Haaveissa vauva 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tähti*

Vieras
Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
-Ama-, 24v./25v., y 09/06

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?

Jännäyslista

Tähti* lokakuun puolen välin jälkeen - kuun lopussa (??)
Mi-iu Marraskussa 7.11 tai jotain sinnepäin..
Grapen 1.-8.11

Jatketaan keskustelua uudessa ketjussa!

Minäkin olen kovasti suunnitellut meidän häitä, mutta ei nyt ihan vielä niitä ole kuitenkaan tulossa. Ihanahan niitä olisi jo viettää, varsinkin ennen lapsia. Vähän vaan vaikuttaa asiaan se, että minä vielä opiskelen niin ei ole moisiin juhliin minulla varaa sijoittaa useampia tonneja. Helmi, minkälaiset häät haluaisit?

Kiva, että Utelias pahalainenkin oli käynyt turisemassa pitkästä aikaa :). Minä sanoisin, että pillerit pois ;)! Sitä, kun ei tiedä jos vaikka saa odotella vähän aikaa tärppiä niin kerkeätte hyvin käymään matkalla :). Ja eikös se taloprojekti etene sitten työmiesten voimin.

Täältä suunnalta ei mitään raportoitavaa. Kp 16 (muistaakseni). Ei havaintoa oviksesta, mutta lakanoita vähän pöllyytelty...

Pääsin tässä vasta tutustumaan äitiyspakkauksen sisältöön.. Oli mukava hypistellä kaikkia niitä vauvakamoja... :)

Ah viikonloppu on jo ovella. Sääli vain, että joudun lähtemään ankealle metsämökille, mutta jospa se siitä iloksi muuttuisi.

Lumikukka, olet saanut miehesi pään käännettyä?! Bongasin tjot tuolta edellisessä ketjussa olevasta listasta. Upeaa!!! :)

Täällä ei muutoksia, täti kohta ohi ja elämä jatkuu. Siskolleni tehdään koeputki hedelmöitys tässä kuussa. Mietittiin, että olisi hassua jos oltaisiin yhtä aikaa mahat pystyssä. Toivottavasti hän edes plussaa!

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Grapen 1.-8.11

Sorry kun meni vanhaan ketjuun, hämäännyin kun oli ylempänä :)

Kiitos onnitteluista! Olen laiska ja kopsaan juttua suoraan tuolta toisesta ketjusta. Leijailen pilvissä täällä edelleen... Oltiin siellä mökillä ja istuskeltiin meren rannalla, taivas täynnä tähtiä.. Saatiin sellainen nukkumapaikka, mikä oli eri rakennuksessa kuin muilla ja ideoitiin siinä miten asiaa voisi hyödyntää ;) Ei tullut kumeja mukaan, mutta arvioin, että pitäisi olla turvallista. Sitten mies kertoi tunteistaan ja ilmaisi arvostuksensa minua kohtaan ja kertoi ajatelleensa asioita... Että olisi nyt valmis :) Oli tosi mahtavaa ja se hetki kyllä pysyy mielessä pitkään. Varmistin vielä seuraavana päivänä, että tarkoitithan nyt sitä, että jätetään ehkäisy kokonaan :D

Nyt on menossa kp 8 ja sen verran laskeskelin, että tällä hetkellä kierto on sellainen, että ovikset sattuu viikonlopuille. Ja ne on meillä normaalistikin aktiivisempaa aikaa, että hyvin passaa. Nyt tuntuu siltä, että ei haittaa, vaikka aikaa menisikin ennenkuin tärppää. Kun on se niin kova juttu päästä edes tähän vaiheeseen :)

Ihanaa, Lumikukka!!!!

Mä oon täällä ihan tippa silmässä kun luin ton sun tarinan... Oma vastaava tilanne on vielä niin tuoreessa muistissa. Meillä se oli kuitenkin mun aloitteesta... Mutta että mies oma-aloitteisesti ottaa asian esiin, vau!

Voi kun kuulostaa romanttiselta tuo Lumikukan juttu!

Meidän yritys alkoi niin, että ensin puhuttiin että mitä jos kävisi "vahinko" ja ehkäisystä huolimatta tulisin raskaaksi ja päätettiin että keskeytystä ei haluttaisi vaikka vahinko olisikin. Sitten mä taisin alottaa puheen että eikö me voitais jättää ehkäisy pois kun olisin jo valmis ja halukas perheenlisäykseen. No niin se ehkäisy sitten jäi melko lyhyen miettimisen jälkeen pois. Ei se kauhean romattista ollut, mutta kiva vaihe parisuhteessa kuitenkin.

Gallup: En tiedä oletteko aiemmissa ketjuissa asiasta jo keskustelleet, mutta miten teidän muiden "yrittämisen aloitus" on mennyt?

Tosi ihanaa kyllä Lumikukka teidän yrityksen aloittaminen. Minun vastaus gallupiin: piti oikein ruveta miettimään miten tämä meidän prosessi on edennyt. Siis vauvahaaveitahan meillä on ollut jo pitkään. Noin kolme vuotta sitten minuun iski aikalailla salamana kirkkaalta taivaalta vauvakuume. Ei sitten ehkäisystä luovuttu, kun minulla oli vielä koulut edessä, ja sitten myöhemmin kun pääsin opiskelemaan niin en halunnut, että koulu jää kesken. Päätettiin sitten, että ehkäisy jää sitten pois, kun opinnot on siinä vaiheessa, ettei ne voi jäädä kesken vaikka vauva syntyisikin heti ekasta kierrosta. Lähinnä tähän yritysvaiheeseen ollaan edetty, kun parisuhteessa alkaa olemaan sellainen vaihe, että perheenlisäys olisi luonnollinen asia. Pillereiden lopettamista odotin ihan älyttömästä, mutta kyllähän se niiden jättäminen jännitti ihan kauheasti.

Ärsyttää, kun sitä ovista ei vaan meinaa kuulua. Nyt kp 20. Vielähän tässä on aikaa, et ovis vois tapahtua, mutta kun ei ole testeihin tullut edes minkäänlaista haaleata viivaa. En kyllä yhtään ihmettele, että ovis vois jäädä taas pois, kun on ollut tosi paljon stressiä. Pitäisi tää yrittäminenkin ottaa ehkä vähän lunkimmin, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Nyt on kuitenkin vielä tätä alkuinnostusta, mutta eiköhän se laannu, jos ei meinaa tärpätä.

Helmi mitenkäs sylkitesti on toiminut? suositteletko muillekin? mulla alkaa jo pikkuhiljaa ovulaatiopuikkotestit loppumaan niin vois tulevaisuudessa harkita sitä sylkitestiä. Tai sitten voisi olla viisaampaa lopettaa koko testailu...

Se olis jatkettava kouluhommia :/.

Lumikukka, ihana uutinen!Olen kade...Tääläpäin ei moisia uutisia vielä ole, vaikka ilman ehkäisyä mennäänkin. Tuntuu tosin, että miestä pelottaa mun raskautuminen niin paljon, että sitä seksiä olisi vähemmän nykyään??Kortsua ehdotteli viimeksi, mutta sanoin ettei tosiaankaan tarvii kun oli just menkat loppuneet...

Vituttanut vaihteeksi aika paljon nää vauvajutut ja oon tosissaan koettanut olla chillisti, mut ei oo helppoa. Käytiin la tsekkamassa kavereiden 6vkoa vanha poika ja ihana oli!Mieskin tykkäsi ja koetin tosissani olla painostamatta sen visiitin jälk...

Kohta alkaa olla ovis käsillä, saas nähä uskaltaako mies pupuilla...No hissukseen mennään täällä...

Wilma80 kp11/30

Munkin miestä oli viimeaikoina pelottanut seksi, kun olin niin paljon puhunut vauvajuttuja. Käytettiin sitten keskeytettyä tai kumia. Mutta nyt sitten tosiaan kävi näin..

Hei!
Kuulosti kyllä tosi romanttiselta toi lumikukan viikonloppu ja miehen suostuminen:)Onnea siitä!Mä olen aikalailla siirtynyt kirjoittelemaan tuonne ajatuksista yritykseen ketjuun kun yritys tässä nyt on täysillä päällä.Täällä nyt kp 12 että ovis lähenee:)Sitten taas toivottavasti jännätään..
Meillä sovittiin yrityksen aloittamisesta jo joskus aikoja sitten,hieman se aikaistui siitä mitä ihan alunperin puhuttiin.Mutta nyt jo molemmat ihan malttamattomina odotetaan että tärppäis.Mieskin on ihana kun silläkin alkaa olee jo ihan vauvakuume:)

Hei kertokaapa te viisaammat (?) miten saan mieheni innostumaan edes TJOT vaiheesta, ilman painostusta...Onko ainoa resepti vaan odottelu???Nyt siis ilman ehkäisyä, kortsuja haluaa kyllä käyttää joskus, eli aika ihme jos natsaisi...En jaksa enää jankata, mutta silti tuntuu, ettei mies tajua, että ei välttämättä ole edes helppoa raskautua. Haluisin siksi jo päästä edes siihen TJOT vaiheeseen...Mies tykkää siis lapsista, mutta ei vielä ole kuulemma valmis. Musta tuntuu ettei mun mies tule koskaan ilmoittamaan, että "nyt olen valmis" vaan TJottailu sopis sille palöjon paremmin...

Tää kypsymisen odotus kypsyttää...Okei, onhan se jo puoli voittoa, että (kemiallinen)ehkäisy on jo jätetty...

Mies sanoi mulle kyllä jo kerran, ettei hän edes voisi mulle sanoa, että "olen miettinyt..." kun en anna hänelle tilaa miettiä...Miten siis jaksaisin hillitä itseäni???Ja kauanko joudun odottamaan????Hulluuuuus!!

Onko muita tässä ketjussa jotka eivät vielä "yritä", mutta ovat ilman ehkäisyä??Vai onko se sitten sitä Tjottailua jo???

Help!

Heips!

Tuosta minisunin kirjoituksesta. kun hän on siirtynyt toiseen ketjuun kirjoittelemaan kun on jo yritys vaiheessa. olenko ymmärtänyt väärin ,että tässä ketjussa vaan haaveillaan yrityksen aloituksesta ja sitten kun yritys aloitetaan siirrytään ketjuun jossa on pääasiassa samassa tilanteessa olevia?

Ajattelin vaan varmistaa kun tuolla "ajatuksista yritykseen"-ketjussa on noussut melkoinen kalapaliikki siitä kuka saa siihen ketjuun kirjoitella...

Nähdäkseni tässä ketjussa ei ole kukaan ikinä kritisoinut, mitä saa kirjoittaa ja missä yritysvaiheessa olevat ihmiset saavat kirjoittaa. Ja toivottavasti sille linjalle ei lähdetäkään. Minusta olisi mukava, kun ihmisiin kuitenkin vähän tutustuu, että pysyttäisiin samassa porukassa. Ja että voisi kirjoitella mistä vain, muistakin kuin vauvajutuista.

Mä swoppaan kokonaan tänne, mikäli tuo ajatus-yritys ketju menee tuolle linjalle. Tai sitten lopetan palstailun kokonaan.

Hmmm, mä en ookkaan pitkään aikaan lukenu muita ku tätä ketjua. Pitääpä mielenkiinnosta käydä lukasemassa kun ehtii... Huvittava ajatus että jotenkin karsitaan kuka saa kirjottaa ja mitä...

Täällä oon viime aikoina hengannu aika vähän, kun on tullut lueskeltua enemmänkin hääjuttuja (heh, niihin pystyy vaikuttamaan huomattavasti enemmän ku tähän vauvajuttuun) ja tehtyä töitä, niin tylsää kun se onkin =/

Täällä kp 14 ja ovista odotellaan. Ostin tosiaan ton sylkitestin, ja oon ollu tyytyväinen sen helppouteen. Tosin sitten on ollu muita asioita mielessä, enkä oo kauheesti testaillu kuitenkaan...

Nyt kun melkein toivon ettei ihan heti ehkä tärppäiskään, että häitten sumpliminen olis helpompaa, niin oon varmaan hetikohta raskaana ;)

Kyllä tähän meidän ketjuun saa kirjoittaa ihan kaikenlaiset haaveilijat ja jo yrityksen aloittaneet! Aluksihan tässä ketjussa oli paljon sellaisia, joilla ei vielä yritys ollut alkanut, mutta tässä ajan kuluessa monellakin on alkanut yritys. Silti kuitenkin olemme mielestäni voineet hyvin kirjoitella kaikki erilaisineen taustoineen samassa ketjussa :). Minä tykkään myös, että porukkaan pääsee vähän tutustumaan toisiinsa ja että keskustellaan kaikenlaisista aiheista vaikka vauva -palstalla ollaankin. Älkäähän nyt loikatko mihinkään toiseen ketjuun ketjulaiset :)!

Mä olen jo niin onnellinen, kun sain tänään haalean viivan ovistestiin =D. Eihän se vielä ovista tarkoita, mutta toivon, että se vahvistuu tässä parin päivän sisällä. Ovislimoja olen jo bongaillut =D. Pitää nyt kellistää illalla mies ja hyvähän se olisi tässä näiden päivien aikana vähän useamminkin pöllyytellä lakanoita. Nyt on vaan ollut niin paljon hommia ja stressiä niin ei ole ollut innokkuutta enää sänkykamarin puolella...

Vai on Helmi ruvennut häitä järjestelee. Oliko teillä jo hääpäivä päätetty? me tuossa viikonloppuna puhuttiin kanssa häistä, mutta kyllä tässä nyt päällimmäisenä on tää vauva -projekti. Harjoiteltiin vähän mun tulevaa sukunimen kirjoittamista ;). Voishan sitä mennä maistraatissa pienilläkin järjestelyillä ja budjetilla naimisiin, mutta taidan kuitenkin haluta vähän isommat häät ja kirkkohäät, joten ei vissiin nyt auta kuin odotella niitä meidän häitä.

Jep, mutta täytyy mennä tenttikirjojen pariin :/, jälleen....

Nyt sitten on menossa kp 2 täällä vihdoin :) Onneksi se täti sitten vihdoin tuli. Pelkäsin jo että joutuu käynnistämään menkat, ettei ne luonnollisesti ala. Nyt oon niin onnellinen ja odottelen jo ovista! En uskalla vielä tuonne jännäyslistalle itseäni laittaa kun ei yhtään tiedä miten tämä kierto menee. Edellinen kierto kun oli hurjat 50 päivää!

Meillä tuo vauvan yritys lähti oikeastaan mun aloitteesta, mutta aavistelin kyllä jo miehenkin asiaa ajatelleen. Ei siis sen kummemmin suostutteluja tarvittu :)

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa*, 23v., haaveilija
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Grapen 1.-8.11

----
Hei taas pitkästä aikaa!
Olen ollut uppoutuneena opintoihin (juu, tähti*, tenttikirjojen alle minäkin kaivaudun, tuttua), enkä sitten tänne ole kirjoitellut. Hyvä kanavoida energiaa johonkin muuhun ;) Huomasin, että mutkin on joku joskus laittanu listalle, no laitoin nyt sinne iän lisätiedoksi.

Tää taitaakin olla suht suvaitsevainen ketju, hyvä niin. Vilkaisin minäkin tuota toista ketjua, ja aika hyvin pystyy kuvittelemaan, että tosiaankin naiset kirjoittaa ruutujen takana, heh. Kummaa, kun kirjoituksissakaan ei kaikki pysty olemaan solidaarisia ja toiset hyväksyviä, vaan pitää jaotella ja syrjäyttää (siis tiedättehän, kun oikeassa elämässä naisilla on joskus tapana toimia niin) Mutta no, ehkä tämä anonyymi kirjoittelu sitten on yksi juttu, miten toisten hiuksia voi repiä tällaisella palstallakin, jossa kuitenkin periaatteena tulisi olla toisten "kuunteleminen" ja omista ajatuksista kirjoittaminen. Tulipahan analysoitua :)

Lumikukalle onnea yritykseen! Niin yllättäen sitä voikin tapahtua jotain ajatuksissa. Onnea tietenkin myös muille yrittäjille :)

Meillä ei olla vielä edes TJOTtailuvaiheessa ja pilleritkin on vielä päällä toistaiseksi. Tosin mies tossa jo hiukan väläytti mahdollisuutta, että voisin joulun tienoilla alkaa niitä lopettelemaan, kunhan on yks ulkomaanreissu ensin takanapäin.Että myötätuulta taas vaihteeksi sillä saralla.
Tervetuloa kaikille uusille ja älkää vaan kadotko täältä mihinkään ja jättäkö mua yksin haaveilemaan. Kaikille yrittäjille plussatuulia++++++++++++++++++

Tähti, hyvä kun oot onnistunu saamaan edes sen haalean viivan siihen ovistestiin =) Eiköhän se siitä vahvistu.

Mäkin täällä pääsin taas testailun makuun, mutta ei tuo sylkitesti vielä oo antanu mitään viitteitä lähestyvästä oviksesta. Ei voi kun taas toivoa ettei kierto hirveästi venyis...

Hipulla oli kyllä hurjan pitkä kierto... Toivottavasti olis tämä seuraava vähän lyhyempi!