Haaveissa pikkukakkonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa mukaan Pinguliini! Tiedän tasan tuon tunteen, vaikka meillä ei ole yritys edes virallisesti vielä käynnissä niin raskauden mahdollisuus on ja jännitys kutittelee mukavasti vatsan pohjaa :D

Pinguliini tervetuloa joukkoon jännäilemään.

On alkanut jo kauheasti jännittämään. 17 päivä viimeistään pitäis menkkojen alkaa. Muuta siihen viittaavaaei oo ku lisääntynyt valkovuoto joka kuuluu raskausoireisiinkin. Vatsaa vihloo, rintoja särkee ja ala selkää kolottaa. Olispa jo viikonloppu.

Alkoi huolestuttaan kun ultraaja kokeili kohtuani niin, että puristi sen sormiensa väliin, että voiko alkio litistyä.. Painelemalla vatsanpäältä ei kuulemma ole haittaa, mutta kovakourainen tukimus..en vastausta löytänyt netin ihmeellisestä maailmasta.

onnea yrityksiin

Onko kellään teistä noista ovistikuista enempää kokemusta tai yhtään :) Mun omien laskujen mukaan mulla olis nyt ovulaatio mutta toi testiviiva oli tänäänkin aamuna puolet vaaleampi kontrolliviivaa... Ja lisäksi se on nyt useamman päivän ollut saman värinen eli ei tummene.. Miksei se tummene :( ei siis ovulaatiota? Nojoo eipä sillä niin väliä, leikkimielellä mä niitä nyt kokeilenkin...

Pärskyllä tais ultrassa kuitenkin olla kaikki ookoo? Mä en asiasta mitään tiedä mutta jotenkin olis vaikee kuvitella että niin pienen pieni alkio mitä se tuossa vaiheessa olis, ei painelemalla kyllä litistyis.. Peukut on täällä pystyssä! Huomenna on jo 17 päivä! Aiotko heti testata?

Heips, mä uskon myös ettei semmosta pientä alkiota noin vain vahingoiteta! Aika turvassahan se ulkomaailman kolhuilta on.

Jännät paikat pärskyllä,peukut pystyssä sulle!

Ei mulla super kokemusta oo ovistikuista mutta kehottaisin vaan jatkamaan testailua. Mulla ekaa yrittäessä näky ovis tikussa paljo myöhemmin ku oisin uskonu sen olevan.

Mä koitan itelleni hokea etten varmasti ole raskaana mutta silti mietin sitä kokoajan..plääh..ja kuvittelen oireita.. Muutenki on menkkojen edeltävät olot muuttunu ekan lapsen myötä. Mutta minkä mielelleen tekee kun on muka niin outo olo ja vihloo millon mistäki..

No nyt unille,ei tämä selviä kun odottamalla :)

Mä oon nyt tosiaan pitänyt päiväkirjaa noista yrittämiseen liittyvistä kikoista ja oireista - että voi sitten vertailla seuraavassa kierrossa. Harmittaa kun en kaikkea kirjannut ylös silloin ekaa yrittäessä. Mutta siis sen muistan että heti kun otin ovistikut käyttöön niin silloin tärppäsi, eikä se viiva ollut täysin tumma.

Nyt ei ole kyllä vielä tikutuskaan auttanut. Oon huomannut että mulla on kolmisen päivää hailakka viiva, joista yksi vähän tummempi, ja jos sen jälkeen lähtee taas vaaleaksi, niin sitten se ovis oli se yksi vähän tummempi viiva. Yhdistän siihen kyllä lämmönmittailun ja limojen tarkkailun + ovisjomotukset. Eipä ole kyllä tärppiä tullut.

Ensi viikolla meillä yritystä.

Just kun pääsin valittaa että ei tuu tummaa viivaa niin eikös tänä aamuna ollut selkeesti tummempi testiviiva kun kontrolliviiva! Jee, nyt siis kenties voipi laskeskella tarkemmin tuleviakin kiertoja ja tietty yrittää tärppiä tällä kierrolla..

Nel, hyvä tietää että saattaa olla haaleampikin viiva joka tarkoittaa ovista..

Pinguliini, olosi on myös mulle tuttu, koko ajan kuulostelee kroppaa josko nyt tuntuis siltä ja siltä :) JA kai sitä osa tuntemuksista voipi kuviteltuja olla mutta on se odottelu ja jännäys aika kivaakin aikaa..

eiti: mukavaa että sait bongattua oviksen. Ja jännityksellä odottamaan. Itsellä ainakin jännitys on korkeimmillaan kun tietää että oikeaan aikaan ollaan varmasti puuhasteltu.

Muutaman testin olen nyt tehnyt ja haaleaa viivaa näyttää. Marketin halpoihin testeihin en niin kovin enään luota, joten ostin onni testin ja kyllä sekin antoi haalean viivan vaikka on vähemmän herkkä ku edellinen testi jonka tein edellisenä päivänä.

Nyt pitäis viikko jaksaa odottaa ja testata si uudelleen että tummeneeko. Viikko siks etä testejä on mennyt ja ei kovin halvaksi tule jos testaa joka toinen päivä.

Oireita kyllä alkaa jo löytymään. Selkäkipu, rintojen särky, viulii vatsaa, pissalla saa rampata ja kylmyys. Ehkä se tästä.

Mukavaa talvipäivää kaikille ( tai tietenkin riippuu missä päin asutte.. kangasalla ku tuli viime yönä talvi takas : ) )

täällä olikin "raskausoireet" (huono olo aamuisin ym.) vain kuviteltuja tai sitten muuttuneita kuukautisvaivoja kun täti tulikin yli viikon etuajassa. No hyvä puoli on se että ensikierrosta aloitetaan yritys ihan kunnolla, tähän mieskin suostui :) koska ollaan sitten jo niin lähellä häitä ettei se muuta enää suunnitelmia mihinkään suuntaan. Tai toukokokuussahan yrityksen piti alkaakin mutta vasta häiden jälkeen eli olisi väkisinkin mennyt kesäkuun puolelle kun kiertoni on niin pitkä, mutta nyt siis otetaan kuitenkin pieni "varaslähtö" ei maltettu odottaa enää :)

Kouvolassa sateli eilen räntää mutta tänään on ollut taas ihanan aurinkoista ja keväistä :)

Tervetuloa mukaan Pinguliini!
Onnittelut Pärskylle plussasta ja toivottavasti pysyy mukana!

Me ollaan tytön kaa sairasteltu koko viikko, vatsataudin jälkitautina tuli flunssa. Tytöllä on kurkku kipee ja se kitisee koko ajan ja pitäis olla vaan sylissä. Pikkusen väsyttää tätä äitiä.. Mutta siitä huolimatta oon alkanu taas keksii raskausoireita..vaikka en uskokaan että olisin raskautunu, mut kai sitä vaan haluaa niin paljon.. Eli nyt maistuu ruoka törkeen pahalta, joltain muovilta tai saippualta tms. Sama oli esikoisen kaa et kaikki ruuat maistu hirveeltä. Ja toinen oire on supervalkovuoto (siis tekee mieli pikkuhousunsuojia käyttää siihen). Ja tekis taas mieli testata. Oviksesta kai jotain 10 päivää. Ens viikon lopus sit ois täti tulossa jos tulee.
Ja tuo sää ulkona on ihan hirvee. Joka toinen päivä sataa lunta tai jotain ja nyt tuulee niin kovaa että en tod aio mennä tonne ulos tänään kun varmaaan tuuli kaappais mukaansa tai jäätyisin kuoliaaks. Onneks isi hoitaa koiran ulkoilut tänään :) Tyttöäkään ei tarvii ulkoiluttaa, kun on flunssanen.
Peukutukset kaikille!

Heivaan,

Mulla tuli täti viikonloppuna, joten ei meille tullut sitten jouluvauvaa, kuvittelin oireitani, kuten uskoinkin..plääh, no tää on jännää, uutta matoa koukkuun!

Onnittelut tosiaan pärskylle, viiva se on hailakkakin viiva! Toivottovati tunmmuu pian ni ei tertte enää jännätä, tai siis jatkuuhan se jännäys raskaanakin, mutta u know!

Kiva, että tytönäippäkin on ottanut varaslähdön :)

Toivotaan, että plussalle tulee plussa :)

Meillä on pojalla ollu tosi kiukkua nyt muutama päivä, tätäkin äitiä väsyttää, mutta vauvasta haaveilen silti :) Vaikka ihan välillä mietin, että millastakohan se sitten ois kahden kanssa ja miten sitä mistäkin selviäis, mutta kai sitä selviää, muutkin on selvinny! Eniten mua hirvittää ne kauheet yövalvomiset, meijän poika on olu hirmusen huono nukkuja..

Vointeja ja plussia!

Onnea pärskylle plussasta!

Siis mulla on ajatukset koko ajan tässä touhussa! Huhhuh että voikin jännittää! Ja just niinku pärsky sanoi että kun on oviksen bongannu ja tietää tyrkänneensä "oikeaan aikaan" matoa koukkuun... Ei kylläkään mitään oireita, pe ja la vihloi kunnolla mutta se oli varmaan se ovis.

Tytönäippä, kivaa kun otitte varaslähdön niinku mekin :) Niinku tytönäippä ja pinguliini niin voin vannoa että pian mäkin alan tuntemaan noita raskausoireita, oli ne aitoja tai kuviteltuja :)

Olin tänään gynellä. Kaikki ok. Johtofoliikkeli havaittu, munasarjat ja kohtu kierron ajankohdan mukaiset. Oletettavissa ovis 2-5 päivän päästä, niin kuin olen ajatellutkin. Tosi kallista touhua toi yksityisellä käynti.

Se on kuulemma vaan niin että kun lähestyy 35v ikää, niin jokainen munasolu ei enää olekaan terhakka hedelmöittymään. Mun tapauksessa ei välttämättä kannata stressata itseään ovistikuilla ja lämmönmittauksilla, vaan ennemminkin laskea ovisajankohta kalenterista ja ajoittaa yhdynnät ennen ovista. Voipi olla että kuitenkaan osaa olla mittaamatta lämpöä ja ehkä pari ovistikkuakin käytän ihan vaan varmistukseksi.

Plussatuulia!

Täällä on ollu hiljaista. Mihin ootte piiloutunu?

Ei vielä tätiä kp29, mutta eiköhän se viikonloppuna pyyhällä paikalle.
Me ostettiin pyörään lastenistuin ja eilen virittelin sen (ja oon tehny pientä keväthuoltoa, melkein 2 vuotta ollu pyörä poissa käytöstä kylläkin). Ja päästiin tytön kaa ekalle ajelulle, ja se olikin ihan loistavaa! En tiiä miks ei jo viime kesänä pyöräilty.

Plussia!

Täälläkin on touhuttu keväthommia, tein kevätsiivouksen meidän ulkosaunaan jos sitä pääsisi viikonloppuna lämmittelemään ja terassi on pesty grillikauden avaamista varten :) pakko keksiä itselleen tekemistä että saisi edes vähän ajatuksia pois häistä ja vauvapuuhista :D Itsekin olen miettinyt istuimen ostamista pyörään meidän tytölle mutta en ole vielä saanut aikaiseksi, mummi oli tilannut tytölle ihan oman kolmipyöräisen ja tänään pitäisi hakea se postista, saas nähdä mitä tykkää 10kk vauva "pyöräilystä" :D

Kevätpuuhastelua myös täällä. Ovis on todnäk just nyt vaikka en ihmeempää jomotusta olekaan tuntenut. Pupuiltu on nyt neljänä päivänä peräkkäin. huh.

Toivotaan että tämä lämpö ja valo tuovat plussa-uutisia!

Onnittelut plussa! Kerropa vielä mitä tuntemuksia sulla on nyt ollut ja miten tärppi tuli?

Tässä ketjussa on ollut liian hiljaista, siksi minäkin olen kirjoitellut tuolla muualla. On kuitenkin eri asia haaveilla jo toisesta kuin vasta ensimmäisestä...

Ilmoitelkaa kuulumisia!

Nel. Kiitos onnitteluista! Toivottavasti pääset mukaan plussajunaan! Ei oo kauheesti oo ollu mitään oireita. Limaisuutta, ilmeisesti kiinnittymisen aikaan oli samantyyppinen limailu kun oviksessa ja muutenkin on tavallista limaisempaa ollu. Toinen oire, pientä turvotusta mahassa, mutta mulla on melkein aina.. Ja sitten kolmantena tuo hormonikiukku viikonloppuna, eli siinä paikkeilla kun menkkojenkin olis kuulunu tulla tuli pms-äkä. Ja testasin täysin negan joskus kp 26 ja plussa oli nyt kp34. Ovis oli kp14-16 paikkeilla muistaakseni.. Ja kierrot ollu aikasemmin 28-35 päivää.

Varasin jo neuvolankin (kun täällä on lomautuksia ja kesälomat minimiehityksellä, niin varmaan ruuhkaa ja esim 4-6-vuotiaat ei pääse neuvolaan nyt kesällä ainakaan ollenkaan(rokotukset laitetaan joukkokäynnillä)). Huh, kun tekis mieli kertoa kaikille, mutta pitää nyt odottaa, että on varmempaa kyydissä pysyminen. Oliko se viikkoon 12 asti todennäköisintä saada km, tai siis että sen jälkeen on varmempaa se mukana pysyminen? Onneks on tää nettiyhteisö, jossa voi iloita ja jakaa ajatuksiaan.
Plussajuna jo tuuttailee teille!

Nel. niin unohdin, yritystä oli ovisviikolla kp 12 eteenpäin joka toinen päivä. Join ennen sitä jotain greippimehua ja ovisviikolta rainbow marjahedelmätäysmehua. Monivitamiinia oon syöny ja miehelle yrittäny syöttää.

Kiva kuulla että kiukku ei välttämättä liitykään alkaviin menkkoihin. Mä kun oon yleensä siinä vaiheessa ollu aina että plääh, taitaa menkat alkaa...

Mulla siis jännät päivät vasta ensi viikolla.

Juu vielä tänne plussalle onnittelut. Ja mä sain kans eilen haalean plussan :) Odottelen tosiaan vielä torstaihin kun menkat pitäisi alkaa ennenkuin uskon todeksi.

Noh jos tämä tässä mukana pysyy, niin nopeemmin tämä kävi kun osasin edes toivoa :) Siksi ehkä niin epätodellinen olo.

Mutta peukkuja pitelen kovasti teille muille pikkukakkosista haaveileville, tähän plussajunaan tosiaan on nyt hyvä hypätä kun jo kaksi tärpännyttä. Taitaa kevätaurinko tehdä tehtävänsä ;)

Plussa: Arvaas mitä - mullakin on nyt järkky mahatauti. Ei ole vastaavaa ollut yli viiteen vuoteen. Pistää vaan miettimään että voiko tällainen liittyä siihen että onkin raskaana? Muihin meillä ei ole vielä tullut. MItes sulla: oliko muilla perheenjäsenillä myös? NImittäin mun lähisuvussa on kaksikin tapausta siitä että raskaus on alkanut mahataudilla, ja jatkunut sitten tyypillisenä pahoinvointina muutaman kuukauden. Todennäköisesti tää ei kuitenkaan siihen liity, mutta kiva tietää ettei mahatauti kuitenkaan kiinnittymistä vaikeuta.

Onnittelut plussanneille :) ihanaa lukea iloisia uutisia. Itsekin ostin viime kauppareissulla greippimehua. Nyt pitäisi olla ovis ihan lähipäivinä ja peittoa on heiluteltu jokatoinen päivä ja heiluttelu jatkuu :D joten toivotaan että plussa tulisi tännekin piakkoin, ja muille haaveileville myöskin!

Onnittelut Eitillekin!

Nel. meillä oli muissakin tauti.. Mutta tosiaan, ei mullakaan oo ollu tosi tosi moneen vuoteen oksennustautia.. Tyttö tietysti kerää kaikki pöpöt itteensä, ku pitää työntää vielä kaikki suuhun.

Kaikille hirmuisesti pikkukakkosen-saanti-onnea! Mä siirryn tonne odotuspuolelle.. Saatan tietty kurkkia teitä vielä :)

Yhteistyössä