta tänäänkin heilutella peittoja kun töistä pääsee B)

Jokos on kevätsuunnitelmia? Siis mietin, että nyt kyllä tapahtuu kuukauden sisään niin nopeesti kaikkea..täällä on jo lumet tosi hyvin sulanut että on asfaltit näkyvissä ja metsistäkin aika kivasti sulanu..jotenkin tää kevät on niin energistä aikaa, kun joka paikka alkaa vihertää (ja sitten tulee ne allergiaoireet :D ). Saas muute nnähdä, jos tärppää, että millasia allergialääkkeitä sitä sitten saa syödä...vai saako syödä. Ei passaa ainakaa nnoita mun omia ottaa, kun ne on semmosia jytkympiä. Sais kuulemma syödä rv 12 jälkeen kuitenki, mutta mielellään ei ennen..ihan vaan just in case.
 
Milas
Moikka vaan! niin ne pääsiäisvapaat meni hurauksessa ja uusi työviikko alkaa. Tälle viikolle on ihan hirveesti kaikkea puuhaa joka päivälle, että ihan hirvittää.... Menee viikko ainakin nopeasti ja sitten ollaan taas askel lähempänä kesää :D
Olen tässä sairastellut flunssaa ja jotain vatsataudinpoikasta, ei siis ihan mennyt putkeen pääsiäinen, mutta muu perhe on onneksi voinut paremmin.
Kampaaja ajan sain vihdoin varattua. On se niin jännä, kun kevään ja valon tullessa alkaa kaipaamaan ulkoistakin piristystä itselleen. =)
Kääkkis ja metsätähtönen teille toivotan kovasti onnea, josko se plussa sieltä pärähtäis tästä kierrosta.
Meidän sukuun odotellaan kolmen viikon sisään uutta jäsentä syntyväksi. Vatsa on kuulema jo laskeutunut ja pikku nyytti alkaa tehdä lähtölaskentaa :heart: Jännittää vaan miten kolmevuotias isosisko vauvan ottaa vastaan. On sen verran ärhäkkä emäntä, että voipi olla odotettavissa ihan mitä vaan :whistle: Ajatella, että omaan yrityksen alkuun ei ole enää kuin komisen kuukautta, apua. Kylläpä aika kuluu todellakin joutuin.
 
Meillä oli toinen lapsi jälkijunassa vatsataudissa ja onneksi lievempi kuin siskollaan.

Tässä pääsiäisen tienoilla tuli ihana synnytysohjelma tv:stä. Siinä kerrottiin kivunlievityksistä...Ja siinä oli niiin söpösiä vauvoja että!! Ja taas kuume roihahti! Isäntä vain pyöritteli päätään, kun ilmoitin, että haluan sen vauvan nyt...Eikä tietenkään vielä innostunut asiasta! :xmas: Joten täytyy siis odottaa!

Meillä kevät menee häitä suunnitellessa ja uuteen työhön totuttautumisella. Vauvavatsoja tulee varmasti katseltua kylillä :saint:
 
Milas
Ansis onnea tosiaan sen uuden, vakinaisen työn johdosta :flower:
Minä kans vilkaisin sitä samaista ohjelmaa pari kertaa. Kieltämättä siinä alkoi itsekin miettiä millainen se oma synnytys sitten voiskaan olla :D Mutta vielä pitää malttaa. Työkaverini odottaa kesävauvaa ja hällä on nyt oikein komiasti pumpsahtanut maha esille. Eilinen työvuoro meni sitä ihastellessa. tässä lähipiirissä nyt näitä vauvoja useampi tulollaan, ihanaa =)
 
kääkkis
Metsätähtönen: Mä uskon noihin uniin, tai ainakin mulla on ilmeisesti sellainen kyky että näen enneunia =) Olen oppinut jopa tulkitsemaan niitä ja yleensä ovat liitoksissa vauva-juttuihin. Kerrankin näin, kun unessa eräs tuttu kantoi tyttövauvaa ja hän oli synnyttänyt juuri sinä yönä tytön. Ei ollut edes hirveän läheinen ihminen, mutta jostain se uni kumpusi =) Samoin kun tämä mun ystävän raskaus, kun unessa tein hänen puolestaan sen positiivisen testin ja samana päivänä hän sitten plussasi kun vähän innostin sen tekemään =)
On se kyllä ihanaa, kun on ekaa kertaa ystävä raskaana. Eläydyn niin, että tuntuu välillä että itse odottaisi :LOL: Ihanaa seurata sivustakin sitä projektia, kun on aiemmin ollut itse se odottaja.
Mulle tuli jotenkin hirmuisen toiveikas olo nyt... Nää mielialat vetelee kyllä ihan laidasta laitaan. Välillä olen varma, että ei onnistu vieläkään ja välillä olen varma, että jotain on jo tapahtunut :kieh: Kysäisen nyt vähän limajuttuja ( pyydän anteeksi, jos jollain tekee ällöä ) : Mulla tuli eilen pöksyihin niukasti valkoista, joissa oli vaaleanpunaista seassa, mitä voi merkata, vai voiko merkata mitään? Ennen en ole huomannut vastaavaa. Sitä ennen oli tosi kummallinen tunne tuolla kohdun seudulla, vähän kuin painetta. Nytkin tuntuu painetta taas ja eilen olin ihan varma tosiaan, että jotain on tapahtunut... Tulee kivat nää pari viikkoa, kun nyt jo on sekoamassa.
Väsyttääkin ihan hirmusti, pakko vetästä kohta päikkärit ennenkuin tytöt heräilee :wave:
 
Hei! Täälläkin uusi kuumeilija, ikää ensi viikolla 31 ja miehellä samat lukemat, naimisissa olemme olleet viime elokuusta. Ollaan puhuttu, että vauvan houkuttelun voisi aloittaa loppukeväällä/kesällä 2011, kun kotiudumme ulkomaan työkomennukselta. Haaveissa on siis kevätvauva 2012, mutta eipä tuolla vuodenajalla ole niin väliä, kunhan sitten joskus tärppää.

Esikoista siis kuumeillaan täällä kovasti! En kyllä millään malttaisi odottaa edes yrityksen aloittamista, mutta jospa täältä saisi vertaistukea.
 
Tervetuloa Anskilia :flower:

Täällä on kovasti viime aikoina nähty lapsiaiheisia unia. Meilä jopa mies näki unta, että meillä oli tyttövauva ja uusi isompi koti. Se ei juuri koskaan muista unia, joten jotenkin hellytti :heart: Minä taas näen unia, että valkkaan semmosia hörhelömekkoja tytölle. Tämän jälkeen on varmaan turha sanoa, etteikö vauvakuume ois taas ihan älytön :D Tosin mulla on enemmän edelleen sitä raskauskuumetta kuitenkin, mutta jotenkin nyt se on siirtynyt noihin vauvakuumeilusta vähän isompiinkin kun näkee aina välillä noita kasvavia pienokaisia ja ne on niin hellyttäviä ja tomeria!

Mulla sylkiovistesti näytti eiliselle ovista, en jotenkin jaksa uskoa. Minusta se oli nimettäin viime viikon su, lämmönnousut ja limat ym viittaisivat kans siihen. Että oonkohan nähny harhoja :LOL: Ainakin toivon, että oli jo ettei tarvis niin pitkään odotella taas tätäki kiertoa.

Kääkkis, miltä vaikuttaa? =)
 
kääkkis
No, täällä vaikuttaa erittäin varhaiselta pms:ltä :LOL: Olen ollut siitä tiistaista ( jolloin tuli se pieni vuoto) ihan pirun äkänen, varsinkin tuo mies ottaa niin aivoon ja riittää kun jo näänkin sen niin sauhu nousee. Rinnat kipeät ja on ajoittain sellaista lievää menkkakipua. Olen ollut myös tosi väsynyt, mutta se voi olla ihan flunssan jälkioirekin. Mulla menee nyt kp 25, että ens viikonloppuna toivottavasti jotain tapahtuu jos tapahtuu...
Itseasiassa mua vähän pelottaa, että toivon sitä plussaa niin hirveästi, et sen takia mulla ei tule mekkoja :ashamed:

White Gold: Mä suorastaan rukoilen, että oli kiinnittymistä =) Nyt on tosi kuivat meiningit, eikä mitään ole tullut sen jälkeen.

Mitäs Metsis? Onko sulla nyt mitään " epäilyttävää" mikä saattais viitata raskauteen? Mä en taida uskaltaa sitä sylkiovistestiä tilata, jos se näyttelee ihan mitä sattuu.

Onneks on koirajuttuja tää viikonloppu, niin saa hetkeks taas ajatukset pois =)

anskilia: Tervetuloa joukkoon :heart:
 
Ansis, mulla on tullut 1-3 päivää oviksen jälkeen ja menkkojen ekaan päivään asti kipeet. Eli aika ilkeen pitkä aika. Nyt ei onneks ole juuri kipeet, koska mulla se saattaa olla että heräilen yöllä tuon tähen.

Kääkkis, ei oikein mitään olotiloja kun lähinnä nuo siitepölyt vaivaa. En oo varma oikeen miten tuo ovis nyt meni, että saas nähdä. Onpahan tiedossa, että jos venähtääkin kierto, niin sit on tuo ovis ollu vaan myöhemmin. Muut merkit kyllä edelleen ja tuo fertilityfriendiki nakkas paljon aikasemmaksi tuon oviksen. Et saas nähdä..toivottavasti tärppäis, kun kivasti kevättäkin pukkaa =)

Täällä on kovasti siivoiltu ja viety jo takkeja ja kenkiä talviteloille. Lisäksi on kenkiä lankkailtu, että ei sitten odota varastossa törkyset kengät kun talveen ryhtyy taas joskus sitten. Että ois kevät ja auringonpaiste isommalla teholla tervetullutta :heart:
 
kääkkis
Mulle on tämä rintojen arkuus kyllä ihan uusi juttu. Ennen en ole moista huomannut, mutta viime kierrossa se alkoi ja kierto oli sen 4 kk... Toivottavasti tämä ei nyt merkitse samaa :kieh: Nyt se alkoi viime viikolla, kierron alkupuolella sitä ei ollut, joten olen toiveikas nyt tuosta Metsiksen kirjoituksesta että olen ovuloinut =)
Olen kyllä tosi tympääntyneessä mielentilassa, toivottavasti menee nopeasti ohi koska alkaa rassata jo itseäkin.

Lumet on sulaneet tosi nopeesti meidän pihaltakin ja on kiva että tytöt pääsee harjoittelemaan pyörällä ajoa =) Esikoisen kanssa on kyllä vähän tahtojen taistoa, kun ei viitsi polkea, jos on vähänkään ylämäkeä ja nuorempi ei vielä osaa mutta yritys on kova :LOL: Mullakin oli kiva kevät-fiilis, toivottavasti saan sen takaisin pian... Jospa vaikka plussan myötä =)
 
Täällä päivittäin käyn lueskelemassa, mutta en paljon kirjottele kun ei oo oikeen aihetta. Kuume edelleen vaihtelee aika paljon.. Koko ajan vähän kuumeillaan, mutta ei niin sietämättömästi, että asialle pitäis tehdä vielä jotain :)

Kovasti pitäis päättää mitä tekisin tän kotona olon jälkeen.. Mennäkkö kouluun vai töihin. Onneks yks tutkinto on jo, ettei sen puolesta ole pakko kouluun mennä. Varmaan töihin suuntaan, sen verran alkaa mennä hermo siihen, kun rahat on koko ajan lopussa..

Mut en minä ole unohtanut teitä, vaikken mitään ihmeemmin oo saanu kirjoteltuakaan..

Ja rinnat mulla on arkana ollu vaan raskauden alussa, siitä oon molempina kertoina aavistanu olevani raskaana ja niinhän sitä sit olinkin :)
 
Suan, pakko sanoa itekki että olisin oikeen mielelläni jo työelämässä :LOL: Siis vielä jos on semmosen alan tutkinto, mistä tykkää, niin hyvä homma. Mustakin ois kiva joskus käydä ostamassa itselle vaikka ex tempore jotkut housut tai joku paita, mutta käytännössä se ei oikeestaan onnistu. Näin niinkuin tsemppausviestinä =)

 
Metsätähtönen, joo ala on sellanen joka kiinnostaa. Lähinnä lisäkouluttautuisin vielä. Mutta samaa mä olen miettiny myös, että olis kyllä niin ihanaa että olis joskus varaa yhtäkkiä mennä vaikka ravintolaan syömään ja siitä vaikka vähän shoppailemaan ilman että tarvitsee miettiä miten se "tuhlailu" vaikuttaa sitten loppukuulle.. Ärsyttää kun joka päivä pitää laskea että kuinka kauan vielä siihen että tulee taas rahaa. Eli sen takia varmaan töihin menen, ei paljon huvittaisi taas seuraavaa 5 vuotta vetää minituloilla jos vois kerran vähän tienatakin.
 
Lueskelin kaikkia vanhoja kommentteja täältä ja mieleeni ponnahti yksi kysymys: Mikä on kn? :eek: :snotty: :wave:

Laitetaan tähän samaan syssyyn nyt vielä oman navan tutkiskeluja... Täällä siis yk 2 menossa, mutta nyt on tullut sellaisia oireita, että mietin, että olisinko sittenkin voinut raskautua jo yk 1:llä... Toisaalta voihan nuo oireet muustakin johtua, mutta mutta. Mulla on siis pahoinvointia, ei mitenkään älyttömästi, mutta semmosta yleistä kuvotuksen tunnetta varsinkin iltaisin. Hieman on myös pyörryttänyt aika ajoin. Rinnat tuntuu jotenkin muhkeammilta kuin aiemmin. Alavatsa oireilee kuin menkkojen aikaan. Emättimen seinämät ovat kuin turvoksissa. Lisäksi eilen tuli aivan älytön määrä limaa = "kerro lisää"-osastoa :LOL:

Melko realistinen koitan olla, enkä odota liikoja, mutta silti en jaksa odottaa tämän kierron loppua, että pääsisin testailemaan. Lupasin ukolle nimittäin, että en testaile hölmönä :LOL:
 
TMirre, kn taitaapi olla kohdunnapukka. Sen sorklaamisesta taitaa olla omia ketjujakin :LOL: Siis jotku kokeilee, että onko se ylhäällä vai alhaalla, pehmeä vai kova, auki vai kii jne. Muistaakseni tuolla pesumetkumitkälie-sivustolla on tosta asiaa: http://metku.net/~pesu/ehkaisy/ olikohan tossa joku tyyliin noita luonnollisia ehkäisyjä..hassussa paikassa.

Suan, oisko semmonen että voit joskus pikku hiljaa esim töiden ohessa opiskella? Joissakin on tosi hyvin tehty noi, osassa sitten tietysti ei. Voihan sitä tehdä niin, että menee eka töihin ja sitten myöhemmin vaikka opiskelee lisää. Jos tuntuu, että rahareikiä on liikaa =)
 
Valitettavasti en ole raskaana, vaikka rinnat on kipeät...Olen yhdistänyt sen hormonikierukan toimintaan...Täytyypi ruveta tarkemmin seuraamaan oviksia ja rintojen kipeytymisiä.

Mitä mieltä olette, että uskaltaako sitä lähteä heti yrittämääm raskautta, kun kierukan on ottanut pois? Vissiin fiksut sanoovat, ettei kannata, mutta kun me ei kauheasti tykätä pelailla kortsujen kanssa :xmas:

Täällä kanssa iso pyykkivuori, kun kaikki talvivaatteet on nyt siirtymässä naftaliiniin...Vielä kun sais jostain intoa siivota koko talo, niin se olisi jotain se! :D Sitä odotellessa...
 
Metsätähtönen juu, on niitä sellasiakin. Mä haluaisin amk-tutkinnon, mutta niissä on aika harvassa nuo mahdollisuudet opiskella töiden ohessa. Ja jos töitä tekee pitkää päivää ja siihen vielä amk-opinnot iltahommiksi, niin eipä siinä perheelle jää aikaa :/ Ja sit on oppisopimusmahdollisuus, jota olen itsekin miettinyt, että lisäkouluttautuisin erikoisopinnoilla sillä tavalla. Siinä vois käydä töissä samalla. Mutta katsotaan nyt mihin tässä vielä päädytään.
 
kääkkis
Millonkas Metsis meinaat testailla?? =) En ole yhtään malttamaton, juu...
Saas nähdä mitä mulla täs käy. Viimeyönä näin unta, että vuodin veristä vuotoa, mutta se jäi auki oliko menkat vai kiinnittyminen. Mä olen tosi väsynyt yhä, eikä tosiaan ole väliä nukunko kuinka paljon :/
Mun täytyy viedä tänään mun vanhempi marsu (5,5 vuotias) lopetettavaksi. On lopettanut syömisen ja juomisen, enkä jää odottelemaan että kituu, kuten mun edelliselle marsulle kävi :'( Sellainen iltapäivä täällä tiedossa, mites muilla?
 
Tuli muuten tässä mieleen, että nykyään voi lähihoitajaksi opiskella oppisopimuksella. Tuli tässä mieleen vaan, jos joku on harkinnut tuota alaa.

Kääkkis, no pakkohan se on torstaina testata jos on liuskatestit tulleet (aivan, tilasin taas niitä että voin saada vaikka viidet viivat :D ). En kuitenkaa raaski sitä mun digiä käyttää. Mulla on to nimettäin vapaapäivä, niin siksi sillon testaan. Tänään on siis kp 23/26-29 ja tuolle jälkimäiselle kierrolle on kyllä aika nippanappa sitten to, mutta samapa se. Saan varmaan sen testihimon siinä tyydytettyä pariksi päiväksi ja vapaapäivänä ei niin haittaa negahommat. Tosin on mulla siinä mun omat palkkatyöt kyllä, kun on tätä työharjottelua siis pääosin nyt. Mutta niissä ei haittaa kyllä mitkää testitulokset, menee vaikka unissaan B)

Kääkkis, jaksamista marsun viimeiselle matkalle. Mulla itelläkin on ollut ties mitä pientä "öttiäistä" ja tiedän kyllä, miten vaikeaa niistäkin on luopua.

Täällä ois vp, kun oon tuota työharjottelua pakertanut ja sitten ajattelin, että mitäpä jos kävisin ostamassa maraboun vadelma-jogurttin makuisen suklaalevyn lähi-siwasta? :D Taidan käydä..aivan mahtava päivä, mutta siitepölyt vaan leijailee tuolla, että ulkona ei yhtään ihanaista kyllä.
 

Yhteistyössä