Mä en kokenut vierailijan viestiä mitenkään hyökkäävänä ja ehkä peräänkuuluttaisin myös tätä sallivuutta erilaisille valinnoille (haluaako lapsia vai ei ja jos haluaa niin minkä ikäisenä) niinkuin tuossa äsken kirjoitettiinkin. Me kaikki eletään niin erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä, että tuo voi jollekin olla hyvinkin totta että mieluummin lapset vähän vanhempana. Mun tuttavapiirissä pk-seudulla kaikki jotka ovat suunnitellusti raskautuneet, ovat olleet 35v tai enemmän. Ne, jotka sai lapsia 25-29v tulivat vahingossa raskaaksi vaikka ei ollut tarkoitus, sitä nuorempia äitejä tunnen vaan etäisemmin. Kaikki tässä mun kuplassa on halunneet käydä korkeakoulut ja saada vakituiset työpaikat ja tulot sekä hyvän asunnon ennen lapsia. Ja se on musta ihan yhtä hyvä järjestys järjestää oma elämänsä ihan kuin yhtä oikein on jos joku haluaa jo vaikka heti täysi-ikäistyttyään äidiksi. Ja sitä en yhtään epäile etteikö nuoremmillakin voisi olla hyvät valmiudet taloudellisestikin lasta ajatellen.
Toki ymmärrän myös sen näkökulman, että tällä foorumilla on myös yrittäjiä, joilla lasten saaminen viivästyy vaikka toive olisi suuri ja siksi kommentti lasten saamisesta mieluummin iäkkäämpänä voi harmittaa. Mutta ajattelisin että jos joku täällä käy vierailijana mielenkiinnosta lukemassa eli ei ole mitenkään tarkasti perehtynyt tämän foorumin kirjoittajien sielunelämään ja jättää kommentin omasta tilanteestaan niin miksei sitä saisi yhtä lailla sanoa ääneen kuin mitä tahansa muutakin kommenttia.