Haaveissa pikkukakkonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ovis tikuissa on se huono puoli että näyttää vaan sen hormooni huipun. Eli jos se on aamulla ja testaat illalla niin ei enään näy ja tietenkin toisin päin. Monet testaavat kahdesti päivässä. Jotenkin olen alkanut luottamaan vain limoihin.

Eletään hiukan kummallista vaihetta täällä. Soitin tänään neuvolaan kun pahoinvointi vieläkin jatkuu ja siksi testasinkin ja haalea plussa tuli... Että olisiko ollu osittainen keskenmeno vai täydellinen ja tästä kierrosta tärpännyt ja jo nyt näyttää vai jäänteitä hormooneista.. Hiukan epätodellinen olo. Vatsa on todella pyöristynyt, olen nykyään langanlaiha, johtuen maratooni imettämisestä enkä saa kiloja takaisin ja nyt yht äkkiä olen alkanut vain vatsasta pyöristymään, ilman mitään muutoksia elintavoissa. Olishan se uskomatonta jos ultrassa, jonne siis maanantaina neuvolan lähetteestä pääsen, näkyisi 7 viikkoinen vauvan alku. En kuitenkaan ala haaveilemaan liikoja ettei satu liikaa jos näkyy vaan mustaa ja endometrioosipalloni.

Hyvät viikonloput. Itse huomenna lähden perheen kanssa lastenmessuille ja kylpylään : ) Hemmotteluloma

Toivotaan parasta PÄrsky!

Itse testasin hölmönä tänä aamuna tosi varhaisen....negan, kun oviksesta on aikaa vaan 8-9 päivää. Noilla testeillä jotkut kuitenkin jo voivat saada plussan. Pakko oli vaan tietää että miten asennoidun iltaisiin juhliin. En ole kuitenkaan vielä luopunut toivosta että ensi viikolla plussaa näyttäisi. :) Nyt ei ole ainakaan niitä hassuja oireita, mitkä viittaskin viimeksi vain supermenkkoihin. Eilen päivällä kokeilin huvin vuoksi lämpöä - 37,6, siis täh, se hän on jo kuumetta, mutta en ole kipeä....

Harmittelut Nel.lle negasta ja toivotaan että muuttuu plussaksi!
Mä mittailin viime kierrossa lämpöjä ja oli sen viikon ennen menkkoja jotain 37,5 ja sit tippu asteella kun täti tuli.

Pärskylle peukutukset!

Mulla on vielä oviksen odottelu menossa. Toivottavasti jaksetaan pupuilla tarpeeksi ensi viikolla.

Äsh, täti tuli eilen! Todella oudon lyhyt kierto tästä tulikin mutta yleensä näin käy kun oikein odotan kuukautisia, tai siis en odota ;) Nyt tämä vaan pikkasen seottaa mun ajatusta koska mä alkaisin niitä ovistikkuja kokeilemaan kun kierto jäi 23 pvän kestoiseksi kun normaalisti 26-28 päivää..

Pärskyllä aika kummallinen kausi todella mutta täällä peukut pystyssä. Samoin Nelille peukut, toivotaan että varhainen nega muuttuu vielä positiiviseksi, toivoa on vielä rutkasti jäljellä!!

Hei!
Saanko liittyä ketjuunne? Meillä olisi toisen lapsen saaminen haaveissa, aloitimme juuri yrityksen koska esikoisenkin kohdalla kesti aika kauan ennen kuin mitään tapahtui... Nyt juuri jätetty ehkäisy pois, mutta ovis taisi jo mennä että ehkä vasta ensi kierrosta sitten tositoimiin! Silti jännäilen jo vähän... :)

Tervetuloa vaan! Tässä ketjussa kaivataankin lisäsäpinää.

Itsellä nyt menkkamaista jomotusta eilisestä lähtien - ja kuten kaikki tiedämme voi se tarkoittaa myös raskaana olemista (ainakin näin mulla edellisessä raskaudessa). Nyt en kyllä testaa ennen kuin menkat olisi myöhässä. Jännäilen tässä just luteaalivaiheen riittävyyttä, jos se vaikka mulla ongelmana. Nyt siis 11 päivää oviksesta, ja jos vielä pari päivää menee ettei tule tuhrun tuhrua, niin eikö silloin ainakin ole riittävä luteaalivaiheen pituus?

Mitenhän muuten on että tuleeko tyypillistä menkkoja edeltävää ärtyneisyyttä, vaikka olisi raskaana? Entäs muut menkkoihin viittaavat oireet, PMS-oireet...häviääkö ne heti kun on tärppi tullut? Siitähän voisi sitten jotkut jotakin päätellä...

Eitille harmittelut tädistä!

Tervetuloa mukaan pomppuli! Milloin esikoisenne on syntynyt?

Mitäs Pärskyllä näkyi ultrassa? b d

Nel. Eikös se 11 päivääkin jo ole ihan hyvä pituus? Ehtii kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen.. Tsemppiä tädin/testauksen odotteluun! Tuo on se pahin vaihe kun pitää jännätä!

Mun ovisaika pitäis olla lähellä, mut on aika kova stressi ja masentaa opiskelu, niin voi olla, että ovista ei ihan heti kuulu.. Ja omat synttärit on semmonen tapahtuma, josta en tykkää ja nekin on nyt. Jospa tuo aurinkoinen sää veis sressin ja masentavat fiilikset pois..

Tervetuloa mukaan pomppuli.

Ultrassa kävin ja vastausta en saanut... Kohtu on kasvanut, mutta alkiota ei näkynyt. Otettiin verikoe, että sen pohjalta mietitään jatkoa. Huomenna saan tuloksen.

Ihanaa kun alkaa tulla kevät kovaa vauhtia : )

Tänään päivällä kun oviksesta 11,5 päivää tuli vaalenpunertavaa liman seassa paperiin. Ääh! Tää kai tarkoittaa että kohta menkat alkaa, vaikkakin runsaan vuodon pitäisi alkaa vasta loppuviikosta...toivon edelleen ettei ala. Kipuja kyllä on.... Ei muita oireita. Ajattelin että ennen seuraavaa ovista kävisin gynellä (vuositarkastuksessa), siis jos tärppiä ei ole tullut. Menee vaan tosi jännäksi - en tiedä mitä teen jos ensi kierrostakaan ei tärppää.... Vaikka menihän ekaakin tehdessä 5 kiertoa.

Nel. toivotaan että kiinnittymisvuotoa.

En tiedä mitä ajatella. Soittivat labra tuloksista ja hcg oli alle 5. Joka kiertoon sopis, siis jos on tärpännyt. Alkukuusta ovis ja 6 päivä testattiin, että ekalla viikollahan se on 0- 5. Mutta voiko nousta hcg siihen 5 ilman raskautta? Alle 5 kun tulkitsevat negaks.

Täällä kuumeilu vaan yltyy, laskurin mukaan pitäisi ovis olla tänään ja muutama päivä sitten unohtui touhuissa kumi pois, jos siittiöt elää sen pari päivää niin nyt olisi jo mahdollisuus raskautua :D ja olenkin yrittänyt vähän miestä puhuttaa että jospa jos tästä kierrosta yritettäisiin kun häihinkään ei ole enää kun 6,5 viikkoa tai ainakin ensikierrosta. Mulla on pitkä kierto 35 päivää, eli seuraava ovis olis laskurin mukaan 14.5. vaan 9 päivää ennen häitä eli käytännössä ei voitaisi vielä edes tietää jos tärppäisikin ensi kierrosta :D ehkä näitä ei pitäisi liikaa pähkäillä mutta minkäs sitä vauvakuumeelleen voi! Tervetula pomppuli ja plussatuulia jännääjille :)

Mä hölmö en halunnut aloittaa yrittämistä vielä ennen joulua, kun ajattelin että jos vaikka heti tärppää, kun kyse jo kuitenkin toisesta raskaudesta. Noh, eipä ole vieläkään tärpännyt...kai. Ihan pientä vuotoa tullut tänäänkin pyyhkiessä paperiin, mutta ei edes vielä housunsuojaa tarvitse. Niin kauan kun ei kunnon vuoto ala, on toivoa. Ihme kyllä tänään ei ole juurikaan ollut menkkakipuja, mitä oli enemmänkin tuossa aiemmin.

Outo juttu sulla Pärsky...

Kyllä meidän jokaisen tässä ketjussa tulee kuitenkin olla onnellisia, että meillä on jo yksi lapsi. Entistä enemmän olen alkanut sitä ihmettä ajattelemaan, että todella olen tullut raskaaksi ja synnyttänyt jo yhden terveen lapsen.

Kaipa nää menkat on, vaikka ei vielä kunnon runsasta vuotoa..... Ärtsyä kun on tällainen oire, mikä pitää jännityksessä pitkään. MItkähän strategiat seuraavaan kiertoon? Ilmeisesti seksin laatuun tulee satsata, ja mietittiin että jospa mies pitäis silloin lomaviikkonsa - voisi olla sitten päiväseksiäkin. ;) Vitamiineja syödään molemmat.

plussa..: esikoinen 07, yk2, jännäyspäivä 24.3
tsupi: esikoinen 08, yritys käynnissä
Minmie-79: esikoinen 08, yritys käynnissä
Ellinoora77: esikoinen 06, yritys käynnissä
Nel.: esikoinen 07, yritys käynnissä
pärsky: esikoine 5/07, yritys käynnissä, jännityspäivä 15-17
**emppu**: esikoinen 12/07, yritys käynnissä, jännäyspäivä 1
eiti: esikoinen 08, yritys käynnissä
äiti85: esikoinen03, yrityksen alkua odotellaan
Tiuhti85: esikoinen 08, yritys alkaa viimeistään huhtikuussa
tytönäippä: esikoinen 6/08, kakkosen yritys alkaa toukokuussa

Onkohan paikkansa pitävä.. lisäähän itsesi mukaan pomppuli, siis jos haluat.

Aamulla testasin ja haalea plussa tuli. Kuten on nyt tullut pitkään että pitääpi pitää viikon tauko testauksessa ja toivoa että sitten vahvistuis.

Kyllähän se on ihme kun on oman lapsen saanut. Joka ilta pitkään katselen nukkuvaa lastani ja olen niin kiitollinen ja toivon että osaan olla hyvä äiti. Nykyään kun vanhemmuus ei ole enään pelkästään ruoka, koti ja vaatteet. Ja siis hyvä niin, mutta lasten kasvatus on tehty niin ohjeelliseksi että välillä ihmetyttää. Lasten kun kuuluisi nykyään vanhemman väestön mielestä osata käyttäytyä aina nuhteettomasti eikä uhma ikää sopisi tulla.. silti nykyään suurinpiirtein kieltäminen on kiellettyä, voipi tulla vaikka lapselle pahamieli. Kuka lapset sitten kasvattaa jos ei vanhemmat, varmaankin koulut. Itselle ainakin tulee sellaien tunne että jestas ihmisten ajatusten juoksua. Lapseni on kotona kanssani varmaan sinne saakka kun menee kouluun. 1,5 vuotiaana halusi alkaa itse pukea haalaria ja annoin siihen vapauden. tietenkin, niin ihmiset päivittelee kun vaadin niin paljon vauvalta. Samoin kun neuvoo leikkimään heittämättä leluja tai pöllyttämättä hiekkalaatikonhiekkaa silmiinsä. No anna sen nyt, kun se on vasta niin pieni.... Siinäpä sitten kasvatat lasta oman parhaan kykysi mukaan. Ainkain itse toivoisin lapseltani että kohtelee muita ihmisiä hyvin ja osaa käytöstavat, ikään suhteutettuna. Niin kyllä lastani neuvon pienestä pitäen, ei ne taidot ole vasta 7 vuotiaana tarpeellisia ja silloin niitä ei välttämättä enään sisäistä.
Nykyään kun kuuntelee radiosta kun vanhemmat on saanut syytteitä lasten pahoinpitelystä, niin on maailma kummallinen paikka.. Lasta ei saa lyödä, mutta jos isä on leikkinyt lapsensa kanssa ja siinä tohinassa tullut mustemia niin sai sakkoja.. En ymmärrä. Voipi toki olla että ei ihan kaikkea kerrottu julkisesti, mutta olen sitä mieltä että on tämä vanhemmuus haastavaa : )

Samaan yhdyn minäkin että kyllä vanhemmuudella haasteensa on. Välillä miettii että kasvatanko minä lasta vai kasvattaako lapseni minusta vanhempaa, kumpikin oppii ja kumpikin parhaansa yrittää. Oma oivallukseni tässä vanhemmuuden ja kasvattajan taipaleella on ollut oppia luottamaan omaan äitiyteen. Helppoa ei ole sekään kun paineita kasvattaa milloin neuvola, isovanhemmat tai muut äidit. Onneksi on kuitenkin rinnalla toinenkin kasvattaja jonka kanssa vedetään yhtä köyttä.

Ja hitsi vieköön kyllä se esikoinen sellainen ihme on. Kakkosta haaveillessa meinaa unohtua että lapsia saadaan eikä tehdä vaikka onhan tää tällaista ihanaa puuhastelua kummiskin :)

Hyvä hyvä tytönäippä jos tekin pääsette puuhastelemaan :)

Harmitus Nelille tädistä mutta uudet voimat ja keinot sitten uuden kierron kanssa. Loma kuulostaa hyvältä ;)

Pärskylle edelleen pidetään peukut että plussa voimistuu!!

Nel. harmittelut tädistä.
Pärskylle taas peukut!
Kasvatus on tosiaan haasteellista, vaikea tietää mitä tuloksia milläkin toimilla saa aikaan.. Mä en oo hirveesti miettiny edes vielä miten haluan kasvattaa lapsiani, rakkaudella ainakin :) Ja päivä kerrallaan mennään.

Ovis oli (ainakin epäilen niin) ja hyödynnettiin. Tulosta odotellaan. Vielä ei jännitä edes.

plussa..: esikoinen 07, yk3, jännäyspäivä 30.4

On se hassua, nyt kun taas menkat alkaa pian olemaan takanapäin, niin mielessä vaan uusi ovisajankohta - ja hyvä mieli. Viikon päästä lääkäri. Toivon ettei mitään uutta ikävää löytyisi - jos samat vanhat vaivat vaan, niin eiköhän sitä pitäis uudestaankin raskaaksi tulla. Eikö olekin hyvä ajankohta käydä lääkärissä juuri muutamaa päivää ennen oletettua ovista? Jospa siellä siis näkyisi johtofoliikkeli (vai mikä se olikaan). Mietin vaan että en haluis ottaa nyt papaa, se kun aiheuttaa aina hiukka vuotoa....

Oishan se kyllä hassu sattuma, että nytkin alkaisin odottaman tammivauvaa - tulis sitten lapsille tasan 3v ikäero.

Nel. On varmaan oivallinen ajankohta käydä lääkärissä. Ultratessa kun pystyy näkemään oviksen ajankohdan.

Täällä ihmettelen oloani.. Oksettaa kokoajan, selkää ja alavatsaa särkee ja pissalla saa käydä koko ajan. Ajattelin huomenna testata, vaikka pitäis viä 3 päivää maltaa......... Kokeilen kuiteskin.

Kovasti jo suunnittelen pikkuisen 2 vuotis synttäreitä. Kakkua ja muita tarjottavia. Ollu aivan mieletön enrgia puuska taas päällä. Taloja kun ollaan nyt kierretty katsomassa niin toivois vaan että pääsis ennen kunnon kesää muuttamaan, niin pääsis laittamaan pihaa kesäkuntoon niin sais voimanpuuskat hyödylliseen käyttöön.

Kevään odotusta ja plussa tuulia

Hei!

Kiva että sain tulla mukaan. Esikoisemme on syntynyt viime kesänä. En ehtinyt nyt lukea kaikkia viestejä vielä, pitääpä lukea ajan kanssa ja tutustua teihin! Omaa napaa sen verran, että menkat alkoi pari päivää sitten. Tosin ihan kunnolla ei oltu edes vielä yritetty, mutta silti pieni pettymys se oli... jotenkin sitä silti toivoi että jospa se tärppäisikin heti! Mutta nyt vain sitten ovista odottamaan ja tosi toimiin tässä kierrossa positiivisella mielellä. Niin kuin joku tuossa kirjoittikin, niin olemme kyllä kaikki hyvin onnekkaita jo, kun meillä lapsi jo on. Ihan erilaistahan se on odottaa ja toivoa kun kuitenkin jo yksi ihana kullanmuru on olemassa. :

Lisään itseni tähän listaan

pomppuli: esikoinen 08, yritys alkanut 04/09

Mukaan vaan pomppuli :) Mä oon tässä kokeillut ovistikkuja nyt kolme päivää. Se on jännää kun raskaustestiä tekis :) Vielä on ollut haalea se testiviiva eikä oikein ookaan sellanen ovisfiilis vielä mutta kovasti ollaan peittoja heiluteltu että pysyy pikku uimarit hyvässä vedossa :) Olishan se jännää jos pystyis noitten tikkujen avulla tekee täsmähyökkäyksen mutta kalliiksihan tuo tulis pidemmän päälle jos ei hyökkäys onnistukaan. Lähinnä tuon tikuttelun tarkoitus on varmaan tunnistaa milloin se ovis on tikkujen mukaan ja täsmääkö omat "oireet" siihen.

Pomppuli, ihan totta jotenkin tuntuu että heti pitäis tärpätä :) Ehkä sekin että on jo se lapsi ja tieto raskautumisen mahdollisuudesta vaikuttaa...

Eräiden laskureiden mukaan mulla olis jännäyspäivä 30.4. mutta enpä tiiä kun nyt on ollut harvinaisen epäsäännöllinen tää kierto. Ennen oli tasan 26 päivää ja thatsit, mutta nyt oli viime kierto tosiaan vaan 22 päivää :/ Vaikuttaiskohan tää yrittämisen alkaminen kiertojen epäsäännöllistymiseen ;)

Lisään kummiskin ton jännäyspäivän:

eiti: esikoinen 08, yritys käynnissä, jännäyspäivä 30

Joo, varmaan saa unohtaa tämän kierron jännäilyt. Järkyttävä vatsatauti iski. Tuskin pystyy kiinnittymään/säilymään mukana kun kroppa ihan sekasin..

Nel.: esikoinen 07, yk4, 9.5.

Pähkäilen että pitäiskö ovistikkuja tilata....Pakko ois vaan kaikki keinot ottaa käyttöön. Jotenkin se että tikkujen mukaan ovis tapahtuu sitten 24-48 tunnin sisällä sekoittaa päätä....Parempi ois että ne kertois sen tapahtuvan juuri nyt.

Mikä sulla eiti on tuo luteaalivaiheen pituus (oviksesta menkkoihin), kun noin lyhyt kierto?

Nel, en voi täysin varma olla mutta omien laskelmien mukaan se on yleensä tuo 14 päivää, siis silloin kun kierto on 26-28pvää. Edellinen kierto 22 pvää oli siis täysi poikkeus ja heikko ovisfiilis oli siis jo 3-4 päivää menkkojen jälkeen... Mutta voi toki olla etten silloin edes ovuloinut..

Heipsan kaikille, minä mielelläni liittyisin joukon jatkoksi jännäämään :) Lisäämpä itseni listallenne.

Meillä eka yrityskierto nyt menossa, viikonloppuna on jännät paikat, en vaan ihan tarkkaan tiedä kierron pituutta nytten, joten voi olla että menee yli viikonlopun nuo menkkojen alkaminen. Mutta siis toivottavasti ei alkaisi! Ei pitäisi olla kovin lippu korkealla kun tosiaan vasta eka yrityskierto menossa, mutta on se vaan nin jännää ajatella, että mitä jos..tulisi muuten jouluvauva :) Hulluksi kyllä tulen ennenkuin tää toka saa alkunsa kun nyt jo kokoajan mietin että oonkohan raskaana..
Meillä on eskoispoika nyt 1v 2kk.

Nel.: esikoinen 07, yk4, 9.5.