Haaveet

Onko ketään joka miettisi josko taas äidiksi tässä iässä?
Minulla on jo kolme ihanaa lasta, mutta nyt vielä haaveilen pienen pienestä... Nuorin on 3v.

Mietin olenko jo liian vanha?

Mieheni on heti valmis jos vain jaksan ja haluan...
Olen miettinyt ja miettinyt. Ehkäisynä meillä kuitenkin edelleen on hormonikierukka
:snotty:

Onko ketään joka odottaisi tai haaveilisi raskaudesta tässä iässä?

Mä vaan
Tiedäks,että just pähkäilen ja mietin samaa asiaa kyllästymiseen asti.Meille ennestään 3 ihanaa lasta,itse täytin 41,joten ei tässä kait kovin kauaa auta veivata ja miettiä.Pohdin,että mitä jos sitä ja tätä ja jaksanko ja olenko yli-ikäinen ym.ym.Mies olisi kovin innoissaa,kun on lastenhoitaja entiseltä ammatiltaan,nykyään kyllä ylityöllistetty muussa ammatissa,kun halusi kouluttautua totaalisesti toiseen ammattiin,vaikka varmaan hyväkin asia,kun on omia lapsia,jaksaa niiden kanssa täyspainoisesti,silloin kun on kotona.Lapset myös kyselevät,että miksei meille enään tule vauvaa.Tietty en miehen,enkä lasten vuoksi niitä tee,mutta itselläkin kytee haikeus,että kun aika kuluu nopeasti,josko vielä.Tuttava piirissä monia,jotka ovat saaneet reilusti yli 40 kymppisinä vauvoja,mutta minä vaan mietin ja pohdin,vaikkei ne meidän kädessä ole ne asiat loppujen lopuksi.Joulukuussa sain keskenmenon 12 viikolla,sikiö todettiin n.7 viikon ikäiseksi.Nyt epäilen,että olenko raskaana,(paniikissa)odottelen kuukautisia alkavaksi,mutta oireet kertovat muuta.Tsemppiä sinulle ja perheellesi!!!!

Joo, mulla se tosiaan jää vaan haaveeks kun mies ei edes halua puhua koko asiasta. Meillä on kolme tyttöä ja olisin halunnut vielä yhden ja aikaa ei tosiaan ole liiemmälti, täytän kesällä 41. Tosiaan mulla vauvakuumetta pukkaa halkeamiseen asti. :'(

Ihanaa, että teitä on näinkin monta =)

Nuorimmainen on puhunut hoitopaikassaan, että hän saa pikkuveljen..
No, olisihan se kiva saada poikakin taloon.

Kuhan nyt osattais päättää, kun tosiaan tuo ikä alkaa painaa :/

MÄ VAAN, onko kuukautiset jo tulleet vai onko perheenlisäystä tulossa :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 12:13 Mummeliina kirjoitti:
Olen 40-vuotias suurperheen yksinhuoltajaäiti.
Nuorimmainen on vasta 5 kk.
Unelmoin vielä yhdestä ...
40-v. minäkin ja vielä yksi olisi haaveissa. Nyt vaan vääjäämättömästi vaikuttaa siltä, että ero tulee. En jaksa katsoa ryyppäystä ja vastuuttomuutta, helpompaa olla oikeasti yksinhuoltajana kuin yksin huolehtia kuitenkin koko hommasta, kaupan päälle vielä sohvalla makaava tai muualla ryyppävä aikuinen...Mutta mua surettaa nyt se, kuinka vauvahaaveiden käy :( .

Itseenoleansku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 21:02 ansku kirjoitti:
Näyttää olevan toinenkin ansku, kumpiko oli ensin :whistle:
Jos häiritsee toisten samat nikit, kannattaa kirjoittaa omaperäisellä nikillä. Onhan esim. Anskuja vaikka kuinka paljon :whistle:

Toivoa täynnä
Toivon kovasti iltatähteä. : :snotty:

Mutta pelkään saavani ikäni puolesta ikäviä katseita yms.
Täytän kohtapuoliin 40v.

Lapsi ei suinkaan olisi ensimmäinen. Mutta toivoisin niin nuorimmaiselleni "kaveria".

Päätimme jättää ehkäisyt sikseen ja katsoa mitä tuleman pitää..
Kaikki raskauteni ovat alkaneet todella helposti.
Miksi ei nytkin...

Löytyykö täält kirjoittamishaluisia "kavereita"?

Toivottavasti, sillä näitä "alajutskia" on todella paljon!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 00:38 Toivoa täynnä kirjoitti:
Toivon kovasti iltatähteä. : :snotty:

Mutta pelkään saavani ikäni puolesta ikäviä katseita yms.
Täytän kohtapuoliin 40v.

Lapsi ei suinkaan olisi ensimmäinen. Mutta toivoisin niin nuorimmaiselleni "kaveria".

Päätimme jättää ehkäisyt sikseen ja katsoa mitä tuleman pitää..
Kaikki raskauteni ovat alkaneet todella helposti.
Miksi ei nytkin...

Löytyykö täält kirjoittamishaluisia "kavereita"?

Toivottavasti, sillä näitä "alajutskia" on todella paljon!
Älä ajattele muita. ei kannata miettiä mitä muut ajattelee.
Olin itse 39 kun ajateltiin että olisi sopiva aika yrittää vielä kakkoselle kaveria.
Kaksi ekaa raskautta alkoi melkein heti, ekalta tai tokalta kierrolta, mutta tämän kolmannen kanssa meni jo aikaa yli puoli vuotta ja välillä tuntui että ehtiikö vaihdevuodet ennen raskautta kun kiertokin alkoi olla ties mitä. OIkeasti hormonihäiriötäkö vai psyykistä, sitä odotuksen odottamista?
Mutta tärppäsihän viimein ja sitten n 40 v sen positiivisenkin testin tein.
Ei sen ihmeellisempi kuin muutkaan raskaudet vaikka jotekin siihen suhtautui erilailla, kun tiesi että viimeinen melko varmasti tulisi olemaan.

smile
Sain 3. lapseni 39v ja päivääkään en kadu. Olen pohtinut tuota ikäasiaa,numeronahan esim 40v on jotenkin kamala, muttakun miettii sitten itseään ja ikäisiään ystäviä, niin ei tunnu missään. Kun päästäisiin pois lukujen tuijottamisesta, kunka paljon enemmän ihmiset vielä tekisivät lapsia! Ottakaa iltatähti ilolla vastaan, kyllä sitä jaksaa.Itse paremmin kuin 30v ekojen lasten kanssa. =)

Uskallanko vielä
Täytän kesällä 45 vuotta ja minulla on 21 ja 14 vuotiaat lapset. Vuoden vaihteessa jätimme ehkäisyn pois. Heti tärppäsi ja olimme onnellisia, vaikka emme uskaltaneetkaan julkistaa asiaa. Kaksi viikkoa sitten tuli murhe: ultrassa todettiin eloton alkio, alle 7 mm. Sain lääkkeellisen avun keskenmenon käynnistämiseen, mutta saattaa olla että joudun vielä kaavintaan. Nyt askarruttaa kovasti, että uskallammeko vielä yrittää. Olen terve ja hyvässä kunnossa. Ainoa lähestyviin vaihdevuosiin viittaava oire on säännöllistynyt ja lyhentynyt kuukautiskierto (vain 22 päivää). Onko muilla tämmöisiä kokemuksia? Oletteko kuulleet ikäisistäni naisista, jotka ovat onnistuneet saamaan terveen lapsen pian keskenmenon jälkeen?

Uskallanko vielä
Kyllä meilläkin mies oli pitkään kielteinen. Minä olen ollut vauvakuumeessa jo pari vuotta. Jouluna hän antoi perikisi. Tämä keskenmeno nyt tietysti huolettaa häntäkin.

Mami 45
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 23:06 Uskallanko vielä kirjoitti:
Täytän kesällä 45 vuotta ja minulla on 21 ja 14 vuotiaat lapset. Vuoden vaihteessa jätimme ehkäisyn pois. Heti tärppäsi ja olimme onnellisia, vaikka emme uskaltaneetkaan julkistaa asiaa. Kaksi viikkoa sitten tuli murhe: ultrassa todettiin eloton alkio, alle 7 mm. Sain lääkkeellisen avun keskenmenon käynnistämiseen, mutta saattaa olla että joudun vielä kaavintaan. Nyt askarruttaa kovasti, että uskallammeko vielä yrittää. Olen terve ja hyvässä kunnossa. Ainoa lähestyviin vaihdevuosiin viittaava oire on säännöllistynyt ja lyhentynyt kuukautiskierto (vain 22 päivää). Onko muilla tämmöisiä kokemuksia? Oletteko kuulleet ikäisistäni naisista, jotka ovat onnistuneet saamaan terveen lapsen pian keskenmenon jälkeen?
Hei!
Voin omasta kokemuksestani sanoa että anna mennä vaan! Olen itse 45-vuotias, jätin ehkäisyn -04 syksyllä. Meni kauan ennen kuin tärppäsi, ja sitten se olikin ns. tuulimunaraskaus, joka keskeytettiin lääkkeellisesti viikolla 8. Kaavintaa ei tarvittu. Heti sen jälkeen tärppäsi uudelleen ja nyt on meneillään raskausviikko 16. Minulla on kaksi lasta kauan sitten päättyneestä avioliitosta, iät 18 ja 16v. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta lapset protestoivat (olenkin kirjoitellut siitä tuonne "hei hei, missä nuorekkaat" -palstalle 40+äidit, voit lukea sieltä).

On ollut mukavaa huomata että on muitakin tämän ikäisiä äitejä ja äidiksi haluavia.
Toivon Sinulle kaikkea hyvää jatkossa :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 23:06 Uskallanko vielä kirjoitti:
No voih.Uskalla vaan vielä uudestaan yrittää.Tuollaistahan sattuu kaikenikäisille.Aika nopeasti tai muutamien kuukausien jälkeen tärppää usein uudestaan(ystävilläni,tosin nuoremmilla).Kannattaa varmaan kuitenkin suhtautua avoimin mielen, että tulee,jos on tarkoitus.
Muuten suosittelen lasta tuossa tilanteessa.Meillä on iltatähti kahden murkun lisäksi ja ihanaa on ollut.Onneksi teimme.Nuo isommat erkaantuvat niin nopeaa vauhtia ja lapset on niin ihania.
Miehelleni sopisi vielä lisää(tämä nuorin vain hänen).Mutta toista pientä en uskalla ihan voimavarojen yms. takia yrittää hankkia.
Onnea kaikille vauvaa yrittäville! :flower:

Uskallanko vielä
Mami 45 ja Liina,

Kiitos rohkaisusta! Se antoi itseluottamusta!

Olen surffaillut mm. amerikkalaisilla lapsettomuussivuilla ja nähnyt aika masentavia tilastoja keskenmenoista tässä iässä. Niiden mukaan noin puolet havaituista raskauksista menee alussa kesken. Pelkään kysellä uudelleen yrittämisestä lääkäriltä. Kun raskauteni todettiin ja soittelin seulontatutkimuksista ensimmäisen kerran lääkärille, hänen kommenttinsa oli, että paikkakunnallani (yli 150 000 asukkaan kaupunki) ei ohjata iäkkäitä äitejä automaattisesti istukka- tai lapsivesitutkimukseen eikä siihen ole syytäkään, koska niin monet keskeytyvät ennen 12 viikkoa. Valitin silloin kovasti ja olin jo puuhaamassa yksityistä istukkatutkimusta, mutta huonosti minullekin nyt sitten kävi.

Olemme nyt kuitenkin päättäneet yrittää uudestaan heti, kun olen toipunut.

Hyvää pääsiästä kaikille :flower:

Moi!

Täällä myöskin yksi "ylikypsä" äiti, ikää siis 45v. ja viides lapsi tulossa kesällä. Raskaaksi tulo kesti miltei 1,5 vuotta, mutta muuten on mennyt hyvin. Oikein paljon tsemppiä ja uskallusta vaan kaikille ikätovereille, jos vauvakuume painaa päälle niin ei kun yrittämään! Muiden mielipiteistä viis, aina niitä kauhistelijoita ja ihmettelijöitä riittää :LOL:

Pääsin ilman muuta istukkabiopsiaan ikäni takia, eikö tosiaan joka paikassa pääse!? Aika outoa jos niin on, riski on kuitenkin jo aika suuri tässä iässä.

Asun Jyväskylässä ja täällä ei istukkabiopsiaan ohjata ketään! Lapsivesipunktioonkin päääse vasta terveydenhoitajan tekemän istukkupoimuseulonnan jälkeen, vaikka ikää olisi 50 vuotta. Ainoa vaihtoehto on mennä yksityisesti. Istukkabiopsia maksaa sitten yli 1000 euroa. Onneksi Kela korvaa puolet. Eri paikkakunnilla äitejä kohdellaan siis eri tavoin. Epäoikeudenmukaista ja myös typerää: yli 40-kymppiset ovat parhaita veronmaksajia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 11:28 vieras kirjoitti:
Asun Jyväskylässä ja täällä ei istukkabiopsiaan ohjata ketään! Lapsivesipunktioonkin päääse vasta terveydenhoitajan tekemän istukkupoimuseulonnan jälkeen, vaikka ikää olisi 50 vuotta. Ainoa vaihtoehto on mennä yksityisesti. Istukkabiopsia maksaa sitten yli 1000 euroa. Onneksi Kela korvaa puolet. Eri paikkakunnilla äitejä kohdellaan siis eri tavoin. Epäoikeudenmukaista ja myös typerää: yli 40-kymppiset ovat parhaita veronmaksajia.
44 vuotiaana sain Jorvin sairaalan ultrasta "ok" arvion. Lapsi oli kuitenkin kromosomi häiriöinen, tämä selvisi lapsivesi tutkimuksessa (istukkatutkimuksessa lapsen asento esti neulalla näytteenoton).

tal
Miksi te haluatte istukkabiopsiaan? EIhän siinä selviä kuin jokunen kromosomijuttu. Downin syndroma ei ole yhtikäs mikään kummallinen asia. Pahimmat kromosomivauriot jäävät kuitenkin näkemättä.

Yhteistyössä