Haaveena vauva 2025

Jonkin aikaa taustalla lukeneena ajattelin itsekin kirjoittaa tänne.

Itseltä poistettu hormonikierukka (mirena) pari viikkoa sitten. Kierukka kerkesi olemaan reilun vuoden, kierrosta ei mitään tietoa.

Ajattelin odottaa yhdet menkat, ennen kuin alamme yrittämään. Jännä nähdä ylipäätään, miten kierto palautuu.

Mielelläni kuulisin muidenkin juuri kierukan poistaneiden oloja ja kuulumisia 😊
Muutenkin mukava lukea kaikkien muidenkin tarinoita ja tuntemuksia yrittämisestä, sekä mahdollisten oireiden miettimisestä.
Tsemppiä kaikille! 😍

/Kide
Minulta poistettiin kierukka heinäkuussa. Kierto palautui heti, kahdet ensimmäiset kierrot poikkeavia, eka tavallista kiertoa (siis ennen esikoista) noin viikko pitempi ja tokassa ovulaatio tosi myöhään (kp 19/26). Sen jälkeen ollut ihan samanlainen meininki kuin ennen raskautta ja kierukkaa, nyt yk 5 menossa, 21/24-26, DPO 7 ja aika matelee tässä marraskuun pimeydessä.😅

vierailija
Tein tänään ovistestin, mutta unohdon katsoa sen testin ohjeiden sisällä olevana aikana niin kuinkahan paikkansa se voi pitää. Useamman tunnin jälkeen siis näytti plussaa. Oon reissussa ja vielä yks testi mukana. Äppi ennustaa et kp13 ovis. Ja nyt siis kp 11 eli sopisi kuvioon. 😊

Nyt on kyllä outo juttu. Keskenmenosta 26pv. Välissä ehdittiin yrittää muutama kerta, joista viimeisin laskennallisena ovis-päivänä. Joka yrityksen jälkeen seuraavana päivänä tullut tiputteluvuotoa, minkä ajattelin johtuvan siitä km:stä.. se on kuitenkin aina heti loppunut eikä ole ollut muita välivuotoja. Mutta nyt tuli tiputteluvuotoa lisäksi 5pv laskennallisen ovispäivän yrityksen jälkeen? Oiskohan ovis ollut noin myöhässä ja se aiheuttanut tiputtelun? Vai voisiko tää olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa? Ei ole koskaan ennen ollut mitään tiputtelua, niin ihan uusi tilanne. Toki kai voi johtua siitä keskenmenostakin, mutta se oli tosi varhainen ja jotenkin kuvittelisi että tässä ajassa ei enää aiheutuisi siitä mitään.. tai sitten sinne on jäänyt jotain.. kellään kokemuksia?
/kolmattakehiin
Kuulostaisi että siulla on joku hormoniepätasapaino. Miulle gyne selitti tiputtelut näin kun kerroin että kuukautisten jälkeen tiputtelevan nimenomaan seksin jälkeen herkemmin
Tein tänään ovistestin, mutta unohdon katsoa sen testin ohjeiden sisällä olevana aikana niin kuinkahan paikkansa se voi pitää. Useamman tunnin jälkeen siis näytti plussaa. Oon reissussa ja vielä yks testi mukana. Äppi ennustaa et kp13 ovis. Ja nyt siis kp 11 eli sopisi kuvioon.
Aika hyvin se plussa säilyy. Tämän takia itse teen digitestin. Hymynaama säilyy vrk vai kaksi

vierailija
Minulta poistettiin kierukka heinäkuussa. Kierto palautui heti, kahdet ensimmäiset kierrot poikkeavia, eka tavallista kiertoa (siis ennen esikoista) noin viikko pitempi ja tokassa ovulaatio tosi myöhään (kp 19/26). Sen jälkeen ollut ihan samanlainen meininki kuin ennen raskautta ja kierukkaa, nyt yk 5 menossa, 21/24-26, DPO 7 ja aika matelee tässä marraskuun pimeydessä.
Kiitos tiedosta, hyvä että tietää sitten varautua, että kierto voi heittää normaalista.
Minulla on ollut aina todella säännöllinen kierto, raskauksien jälkeen palautui päivälleen samaksi kuin ennen raskauksia. Toivottavasti nyt ei alkaisi heittämään mitään härän pyllyä.

Varmasti tuskallisia piinapäiviä! Tsemppiä! Koita keksiä kaikkea mukavaa tekemistä, niin päivät ei matelisi 😁 Vaikka valitettavasti helpommin sanottu kuin tehty.

/Kide

Kiitos tsempeistä <3 Aikainen testi oli odotetusti nega, usko onnistumiseen hävisi menkkoja ennakoivan pienen tiputtelun myötä. Kuukauden päästä IVF-info, katse kohti sitä ja uutta kiertoa...

Hyviä pointteja teillä kehon tarkkailusta! Nämä pari viikkoa meinasi mulla mennä siihen että joka ikistä pienintäkin merkkiä alkoi taas tarkkailla ja (yli)tulkita. Tämä on varmasti monille tuttua :) Samalla sitä helposti muuten arjessa unohtaa huomioida sen minkälaisia tarpeita kropalla mahtaisi olla, kun tuolla paahtaa menemään. Tässäkin olisi varmasti löydettävissä joku tasapaino ;)

Oonkin myös miettinyt pitäisikö (tai olisiko jo pitänyt) kokeilla akupunktiota tai vyöhyketerapiaa yritysten tueksi... minkälaisia kokemuksia @jauhopeukalo ja muilla näistä?

• Tykkää
Reactions: Heimi89 ja Cara-mel
vierailija
Täällä yks hormonikierukan poistanut, kaks viikkoo poistosta. Oon nyt monta kertaa ollut varma, että oon raskaana, ovuloin tai on kiinnittymiskipu. Sekavia oireita! Oli niiiiiin sama kipu mitä esikoisesta oli kiinnittymisen aikaan, mutta ei… Myös jotain tiputtelua oli… Nyt taas on kunnolla kipua vasemmassa munasarjassa ollu koko päivän. Ovulaatio? En tiedä 😂. Eikö tuo kipu voi meinata, että ovulaatio on tulossa, just nyt päällä tai just nyt mennyt… Tulis nyt ne menkat niin pääsis selvyyteen kierroista. Ei oo ollut menkkoja vuosikausiin. Eka söin minipillereitä vuosia, muutamat menkat lopetuksen jälkeen ja raskaus. Synnytyksen jälkeen menin ottaa tuon kierukan ja tullut vaan tiputteluja siellä täällä…. Kauanhan kannattaa ootella ennen lääkäriin menoa jos ei ala menkat? Kierukan poistanut sanoi et 6kk voi olla sekaisin. En kyllä odottelis tässä iässä niin kauaa jos asialle voi tehdä jotain jo aiemmin.

Kiitos tsempeistä <3 Aikainen testi oli odotetusti nega, usko onnistumiseen hävisi menkkoja ennakoivan pienen tiputtelun myötä. Kuukauden päästä IVF-info, katse kohti sitä ja uutta kiertoa...

Hyviä pointteja teillä kehon tarkkailusta! Nämä pari viikkoa meinasi mulla mennä siihen että joka ikistä pienintäkin merkkiä alkoi taas tarkkailla ja (yli)tulkita. Tämä on varmasti monille tuttua Samalla sitä helposti muuten arjessa unohtaa huomioida sen minkälaisia tarpeita kropalla mahtaisi olla, kun tuolla paahtaa menemään. Tässäkin olisi varmasti löydettävissä joku tasapaino

Oonkin myös miettinyt pitäisikö (tai olisiko jo pitänyt) kokeilla akupunktiota tai vyöhyketerapiaa yritysten tueksi... minkälaisia kokemuksia @jauhopeukalo ja muilla näistä?
Mulla kokemus lapsettomuus- akupunktiosta, kävin kerran muutamaa päivää ennen ovulaatiota ja siitä kierrosta plussasin, nyt rv24 menossa❤ En tiedä oliko sattumaa vai mitä🤔 Se hoitaja sanoi, että todella hyvään hetkeen tulin hoidettavaksi, siis hyvässä kierron vaiheessa.

Viime perjantaina alko rytinällä ne menkat ja keskiviikkona sitten loppu. Eli aikalailla normaalissa pituudessa nyt on. Jos vaan jäiskin sille tielle🤞

Mulla oli viime viikolla se liikuntalääketieteellisellä aika ja sieltä sain rutkasti uusia aikoja: labraan (sokerit ja kolesteroolit ainaki katotaan), fyssarille ja kaupungin liikuntaneuvojalle jo parin viikon päästä. Tuntu jotenki kivalta nähä se lääkäri, sillä tuntu olevan aikaa ja se oli valmis auttaan sen painonpudotuksen kans. Ja jos muistan oikeen painot, nii gyne ajan ja viime viikon lääkärin ajan välillä olis pari kiloo lähteny. Mut se kai voi olla vaatteista ja muustaki se parin kilon heitto. Mutta tuntuu, et suunta olis oikee😀

Hyviä pointteja teillä kehon tarkkailusta! Nämä pari viikkoa meinasi mulla mennä siihen että joka ikistä pienintäkin merkkiä alkoi taas tarkkailla ja (yli)tulkita. Tämä on varmasti monille tuttua Samalla sitä helposti muuten arjessa unohtaa huomioida sen minkälaisia tarpeita kropalla mahtaisi olla, kun tuolla paahtaa menemään. Tässäkin olisi varmasti löydettävissä joku tasapaino

Mie kävin vyöhyketerapiassa ekan kerran ihan rentoutusmielessä mutta jo sillon huomasin munasarjojen akupisteiden olevan kipeät. Nyt kun kävin taas tauon jälkeen ennen ovista kp 9 niin ovulaatio tuli yllättävän nopeasti, kp 12. En ole ikinä ennen ovuloinut lääkkeellisesti tai ilman ennen kp 16. Nykyisin jalkapohjissa olevat munasarjojen akupisteetkin on rauhalliset, ei erityistä tuntemusta. Varasin ajan vyöhyketerapiaan ensi viikolle uudelleen.

ON: vieläkään ei vuoda kunnolla, ehkä huomenna tai sunnuntaina.

• Tykkää
Reactions: Kerttumaaria
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

9.11.2024 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 31/28-30
@Min204 kp 13/23-30
@Niisq kp 6/25-27
@Heimi89 kp 6/25-26
@Hopeanopea kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@jauhopeukalo DPO 20
@Keltainenkukka92 DPO 9

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24

Täällä alkoi menkat 😳. Tai joku vuoto ainakin. Oon vähän hämilläni, että onko nää menkat vai joku muu vuoto, nyt kun kierukka on pois. Mutta positiivista se kaiketi on, että selkeästi keho reagoi kierukan poistoon. Ja ei oo pelkästään tiputtelua siinä mielessä, että pieniä hyytymiä mukana.

@Keltainenkukka92 ajattelitko testailla 😘?
En tiedä vielä 😁 Huomenna siis kp 24/24-26 & DPO 10 että jotain voisi teoriassa näkyä (vaikka ei ole superherkkiä testejä kotona) ja sehän olis aivan mahtava isänpäivälahja. Toisaalta menee isänpäivä sitten turhaan huonossa fiiliksessä jos (kun...) on nega. En tiedä 😅

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
vierailija
En tiedä vielä Huomenna siis kp 24/24-26 & DPO 10 että jotain voisi teoriassa näkyä (vaikka ei ole superherkkiä testejä kotona) ja sehän olis aivan mahtava isänpäivälahja. Toisaalta menee isänpäivä sitten turhaan huonossa fiiliksessä jos (kun...) on nega. En tiedä
Mä ajattelin huomenna aamulla testata 😄 kp28, oletettu dpo10, jollei km siirtänyt myöhemmälle. Samat mietteet isänpäivästä.. /kolmattakehiin

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Dpo 10 (kp 24/24-26) ja täysin nega, ei edes viivanpaikkaa. Ja aivan valtava ahdistus, en olisi (naiivia, tiedän) ikinä uskonut että yritämme vielä yk 6 kun esikoinen sai alkuunsa niin helposti. Nyt toivon vain, että menkat alkavat keskiviikkona jotta lutaali on edes sen 12 päivää ja että tulee elokuinen sitten ens kierrosta, enhän me sinänsä edes halunnut keskikesän vauvaa.

En kerro miehelle vaan yritän juhlia isänpäivää ja nauttia esikoisesta tänään

• Surullinen
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Dpo 10 (kp 24/24-26) ja täysin nega, ei edes viivanpaikkaa. Ja aivan valtava ahdistus, en olisi (naiivia, tiedän) ikinä uskonut että yritämme vielä yk 6 kun esikoinen sai alkuunsa niin helposti. Nyt toivon vain, että menkat alkavat keskiviikkona jotta lutaali on edes sen 12 päivää ja että tulee elokuinen sitten ens kierrosta, enhän me sinänsä edes halunnut keskikesän vauvaa.

En kerro miehelle vaan yritän juhlia isänpäivää ja nauttia esikoisesta tänään
Oon pahoillani ☹

Täällä pärähti tänä aamuna todella vahva plussa saman tien testiin (kp29 keskenmenon jälkeen). En kyllä usko tuota tällä kertaa ennen kuin ultrassa todetaan että siellä oikeasti on joku. /kolmattakehiin

Tipuin ulos ja olipas hämmentävää koittaa saada kirjauduttua takaisin, mutta onnistuin. Yksi postaus tuli vierailijana, se ovistestinkysely. Täällä siis tänään varmaan ovulaatio ja ollaan reissussa. Kummasti se touhuilu on onnistunut samassa huoneessa pienen näköesteen suojissa, kun lapsi nukkuu. On kyllä ihanan sikeäuninen tapaus. Isoin ongelma on, että ollaan niin väsyneitä, ettei meinaa jaksaa. 🤣

Onnittelut plussista ja toivotaan, että pysyvät kyydissä. ❤🥰

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
vierailija
Mulla poistettiin kierukka lokakuun alussa. Kierukka oli 5 vuotta (Mirena) ja koko sen ajan oli niukat epäsäännölliset menkat. Sellaiset joiden kanssa pärjäsi suurimmaksi osaksi pikkuhousunsuojalla. Poiston jälkeen kierto vaikuttaisi palautuneen normaaliksi, kahdet menkat nyt ollut ja vuoto ainakin palautui heti normaaliksi. Kierrosta en nyt oo varma enää mikä edes oli normaali ennen, kun siitä on niin monta vuotta kun on ollut normi luomu kierto. Esikoinen nyt 7v ja nuorempi 5v, lasten välissä kerkesi olemaan vaan yhdet menkat ja 3 kk nuoremman syntymästä laitatin tuon mirenan joka nyt poistettiin. Mulla olis nyt mahdollisesti viikon sisään ovis, en oo kyllä ainakaan toistaiseksi testaillut sitä, seuraillut vaan vuotoja, mutta Flown mukaan ainakin olis kohta.

Ikäeroista vielä kokemuksia, itsellä 5 ja 3 v vanhemmat siskot ja 8 ja 15 vuotta nuoremmat veljet. Läheisin olen tällä hetkellä vanhimman siskon kanssa, nuorena olin tosi läheinen 3v vanhemman siskon kanssa ja lapsina lähinnä tapeltiin 😅 Nuoremmille olen molemmille ollut lapsenvahtina ja ollaan oltu tosi läheisiä, nyt kun toinen veli aikuinen ja toinen aikuisuuden kynnyksellä niin ei olla enää ihan yhtä läheisiä, mutta tosi tärkeitä on kaikki mun sisarukset itselleni. Omilla lapsilla on se 1v 10 kk ikäeroa ja paljon touhuavat keskenään mutta sitäkin enemmän tappelevat, jatkuvasti, ja on kyllä ihan eri mielenkiinnon kohteet vaikka molemmat samaa sukupuolta. Mutta ovat silti selkeästi myös tärkeitä toisilleen. Nyt olis tulossa sitten mahdolliselle seuraavalle vähän isompi ikäero näihin edellisiin, mutta aikaisemmin en olis lisää lapsia jaksanutkaan tähän komboon vaan nyt on sille aika kypsä, toivottavasti meillä pian tärppää.

Mä hyppään mukaan keskusteluun, kun oon vaan taustalla lukenut tätä ketjua jonkin aikaa kamalan vauvakuumeen kourissa. Meillä miehen kanssa ei heti ekasta yrityksestä tärpännyt vaikka jotenkin kuvittelin että se voisi olla mahdollistakin. Nyt ollaan kuitenkin palauduttu maan pinnalle ja kp2 menossa. Luottavaisena uuteen yritykseen. 😊

Miehellä 2 lasta jo entuudestaan ja mulle tämä olisi esikoinen. 🥰 Ollut ihan super ihana lukea tätä ketjua ja saada vertaistukea vaan lukemalla muiden viestejä. Tietää että ei ole yksin omien ajatusten kanssa.

Plussatuulia toivottaen ja onnea jo plussanneille! ❤

Heippa pitkästä aikaa! Päätin et nyt on se aika kun tulen kertomaan kuulumiset, useampi ainankin halusi silloin kuulla miten meillä menee jossain vaiheessa! Jos et halua tietää mikä meidän tilanne on, niin hyppää seuraavaan viestiin. Tarkoitus ei ole rehvastella ja pahoittaa kenenkään mieltä! Täällä kuitenkin on uusiakin niin voin hiukan kerrata tilannetta.

Ehkäisy jätetty elokuussa 22 pois. Maaliskuussa 23 käytiin omakustanteisesti ovumialla hedelmällisyys katsauksessa ja miehen sperma tutkittiin. Silloin ei vaikuttanut olevan esteitä raskautumiselle. Marraskuussa 23 eli reilusti vuosi yritystä takana kun hakeuduin julkiselle puolelle hoitoon. Maksusitoomuksen saimme Ovumialle ja sielä päädyimme ivf hoitoihin. Gonal-f annoskoolla 225, loppu tulos vain kaksi rakkulaa ja hoito vaihtui lennosta inseminaatioon. Kaksoinraskaus mahdollisuus, mutta negatiivinen. Toiseen hoito kierrokseen annoskokoa nostettiin 300. Taas sama tulos vain kaksi rakkulaa, hoito vietiin loppuun. Toinen hävisi punktiossa ja aamulla sain musertavan puhelun ettei selvinnyt yöstä. Tämän jälkeen kävin verikokeissa ja mitattiin amh-arvo. Tulos oli musertavat 0,15. Jälleen lääkäri painosti miettimään lahjasoluja, meillä olisi todella huonot mahdollisuudet luonnolliseen plussaan. Huonot mahdollisuudet saada biologinen lapsi. Ivf hoitoja ei enään saatu vaan ilmoitti et ne on sit inseminaatioita jos haluatte jatkaa, mutta miettikää lahjasoluja. Tässä vaiheessa mittani oli täynnä Ovumiaa ja pyysin hoitopaikan vaihdosta KYS. Elettiin maaliskuuta kun hoidot loppuivat, huhtikuussa tuli KYS kirje et mahdollinen aika heinäkuussa, kirje saatiin vasta elo syyskuun vaihteessa. Meillä olisi ollut ensimmäinen aika KYS lokakuussa 2024, emme tarvinneet sitä ja peruin.

Nykytilanne, tänään minulla on 12+3 menossa ja aamulla on käyty ensimmäisessä ultrassa. Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Puolison kanssa katseltiin hiljaa monitorin ruutua ja useampi kuva saatiin mukaan. Pahoinvointi on mukana, kärsin aamuin ja illoin. Oksennus refleksi on herkässä ja kaon useaan otteeseen päivässä. Viidesti olen vain oksentanut, mut jokainen kerta on liikaa. Pahoinvointiin syön bonjestaa ja käytän ranteissa pahoinvointirannekkeita. Nyt on toivottava et pieni kestää matkassa loppuun saakka ja syntyy terveenä. Ulkoisesti en välttämättä osaisi sanoa et oisin raskaana.

Onnistuminen vei meiltä kauan ja jos jäädään tuijottamaan Amh-arvoa niin kyllähän tämä on nyt niin uskomatonta, miten se onnistui ja luonnolliseen kiertoon ilman vippakonsteja. Ollaan onnellisia kun se vihdoin onnistui. Niin ja se miten elämä yllättää niin meidän Tirpalle olisi viikkoa aiemmin syntymässä serkkukin. ❤

Älkää menettäkö toivoa uskokaa! Itse olin monesti epätoivon partaalla, oli usko loppumassa. Tiedän on helppo sano, mut vaikea pitää uskoa yllä! Jokainen teistä ansaitsee pienen käärön syliin! Tsemppiä ja voimia!

Yhteistyössä