Haaveissa vauva 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grapen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovasti plussia toivon teille kaikille!

Itse aloitin uudessa työssä keväällä ja jotenkin tuntuu etten kehtaa heti ensitöikseni jäädä raskaaksi. Vaikka toisaalta ikää on kyllä jo 36 v että sen puolesta ei pitäisi enää turhia odotella.
Siksi ajattelin että kun helmikuussa vuosi tulee täyteen uudessa työssä niin voisin jättää ehkäisyn pois ja sitten olisin ehtinyt olla työssä jo pari vuotta ennenkuin vauva syntyy.
Teidän juttuja lukiessa tosin tuli niin kova vauvakuume etten jaksaisi odottaa enää hetkeäkään!!

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07

Jännäyslista
Mi-iu Marraskussa 7.11 tai jotain sinnepäin..
Grapen 1.-8.11
Lumikukka 28.-29.10.

Tervetuloa hempsukalle minunkin puolestani! On tullut sattuneista syistä tuijoteltua omaa napaa vain täällä päässä! Noh, kyllä tämä tästä rauhoittuu kunhan asia varmistuu suuntaan tai toiseen.

Mullakin on juuri tuo tilanne, että olen vasta aloittanut uudessa työssä... Tai itseasiassa kohta olen ollut tuolla jo vuoden, mutta elokuun alusta sain vakipaikan. Pikkuisen hävettää, mutta sellaista se elämä on! Mulla ei riittäisi maltti lykkämään yrityksen aloitusta sen takia ;) Mutta ikävä sattuma työnantajan kannalta.

Huomenna olen koko päivän koulutuksessa... Kun ei vain täti alkaisi kesken kaiken siellä, pitänee varata välineet varulta matkaan.

Pitäisi tietysti ajatella omaa elämää eikä työnantajaa kun tälläiset asiat on vaakakupissa.
Pitää nyt katsoa mitä tässä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja mitäpä näitä pohdin kun en tiedä suostuuko mies ollenkaan uuteen vauvaan. Mutta onhan tässä onneksi talvi aikaa väsyttää mies ; )

Meillä aikaisemmat raskaudet on alkaneet heti ensi yrittämällä, mutta pelottaa että ikä on tehnyt tehtävänsä siinäkin asiassa. Ja toisaalta mietityttää nuo riskit mitä iän mukana tulee. Voi kunpa tuo rakas haave vielä joskus toteutuisi ja saisi pienen nyytin syliin..

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista
Grapen 1.-8.11
Lumikukka 28.-29.10.

Jaahas, piti päivittää ikä ajan tasalle saman tien...

Ei mua muuten toi ikä stressaa ollenkaan, koska en tunne itseäni ollenkaan niin vanhaksi, mutta tämän vauva-asian kanssa vähän... Vaikka näytän ikäistäni nuoremmalta, niin sillä tuskin pystyy huijaamaan omaa kroppaansa ;)

Minäkin olen tainnut vain tuijotella omaa napaa *häpeää*. Tervetuloa Hempsukka mukaan!!Lisäile tietojasi listaan, jos haluat.

Helmille näin jälkikäteen onnittelut syntymäpäivän johdosta :)! Entäs Ama, rupeatko nyt kirjoittelemaan odottajien -puolella? kiva olisi seurata sun raskauden etenemistä niin täytyy käydä sit kurkkimassa kesäkuisten ketjusta, jos sinne alat kirjottelee :).

Mä malttamattomana odottelen ovista, jos sellaista edes on odotettavissa tässä kierrossa. Mutta positiivista on, että Amakaan ei tainnut bongata ovista ja silti siitä kierrosta raskautui =). Tää on kyllä niiiin yhtä odottamista. Ei sitä oikein osaa relatakaan.

Mi-iu, mäkin kävin eilen kampaajalla. Ihan kivan tukan sain minäkin. Piristystä ja vaihtelua ainakin.

Mä oon ollut jotenkin tosi väsynyt. Varmaan vaikuttaa tää harmaus ja pimeys. Nyt pitäis saada itsestään niskasta kiinni ja ruveta siivoamaan. Seksikään ei oikein innosta, kun väsyttää eikä jotenkin sytytä nyt se homma.

Jep, mutta tää lähtee kahvin juontiin, jos se piristäisi.

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07
Hempsukka, 36 v, Etelä-Suomi, vielä haaveilija

Plussanneet:

Jännäyslista
Grapen 1.-8.11
Lumikukka 28.-29.10.

Lisäsin nyt sitten itseni tuohon hännän huipuksi!
Toivottavasti siirryn vielä joskus haaveen toteutukseen teidän kanssanne = )

Katselin vanhoja raskauden aikaisia terveyskortteja ja tuli mieleen, että itse kun yritin jäädä raskaaksi niin tarkkailin emättimen väriä! Eli emättimen limakalvot muuttuu tummemman punaiseksi raskaana ollessa! Jostain sen silloin luin ja kyllä se paikkansa piti jo alkuraskaudessa, älkää naurako.. *nolottaa*
Eikö kukaan muu ole "peilaillut" itseään..?

tuo olikin ihan uus juttu..pitää varmaan ruveta peilailemaan sitten kun pääsee taas jännäilemään ;)

ajattelin nyt alkaa pitämään kropastani parempaa huolta. mun pitäis opetella syömään kunnolla ja oikein. tuntuu, että korvailen vähän liikaa aterioita sellaisilla makeilla ja pikkusuolaisilla välipaloilla aika ajoin. onko muilla tätä ongelmaa? olen itse tosin aktiivinen liikunnan harrastaja ja painoindeksikin on normaalin alarajoilla. ei varmasti olisi pahitteeksi painon lisäyskään. voi vaikuttaa varmasti hedelmällisyyteenkin. tosin yritän aina syödä terveellisesti, mutta välillä unohtuu se oikea kunnon ateria, jossa olisi kaikkia ruokaympyrän juttuja tasapuolisesti.

kirjoittelehan ama tosiaan vielä meillekin tänne kuulumisia aika ajoin. minäkin haluan pysyä kärryillä, että miten aman raskaus etenee :)

Siis ette ikinä arvaa mitä eilen tapahtu... MUA KOSITTIIN =) =) =)

Täällä on yllättäen kovasti hymyilyttänyt koko päivän, ja linjat käyny kuumina kun oon surffaillu sormuksia katselemassa. Huomenna sormuskauppaan, ellei jo tänään...

Mäkään en muista kuulleeni tuota alakerran värin muuttumista. Se ainakin on sellainen raskaus "oire" mistä ei varmaan voi erehtyä...

Mikäs on jännääjien tilanne?

Omassa navassa tätä tylsää samaa odottamista. Kp 8 vasta...

Niin mulla oli siis eilen synttärit... Aamulla sain onnittelut ja paljon pusuja, ja mies vei oma-alotteisesti koiran ulos, että sain nukkua pidempään. Töistä tullessani sain kimpun ihania vaaleanpunaisia ruusuja =)

Mies halusi viedä mut syömään yhteen kivaan paikkaan, johon oli jo pitkään ollut tarkotus mennä, mutta ei oltu saatu aikaiseksi. Paremmat päälle ja korut vielä. Yks sormus oli hukassa, ihmettelin mihin oon sen pistäny... Matkalla vietiin vielä koirus kaverin luokse hoitoon, ettei sen tarvinnu koko päivää olla itekseen kotona. Kerroin kaverille että olin saanu ruusuja, ja se sano heti että nyt se varmaan kosii sua. En kyllä ollenkaan uskonu...

No sitten syötiin aivan ihanat ruoat ja oli kynttilät ja kaikki. Sitte ku oli ihanan näköset jälkiruoat nenän edessä, mies sano että mulla on sulle vielä yks lahja, ja kaivo sormusrasian taskustaan - mä vaan haukoin henkeäni... En rasian avattuani tajunnu mitään, katoin vaan että miten se on osannu ostaa ihan samannäkösen ku mun vanhat =) Eli mulla on vuosia ollu käytössä kaks ohutta kihlasormuksen näköstä hopeasormusta vasemmassa peukalossa ja kolme samanlaista oikeassa keskisormessa, ja rasiassa oli yks näistä oikean käden sormuksista, se mikä oli hukassa aikasemmin...

Mies vaan sitten totes että tää on nyt se hukassa ollut kappale, ja että mennään heti ensi tilassa sitten ostamaan ne oikeat sormukset, että saan sit just sellasen kun haluan =)

Nauroin kyllä makeasti tolle oivallukselle miten voi kosiessa antaa sormuksen, joutumatta itse tekemään valintaa ja ottamatta riskiä että sormus on ihan vääränlainen ;)

Ihanaa Helmi! Onneksi olkoon :) :) Aika ovelasti hoiti sormushomman tuo miehesi :D Hyvä hyvä!

Kopsaan toisesta ketjusta kun on vähän kiire: Kiitos kovin peukutuksista, mutta peukalot voi nyt rentouttaa. Elikäs tänään alkoi sitten menkat, mutta mieli on tosi hyvä. Olisi ollut pieni shokki silti, jos heti olisi tärpännyt :) Viikonloppuna aion käyttäytyä niin edesvastuuttomasti kuin suinkin pystyn ja nauttia siitä täysin rinnoin :) Vastuunkannon aikakin tulee vielä.

Parempaa onnea muille jännäilijöille! bd

Aika jännä kyllä kun olivat noin paljon myöhässä aiemmin kellontarkasta 28 päivän kierrosta. Ehkäpä pillereillä on ollut jotain vaikutusta vielä tähän saakka? Edellinen kiertokin venyi parilla päivällä ja tämä vielä enemmän. Mutta pitää pistää korvan taakse, että kuukauden päästä ei hätkähdä jos ei aikanaan näy.

voi ei Helmi, ihanaa!! Paljon onnea!! :)

Täällä kp31... eilen olis voinu alkaa, mut odotellaan nyt vielä ainaki viikonloppuun... jomotellu on jo useita päiviä :P katsotaan, odottavan aika on pitkä...

Sain tällaisen meilin ja hokasin, että näinhän saankin tämän teillekin... :)

Mikä on mi-iun tilanne? Onko täti pysynyt kotonaan??

Suomalaisesta kansanperinteestä löytyy useita keinoja lapsen sukupuolen
määrittämiseen. Mikäli jollakin asia on ajankohtainen ja toivomuksena
ehdottomasti jompikumpi sukupuoli, tässä vinkkejä miten varmistaa asia:

Kauhajokelaiset ja karstulalaiset olivat sitä mieltä, että pojan saa, jos
yhtyy naiseen oikealta puolelta. Asiaa pystyi tehostamaan lausumalla kolme
kertaa ’poika tulla pitää’.

Merikarvialla luotettiin siihen, että poikalapsia siitettiin laittamalla
sängyn alle vasarat ja hohtimet. Vimpelissä poikalapsia tehtiin karvalakki
päässä ja kintaat kädessä. Saarijärvellä poikalapsi hankittiin naimalla
vanhan saunan raunioilla.

Karijoella miestä neuvottiin sitomaan toisen kiveksen ympärille pitkä
villalanka, jos hän halusi hankkia itselleen pojan. Heinäjokelaiset
heittivät poikia tehdessään sängystä patjat ja petivaatteet pois. Alavudella
sängyn suunta määräsi lapsen sukupuolen. Sängyn ollessa pitkittäin, syntyy
poika, poikittain, niin syntyy tyttö. Korpilahdella oltiin sitä mieltä, että
alavutelaisilla suunnat olivat menneet täysin sekaisin – korpilahtelaisten
mielestä tyttö tehtiin sängyn ollessa pitkittäin eikä poikittain.

Mouhijärvellä luotettiin siihen, että yhdynnän aikana esiintyvät ilmavaivat
tuottivat tyttöjä. Utajärvellä tosin oltiin sitä mieltä, että menettely
tuotti pahapuheisia lapsia. Lehtimäkeläiset luottivat hiukan sadistisiinkin
keinoihin: naista piti yhdynnän jälkeen löydä vyöllä, jotta lapsesta olisi
tullut miespuolinen. Kiteellä poikaa tekevä isäntä tuli sänkyyn vasemmalta
puolelta pitäen puukkoa suussaan ja kirvestä kädessään. Vimpelissä pojan
varmistamiseksi riitti se, että makuuhuoneen seinälle ripustettiin ase.

Yllättävää kyllä kaikki vippaskonstit liittyy siihen miten pitäis poikia tehdään... No, onneks meillä on sänky poikittain, niin tulee sitten tyttö. Tai poika ;)

Kp 5 menossa, hirmupitkä aika vielä ovikseen näillä kierron pituuksilla... Onneks on paljon muuta mietittävää. Tänään sormusostoksille =) =) =)

Harmi kun se tätsy löysi Lumikukalle, mä olin jo ihan varma että nyt tulee plussaa... Kalevala-korulla on muuten ihanat Lumikukka-korut, niitäkin tossa taas ihastelin sormusnettailun lomassa.

Peukutuksia vielä mi-iulle bd bd bd!

Voi miten ihania uutisia taas!! Onnea Helmi!!! :)

Lumikukka *rutistus tädistä* Mä en muuten käsitä miten sänky on poikittain tai pitkittäin...? Nooh... olenhan blondi. ;) Tässä vaiheessa on aika sama miten päin sitä nai ja kumpaa sieltä syntyisi, kunhan vaan syntyisi. :)

Jeps, täti tuli. Harmittaa pirusti, mutta minkäs teet. Enemmän ärsytti oma mies, kun juttelin sille muutama päivä sitten, että olen ihan varma, että nyt olen raskaana. Se vaan tuhahti siihen, että älä viitsi ajatella noin, kun aiheutat vaan itsellesi paineita. Ja tänään ilmoitin aamulla, että ei ole vauvoja tulossa, niin eipä se siihen mitään tuumannut.
Omituinen täti muuten. Aamusta oli ihan normaalisti tulollaan, mutta loppu päivästä tyrehtyi ihan tyystin, eikä mitään särkyjä. Normaalisti joudun napsimaan särkylääkkeitä monta päivässä, että pystyn liikkumaan ja vuodankin ihan kunnolla. Negankin testasin toissapäivänä, että en jaksa uskoa, että tässä nyt olisi kysymys niistä omituisista raskauksista, joissa tulee vuotoa alussa tai koko raskauden ajan.

Eli

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07
Hempsukka, 36 v, Etelä-Suomi, vielä haaveilija

Plussanneet:

Jännäyslista

Lumikukka, poistin sutkin tuolta jännäyslistasta. Laitetaan uudet jännäykset.

Mi-iu:lle vielä peukutuksia!

Hyvää kummitusviikonloppua! -G kp1

Lumikukka, sinänsä hyvä tilanne.. tätiä ei näy.. yritän vielä hillitä toiveitani mutta kyllä sitä korkeelta pudotaan jos menkat sitte alkaakin...toivotaan että ei ala...

Kurkkukipua täällä, uah!

Pahoittelut Lumikukalle ja Grapenille menkoista ;(. Kunpa nyt Mi-iulla onnistaisi db.

Mä en edes vielä viitsi lisäillä itseäni jännäyslistaan, kun näin pitkillä kierroilla tuntuu ihan ikuisuudelle ennen kuin rupee odottelee tätiä/plussaa. Tässä vielä olisi niin pitkä aika siihen mahdolliseen ovikseenkin. Ihan älytöntä kyllä joskus kp 22 odotella ovista, kun monet jo siinä vaiheessa odottelee tätiä... No, tällaista odottamista tää on naisen elämä ;).

Vähän on nyt mietityttänyt, kun olen nyt saanut harjoittelupaikan sieltä paikasta mistä olen koko opintojeni ajan haaveillut, niin jatkon kannalta ei varmaan olisi hyvä olla maha pystyssä, jos meinais saada sieltä ihan oikeita töitä harjoittelun jälkeen. Mutta olen ajatellut, etten uran takia ala siirtämään perheen perustamista. Asioilla, kun on yleensä tapana järjestyä.

En tiedä sitten onko tää hyvä aika perustaa perhettä, kun on valmistumassa vai olisiko sitten parempi, kun on ollut muutaman vuoden töissä. Vähän tuntuu, että tän ikäisiä naisia ei mielellään oteta töihin, kun kohta kuitenkin on perustamassa perhettä. Ja taas toisaalta, jos perhettä perustaa, kun on valmistumassa ja sitten on jo perhe kun etsii niitä töitä, niin ottaako työnantajat mielellään pienten lasten äitejä... Mä koen jotenkin vaikeaksi tän nyky-yhteiskunnan asetelman yhdistää ura ja perhe/perheen perustaminen.

Jopas tuli taas pohdintaa. Hyvät pyhät kaikille!

Kyllä siis kovasti pyörii ajatukset mahdollisesta raskaudesta päässä... huh! kun pystyisi olla miettimättä... testiä en viitsi vielä tehdä, kun ei välttämättä näy mitään kun en ole varma minkä pituinen kierto tästä pitäisi tulla... viime kierto oli sen 30 ja sitä edelliset 37... tosin vyöhykkeen avulla sain kierron 30neen eli voisin uskoa että se voisi olla hieman päälle 30... nyt on kp 34...
Huomiseen jos selviän, niin vyöhyketerapeutille täytyy sit sanoa että ei koske "kohtu" pisteisiin ollenkaan... Vitsit että mä niin toivon et meille olis nyt annettu suuri lahja tonne masuun..
Onhan tästä jo puolvuotta pelattu "riskillä" raskautua... vaikka virallinen yritys nimellisesti alkoi häiden jälkeen, mutta sitä ennen ollut jo muutama kuukaus kun on voinut "vahinko" käydä... Toivoisin niin suuresti että olis hyvä syy olla uutena vuonna kuskina :D olis huippua!
Mutta tämä yrittää nyt hillitä itseään vielä... vaikeata se on!

Ihana tähti kun ajattelet kans noin että uran takia ei ruveta perheenperustamista siirtämään... asiat järjestyvät aina jollain keinolla :)) ja jos työnantajat ottaisivat aina semmosia työntekijöitä joilla ei olisi lapsia, niin pelkohan siinä on että heti kun he saavat työpaikan niin pamahtavat raskaaksi.... toisaalta kun on jo lapsia ja hoitovapaat vietetty, lapset hoitoon, niin ei ole niin suurta "pelkoa" että nyt se heti taas jättää meidät pulaan... :D eli asian voi ajatella noinkin että jos ei vielä ole perhettä niin heti alkaa perustaminen kun saa vakipaikan....
Luottavaisin mielin vain eteenpäin tähti ;)

Minä kylläkin olen jo reilusti vanhempaa kaartia (36v) kun te mi-iu ja tähti*, mutta silti vaikka lastensaanti ajoissa eletään viimeisiä vuosia niin silti olen ajatellut venyttää vauvahaavetta vielä kevääseen. Mutta nyt alkaa kyllä mietityttämään että onko siinä oikeastaan mitään järkeä? Eipä se työnantaja varmaan yhtään kiitollisempi ole vaikka sen puoli vuotta vetkuttelisin! Vai..??
Voi kun osaisin päättää ja olla itsekkäämpi..