Haaveena vauva 2025

Jonkin aikaa taustalla lukeneena ajattelin itsekin kirjoittaa tänne.

Itseltä poistettu hormonikierukka (mirena) pari viikkoa sitten. Kierukka kerkesi olemaan reilun vuoden, kierrosta ei mitään tietoa.

Ajattelin odottaa yhdet menkat, ennen kuin alamme yrittämään. Jännä nähdä ylipäätään, miten kierto palautuu.

Mielelläni kuulisin muidenkin juuri kierukan poistaneiden oloja ja kuulumisia 😊
Muutenkin mukava lukea kaikkien muidenkin tarinoita ja tuntemuksia yrittämisestä, sekä mahdollisten oireiden miettimisestä.
Tsemppiä kaikille! 😍

/Kide
Minulta poistettiin kierukka heinäkuussa. Kierto palautui heti, kahdet ensimmäiset kierrot poikkeavia, eka tavallista kiertoa (siis ennen esikoista) noin viikko pitempi ja tokassa ovulaatio tosi myöhään (kp 19/26). Sen jälkeen ollut ihan samanlainen meininki kuin ennen raskautta ja kierukkaa, nyt yk 5 menossa, 21/24-26, DPO 7 ja aika matelee tässä marraskuun pimeydessä.😅

vierailija
Tein tänään ovistestin, mutta unohdon katsoa sen testin ohjeiden sisällä olevana aikana niin kuinkahan paikkansa se voi pitää. Useamman tunnin jälkeen siis näytti plussaa. Oon reissussa ja vielä yks testi mukana. Äppi ennustaa et kp13 ovis. Ja nyt siis kp 11 eli sopisi kuvioon. 😊

Nyt on kyllä outo juttu. Keskenmenosta 26pv. Välissä ehdittiin yrittää muutama kerta, joista viimeisin laskennallisena ovis-päivänä. Joka yrityksen jälkeen seuraavana päivänä tullut tiputteluvuotoa, minkä ajattelin johtuvan siitä km:stä.. se on kuitenkin aina heti loppunut eikä ole ollut muita välivuotoja. Mutta nyt tuli tiputteluvuotoa lisäksi 5pv laskennallisen ovispäivän yrityksen jälkeen? Oiskohan ovis ollut noin myöhässä ja se aiheuttanut tiputtelun? Vai voisiko tää olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa? Ei ole koskaan ennen ollut mitään tiputtelua, niin ihan uusi tilanne. Toki kai voi johtua siitä keskenmenostakin, mutta se oli tosi varhainen ja jotenkin kuvittelisi että tässä ajassa ei enää aiheutuisi siitä mitään.. tai sitten sinne on jäänyt jotain.. kellään kokemuksia?
/kolmattakehiin
Kuulostaisi että siulla on joku hormoniepätasapaino. Miulle gyne selitti tiputtelut näin kun kerroin että kuukautisten jälkeen tiputtelevan nimenomaan seksin jälkeen herkemmin
Tein tänään ovistestin, mutta unohdon katsoa sen testin ohjeiden sisällä olevana aikana niin kuinkahan paikkansa se voi pitää. Useamman tunnin jälkeen siis näytti plussaa. Oon reissussa ja vielä yks testi mukana. Äppi ennustaa et kp13 ovis. Ja nyt siis kp 11 eli sopisi kuvioon.
Aika hyvin se plussa säilyy. Tämän takia itse teen digitestin. Hymynaama säilyy vrk vai kaksi

vierailija
Minulta poistettiin kierukka heinäkuussa. Kierto palautui heti, kahdet ensimmäiset kierrot poikkeavia, eka tavallista kiertoa (siis ennen esikoista) noin viikko pitempi ja tokassa ovulaatio tosi myöhään (kp 19/26). Sen jälkeen ollut ihan samanlainen meininki kuin ennen raskautta ja kierukkaa, nyt yk 5 menossa, 21/24-26, DPO 7 ja aika matelee tässä marraskuun pimeydessä.
Kiitos tiedosta, hyvä että tietää sitten varautua, että kierto voi heittää normaalista.
Minulla on ollut aina todella säännöllinen kierto, raskauksien jälkeen palautui päivälleen samaksi kuin ennen raskauksia. Toivottavasti nyt ei alkaisi heittämään mitään härän pyllyä.

Varmasti tuskallisia piinapäiviä! Tsemppiä! Koita keksiä kaikkea mukavaa tekemistä, niin päivät ei matelisi 😁 Vaikka valitettavasti helpommin sanottu kuin tehty.

/Kide

Kiitos tsempeistä <3 Aikainen testi oli odotetusti nega, usko onnistumiseen hävisi menkkoja ennakoivan pienen tiputtelun myötä. Kuukauden päästä IVF-info, katse kohti sitä ja uutta kiertoa...

Hyviä pointteja teillä kehon tarkkailusta! Nämä pari viikkoa meinasi mulla mennä siihen että joka ikistä pienintäkin merkkiä alkoi taas tarkkailla ja (yli)tulkita. Tämä on varmasti monille tuttua :) Samalla sitä helposti muuten arjessa unohtaa huomioida sen minkälaisia tarpeita kropalla mahtaisi olla, kun tuolla paahtaa menemään. Tässäkin olisi varmasti löydettävissä joku tasapaino ;)

Oonkin myös miettinyt pitäisikö (tai olisiko jo pitänyt) kokeilla akupunktiota tai vyöhyketerapiaa yritysten tueksi... minkälaisia kokemuksia @jauhopeukalo ja muilla näistä?

• Tykkää
Reactions: Cara-mel
vierailija
Täällä yks hormonikierukan poistanut, kaks viikkoo poistosta. Oon nyt monta kertaa ollut varma, että oon raskaana, ovuloin tai on kiinnittymiskipu. Sekavia oireita! Oli niiiiiin sama kipu mitä esikoisesta oli kiinnittymisen aikaan, mutta ei… Myös jotain tiputtelua oli… Nyt taas on kunnolla kipua vasemmassa munasarjassa ollu koko päivän. Ovulaatio? En tiedä 😂. Eikö tuo kipu voi meinata, että ovulaatio on tulossa, just nyt päällä tai just nyt mennyt… Tulis nyt ne menkat niin pääsis selvyyteen kierroista. Ei oo ollut menkkoja vuosikausiin. Eka söin minipillereitä vuosia, muutamat menkat lopetuksen jälkeen ja raskaus. Synnytyksen jälkeen menin ottaa tuon kierukan ja tullut vaan tiputteluja siellä täällä…. Kauanhan kannattaa ootella ennen lääkäriin menoa jos ei ala menkat? Kierukan poistanut sanoi et 6kk voi olla sekaisin. En kyllä odottelis tässä iässä niin kauaa jos asialle voi tehdä jotain jo aiemmin.

Kiitos tsempeistä <3 Aikainen testi oli odotetusti nega, usko onnistumiseen hävisi menkkoja ennakoivan pienen tiputtelun myötä. Kuukauden päästä IVF-info, katse kohti sitä ja uutta kiertoa...

Hyviä pointteja teillä kehon tarkkailusta! Nämä pari viikkoa meinasi mulla mennä siihen että joka ikistä pienintäkin merkkiä alkoi taas tarkkailla ja (yli)tulkita. Tämä on varmasti monille tuttua Samalla sitä helposti muuten arjessa unohtaa huomioida sen minkälaisia tarpeita kropalla mahtaisi olla, kun tuolla paahtaa menemään. Tässäkin olisi varmasti löydettävissä joku tasapaino

Oonkin myös miettinyt pitäisikö (tai olisiko jo pitänyt) kokeilla akupunktiota tai vyöhyketerapiaa yritysten tueksi... minkälaisia kokemuksia @jauhopeukalo ja muilla näistä?
Mulla kokemus lapsettomuus- akupunktiosta, kävin kerran muutamaa päivää ennen ovulaatiota ja siitä kierrosta plussasin, nyt rv24 menossa❤ En tiedä oliko sattumaa vai mitä🤔 Se hoitaja sanoi, että todella hyvään hetkeen tulin hoidettavaksi, siis hyvässä kierron vaiheessa.

Viime perjantaina alko rytinällä ne menkat ja keskiviikkona sitten loppu. Eli aikalailla normaalissa pituudessa nyt on. Jos vaan jäiskin sille tielle🤞

Mulla oli viime viikolla se liikuntalääketieteellisellä aika ja sieltä sain rutkasti uusia aikoja: labraan (sokerit ja kolesteroolit ainaki katotaan), fyssarille ja kaupungin liikuntaneuvojalle jo parin viikon päästä. Tuntu jotenki kivalta nähä se lääkäri, sillä tuntu olevan aikaa ja se oli valmis auttaan sen painonpudotuksen kans. Ja jos muistan oikeen painot, nii gyne ajan ja viime viikon lääkärin ajan välillä olis pari kiloo lähteny. Mut se kai voi olla vaatteista ja muustaki se parin kilon heitto. Mutta tuntuu, et suunta olis oikee😀

Yhteistyössä