Haaveena vauva 2024

Kävin tänään siellä gynellä, pihlajalinnna ja 30min aika (+ultraus) =208e, jos jotakuta kiinnostaa.
Kaikki näytti normaalilta, munasarjat aktiiviset ja miestäkään ei "epäillyt" 😅 Vaikka ikää miehellä yli 50, ei oo paha ikä miehelle vielä.
Kysyi onko stressiä, käski lopettaa tikuttamiset kokonaan (vaikken muutenkaan oo tänä vuonna tikuttanut kun kerran). Terolutit sain puoleksi vuodeksi ja oli puhe, että sitten varmaan lopetellaan yritys ja ehkäisy takas. Lapsia kun meillä jo ennestään on 😊
Semmonen reissu 👍🏻
 
Nehän pystyy näkemään aika paljonkin. Kohdun ja munasarjojen tilanteen. Näkevät jos on niitä myoomia tai polyyppeja tai muuta ”poikkeavaa”. Kohdun limakalvon paksuutta vertaavat käynnissä olevaan kiertopäivään. Sitten munasarjojen aktiivisuuden näkevät niistä follikkeleista mitä siellä on.
Noi on ainakin ne mitä mä odotan kuulevani torstaina. Hitsi et jännittää
Melekosesti saavat siis seleville 🙈 Voi hyvät hyssykät nythän tuo alakaa ittiäänki jännittää 😅
 
Ootteko testannu raskautta ovulaatiotestillä? Raskaustestit loppu ja aamulla pakko saada testata 🙈 ja yks ovistesti viä kaapis. Lueskelin että siinä vois ehkä näkyä kans jotaki? Rinnat on kipeytyny mutta se ny voi johtua siitä ku puristelen niitä koko ajan 🤣🤣🤣 vähä myös huonoa oloa ajoittain mutta sekää ei ny viä mitää kerro välttämättä
 
vierailija
Ootteko testannu raskautta ovulaatiotestillä? Raskaustestit loppu ja aamulla pakko saada testata ja yks ovistesti viä kaapis. Lueskelin että siinä vois ehkä näkyä kans jotaki? Rinnat on kipeytyny mutta se ny voi johtua siitä ku puristelen niitä koko ajan vähä myös huonoa oloa ajoittain mutta sekää ei ny viä mitää kerro välttämättä
Minä testaan joka kuukausi ovistestillä, dpo 10-14 aikoihin. :D
Ja jos tikkuun ei samantien tule vahvaa viivaa (ovis+ tai vahvempi) niin voi alkaa odottamaan uuden kierron alkua.
 
Ootteko testannu raskautta ovulaatiotestillä? Raskaustestit loppu ja aamulla pakko saada testata ja yks ovistesti viä kaapis. Lueskelin että siinä vois ehkä näkyä kans jotaki? Rinnat on kipeytyny mutta se ny voi johtua siitä ku puristelen niitä koko ajan vähä myös huonoa oloa ajoittain mutta sekää ei ny viä mitää kerro välttämättä
Mulla näkyi ovistestissä plussa pari kuukautta keskenmenon jälkeenkin vielä, kun raskaushormoni oli koholla kohdunulkoisen takia. Eli mulla ainakin reagoi pc:n liuskat raskaushormoniin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rullakartiina87
Ootteko testannu raskautta ovulaatiotestillä? Raskaustestit loppu ja aamulla pakko saada testata ja yks ovistesti viä kaapis. Lueskelin että siinä vois ehkä näkyä kans jotaki? Rinnat on kipeytyny mutta se ny voi johtua siitä ku puristelen niitä koko ajan vähä myös huonoa oloa ajoittain mutta sekää ei ny viä mitää kerro välttämättä
Mä oon pari kertaa testannut ihan vaan siksi että kiinnostaa miltä ovistesti näyttää loppukierrossa. Mulla tulee hyvin vahvaa viivaa, aivan kuin se 'just ennen plussaa' - viiva. En sit oo enää menkkojen alettua jaksanut testata, että koska alkaa haalistua..
 
Jakaako kukaan näitä tunteita?
Pitkän aikaa olen halunnut lasta, oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt kuitenkin kun mies näytti vihreää valoa ja yritys aloitettiin, siis ihan muutamia päiviä sitten, olen ollut välillä tosi onnellinen siitä, mutta välille iskee ihan hirveä paniikki että en ehkä haluakaan ja nyt jos olenkin jo raskaana niin sitä ei saa enää peruttua. Esimerkiksi kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona ja se on ihanaa, niin välillä hiipii ajatus mieleen että sitten loppuu kahdestaan olo ja meitä onkin aina täällä kolmas. Mutta sitten taas ne ajatukset menee ohi.
 
Jakaako kukaan näitä tunteita?
Pitkän aikaa olen halunnut lasta, oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt kuitenkin kun mies näytti vihreää valoa ja yritys aloitettiin, siis ihan muutamia päiviä sitten, olen ollut välillä tosi onnellinen siitä, mutta välille iskee ihan hirveä paniikki että en ehkä haluakaan ja nyt jos olenkin jo raskaana niin sitä ei saa enää peruttua. Esimerkiksi kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona ja se on ihanaa, niin välillä hiipii ajatus mieleen että sitten loppuu kahdestaan olo ja meitä onkin aina täällä kolmas. Mutta sitten taas ne ajatukset menee ohi.
Ihan tuttuja tunteita mulle. Varsinkin eka lapsi on niin iso elämänmuutos että noi vaihtelevat fiilikset on ihan normaaleja. Se on sitä että mieli työstää sitä isoa asiaa. Mulla ollut vähän samansuuntaisia ajatuksia ihan jokaisen lapsen kohdalla. Sitten jossain vaiheessa raskautta tullut varma fiilis, että just näin tän pitikin mennä. ❤
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ kkm 08/22
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1. yhteinen)★ kkm x3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 04/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

9.5.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@pikkuhaave kp 36/33
@Liilja kp 29/28-33
@Yöperhonen-88 29/?
@vauvakuume7 24/?
@ekapikkunen 24/?
@Samppa40 kp 20/26-28
@heltsuli kp 19/28-31
@RLiisukka kp 19/28
@hermoilija_ kp 19/23-27
@Mimerkki kp 18/30
@Cherrymint kp 17/25-27
@Dinaas kp 16/27-33
@minttuni kp 15/26
@ireh kp 14/28-30
@Peanutbuttercup kp 12/28
@inkeriini kp 11/30
@lenkkitossut kp 11/23-27
@meinaas kp 10/28-34
@haaveillen kp 8/26-30
@tiipanen kp 7/28-30
@Mamiks kp 6/30
@Charppaliini kp 5/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@alessiina DPO 15
@ekapikkunen DPO 10
@Vohvelitohveli DPO 8
@Cherrymint DPO 6
@hermoilija_ DPO 5
@RLiisukka DPO 3
@Mimerkki DPO 3
@Dinaas DPO 3
@cordola89 DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
[/QUOTE]
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Jakaako kukaan näitä tunteita?
Pitkän aikaa olen halunnut lasta, oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt kuitenkin kun mies näytti vihreää valoa ja yritys aloitettiin, siis ihan muutamia päiviä sitten, olen ollut välillä tosi onnellinen siitä, mutta välille iskee ihan hirveä paniikki että en ehkä haluakaan ja nyt jos olenkin jo raskaana niin sitä ei saa enää peruttua. Esimerkiksi kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona ja se on ihanaa, niin välillä hiipii ajatus mieleen että sitten loppuu kahdestaan olo ja meitä onkin aina täällä kolmas. Mutta sitten taas ne ajatukset menee ohi.
On tosi tuttuja tunteita. Omat fiilikset heitteli kovinkin etenkin yrityksen alkuvaiheessa. Kun ikääkin jo on niin välillä mietin että hullujako ollaan kun halutaan aloittaa lapsiperhe-elämä nyt kun ystäväpiirin lapset alkaa jo muuttaa kotoa ja meidän oma elämä on hyvää ja helppoa kahden työssäkäyvän ihmisen elämää. Mutta sit toisaalta, on niin kova kaipuu saada oma lapsi että se ajatus ajaa noiden muiden ohi.
 
On tosi tuttuja tunteita. Omat fiilikset heitteli kovinkin etenkin yrityksen alkuvaiheessa. Kun ikääkin jo on niin välillä mietin että hullujako ollaan kun halutaan aloittaa lapsiperhe-elämä nyt kun ystäväpiirin lapset alkaa jo muuttaa kotoa ja meidän oma elämä on hyvää ja helppoa kahden työssäkäyvän ihmisen elämää. Mutta sit toisaalta, on niin kova kaipuu saada oma lapsi että se ajatus ajaa noiden muiden ohi.
Samoja ajatuksia. Toki omia lapsiakin jo on, mutta nyt kun vanhimmat ovat jo lukiolaisia ja nuorinkin menee jo kolmannelle luokalle välillä huimaa ajatus, että oltaisiin valmiit aloittamaan alusta -"melkein viisikymppisinä."

No, mutta silti ollaan tässä, 3. letrokierto lähti käyntiin juuri lauantaina. :)
 
Jakaako kukaan näitä tunteita?
Pitkän aikaa olen halunnut lasta, oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt kuitenkin kun mies näytti vihreää valoa ja yritys aloitettiin, siis ihan muutamia päiviä sitten, olen ollut välillä tosi onnellinen siitä, mutta välille iskee ihan hirveä paniikki että en ehkä haluakaan ja nyt jos olenkin jo raskaana niin sitä ei saa enää peruttua. Esimerkiksi kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona ja se on ihanaa, niin välillä hiipii ajatus mieleen että sitten loppuu kahdestaan olo ja meitä onkin aina täällä kolmas. Mutta sitten taas ne ajatukset menee ohi.
Kiva tietää että muillakin on joskus samoja ajatuksia. Mä en ole kehdannut mainita ajatuksistani kenellekään, ajattelin että olen ihan friikki tuuliviiri kun en osaa päättää. Vaikka vauvan kaipuu on kova, on päiviä kun olen varma etten haluakaan lapsia. Miehen 6 vuotias tyttö asuu meillä ja miehen kasvatus periaatteet eroavat omistani todella paljon. Tilanteet, joihin itse puuttuisin mutta mies ei tee mitään, laukaisevat nämä ajatukset että tähän talouteen ei enempää lapsia tarvita. Mutta ne ajatukset menevät ohi ja niistäkin huolimatta oma vauva olisi se mitä kaikista eniten maailmassa toivoisin 🥰
 
Tunnistan samoja ajatuksia muiden kanssa. Ensimmäistä ja toista ei paljoa tarvinnut pohtia, tosin ekan raskauden aikana tuli ajatuksia et ei hitto ollaanko me oikeesti valmiita vanhemmiks ja tokan kohdalla et mitä mä menin tekemään ku esikoinen oli vielä nii pieni😂 kolmatta piti pohtia jo käytännön järjestelyidenkin kautta (asunto, auto, lomatarjoukset aina 2 aikuista+2 lasta jne) ja vauvakuume aaltoili, neljättä pohdin pitkään et ollaanko me ihan järjettömiä kun halutaan taas vauva, kun arki rullas kivasti jo😆 noh, nyt viidettä toivotaan ja joka toinen päivä toteen olevani ihan järjetön, kun taas halutaan sekottaa pakka ja alottaa alusta et oisko vaan helpompi pyörittää tätä kuuden hengen perhettä ku sit seitsemän😅
 
vierailija
Jakaako kukaan näitä tunteita?
Pitkän aikaa olen halunnut lasta, oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt kuitenkin kun mies näytti vihreää valoa ja yritys aloitettiin, siis ihan muutamia päiviä sitten, olen ollut välillä tosi onnellinen siitä, mutta välille iskee ihan hirveä paniikki että en ehkä haluakaan ja nyt jos olenkin jo raskaana niin sitä ei saa enää peruttua. Esimerkiksi kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona ja se on ihanaa, niin välillä hiipii ajatus mieleen että sitten loppuu kahdestaan olo ja meitä onkin aina täällä kolmas. Mutta sitten taas ne ajatukset menee ohi.
Tuttuja tunteita. Ennen esikoisen syntymää mietin samoja asioita. Nyt kun rankka vauva-aika on takana ja vihdoin saan nukuttua öisin ja muutenkin on helpompaa niin ajatus toisesta lapsesta mietityttää… Jaksanko enää toista kertaa käydä saman rumban läpi? Toisaalta olisi ihana kokea vielä yksi raskaus ja vauvan syntymä. Lähinnä pelottaa oma jaksaminen ja onko voimavaroja sitten siinä arjessa.
 

Yhteistyössä