Haaveilen tällaisesta yrityksestä....=)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuHelmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PikkuHelmi

Vieras
Pieni sisustusliike, valikoimassa sellaista "romanttista" tavaraa, ei mitään modernia. Liinavaatteita,pyyhkeitä, astioita, pieniä koriste-esineitä, valaisimia ym, ehkä tilauksesta isompia huonekaluja..
Unelma!
Mutta menestyyköhän tuommoinen erikoisliike pienellä paikkakunnalla ( tai siis pikkukaupungissa). Vastaavaa täällä ei ole, ainoastaan huonekaluliike.

Mistähän pitäis aloittaa, kokemusta yrittäjyydestä ei ole, joten työkkärin kurssille kai pitäisi ilmoittautua. Mistä saa tietoa tuotteiden jälleenmyyjistä ym, niissä asioissa mä oon ihan hukassa ;)

Ekaks kannattaisi lähteä aloittavan yrityksen kurssille, jossa tehdään esim. liiketoimintasuunnitelma ja lasketaan vähän onko kannatusta edes aloittaa. Sieltä saat myös apuja myös moneen muuhun askarruttavaan kysymykseen.

Mä ainakin tulisin asiakkaaksi jos lähettyvillä olis tuollainen liike =) Kannattaahan sitä aina kokeilla jos intoa riittää. Ihan varmasti sinne tulis asiakkaita. En osaa sanoa kannattavuudesta, mutta varmasti on ihmisiä jotka kaipaa juuri tuollaista myymälää. Onnea hankkeeseen :)

Paikallisesta uusyrityskeskuksesta tai te-keskuksesta tai työkkäristä saa alkutietoa. Lisäksi menestyäkseen tuollainen yritys tarvitsee kovan mainospääoman ja sitkeää mainostamistyötä jatkuvasti, eli siihen kannattaa panostaa. Ostajia pitää saada muualtakin kuin omalta paikkakunnalta.

Vieraileppa vaikka tuolla http://www.sisustusunikco.fi/ jos pääset käymään paikanpäällä niin vielä parempi.

Saman suuntaisia haaveita täälläkin. Ja viimeyö itseasiassa meni valvoessa, kun ei uni tullut millään. Taisi "lapsi" saada alkunsa ;) Varsinaisesta liiketilasta en niinkään haaveile, vaan lähinnä työpajasta. Netti kun ei rajoita asiakaskuntaa omankylän asukkaisiin.

Itse haaveilin pitkään omasta firmasta ja muutama viikko sitten kävin pistämässä toiminimen kirjoihin ja kansiin.
Ens kuussa sitten yrittäjä kurssille ja sopii vaan toivoa että se tästä lähtis käyntiin

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Itse haaveilin pitkään omasta firmasta ja muutama viikko sitten kävin pistämässä toiminimen kirjoihin ja kansiin.
Ens kuussa sitten yrittäjä kurssille ja sopii vaan toivoa että se tästä lähtis käyntiin

Oi hitsi, oliko sulla tarkoitus saada starttirahaa kun aloitat toiminnan. Yritystä ei nimittäin saa olla perustettuna ennenkuin on starttirahapäätöksen saanut, sanottiin mulle työkkäristä? :|

En saa starttirahaa kun toimin osa-aika yrittäjänä. Eli olen edelleen kaupassa töissä mutta teen ompelu ja kirjonta töitä sivutyönä.
Kannattaa käydä TE-keskuksessa.Itse ainakin sain kaiken tarvittavan tiedon sieltä ja piipahdin verotoimistossakin hieman kyselemässä.
Osa-aika yrittäjällä säilyy työttömyys turva liitossa eli saan sitten soviteltua päivärahaa liitolta jos satun saamaan potkut nykyiseltä työn antajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
En saa starttirahaa kun toimin osa-aika yrittäjänä. Eli olen edelleen kaupassa töissä mutta teen ompelu ja kirjonta töitä sivutyönä.
Kannattaa käydä TE-keskuksessa.Itse ainakin sain kaiken tarvittavan tiedon sieltä ja piipahdin verotoimistossakin hieman kyselemässä.
Osa-aika yrittäjällä säilyy työttömyys turva liitossa eli saan sitten soviteltua päivärahaa liitolta jos satun saamaan potkut nykyiseltä työn antajalta.

No hyvä juttu sitten =)

Yhteistyössä