Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tähän on kyllä nyt pakko vastata. Siis eihän kaikkien missään nimessä tarvitse hankki lapsia. Ei ne lapset kuitenkaan mikään elämän ainoa tarkoitus ole. Ja toisaalta ylikansoittumisen näkökulmasta on varmaan ihan hyväkin ettei kaikki hanki lapsia.
Elämässä on paljon muutakin kuin lapset. Kyllähän omassa elämässään saa olla itsekäs. Toiset tahtovat lapsia ja toiset eivät ja jokaiselle pitää suoda oikeus elää omanlaistaan elämää.
Myös sisaruksista. Meillä tällä hetkellä haaveissa ensimmäinen ja on hyvin mahdollista että siihen jää jo omasta halusta. Ei niitä sisaruksia kaikilla tarvitse olla. Kun lapsi kysyy että "äiti miksi mulla ei ole sisaruksia" on aivan validi vastaus että haluttiin vain yksi lapsi.
Itselläni on siis kaksi veljeä ja koen kyllä että välillä ei olisi ollut yhtään huono asia jos olisin saanut enemmän huomiota lapsuudessani. Lapsia kuitenkin saa haaveilla tai olla haaveilematta. Sitten taas jotkut hankkii yhden lapsen ja toiset 10 ja kaikki nämä on oikeita tapoja elää. Tärkeintä on että saa elää omanlaistansa elämää ja on onnellinen.
Juu ei tietenkään siinä mitään väärää, hyvä että sanoit tämmöisen pointin😊 itselle se lasten saaminen on ollut omalle elämälle se tavoite, suunta, unelma.. kaikkea mahdollista mutta kaikki ei niin ajattele eikä tarvitsekaan😊

• Tykkää
Reactions: Minimilli
Juu ei tietenkään siinä mitään väärää, hyvä että sanoit tämmöisen pointin itselle se lasten saaminen on ollut omalle elämälle se tavoite, suunta, unelma.. kaikkea mahdollista mutta kaikki ei niin ajattele eikä tarvitsekaan
Juu siis toisille se onkin se elämän tarkoitus ja toisille taas ei. Lastenkin näkökulmasta on parempi että on haluttu kun se että hankitaan lapsia vaan koska ajatellaan "olen syntynyt naiseksi joten ainoa tarkoitukseni on hankkia lapsia".

Kuin jo itse sanoin niin teininä en ajatellut hankkivani ikinä lapsia,mutta niin vain se elämä muuttuu.
Tätini on omasta halustaan lapseton. Hän on kyllä ollut hyvin tyytyväinen päätökseensä koko elämänsä (nyt 60v).
Elämällä on kuitenkin paljon muutakin tarjota♥️

Mä en kokenut vierailijan viestiä mitenkään hyökkäävänä ja ehkä peräänkuuluttaisin myös tätä sallivuutta erilaisille valinnoille (haluaako lapsia vai ei ja jos haluaa niin minkä ikäisenä) niinkuin tuossa äsken kirjoitettiinkin. Me kaikki eletään niin erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä, että tuo voi jollekin olla hyvinkin totta että mieluummin lapset vähän vanhempana. Mun tuttavapiirissä pk-seudulla kaikki jotka ovat suunnitellusti raskautuneet, ovat olleet 35v tai enemmän. Ne, jotka sai lapsia 25-29v tulivat vahingossa raskaaksi vaikka ei ollut tarkoitus, sitä nuorempia äitejä tunnen vaan etäisemmin. Kaikki tässä mun kuplassa on halunneet käydä korkeakoulut ja saada vakituiset työpaikat ja tulot sekä hyvän asunnon ennen lapsia. Ja se on musta ihan yhtä hyvä järjestys järjestää oma elämänsä ihan kuin yhtä oikein on jos joku haluaa jo vaikka heti täysi-ikäistyttyään äidiksi. Ja sitä en yhtään epäile etteikö nuoremmillakin voisi olla hyvät valmiudet taloudellisestikin lasta ajatellen.

Toki ymmärrän myös sen näkökulman, että tällä foorumilla on myös yrittäjiä, joilla lasten saaminen viivästyy vaikka toive olisi suuri ja siksi kommentti lasten saamisesta mieluummin iäkkäämpänä voi harmittaa. Mutta ajattelisin että jos joku täällä käy vierailijana mielenkiinnosta lukemassa eli ei ole mitenkään tarkasti perehtynyt tämän foorumin kirjoittajien sielunelämään ja jättää kommentin omasta tilanteestaan niin miksei sitä saisi yhtä lailla sanoa ääneen kuin mitä tahansa muutakin kommenttia. 🤷‍♀️

@desirett mitkä fiilikset? Onko ollut mitään oireita, eli voisko muutaman päivän päästä kääntyä vielä plussaksi?
Ei oo oikeastaan ollut mitään oireita, tissit on ollu normaalia turpeammat ehkä. Oireeton olen ollut kyllä aiemmissakin raskauksissa, että siitä en uskalla päätellä mitään. Ihan hyvin voi muuttua vielä plussaksi, näillä päivillä kun testaa niin aika epätodennäköistä saada positiivista tulosta🙈

Pakko kommentoida, että minusta tämä keskustelu on tällä hetkellä niin negatiivissävytteistä ja toisten valintoja arvostelevaa, että ei ole kauheaa intoa kirjoitella 😔 minusta tässä jokainen on omassa tilanteessaan sen ikäisenä kuin on ja sillä iällä ei ole mitään väliä. Kaikilla on kuitenkin sama tavoite ja itse toivon kaikille plussatuulia iästä ja lasten määrästä riippumatta. Toivon omalta osaltani, että triggeröivät viestit jätetään omaan arvoonsa ja jatketaan keskustelua paremmassa hengessä.

Mä en kokenut vierailijan viestiä mitenkään hyökkäävänä ja ehkä peräänkuuluttaisin myös tätä sallivuutta erilaisille valinnoille (haluaako lapsia vai ei ja jos haluaa niin minkä ikäisenä) niinkuin tuossa äsken kirjoitettiinkin. Me kaikki eletään niin erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä, että tuo voi jollekin olla hyvinkin totta että mieluummin lapset vähän vanhempana. Mun tuttavapiirissä pk-seudulla kaikki jotka ovat suunnitellusti raskautuneet, ovat olleet 35v tai enemmän. Ne, jotka sai lapsia 25-29v tulivat vahingossa raskaaksi vaikka ei ollut tarkoitus, sitä nuorempia äitejä tunnen vaan etäisemmin. Kaikki tässä mun kuplassa on halunneet käydä korkeakoulut ja saada vakituiset työpaikat ja tulot sekä hyvän asunnon ennen lapsia. Ja se on musta ihan yhtä hyvä järjestys järjestää oma elämänsä ihan kuin yhtä oikein on jos joku haluaa jo vaikka heti täysi-ikäistyttyään äidiksi. Ja sitä en yhtään epäile etteikö nuoremmillakin voisi olla hyvät valmiudet taloudellisestikin lasta ajatellen.

Toki ymmärrän myös sen näkökulman, että tällä foorumilla on myös yrittäjiä, joilla lasten saaminen viivästyy vaikka toive olisi suuri ja siksi kommentti lasten saamisesta mieluummin iäkkäämpänä voi harmittaa. Mutta ajattelisin että jos joku täällä käy vierailijana mielenkiinnosta lukemassa eli ei ole mitenkään tarkasti perehtynyt tämän foorumin kirjoittajien sielunelämään ja jättää kommentin omasta tilanteestaan niin miksei sitä saisi yhtä lailla sanoa ääneen kuin mitä tahansa muutakin kommenttia. 🤷‍♀️
Juu täällä olikin josain kohti juttua siitä että pienemmillä paikkakunnilla saatetaan tulla nuorempina äideiksi kuin pk-seudulla ja voi olla että koulutukset ym vaikuttaa mutta eihän se aina tietty niin stereotyyppistä ole😄

Pakko kommentoida, että minusta tämä keskustelu on tällä hetkellä niin negatiivissävytteistä ja toisten valintoja arvostelevaa, että ei ole kauheaa intoa kirjoitella 😔 minusta tässä jokainen on omassa tilanteessaan sen ikäisenä kuin on ja sillä iällä ei ole mitään väliä. Kaikilla on kuitenkin sama tavoite ja itse toivon kaikille plussatuulia iästä ja lasten määrästä riippumatta. Toivon omalta osaltani, että triggeröivät viestit jätetään omaan arvoonsa ja jatketaan keskustelua paremmassa hengessä.
Juu olet oikeessa @desirett, meillä kaikilla kyllä sama tavoite eri iästä ja taustoista huolimatta, pidetään keskustelut mukavina ja hyväntahtosina❤

Ps. Poistin sen aamuisen viestini jos se jollekin oli arkaluontonen heitto. En todellakaan tahdo vähätellä toisten valintoja!🙈

Viimeksi muokattu:
Tähän on kyllä nyt pakko vastata. Siis eihän kaikkien missään nimessä tarvitse hankki lapsia. Ei ne lapset kuitenkaan mikään elämän ainoa tarkoitus ole. Ja toisaalta ylikansoittumisen näkökulmasta on varmaan ihan hyväkin ettei kaikki hanki lapsia.
Elämässä on paljon muutakin kuin lapset. Kyllähän omassa elämässään saa olla itsekäs. Toiset tahtovat lapsia ja toiset eivät ja jokaiselle pitää suoda oikeus elää omanlaistaan elämää.
Myös sisaruksista. Meillä tällä hetkellä haaveissa ensimmäinen ja on hyvin mahdollista että siihen jää jo omasta halusta. Ei niitä sisaruksia kaikilla tarvitse olla. Kun lapsi kysyy että "äiti miksi mulla ei ole sisaruksia" on aivan validi vastaus että haluttiin vain yksi lapsi.
Itselläni on siis kaksi veljeä ja koen kyllä että välillä ei olisi ollut yhtään huono asia jos olisin saanut enemmän huomiota lapsuudessani. Lapsia kuitenkin saa haaveilla tai olla haaveilematta. Sitten taas jotkut hankkii yhden lapsen ja toiset 10 ja kaikki nämä on oikeita tapoja elää. Tärkeintä on että saa elää omanlaistansa elämää ja on onnellinen.
Juuri näin. ❤️ Aamen. 🙏🏻

Ei tietenkään arvostella kenenkään elämänvalintoja. 😊

Ollaan huomaavaisia ja positiivisia ennemmin. Nää on tosi herkkiä asioita.

Mä olin nuorena äiti ja koin sen kyllä luontevaksi, ja nyt on pitkään jo ollut vapaata elämää, kun osa lapsista jo täysi-ikäisiä.
Kummasti alkanut kaipaamaan vauvaa, vaikka kaiken järjen mukaan nyt pitäisi osata arvostaa omaa aikaa, koska kokemuksesta tietää miten pieni lapsi sitoo. Mutta nämä ei olekaan järjen asioita. 😀

@desirett sul on jännät päivät, tsemppitoivotukset täältä. 👍

Omaa napaa. Mul alkaa vuoto olee lopuillaan. Flow näyttää oviksen ajankohdaksi kp 14, joka kyllä oli viimeksikin ja osoittautui oikeaksi.
Nyt kun tuo tiputtelu alkoi jo kp 24 ja menkat tuli odotettua pari päivää aiemmin, niin täytyy varautuu testailee hyvissä ajoin.

ON
Dpo 7
Aamusta jo mainitsin kummallisen kolotuksen alavatsassa. Tämä jatkuu mutta nyt onkin päällä päänsärky ja etova olo( niinkuin minulla aina kovassa päänsäryssä)
Yleensähän tuo päänsärky kertoo laskevista hormonitasoista joten omalta osalta vaikuttaa tämäkin kierto ohi kierrolta..

Viimeksi muokattu:
ON
Dpo 7
Aamusta jo mainitsin kummallisen kolotuksen alavatsassa. Tämä jatkuu mutta nyt onkin päällä päänsärky ja etova olo( niinkuin minulla aina kovassa päänsäryssä)
Yleensähän tuo päänsärky kertoo laskevista hormonitasoista joten omalta osalta vaikuttaa tämäkin kierto ohi kierrolta..

Heippa! Toisaalta päänsärky on myös yksi alkuraskauden oire. Päänsärky voi kyllä tulla laskevista estrogeeni ja keltarauhastasoista, jos ei ole tärppi käynyt.
Mutta jos on onnistanut, tasot nousevat ja sekin voi aiheuttaa päänsärkyä. Varsinkin kun mukaan astuu hcg kanssa. 😊

Sulla vasta on alkanu/alkaa tapahtumaan, tai sitten ei tällä kertaa. 😊 Ei syytä luopua toivosta

Viimeksi muokattu:
Heippa! Toisaalta päänsärky on myös yksi alkuraskauden oire. Päänsärky voi kyllä tulla laskevista estrogeeni ja keltarauhastasoista, jos ei ole tärppi käynyt.
Mutta jos on onnistanut, tasot nousevat ja sekin voi aiheuttaa päänsärkyä. Varsinkin kun mukaan astuu hcg kanssa.

Sulla vasta on alkanu/alkaa tapahtumaan, tai sitten ei tällä kertaa. Ei syytä luopua toivosta
Aaa.. en muuten edes ajatellut että nousukin voi aiheuttaa. Täytyy yrittää olla neutraalilla mielellä, mutta salaa vähän toivoa🙈

Aaa.. en muuten edes ajatellut että nousukin voi aiheuttaa. Täytyy yrittää olla neutraalilla mielellä, mutta salaa vähän toivoa🙈
Ajattelitko testata joskus vai odotteletko alkaako menkat? 😏

Mietin tässä, että onkohan sillä merkitystä tekeekö testin suoraan virtsasuihkusta vai keräyskipon kautta? Siltä kannalta siis, että onko hormonia yhtä paljon siinä pienessä virtsamäärässä versus jos tikku on kontaktissa isomman määrän kanssa? 🤔

Himotestaajana tietenkin tein testin nyt myös illalla ja viivasilmät kun on niin ihan kun siinä jonkin pienen varjon näkisin. Voi olla ihan viivanpaikkakin mutta viiva mikä viiva😁

Ajattelitko testata joskus vai odotteletko alkaako menkat?

Mietin tässä, että onkohan sillä merkitystä tekeekö testin suoraan virtsasuihkusta vai keräyskipon kautta? Siltä kannalta siis, että onko hormonia yhtä paljon siinä pienessä virtsamäärässä versus jos tikku on kontaktissa isomman määrän kanssa?

Himotestaajana tietenkin tein testin nyt myös illalla ja viivasilmät kun on niin ihan kun siinä jonkin pienen varjon näkisin. Voi olla ihan viivanpaikkakin mutta viiva mikä viiva

Kuvaa testistä saisko 😍

Ajattelitko testata joskus vai odotteletko alkaako menkat?

Mietin tässä, että onkohan sillä merkitystä tekeekö testin suoraan virtsasuihkusta vai keräyskipon kautta? Siltä kannalta siis, että onko hormonia yhtä paljon siinä pienessä virtsamäärässä versus jos tikku on kontaktissa isomman määrän kanssa?

Himotestaajana tietenkin tein testin nyt myös illalla ja viivasilmät kun on niin ihan kun siinä jonkin pienen varjon näkisin. Voi olla ihan viivanpaikkakin mutta viiva mikä viiva
No mulla on ollut vähän semmonen toi kierto (vielä ainakin edellinen terokiertokin) et luultavasti en pahemmin testaile kun menkat alkaa jo dpo9. Joskus oon dpo9 aamulla testannut ja sit menkat alkaa 3-4h sen jälkeen🙈 Terojen olis tarkotus pidentää tätä kiertoa ja jos nyt tämäkään kierto ei pitene niin mietin että ottaisko yhteyttä taas gyneen että voiko jotain muuta kokeilla vai vedetäänkö tää koko 6 kiertoa tällä (resepti siis 6 kiertoon)
Sen muutaman kerran ku oon päässy testaamaan niin purkin kautta kun noita raskauskeijun herkkiä mitä mulla on ni ei ainakaan pysty virtsasuihkuun työntää ilman että max viiva kastuu 🤣🙈

No mulla on ollut vähän semmonen toi kierto (vielä ainakin edellinen terokiertokin) et luultavasti en pahemmin testaile kun menkat alkaa jo dpo9. Joskus oon dpo9 aamulla testannut ja sit menkat alkaa 3-4h sen jälkeen Terojen olis tarkotus pidentää tätä kiertoa ja jos nyt tämäkään kierto ei pitene niin mietin että ottaisko yhteyttä taas gyneen että voiko jotain muuta kokeilla vai vedetäänkö tää koko 6 kiertoa tällä (resepti siis 6 kiertoon)
Sen muutaman kerran ku oon päässy testaamaan niin purkin kautta kun noita raskauskeijun herkkiä mitä mulla on ni ei ainakaan pysty virtsasuihkuun työntää ilman että max viiva kastuu

Joillakin se Lugestron auttanut viivästyttämään menkkoja, jos ei Terot toimi.

Jos ei ongelma ratkee parissa kierrossa, niin pyytäisin gyneltä vaihtamaan sen Lugesteroniin. Jos lääke ei suun kautta imeydykään, niin ainakin emättimeen laitettuna pitäisi toimia. Onko sulla Teroissa 1 tbl x 2 päivässä reseptinä?

Tikkuun pissaamisesta. Helposti menee liuskat pilalle, jos niihin roiskuu paineella. Ite pissaan joko kuppiin tai Precheckin mukana tulevaan pikku testilusikkaan. Tarpeeks pitkään pitää pitää, ettei jää haaleeksi kontrolliviivakin. Joku 15 sek ite uitan.

Viimeksi muokattu:
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

4.5.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@efi kp 34/24-28
@marik91 kp 31/29-32
@nnzzi kp 31/30-33
@desirett kp 23/27
@Minimilli kp 23/24
@Lunni~ kp 17/29-31
@Jennnuli kp 15/27-28
@gaoxiaojie kp 9/28-31
@haaveillen kp 7/26-30
@Macademia kp 5/28
@Bebekakkonen kp 4/33-46
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 21
@marik91 DPO 14
@nnzzi DPO 11
@desirett DPO 10
@Minimilli DPO 8

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Mulla on teroissa 1 tbl kerran päivässä 10 päivän ajan.
Itse huomioin myös sen että jotkut sanoneet saaneensa lääkäriltä ohjeen ottaa 2 tabua päivässä. Joten luulisi että minullakin annostusta voisi vielä nostaa. Siksi juuri mietin sitä yhteyden ottamista gyneen. Harmi kun sille ei saa esim videopuheluaikaa🙈

• Tykkää
Reactions: Macademia
Mulla on teroissa 1 tbl kerran päivässä 10 päivän ajan.
Itse huomioin myös sen että jotkut sanoneet saaneensa lääkäriltä ohjeen ottaa 2 tabua päivässä. Joten luulisi että minullakin annostusta voisi vielä nostaa. Siksi juuri mietin sitä yhteyden ottamista gyneen. Harmi kun sille ei saa esim videopuheluaikaa

Mulle lääkäri sano, et varmaan 1 riittäisi, mutta laittoi 1 tbl aamuin illoin. Jos tulee päänsärkyä kahdesta, niin pyysi vähentämään yhteen.

• Tykkää
Reactions: Minimilli

Yhteistyössä