Haaveena vauva 2024

@Karvakorvat @Cherrymint ja anonyymi. Kiitos kokemuksista. ❤

Mä luulen että nyt tämä eka kierto annetaan kropan ja mielen palautua ja sit vasta seuraavasta aletaan taas yrittää (ja eikait sitä suositellakaan yrittää ennenkun testi nega ja vuoto loppu). Jännittää vaan hulluna vaikuttaako tämä mun super säännölliseen kiertoon kuinka paljon ja osaako kroppa palauttaa kierron hyvin aloilleen ja alkaa taas ovuloida. 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrymint
Tänään on dpo4. Pistettiin dpo-1 irroituspiikki ja oireet siitä jatkuu edelleen. Onko edes mahdollista? Vatsakipuja ja etovaa oloa aamuisin 🤷 vai oliko eka oireet irroituspiikistä ja nyt terolutista 🤔 raskausoireita ei viel voi olla.
 
Tänään on dpo4. Pistettiin dpo-1 irroituspiikki ja oireet siitä jatkuu edelleen. Onko edes mahdollista? Vatsakipuja ja etovaa oloa aamuisin vai oliko eka oireet irroituspiikistä ja nyt terolutista raskausoireita ei viel voi olla.
Varmasti lääkkeetkin vaikuttaa, mutta mulla on nyt ollut oviksesta lähtien vatsakipuja ja ajoittaista pahoinvointia sekä jäätävää turvotusta. Ilman lääkkeitä 😅 taitaa tässä kierrossa mulla vaan keho kovasti reagoida keltarauhaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Varmasti lääkkeetkin vaikuttaa, mutta mulla on nyt ollut oviksesta lähtien vatsakipuja ja ajoittaista pahoinvointia sekä jäätävää turvotusta. Ilman lääkkeitä taitaa tässä kierrossa mulla vaan keho kovasti reagoida keltarauhaseen.
Sama mulla, kamala turvotus. Voisko johtuakin tuosta keltarauhasesta.
Hiukan on tullut myös ruskehtavaa valkovuotoa. Aiheuttaako ovis vai mistähän se vois johtua?
 
Täällä on oireista päätellen H-hetki oviksen kanssa. Touhuilua on ollut tasaisesti viime viikosta alkaen 2-3 päivän välein ihan fiiliksen mukaan hyvillä mielin mut jotenkin en nyt pahastuisi vaikkei tärppäis.

Tunteet alkoi heittelee tosissaan ja aloin tossa jotenkin vähän panikoimaankin, että en halua et esikoisella ja vauvalla olis synttärit ihan lähekkäin/päällekkäin. Onhan se ehkä tavallaan tyhmää ajatella näin, mut jotenkin ehkä kokisin sen liian stressaavana tulevaisuudessa ja haluaisin et kaikilla olisi "omat synttärit" 🫣

Noh, ei nyt tosiaan olla mitenkään ksipattu tätä kiertoa kuitenkaan kun hankalaa tuntuu olevan muutenkin raskautua. Ja toisaalta ajattelen sit samalla et kun hankalaa on niin joo yritetään mut sit taas yksi kierto sinne tänne niin mitä väliä. Hyvin ristiriitaisia ajatuksia siis ja mikä todennäköisyys et just nyt onnistuisi
 
vierailija
Täällä on oireista päätellen H-hetki oviksen kanssa. Touhuilua on ollut tasaisesti viime viikosta alkaen 2-3 päivän välein ihan fiiliksen mukaan hyvillä mielin mut jotenkin en nyt pahastuisi vaikkei tärppäis.

Tunteet alkoi heittelee tosissaan ja aloin tossa jotenkin vähän panikoimaankin, että en halua et esikoisella ja vauvalla olis synttärit ihan lähekkäin/päällekkäin. Onhan se ehkä tavallaan tyhmää ajatella näin, mut jotenkin ehkä kokisin sen liian stressaavana tulevaisuudessa ja haluaisin et kaikilla olisi "omat synttärit" 🫣

Noh, ei nyt tosiaan olla mitenkään ksipattu tätä kiertoa kuitenkaan kun hankalaa tuntuu olevan muutenkin raskautua. Ja toisaalta ajattelen sit samalla et kun hankalaa on niin joo yritetään mut sit taas yksi kierto sinne tänne niin mitä väliä. Hyvin ristiriitaisia ajatuksia siis ja mikä todennäköisyys et just nyt onnistuisi
Meillä kahdella lapsella samassa kuussa synttärit, molemmat samaa sukupuolta joten ollut helppoa ja kätevää järjestää yhteiset synttärit 😊Lapsia 4 joten helpottavaa kun ei ole tarvinnut järjestää kun kolmet 🥰 Tässä minun näkemys asiasta muut voi ajatella toisinkin 👍
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Meillä kahdella lapsella samassa kuussa synttärit, molemmat samaa sukupuolta joten ollut helppoa ja kätevää järjestää yhteiset synttärit Lapsia 4 joten helpottavaa kun ei ole tarvinnut järjestää kun kolmet Tässä minun näkemys asiasta muut voi ajatella toisinkin
Joo, kyllähän ne asiat tuppaa järjestymään 😄 ja jos nyt kävis niin onnellisesti että sattuis raskaus alkamaan ja jatkumaan niin kyllähän se onni menisi noiden ajatusten päälle. Mut tulee vaan liikaa tässä pohdittua kaikennäköisiä skenaarioita 😁

Silloin kun kuopusta yritettiin, niin olin että ei jouluvauvaa 😅 et skipataan se kierto. Aloin sitten siinäkin jahkailemaan että kun tää on sen verran vaikeaa niin antaa mennä, ei sil ole lopulta merkitystä jos tuliskin jouluna. Ja kuis kävikään 😂 siitä kierrosta ylläri plussa ja la just jouluna, vaikka todennäköisyydet ei ollut meidän puolella ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
Sama mulla, kamala turvotus. Voisko johtuakin tuosta keltarauhasesta.
Hiukan on tullut myös ruskehtavaa valkovuotoa. Aiheuttaako ovis vai mistähän se vois johtua?
Joo täällä kans jäätävä turvotus. Ehkä juurikin keltarauhanen.

Tuo rusehtava valkovuoto voi olla jos ovulaatiosta on tullut vuotoa (verta voi vähän tulla oviksesta), mut koska se ei heti oo tullu ulos nii se muuttuu rusehtavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Tänään on dpo4. Pistettiin dpo-1 irroituspiikki ja oireet siitä jatkuu edelleen. Onko edes mahdollista? Vatsakipuja ja etovaa oloa aamuisin vai oliko eka oireet irroituspiikistä ja nyt terolutista raskausoireita ei viel voi olla.
Mulla tuli tässä tärppikerrossa tosi vahvat oireet irrotuspiikistä ja ne kesti melkein viikon toki hiipuen. Selkeästi vahvemmat ja kauemmin kuin muissa kierroissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

4.7.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Eswe kp 29/27-30
@Samppa40 kp 25/25
@Cherrymint kp 24/24-27
@hermoilija_ kp 24/23-27
@Cara-mel kp 23/24-27
@Päivänsäde84 kp 21/25-28
@RLiisukka kp 21/28
@heltsuli kp 18/28
@Tiukuna kp 18/28
@pikkuhaave kp 18/38
@meinaas kp 11/28-34
@esparsetti kp 10/30
@ireh kp 7/28-30
@Haavejuttu kp 3/24

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Cara-mel DPO 11
@Karvakorvat DPO 7
@Tiukuna DPO 5
@RLiisukka DPO 2
@pikkuhaave DPO 2


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
 
Tuosta mahd.tulevan vauvan syntymäkuukaudesta..🙃
Meidän perheessä tällä hetkellä on 7 henkilöö ja jokaisella oma synttäri kuukausi. Ois kiva jos sais mahd. tuleva pieni oman kuukauden..😊
Tottakai tämä on toissijainen juttu, mut kuitenkin.😃
Jännä nähdä saadaanko vielä yksi pieni.❤ Toiveet ja luotto on korkealla.🥰
Tiedostan kyllä ikäni ja imetys siihen päälle..😅
 
Mä myös tavallaan haluaisin lapsille "omat kuukaudet" kuitenkin vaikka nyt oon ihan fiiliksissä taas yrityksen kanssa ja on kyllä hyödynnetty ovis tälläkin kertaa ja ihan tosissaan. Varmaan johtuu osittain siitä, että nyt on limat ja oireet niin selkeät ja hyvät et uskon nyt olevan onnistunut ovulaatio. Ja eilen ajatukset oli ihan päinvastaisia 😅 on tää kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa ettei tosikaan
 
Täällä on yksi erittäin hämmentynyt. Ovulaatiosta on jo useampi päivä. Tein toissa päivänä mielenkiinnolla ovis testin, oli viivan paikalla haalea viiiva. Tein äsken ihan uteliaisuutta ja hämmennys oli vielä suurempi, nimittäin viiva oli entisestään vahvistunut. Ennen kuin kerkesi kokonaan edes kuivumaan niin näkyi jo viivaa, kun se kuivautu niin oli selkeä viiva ei kuitenkaan kontrollia vahvempi mut selvä viiva. Muistelisin kyllä et olisivat olleet viivattomia myöhemmin kierrossa. Tuleeko uusi ovulaatio vai johtuuko tämä ihan niistä letroista? Kuvittelin silloin ovulaation aikaa et olis ovis kipuja, mut enpä tiedä. Alussa olivat kovin voimakkaita, mut kohta on jo viikon verran koskenut ajoittain vatsan seudulle. Piirsin jo mielessä kauhu kuvan, et siellä on joku tulehdus tila suolessa tai jossain muualla. Jos se on uusi ovulaatio niin sitäei hyödynnetty. Puoliso totesi jo et eikö jo käytetty ne tärppi päivät…🙈
 
Täällä on yksi erittäin hämmentynyt. Ovulaatiosta on jo useampi päivä. Tein toissa päivänä mielenkiinnolla ovis testin, oli viivan paikalla haalea viiiva. Tein äsken ihan uteliaisuutta ja hämmennys oli vielä suurempi, nimittäin viiva oli entisestään vahvistunut. Ennen kuin kerkesi kokonaan edes kuivumaan niin näkyi jo viivaa, kun se kuivautu niin oli selkeä viiva ei kuitenkaan kontrollia vahvempi mut selvä viiva. Muistelisin kyllä et olisivat olleet viivattomia myöhemmin kierrossa. Tuleeko uusi ovulaatio vai johtuuko tämä ihan niistä letroista? Kuvittelin silloin ovulaation aikaa et olis ovis kipuja, mut enpä tiedä. Alussa olivat kovin voimakkaita, mut kohta on jo viikon verran koskenut ajoittain vatsan seudulle. Piirsin jo mielessä kauhu kuvan, et siellä on joku tulehdus tila suolessa tai jossain muualla. Jos se on uusi ovulaatio niin sitäei hyödynnetty. Puoliso totesi jo et eikö jo käytetty ne tärppi päivät…
Ovistesti tummuu monilla loppukiertoon tarkoittamatta ovulaatiota. Toki ei varmaan tasavahvoja tuu mut ihan hyvät viivat oon itsekin joskus kokeillut ja testannut
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Täällä kp 30/28-30 ja ei tietoa vielä menkoista. Raskaustesti negaa, kunpa ei venyis kierto kovasti :(

Syntymäkuukaudesta ja -ajasta, meidän lapsuuden perheestä useammalla on synttärit samalla kuukaudella ja yhdellä just joulupyhien aikaan. Ei oo kukaan kyllä koskaan kokenut ongelmaksi ja aina on omat synttärit kaikille pidetty, ellei lapsi ole erikseen halunnut toisin. Ainoa mitä itselle merkitsisi olisi se koulun aloitusaika suhteessa syntymäaikaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Mua kutkuttaa ajatus maaliskuun vauvasta, itsellä on synttärit maaliskuussa. Mutta ei kyllä oo mitään väliä. En toivonut loppuvuoden laskettua, mutta esikoinen on lokakuussa 🤷🏼‍♀️

Ps. Testit kauheest houkuttelee kaapissa, yritän pitää järjen päässä kun vielä on aivan liian sijasta testaa
 
Tärkeintähän se on, että toive lapsesta toteutuisi ja hän syntyisi oli kuu tai päivä mikä tahansa ❤ hauskaa on miettiä ja yrittää suunnitella vaikka harvemmin se raskausjutuissa onnistuu.

Kärsiikö kukaan täällä migreenistä? Mulla on migreeniä aina kuukautisten aikana ja joskus muualla kierron kohdilla. Mutta nyt tuntuu taas tänään hirveä jomottelu, kp16. Samoin viikonloppuna la kp12 ja su kp13.

Vähän tätä ihmettelen kun on nyt lyhyen ajan sisällä ollut useampana päivänä. Onko muilla päänsärkyä ovulaation aikoihin? Itellä on ovulaationkin kohdilla silloin tällöin, mutta kuitenkin aika harvoin ja näin monta päivää. Vai onko tuolla säällä ja ukkosilla asian kanssa jotain tekemistä lisäksi. Vähän ärsyttää, kun on pakko ottaa lääkettä että pystyy tehdä töitä mut kun ei oikein mielellään ottais ettei vaikuta hedelmöittymiseen kun just ovis päällä.
 
Joo, tottakai tärkein ehdottomasti on, että saisi vauvan syliin asti.❤ Kiva vain miettiä tälläsii ja toivoa aina saa.😉 Me ei todellakaan jätetä yhtään kiertoo völistä sen takia, että ei haluttais, että vauva syntyy x-kuukautena.

Ja myös saa toivoo tyttöö/poikaa, siinä EI ole mitään väärää. Ja kaikille tässäkin varmaan tärkein on se, että vauvan saa, sukupuoli asia on toissijainen..😊

Ja nuoresta asti olen halunnut kesävauvan ja toiseksi vanhin on kesävauva.🥰 Joskus myös toiveet toteutuu.😉

Ja kyllä meillä kaikille lapsille pidetään omat synttärit, vaik osa on peräkkäisinä kuukausina. Itse ajattelen, että synttärit on kuitenkin niin spessu juttu, että jokainen saa omansa pitää erikseen. Vaikka joskus tulevaisuudessa ois sama päiväkin..😃 Toki jos halutaan yhteissynttärit.🙃

Teillä, joilla useampi lapsi, miten raskausuutiset on otettu vastaan aikasemmin?

Mä oon huomannu, että onnittelut vähenee koko ajan...😔 Toki lähimmät ystävät ja tärkeimmät/läheisimmät sukulaiset on iloisia ja onnellisia olleet ja tietenkin onnitelleet ja se meille tärkeintä onkin.❤
 
vierailija
Täällä kirjoittelee yksi toisesta lapsesta haaveileva🥰 esikoinen täytti hiljattain vuoden ja toinen pienokainen olisi tervetullut meidän perheeseen.. Muutama kuukausi ollaan nyt yritetty. Imetyksen loppumisesta ei ole vielä kauaa, saa nähdä miten se vaikuttaa raskautumiseen. Ei millään malttaisi odottaa seuraavien mahdollisten kuukautisten alkuun vai tulisiko jo silloin yllätyksenä +.
 
Joo, tottakai tärkein ehdottomasti on, että saisi vauvan syliin asti. Kiva vain miettiä tälläsii ja toivoa aina saa. Me ei todellakaan jätetä yhtään kiertoo völistä sen takia, että ei haluttais, että vauva syntyy x-kuukautena.

Ja myös saa toivoo tyttöö/poikaa, siinä EI ole mitään väärää. Ja kaikille tässäkin varmaan tärkein on se, että vauvan saa, sukupuoli asia on toissijainen..

Ja nuoresta asti olen halunnut kesävauvan ja toiseksi vanhin on kesävauva. Joskus myös toiveet toteutuu.

Ja kyllä meillä kaikille lapsille pidetään omat synttärit, vaik osa on peräkkäisinä kuukausina. Itse ajattelen, että synttärit on kuitenkin niin spessu juttu, että jokainen saa omansa pitää erikseen. Vaikka joskus tulevaisuudessa ois sama päiväkin.. Toki jos halutaan yhteissynttärit.

Teillä, joilla useampi lapsi, miten raskausuutiset on otettu vastaan aikasemmin?

Mä oon huomannu, että onnittelut vähenee koko ajan... Toki lähimmät ystävät ja tärkeimmät/läheisimmät sukulaiset on iloisia ja onnellisia olleet ja tietenkin onnitelleet ja se meille tärkeintä onkin.
Tokan lapsen jälkeen osa ei edes onnitellut vaan tuli näitä ”oho taasko oot raskaana, vieläkö te teette lapsia, älä vaan sano et oot taas raskaana” yms. Neljännen jälkeen yks tosi läheinen sukulainen totes et älkää nyt enempää tehkö… ahdistaa ajatuskin kertoa tästä viidennestä ja haluisin pitää tän salassa loppuun asti😅😆 toki mun omat vanhemmat ja sisarukset on onneks ottanu uutiset aina ilolla vastaan, etenki mun äiti on aina innoissaan vauva-uutisista❤
 
Tärkeintähän se on, että toive lapsesta toteutuisi ja hän syntyisi oli kuu tai päivä mikä tahansa hauskaa on miettiä ja yrittää suunnitella vaikka harvemmin se raskausjutuissa onnistuu.

Kärsiikö kukaan täällä migreenistä? Mulla on migreeniä aina kuukautisten aikana ja joskus muualla kierron kohdilla. Mutta nyt tuntuu taas tänään hirveä jomottelu, kp16. Samoin viikonloppuna la kp12 ja su kp13.

Vähän tätä ihmettelen kun on nyt lyhyen ajan sisällä ollut useampana päivänä. Onko muilla päänsärkyä ovulaation aikoihin? Itellä on ovulaationkin kohdilla silloin tällöin, mutta kuitenkin aika harvoin ja näin monta päivää. Vai onko tuolla säällä ja ukkosilla asian kanssa jotain tekemistä lisäksi. Vähän ärsyttää, kun on pakko ottaa lääkettä että pystyy tehdä töitä mut kun ei oikein mielellään ottais ettei vaikuta hedelmöittymiseen kun just ovis päällä.
Mun puolisolla on sekä oviksen että kuukautisten aikaan aina migreeniä
Ne hormooniheilahdukset tekee hänelle.

Mulla itsellä migreeni ei liity hormoonikiertoon, mut raskaana on aurallista migreeniä (ei raskaana ei oo auraa) joka varmastikin johtuu raskaushormooneista.
 

Yhteistyössä