Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurkkasin uudelleen testiä niin en ny tiiä näkyskö kuitenkin jotain
En halua olla ilonpilaaja, mutta toi on pelkkä viivanpaikka. Oikea plussa tulee testausajalla. Nuo cbt on ihan paskoja, näyttää vahvoja viivanpaikkoja joita voi erehtyä luulemaan plussaksi. Googlella löytyy enempi juttua aiheesta englanninkielisiltä sivuilta. Kannattaa testata uudestaan toisella merkillä.

Mulla on teroissa 1 tbl kerran päivässä 10 päivän ajan.
Itse huomioin myös sen että jotkut sanoneet saaneensa lääkäriltä ohjeen ottaa 2 tabua päivässä. Joten luulisi että minullakin annostusta voisi vielä nostaa. Siksi juuri mietin sitä yhteyden ottamista gyneen. Harmi kun sille ei saa esim videopuheluaikaa🙈

Mulla Cyclogestit ku valitsin mieluummin ne kuin Terolutit, mut aloitin 1xpvässä ja ohjeistettiin et seuraavassa kierrossa voi laittaa aamuin ja illoin sit jos ei tää riitä.

Mut täällä testit vahvistuu ja huomenna oon yhteydessä lapsettomuuspolille ja neuvolaan et mitä kautta saan lähetteen äitipolille ja saa äkkiä ne napapiikit ja pari viikkoa ni pääseekin jo varhaisultraan, sitä odotellessa et näkee et siel nyt tosiaan joku tyyppi on ja oikees paikassa ja syke löytyy 🙏🩷 Siirryn rohkeasti plussanneisiin ja toivon kaiken menevän hyvin. Plussatuulia toivon sydämestäni tänne teille kaikille ja kiitos vertaistuesta, käyn kuulumisia varmasti lukemassa vielä, mut toivotaan ettei tarvi tänne palata nyt tällä kertaa 🩷 visiitti jäikin yllättävän lyhyeksi enpä olisi uskonut et neljännestä kierrosta synnytyksen jälkeen tärppää. 😁🩷🙏

Ihanaa kesän odotusta kaikille 🩷

Mulla Cyclogestit ku valitsin mieluummin ne kuin Terolutit, mut aloitin 1xpvässä ja ohjeistettiin et seuraavassa kierrossa voi laittaa aamuin ja illoin sit jos ei tää riitä.

Mut täällä testit vahvistuu ja huomenna oon yhteydessä lapsettomuuspolille ja neuvolaan et mitä kautta saan lähetteen äitipolille ja saa äkkiä ne napapiikit ja pari viikkoa ni pääseekin jo varhaisultraan, sitä odotellessa et näkee et siel nyt tosiaan joku tyyppi on ja oikees paikassa ja syke löytyy 🩷 Siirryn rohkeasti plussanneisiin ja toivon kaiken menevän hyvin. Plussatuulia toivon sydämestäni tänne teille kaikille ja kiitos vertaistuesta, käyn kuulumisia varmasti lukemassa vielä, mut toivotaan ettei tarvi tänne palata nyt tällä kertaa 🩷 visiitti jäikin yllättävän lyhyeksi enpä olisi uskonut et neljännestä kierrosta synnytyksen jälkeen tärppää. 🩷

Ihanaa kesän odotusta kaikille 🩷

Kuulostaa siltä, että sua kohtasi onni, vaikka et sitä tästä kierrosta osannut odottaakaan. ❤️

Ihanaa odotusta ja rakkaudentäyteistä kesää!

Mä oon taas hetken ollut pois täältä, enkä tiedä palaanko miten aktiivisesti tänne. Aina välillä käyn lukemassa muiden kuulumisia ❤️

Täällä taas aktiivisesti yritetään ja ovis osui tähän viikonloppuun. Talleteltu on ja toivotaan että se tuottais nyt hedelmää 🥰

On muuten jännä miten ovis oireet vaihtelee kierrosta riippuen. Välillä on tosi kipeitä ovulaatioita ja välillä ei taas tunnu missään! Miten muilla? Onko aina selkeästi samanlaiset oireet vai vaihteleeko muillakin? 😊

Mä oon taas hetken ollut pois täältä, enkä tiedä palaanko miten aktiivisesti tänne. Aina välillä käyn lukemassa muiden kuulumisia ❤️

Täällä taas aktiivisesti yritetään ja ovis osui tähän viikonloppuun. Talleteltu on ja toivotaan että se tuottais nyt hedelmää 🥰

On muuten jännä miten ovis oireet vaihtelee kierrosta riippuen. Välillä on tosi kipeitä ovulaatioita ja välillä ei taas tunnu missään! Miten muilla? Onko aina selkeästi samanlaiset oireet vai vaihteleeko muillakin? 😊
Mulla on ihan sama juttu. Edellisessä kierrossa tunsin selkeästi ovishetken, muutamia minuutteja kestävä kipu toisella puolella alavatsaa. Tässä kierrossa en voi varmaksi sanoa missä kohti on munis irronnut🫡

Täältä tulee kunnon spämmiä nyt mutta otin vielä avattuna kuvan

Toiset on sanonut, että jatkuva testaaminen on ihan turhaa ja tyhmää ja rahan haaskausta ja mieskin vähän sitä kyseenalaistaa. Oon kuitenkin sanonut, että jos/kun tämä on viimeinen kerta kun pääsee ainakaan tarkoituksella jännittämään testitulosta niin testaan just ja vaikka viis kertaa päivässä jos siltä tuntuu🙈

@marik91 niin hurjasti onnea ❤️🥰

@desirett jännää, kyllähän noissa kaikissa jotain näkyy, toivotaan vahvistumista ❤️🙏🏼

ON: ovis todnäk tuloillaan ma-ke, mutta voi hyvänen aika sentään kun silmätulehdusen nakkasi nyt riesaksi... Meillä ollut niin paljon kaikenlaista sairastelua nyt keväällä että ärsyttää yli kaiken taas joku uus vaiva oviksen kynnyksellä, kun tietysti talletteluihin vaikuttaa 😥 tähän kiertoon meni jo usko, mutta katsotaan nyt loppuun asti silti 😬

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: marik91 ja desirett
Menkkoja ei näy vieläkään. Tänään tehdyssä apteekin ultrassa näkyi selvä haamulainen eli ovis on ollut n. viikon myöhässä. Täytyy testata varmaan tiistaina tai ke uudestaan.
Menkat siis jo n. 10 päivää myöhässä. Olin ovis viikolla kunnon flunssassa ja särkylääkkeitä meni kiitettävästi eli se ilmeisesti siirsi ovista eka kertaa eläessä. Limoja tuli kyllä kunnolla ja niitten perusteella luulin ovikseksi. 3-4 päivää sitten tuli pieni tippa kirkasta verta liman kera pyyhkiessä eli olisko sitten ollut kiinnittymisvuoto.

• Rakkaus
Reactions: Kolmattakehiin
Desirett suosittelen testaamaan pc, niihin ei tule viivanpaikkoja. Nuo rfsutkin antavat herkästi räikeääkin viivanpaikkaa, joita tuo sun viiva mun silmiin näyttää, kun ei ole kunnolla väriä. Tietty jos olet aikaisessa, niin odota pari päivää ja testaa uudestaan, silloin voisi näkyä oikea pos.

Toiset on sanonut, että jatkuva testaaminen on ihan turhaa ja tyhmää ja rahan haaskausta ja mieskin vähän sitä kyseenalaistaa. Oon kuitenkin sanonut, että jos/kun tämä on viimeinen kerta kun pääsee ainakaan tarkoituksella jännittämään testitulosta niin testaan just ja vaikka viis kertaa päivässä jos siltä tuntuu🙈

Mulla tuli ihan samanlainen dpo 10 ja oletin viivanpaikaksi mut niin vain dpo 11 oli jo häivähdys väriä siinä ja vahvistunut on. Nyt dpo 14 ja 25miu/ml testit suht hyvää viivaa näyttää jo et en oo herkillä enää testannut. Kunpa siel vahvistuisi 🥰

Tänään aamulla Pregcheck 🩷

Mulla on ihan sama juttu. Edellisessä kierrossa tunsin selkeästi ovishetken, muutamia minuutteja kestävä kipu toisella puolella alavatsaa. Tässä kierrossa en voi varmaksi sanoa missä kohti on munis irronnut🫡

Mulla jännästi joka kierto synnytyksen jälkeen ollu hirveet oviskivut, mut täs tärppikierrossa ei. En ees osannu arvioida millon ovis tapahtui kivuista ja yleensä osannu. Ainoo ero aiempiin kiertoihin oli myo-inositoli täs kierrossa. En tie vaikuttiko!

Huomasin muuten, et ubikinoni ei saa raskaana syödä! Harmi, siitä tuntui olevan muutenkin hyötyä, toi energistä oloa ym.

• Tykkää
Reactions: desirett

Tässä mun eka haamu avattuna🙈

• Tykkää
Ajattelitko testata joskus vai odotteletko alkaako menkat?

Mietin tässä, että onkohan sillä merkitystä tekeekö testin suoraan virtsasuihkusta vai keräyskipon kautta? Siltä kannalta siis, että onko hormonia yhtä paljon siinä pienessä virtsamäärässä versus jos tikku on kontaktissa isomman määrän kanssa?

Himotestaajana tietenkin tein testin nyt myös illalla ja viivasilmät kun on niin ihan kun siinä jonkin pienen varjon näkisin. Voi olla ihan viivanpaikkakin mutta viiva mikä viiva
Menin nyt kuitenkin testaamaan tolla herkällä ja näky on sama kuin aina ennenkin eli vain yksi viiva.. Taas se toiveikkuus karisee🙈 yrittää vain muistaa että mitään vikaa ei ole löytynyt. Kuitenkin harmittaa kun katsoo noita prosentteja (kauanko ihmisillä yleensä kestää tulla raskaaksi)
Olisko se sitten 10kk yritystä🙈 kiertojahan tässä nyt on mennyt jo enemmän

@Minimilli höh 😔 no niin kauan on toivoa kun ei oo vuotoa. Toivon kyllä teillekin tärppiä, itse olisin varmaan hajoamispisteessä noin pitkän yrityksen jälkeen..

@marik91 mulla sama homma sen oviksen kanssa. Ja viime kierrossa kun oli oikein kovat kivut ja sain sen kemiallisen niin jotenkin koko ajan oli kauheasti oireita ja tuntu siltä et kaikki ei oo ok. Nyt taas ei mitään oireita ja olen jotenkin luottavaisin mielin.

Tämän aamun testi. Niin paljon olen testejä tehnyt, että viivanpaikat kyllä tunnistan. Tätä en siksi laske 🙈

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

5.5.2025 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@efi kp 35/24-28
@nnzzi kp 32/30-33
@desirett kp 24/27
@Minimilli kp 24/24
@Lunni~ kp 18/29-31
@Jennnuli kp 16/27-28
@gaoxiaojie kp 10/28-31
@haaveillen kp 8/26-30
@Macademia kp 6/28
@Bebekakkonen kp 5/33-46
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 22
@nnzzi DPO 12
@desirett DPO 11
@Minimilli DPO 9

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25

Viimeksi muokattu:
@Minimilli höh 😔 no niin kauan on toivoa kun ei oo vuotoa. Toivon kyllä teillekin tärppiä, itse olisin varmaan hajoamispisteessä noin pitkän yrityksen jälkeen..

@marik91 mulla sama homma sen oviksen kanssa. Ja viime kierrossa kun oli oikein kovat kivut ja sain sen kemiallisen niin jotenkin koko ajan oli kauheasti oireita ja tuntu siltä et kaikki ei oo ok. Nyt taas ei mitään oireita ja olen jotenkin luottavaisin mielin.

Tämän aamun testi. Niin paljon olen testejä tehnyt, että viivanpaikat kyllä tunnistan. Tätä en siksi laske 🙈
Kyllä hyvin näkyy haamulainen!😍

@Minimilli höh no niin kauan on toivoa kun ei oo vuotoa. Toivon kyllä teillekin tärppiä, itse olisin varmaan hajoamispisteessä noin pitkän yrityksen jälkeen..

Tämän aamun testi. Niin paljon olen testejä tehnyt, että viivanpaikat kyllä tunnistan. Tätä en siksi laske

Ihana @desirett ! Tuo vois olla tän palstan motto. "Niin kauan on toivoa, kun ei oo vuotoa!"
Jotkut testaa positiivisen vasta viikko kuukautisten poisjäännin jälkeen!

Palaan vielä vähän tuohon täällä keskustelua herättäneeseen vierailijan kommenttiin. En myöskään tulkinnut sitä mitenkään provoksi, vaan käsitin, että hän aidosti mietti, että onko ainut täällä, jolla halu saada lapsi on noussut vasta myöhemmin elämässä, ja "paras päätös ikinä" ei olisi viitannut siihen, ettei hankkinut lapsia nuorena, vaan siihen, että päättikin hankkia lapsen ylipäätään. Mun mielestä mikään siinä ei viitannut siihen, että muiden päätökset olisi jotenkin huonompia, tai olisi parempi kaikille vasta 40v yrittää saada lapsia. Mun mielestä viestistä kävi myös ilmi, että ymmärsi sen onnen, että vielä onnisti siinä iässä.

@JasmiRubiini99 Mulla oli kans sellanen ajatus ja harmitus 25-29 vuotiaana, kun en ollut edelleenkään sellaisessa parisuhteessa/elämäntilanteessa, että olisin lapsia voinut edes harkita, että nyt on "parhaat vuodet" takana. Sitä ajatusta on nyt joutunut tietenkin työstämään, että se elämä ei aina mene oman suunnitelman mukaan. Vaikka saisit ensimmäiset lapset 30 vuotiaana, niin voit keretä saada sen sun toiveluvun lapsia, se on edelleenkin mahdollista!

Mulla on ollut vauvakuumeita ajoittain aina 12 vuotiaasta asti, kun mun vanhin sisko sai ensimmäisen lapsensa, mutta oon tiedostanut, että mulla on oikeasti kiinnostanut enemmän se hetkellinen hoitaminen ja lelliminen, ihanien ja söpöjen vauvatavaroiden ostaminen, kun se jokapäiväinen ikuinen sitoumus uuteen ihmiseen. En olisi oikeasti ollut valmis ja henkisesti kypsä lapseen vasta kuin viime vuosien aikana. Olisin toki pärjännyt ja osannut, mutta kierre ei olisi katkennut mun kohdalla. Sain vasta aikuisena ADHD diagnoosin, ja olisin todennäköisesti ollut hyvin räjähtelevä ja epävakaa äiti nuorena, ja olen tosi kiitollinen, että elämä menikin niin kuin meni mun kohdalla.

ON: Lääkärin toivoma ehkäisykierto on nyt takana päin ja mennään uutta kiertoa KP 10:ssä jo! Viikon päästä on lääkäriaika ja siihen mennessä on tietty seuraava ovulaatio ohi. Kävin jo verikokeissa ja kilppariarvot oli lähtenyt normaalia kohti, vaikka vielä poikkeavat. Pohdin, että jatketaanko vielä ehkäisyä, kunnes nähdään lääkäri, vai annetaanko mennä niin kuin luonto päättää. Kun ei oo aiemmistakaan kierroista tullut raskaaksi, niin miksi tulisi juuri nyt, ja jos tuleekin, niin eikö se itsessään ole merkki, että keho kokee, että raskaus on ok? En ole siis ikinä edes raskautunut.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
@Minimilli höh no niin kauan on toivoa kun ei oo vuotoa. Toivon kyllä teillekin tärppiä, itse olisin varmaan hajoamispisteessä noin pitkän yrityksen jälkeen..

Tämän aamun testi. Niin paljon olen testejä tehnyt, että viivanpaikat kyllä tunnistan. Tätä en siksi laske

Siis mä en jostain syystä saa nyt noita aijaan linkkejä millään auki, mut ihanaa jos siellä haamu näkyy 🩷🩷 vahvistumista ja tarrasukkia sinne 🥰🥰

Toiset on sanonut, että jatkuva testaaminen on ihan turhaa ja tyhmää ja rahan haaskausta ja mieskin vähän sitä kyseenalaistaa. Oon kuitenkin sanonut, että jos/kun tämä on viimeinen kerta kun pääsee ainakaan tarkoituksella jännittämään testitulosta niin testaan just ja vaikka viis kertaa päivässä jos siltä tuntuu

Mä en edes kehtaa mennä samaan kauppaan ostamaan raskaustestiä, kun olen varmaan ostanut kaikki jo pois mitä on ollut saatavilla. Kyttäilen usein että ei kai vaan oo taas sama myyjä ennen kuin menen. Varmaan pitävät mua jo ihan neuroottisena raskaustestien ostajana. Rahaa niihin menee, mutta voisi sen upottaa johonkin muuhunkin turhaan. Onnittelut plussasta <3

Mä en edes kehtaa mennä samaan kauppaan ostamaan raskaustestiä, kun olen varmaan ostanut kaikki jo pois mitä on ollut saatavilla. Kyttäilen usein että ei kai vaan oo taas sama myyjä ennen kuin menen. Varmaan pitävät mua jo ihan neuroottisena raskaustestien ostajana. Rahaa niihin menee, mutta voisi sen upottaa johonkin muuhunkin turhaan. Onnittelut plussasta <3
Mä ostin r-testejä itsepalvelukassan kautta niin ei tarvii esitellä ostoksia oikealle myyjälle 😁

Yhteistyössä