Haaveissa vauva 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa joukkoon Miisa! Minusta tuo oli ihanasti sanottu, että meissä on paljon positiivista energiaa =D, kiva kuulla.

Täällä ei (valitettavasti) ole mitään jännää raportoitavaa omasta navasta. Tein sitten mielenkiinnon vuoksi lauantai aamuna raskaustestin. Tänään siis, vasta, kp 33/37 (?) eli negaahan se näytti. Mutta nyt sitten on raskausajatukset laantuneet. Keskiviikon ja torstaina paikkeilla odottelen tädin saapuvan tai testaan vielä toisen kerran, jos se ei ole vielä saapunut. Tylsää.... Mäkin niin tahtoisin olla jo raskaana!

Minä käyn myös odottajien ja hoitopuolella lueskelemassa niitä keskusteluita. Nyt on tän yrityksen myötä ruvennut tulee kaihoisa mieli, kun perustetaan odotuspuolelle niitä ketjuja mihin itsekin olisi voinut päästä. Nyt odottelen milloin kesäkuiset alkaa kirjoittaa... Kunpa itsekin pääsisi niihin.

Viikonloppu on taas mennyt nopeasti. Ihanaa on ollut vain olla, mutta takaraivossa vaan aika ajoin rassaa kouluasiat. Ei huvita vain viikonloppuisin lukea tenttii, kun pitäähän sitä olla muutakin elämää.

Etusivulla oli muuten juttu talvihäistä (niistä oli silloin puhetta vähän aikaa sitten). Kävin ketjun lueskelemassa, niin kovin kärkästä keskustelua oli. Olisin kuvitellut sieltä bongaavani paljon vinkkejä talvihäihin, mutta se olikin pitkälti sanaharkkaa.

Voi kun itselläkin olis tuollainen totaalikieltäytymiskausi alkoholista menossa =)
Lauantaina tuli otettua oikein pitkän kaavan mukaan ja vieläkin on hiukka homelo olotila =( Tosin en olekaan pitkään aikaan juossut missään baareissa ja ottanut olan takaa. Kotona on tosin tullut tissuteltua viiniä ja joskus joku paukku. No ens viokonloppu meneekin sitten tätiä odotellessa, että se siitä taas sitten. Saas nähdä päästääkö täälläkin tammikuussa jännäämään oviksen tuloa ym.
Toivoa ei kannata koskaan menettää....

Olen tässä ajatellut, että jos ei nyt tästä kierrosta tärppää, niin sitten oikeastaan saisi mennä useampi kuukausi ennenkuin natsaa. En millään haluaisi olla helteillä viimeisillään, olo on normaalitilassakin niin paska silloin.

Huhhuijaa! Tämä rouva on vetänyt polttareita viikonlopun ja nyt ihan finaalissa, mutta töissä on istuttava, vaikka kuinka haluaisin vain nukkua. Siitä alkoholin käytöstä, niin en ole vähentänyt, vaikka kyllä pitäisi ehdottomasti. Jos olen vahvasti epäillyt, että voisin olla raskaana, niin yleensä olen tehnyt testin ennen kun lähden juhlimaan. Tupakan polton vähensin vain alkoholin yhteydessä polttamiseen. Tämän viikonlopun jälkeen voin kyllä sanoa, että nyt pidetään nenävalkaisua. :)

Ovis oli ehkä tuossa viime viikolla, kerran ehkä osuttiin niille main peuhaamisen kanssa. Toivottavasti tämä väsymys johtuisi plussaamisesta eikä kapulasta... :)

Musta on kovin hassua, että ihmiset on näin keskustelupalstoilla hirveän usein kärkkäitä ja ehdottomia mielipiteissään. Onhan se mukava, että on sanottavaa ja mielipiteitä, mutta pitääkö pahoittaa toisten mieltä sen takia? Kun tuntuu, että monilla on tavoitteena vain provosoida muita ja aiheuttaa riitelyä. Mä yritän aina ymmärtää asioista sen toisenkin puolen ja olla arvostelematta, kun en itsekään ole täydellinen (todellakaan). Mutta jokainenhan sitä tekee, mutta kun osaisi esittää asiansa rakentavasti.
Musta on siksi kovin kiva kuulla, että jonkun mielestä meidän jutuissa on positiivinen vire. Eikös meidän tarkoitus olekin tsempata toisiamme, kun stressattaa riittää tämän asian kanssa varmasti muutenkin. Yritän ajatella aina, että positiivinen ajattelu kerää ympärilleen positiivisuutta (eli plussaa!!!) ;)

Mä oon kanssa miettinyt sitä, että jos nyt tässä lähikuukausien aikana raskautuisi, olisi sitä varmaan aika tukalat olot loppuraskauden aikana helteiden takia. Mulla on myös alku kesästä aina allergiaa, johon olen käyttänyt allergialääkkeitä. Voin vaan kuvitella miten kauhee olo olisi ilman lääkkeitä aivastella tuskasena...

En aio kuitenkaa missata näitä kuukausia, et jätettäis yritys väliin. Ei tää raskautuminen kuitenkaan niin helppoa ole niin parempi käyttää hyväkseen jokainen kuukausi.

Kivahan se olisi saada jo Utelias pahalainenkin meidän kanssa jännäilee :). Kyllä se tammikuu nopeasti tulee! Onkos teidän taloprojekti alkanut? vai alkoiko se vasta keväällä..? mulla ei ole yhtään helpottanut talokuume. Ei vaan ole sellaiseen varaa, kun pitäisi ensin päästä kunnolla sinne työelämään ennen kun voi edes haaveillakaan taloista.

Grapen, puhuit kyllä ihan asiaa. Noin kaikkien pitäisi ajatella!

Mikäs on Aman tilanne? mulla ei mitään oireita (enää) mihinkään suuntaan. Eiköhän se täti nyt kuitenkin tule loppu viikosta :/.

Heiiii! Helmi ilmoittautuu ruotuun taas!

Viime viikko oli ihan kamala. Ihan älytön kiire töissä ja muutenkin kaikki tuntu vähän tökkivän eikä mikään menny niinku piti. Ja sitte vielä kaupan päälle järjetön riita miehen kanssa, blaah. Onneks lopulta saatiin asiat taas setvittyä parhain päin ja kaikki on ok.

Lopetin nyt kuitenkin häiden suunnittelemisen (ainakin hetkeksi) ja mietin niitä sitten uudestaan kun se kosinta joskus tapahtuu. Hitsi kun kaikki pitäis aina saada HETI, ei millään malttais odottaa... Häät ja vauva ja rivari ja ihan kaikki ;)

Wilma, ikävä kuulla että ehkäisyt on taas käytössä. Toisaalta pakko se on vaan odottaa että mieskin on valmis. Eiköhän se aika nopeesti tapahdu, jos välillä on päästy TJOT-vaiheeseenkin. Pidetään kaikki peukkuja!

Ja Miisa, tervetuloa joukkoon! Oli kyllä tosiaan kiva kuulla että täällä on positiivista energiaa =) =) =)

Ihanaa ja aurinkoista viikon alkua kaikille! Ja niitä plussia!

Hei vaan kaikille taas ja tervetuloa Miisa joukkoon! Mun mielestä meillä on kans kiva jengi kirjoittelemassa meidän ketjussa :)

Mä olin ihan varma, että mun ovis oli jo nyt viikonloppuna kun perjantaina tuli sellainen kiva limaklöntti ja alavatsassa kummallisia tuntemuksia ;) Hyödynnettiin tämä mahdollinen havainto, mutta tiedä sitten oliko tuo ovista vai vaan jotain muuta greippimehun aikaansaannosta. Nyt kuitenkin oon jo ihan varma, että ei se ovista ollut.. kenties jotain muita vatsavaivoja, heh.
Joo no kahtotaan mitä tuleman pitää. Nyt kuitenkin olis tarkoitus tässä parin viikon ajan touhuilla hieman enemmän, josko tuottais tulosta :)

kp 15

Aamulla oli niiiin ihana aurinkoinen pakkaskeli, mutta kovin synkältä nyt taas näyttää tuolla ulkona. Höh.

Hipulla on näköjään samanlaisia ajatuksia kun mullakin joskus; ei se varmaan ollut ovis... vaikka kaikki merkit siihen viittaavatkin ;)

Mä odottelen tätiä saapuvaksi viikonloppuna. Jotenkin en taas vaan yhtään osaa kuvitella että voisin olla raskaana. Ehkä se on vaan peruspessimistinen luonteeni, joka välillä tunkee läpi vaivalla opetellusta positiivisuudesta =O Toisaalta, enpä sitten tipu kovin korkealta. Pessimisti ei pety ;)

Jännäyslista
Tähti* lokakuun puolen välin jälkeen - kuun lopussa (??)
Mi-iu Marraskussa 7.11 tai jotain sinnepäin..
Grapen 1.-8.11
*Helmi 27.10. -
Lumikukka 28.-29.10.

Kappas keppas meillähän on siis Helmin kanssa samoihin aikoihin jännät paikat. Saapa nähdä miten käy... Aiotko testata heti viikonloppuna, jos menkkoja ei näy? Mä en oikein tiedä vielä, mutta testejä olisi tuolla varastossa muutama ;)

Jos nyt samalla tavalla menis kun viime kierrossa, niin lauantaina pitäis menkkojen alkaa. Jos ei näy, niin voipi hyvin olla että sunnuntaina jo testaan...

...jo senkin takia kun en oo uskaltanu käydä jumpan jälkeen infrapunasaunassa kun en oo halunnu riskeerata mitään, ja mua ärsyttää miettiä että voiko nyt tehdä jotain vai ei...

Heips pimut =)

Kovasti ketjussamme on joukko kasvanut!
Olen siis viime ajat lähinnä vain taustaillut,käynyt jännäilemässä,että joko joku ois bongannut plussan...vielä ei ole tainnut kellään tärpätä.Kyllä sitä rupiaa aattelemaan,et ei se käykkään tosta vaan!
Meillä homma edennyt sillä viissiin,että ollaan puhuttu,että ens kesänä lopetetaan ehkäsy...sitä ennen vielä luvassa pari ulkomaan matkaa.Vauvakuume on molemmilla kova =)

Onnea kaikille yritykseen, terkuin Johkuliini

Hienoa Johkuliini että teillä on jo selvät sävelet tiedossa =)

Meillä oli alunperin sama tilanne, mietittiin että kevään kuukauden mittaisen ja paljon odotetun laskureissun jälkeen jää sitte pillerit pois. Kuinkas sitten kävikään... Mulle tuli niin kauhee vauvakuume että ehdotin että ruvetaan yrittämään saman tien, vaikka sitten joutuisin jättämään reissun väliin.

Mä en ois ikinä ikinä ikinä uskonu itestäni moista, niin tärkee harrastus laskeminen on mulle (ollu?!)... Nyt on sellanen olo että ei se mitään jos en raskauden takia pääse lähtemään mukaan, mutta voipi olla että naama venähtää siinä vaiheessa jos ja kun muut on lähdössä ja itse jään vatsan kanssa kotiin =/

Kiva Johkuliini sinustakin kuulla! Hienoa, että olette saaneet ajankohdan ehkäisyn pois jättämiselle. Jo sekin päätös tuntui minusta aikoinaan niin jännälle. Nyt sitä jo alkaa tämä liika intoilukin ja jännitys karisemaan, kun näyttää siltä, että meillä lähtee kohta käyntiin kolmas yrityskierto. Tuhrua on tullut jo eli varmaan huomenna täti saapuu ;(. Se olisikin just tarkalleen 14 päivän päästä oviksesta.

Alussa olin kyllä melko luottavainen, että meillä tärppää pian, mutta ei se lasten saanti tosiaan sormia napsauttamalla tapahdu. No, joo eihän meillä tässä ole pitkään yritystä takana, mutta kyllä se vaan harmittaa, kun ajattelee, että periaatteessa voisi olla jo raskaana.

Joo, vähän masentaa tää tädin tulo. Ei auta kuin ruveta taas pikku hiljaa suuntaamaan ajatukset uuteen kiertoon.

Onnea Johkuliinille!
Tähti* mulla on vähän samat fiilikset, vaikka tottahan on, että tässä ei vielä montaa kuukautta takana olekaan yritystä. Uskotaan vielä vahvasti, että kyllä se sieltä tulee! :)

Nyt itse pohdin ihan liian tarkasti kaikkia olojani. Viikonlopun jäljiltä olen ollut ihan yli väsynyt ja nyt puoliksi epäilen, että tulen kipeäksi. Lisäksi ihan tajuton makean himo. :) Nyt menossa Kp 22, joten ihan mieletön toive, että olisin raskautunut ja tämä omituinen olo olisi sitä. Toisaalta taas en usko hetkeäkään... Katsellaan miten käy.

Kävin tarkistamassa tämän meidän ketjun plussa tilanteen. Eli meidän ketjussa on plussaus tullut Haaveissa vauva 2 ketjussa Rainbow-wowlle. Mielestäni hän ei kauaa ehtinyt tai aktiivisesti kirjoitella. Mutta eihän meidän ketjussa monellakaan ole vielä pitkään ollut ehkäisy pois, niin se ehkä selittää plussien vähyyden. Eihän meidän ketju voi olla huono onninen, manattu ketju?... ;)

Täällä hieman vit***sta: kp 1! Ja huomenna olisi tosi iso tentti, että ei kauhean hyvät fiilikset. Ärsyttää, kun nää kierrot tuntuu niin pitkille niin menee hirveän pitkä aika aina odotella ensin ovista ja sitten oviksen jälkeen tätiä/plussaa. Nyt kierrolle tuli pituutta 36 pv. Viime oli 37 pv.

Galluppia: onko ehkäisyn pois jättämisen jälkeen tapahtunut jotain muutoksia kropassasi?
mulla lähtee hiuksia ihan himona ja ne myös rasvoittuu tosi pian samoin naama rasvoittuu vähän enemmän ja näppyjä tulee aika ajoin. Seksihalut ainakin oviksen aikaa kasvaneet, muina kierron aikoina sitten halut ihan samanlaiset kuin pillereidenkin aikana. Mielialaan en ole huomannut mitään vaikutuksia. Tästä voi päätellä, että olin tosi tyytyväinen pillereihin, harmi vaan niitä popsimalla ei voi raskautua ;).

Tähdelle rutistus! Täti perhana!

Ai jaa, että ehkä yksi plussa... No mutta tämä ei taida olla hirvittävän vanha ketju vai mitenkähän lienee? Tuoltahan sen toki vois arkistosta kaivaa jos kiinnostus riittäisi (mutta eipä taida riittää).

Hei hei taas!
Tervetuloa kaikille uusille!Oon pitänyt matalaa profiilia ja taustaillut kun on ollut niin mieli maassa....tuntuu että olen ainoa joka ei pääse edes TJOT-vaiheeseen....Nyt kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni jokusen aikaa sitten ja päätin unohtaa kaikki ovikset ja vauva-haaveet ja vain odotella...Olo on ollut ihan ok ja hassu fiilis kun tänään alkoi menkat, enkä ollut edes muistanut (kun ei kerta yritystä ole ollut...).

Jonkilaista edistystä ehkä on...Meillä oli eilen kylässä asunnonvälittäjä ja nyt sitten ollaan hissukseen alettu etsimään isompaa asuntoa (nyt miehen omistama 2h+k 52m2) kolmiota tältä alueelta ja sitten kun se löytyy pistetään molempien omat kämpät myyntiin!!!Eikös sekin ole jo jotain??!!!:) Kolmiossa olis sitten työhuone valmiina vauvalle jos/kun sen aika on....:) Nyt koetan siis olla hissukseen näiden vauva-puheiden kanssa ainakin siihen asti kun ollaan uudessa kämpässä ja asetuttu...

Tänäänkin haaveilin töissä siitä uudesta ihanasta asunnosta ja kuinka mies oliskin pikkuhiljaa lämmennyt ajatukselle yrittämisen aloituksesta kun en ollut painostanut sitä aikoihin....Onkohan tämä multa edistystä? Ainakin musta tuntuu et kun omat kämpät myydään ja uusi _yhteinen_ kämppä ostetaan se on niinkuin olis jo naimisissa...*hihi*

Äidin kanssa suunnittelen myös äiti-tytär matkaa Barcelonaan itsenäisyyspäivänä, joten paljon muuta kivaa mietittävää!!

Harmi ettei kukaan teistä oo vielä plussanut...Toivotaan, että tulisi paljon joululahjaplussia!!!!

Mites te muut muuten, asutteko sellaisessa kämpässä mihin vauva mahtuu vai ootteko ajatelleet muutta sitten vauvan hieman kasvettua vasta isompaan??Onko se isompaan kämppään muutto teille ollut käännekohta tässä vauva asiassa?*toiveikas*

Gallup: Musta tuntuu et himot on lisääntyneet...muuten en osaa sanoa kun olin 1,5v ilman pillereitä sit vaan pari kk rinkula ja nyt taas ilman...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnea teille joilla nyt on ovis!Ja plussaonnea kans!!

T. Wilma the positiivinen ja kp1...

Rutistus Wilmallekin! Meillä tosiaan kävi sillä tavalla, että yritin hillitä painostamista, ja sitten mies yhtäkkiä ilmoittikin olevansa valmis. Mutta eipä silti, hetki sitten lukeasseni juuri tällaisia tarinoita, en hetkeäkään uskonut, että me päästäisiin ikinä siihen pisteeseen... Mutta kyllä uskon, että teillekin se hetki tulee! Asuntojutut ja pillereiden lopettaminen ja ettekö menneetkin jonkin aikaa jo kokonaan ilman ehkäisyä... :) Hyviä merkkejä! Tsemppiä! Muista käydä tilittämässä aina meille tuntoja, se helpottaa kummasti.

Gallupiin: tuntuu että karvat kasvaa kohinalla :D Vähän väliä saa sääriäkin olla raakkaamassa. Ja nyt syksyllä on hiukset alkaneet rasvoittua nopeasti. Arvelin, että olen tehnyt virheellisen pesuainevalinnan, mutta voihan se olla noista hormoneistakin kiinni. Muuta fyysistä en ole havainnut... Tietty menkat on kipeemmät ja runsaammat (sori) ja samoin PMS kovempi. Mielialat heittelee jo nyt ja vasta su pitäisi alkaa.

Ei kait tässä ketjussa niin kauhean montaa plussaa ole ehtinyt tulla kun tämä ketju on niin tuore ja lisäksi täällähän on aika vähän niitä joilla on mahdollista edes saada plussa kun aika moni kuitenkin vielä on esiharkintavaiheessa. Musta se on vaan kiva juttu että ollaan eri vaiheissa, niin pysyy keskustelu monipuolisempana.

Meillä muuten meni tämä yrotyksen/tjottailun aloitus niin että muutettiin yhteen, isohkoon kämppään ja sen jälkeen syntyi ajatus vauvasta, joten voipi olla Wilma että teilläkin mies sitten havahtuu että talossa olisi tilaa kolmannellekin... :) Meillä se ei mun käsityksen mukaan ainakaan ihan suoraan kyllä siihen asunnon kokoon (tänne kyllä mahtuisi kolmaskin asukas) liittynyt vaan ehkä enempi siihen yhteenmuuttoon, mutta mistäpä sitä tietää mitä tuon miehen päässä liikkuu...?

Omaa napaa: Jos olisin havainnut ovislimoja tässä kierrossa ja olisimme pupuilleet otolliseen aikaan olisin aika toiveikas plussan suhteen, jos jonkinlaista vaivaa meinaan tuntuu olevan. Pahoinvointia (toissa aamuna yökkäilin vessassa, tyhjällä mahalla onneksi ettei tarvinnut aloittaa aamua oksulla...), väsymystä (no onhan tällä viikolla joutunut heräämään n.tuntia aiemmin kuin yleensä), etovaa oloa myös päivällä (tietysti kun on väsynyt ,tämä voi johtua myös siitä ja jos ei syö 5 tuntiin niin on se kai ihan tavallista että matalat sokerit aiheuttaa pahoinvoinnin tunnetta). kuten huomaatte, osaan selittää nämä kaikki oireet myös järjellisillä syillä. Sitä en kyllä osaa selittää että kahvia ei tee enää yhtään mieli, ei aiheuta varsinaisesti pahoinvointia, mutta ei vaan maistu (ennen mennyt helposti 4-6 kuppia pvässä, nykyisin aamulla 1 kuppi ettei tule vieroituspäänsärkyä).

Testin teen siis aikaisintaan 1.11. koska en jaksa haaskata sitä nyt kun en yhtään usko plussaan

Jännäyslista
Mi-iu Marraskussa 7.11 tai jotain sinnepäin..
Grapen 1.-8.11
*Helmi 27.10. -
Lumikukka 28.-29.10.
-Ama- 1.11-

Lisäsin itseni tuohon listaan ja otin sieltä tähden pois kun kp1 on tähdellä menossa (pahoittelut siitä!).

Lunta ja pikkupakkasia odottelen, sekä tätiä, jotta saisin ensi kierrossa oviksen!

Pakko tulla tänne välillä tuulettamaan pääkoppaa, kun tulee jo korvista ulos tää pänttääminen. Onneksi se on huomenna ohi. Kiitos haleista :). Kyllä tää taas tästä, kun se ovis alkaa lähestyy.

Amallahan kuulostaa lupaavalta db. Kyllähän niitä plussia täytyy tähänkin ketjuun tärähtää. Toivottavasti tulisi sitten oikein urakalla :). Mä voisin joululahjaksi toivoakin sitä plussaa.

Wilma, kyllä tuo voi olla jonkinlaista edistymistä db. Olettehan jo melko pitkällä, kun ehkäisyä ei välillä ole ollut ja sillei. Me asutaan vielä, lähinnä mun opintojen takia, pienessä kaksiossa. Todellakin jo ahdistaa asua tässä pienessä kopissa. Asunnon hankkiminen on vasta sitten järkevää, kun minulla on hyvä työpaikka. Ei tänne kyllä perheenlisäystä mahdu, ei edes pinnis mahtuisi mihinkään. Jos tässä raskaudutaan niin sitten viimeistään pitää muuttaa, että lapselle saa huoneen ja kaikki tavarat mahtumaan.

Mikäs on Lumikukan ja Helmen tilanne? onko oireita? koska testailette?

Jooh oireissa mennään täällä ihan samoilla linjoilla kuin Amakin... Oireita on ja selityksiäkin on :) En tiedä vielä miten testaan, ehkäpä jo sunnuntaina. Paha mennä sanomaan.

Ama, siis pitäiskö sulla alkaa menkat vasta 1.11? Ku eihän tässä vaiheessa vielä pitäis mitään oireita olla, tai ei ainakaa mun kuuleman mukaan :) Mulla oli keskellä kiertoa hirveesti tota huonoa oloa ja miehellekin sanoin että jos tää ois kierron vikoina päivinä niin voisin jotain jo epäilläkin ;) en tiiä mistä johtu, johtuko oviksesta vai ihan jostai muusta :P (toivottavasti et pahoittanut mieltäsi tästä kysymyksestä/tekstistä..se ei oo ollu tarkotuksena) :)

Jotenkin sitä on niin tavattoman väsynyt, mutta mulla tähän löytyy selitykseksi syksy, pimeys väsyttää mut aina ihan totaalisesti! tänään onneks jaksoin jumppaan,mut viime syksynä olisin vaan aina hautautunut neljän seinän sisään ja nukkumaan.. tosin osasyynä tai aika isonakin osana tähän oli pillerit... :/ tajusin sen tosin vasta sitten talvella.. ja siihen ne sit jäikin... rauhottui tämäkin kamala hermokimppu...

Mä näin viime yönä ihanaa unta :) me saatiin vauva.. synnytyskin meni niin hyvin että periaatteessa "ohitin" sen kokonaan.. sain pienen vauvan syliini ja muistan miten sulonen naama ja ennenkaikkea nenä sillä pienellä oli... sukupuolesta en ole varma, mutta luulin että tyttö tulis niin tulikin poika... muistaakseni niin päin...
En oo pitkään aikaan (pitkään ja pitkään, muutamiin viikkoihin) nähnyt vauvaunia, ja nyt taas... huoh!
voi kun se haikara tulis meilläkin käymään... <3