Vasta iltavuoron jälkeen. Käyn ostaa testit kaupasta ja sitten kotiin. Täytyy yrittää pidätellä jonkun verran illallaNo jokos testasit?
Vasta iltavuoron jälkeen. Käyn ostaa testit kaupasta ja sitten kotiin. Täytyy yrittää pidätellä jonkun verran illallaNo jokos testasit?
Todennäköisesti keholla on jokin kynnys LH:n suhteen jonka ylityttyä ovis käynnistyy. Kynnys on jokaisella vähän erilainen. Jos tasavahva ovisplussa tikussa on esimerkkinä vaikka 100 niin voi olla että sulla se kynnys on vaikka 75 ja jollain toisella 125. LH taso kuitenkin ei nouse vain kynnykseen vaan varmuuden vuoksi vähän edes yli. Eli kun tikussa on tasavahvat viivat, 75 kynnys on ylittynyt jo aiemmin ja ovis prosessi käynnistynyt joten ovis voi tulla jo suht pian vaikka tikku vielä vahvistuisikin hieman. Toisella jolla kynnys sen 125 prosessi käynnistyy myöhemmin ja ovis tuleekin vasta sen 48h vahvimmasta plussasta. Siksi tuo vaihteluväli ajallisesti on iso. Itelläni yleensä ovis n.24h vahvimmasta plussasta ja 36h suunnilleenn ovitrellestä.Kuinka nopeaa se ovulaatio tulee siitä kun on saanut plussan testiin? mie sain sen siis eilen mutta tänään aamupäivästä testiviiva oli vieläkin tummempi. Tunsin aika kovaa, polttelevaa kipua alamahassa nyt tänään illasta niin mietin voiko olla jo ovulaatio? Aiemmin olen samanlaisen kivun rekisteröiny ovulaatioksi mutta nyt mietin voiko se noin nopeaa tulla..
Kiitos hyvästä vastauksesta!Todennäköisesti keholla on jokin kynnys LH:n suhteen jonka ylityttyä ovis käynnistyy. Kynnys on jokaisella vähän erilainen. Jos tasavahva ovisplussa tikussa on esimerkkinä vaikka 100 niin voi olla että sulla se kynnys on vaikka 75 ja jollain toisella 125. LH taso kuitenkin ei nouse vain kynnykseen vaan varmuuden vuoksi vähän edes yli. Eli kun tikussa on tasavahvat viivat, 75 kynnys on ylittynyt jo aiemmin ja ovis prosessi käynnistynyt joten ovis voi tulla jo suht pian vaikka tikku vielä vahvistuisikin hieman. Toisella jolla kynnys sen 125 prosessi käynnistyy myöhemmin ja ovis tuleekin vasta sen 48h vahvimmasta plussasta. Siksi tuo vaihteluväli ajallisesti on iso. Itelläni yleensä ovis n.24h vahvimmasta plussasta ja 36h suunnilleenn ovitrellestä.
Kyllä se vaan on!! Vahvistumisia ja paljon tarrasukkiaDpo9 mulla oli siis ihan nega, mutta tänään dpo11 näyttää tältä. Voisko olla??? https://aijaa.com/W3c7jQ
Kyllä vois olla! onnea!Dpo9 mulla oli siis ihan nega, mutta tänään dpo11 näyttää tältä. Voisko olla??? https://aijaa.com/W3c7jQ
Kiitos tästä viestistä jotenkin sitä odottaa, että jos raskautuu uudelleen niin varmasti on samat oireet kuin esikoisesta. Nyt jo tämän kierron osalta pyyhe heitetty kehään, kun dpo8 ei mitään oiretta. Mutta eihän sitä koskaan tiedäTäällä sivusta kommentoin tuota raskausoire/olo tuntemuksia.
Kaksi ekaa onnistunutta raskautta: tissit turposi ja verisuonet ilmestyi pinnalle ennen kuin testasin. Tuosta päättelin, että nyt on täytynyt tärpätä koska ikinä ennen ei tuollaista ollut ollut. Lievää pahoinvointia rv6+. Muuten hyvin oireetttomat raskaudet, toki sitten myöhemmin vatsan kasvun myötä muita pieniä.
Kaksi keskenmennyttä: ei oireita ja minulle tyypillinen tiputtelukin alkoi normaalisti ennen kuukautisia. Silti rtesti plussaa. Tiputtelusta jo päättelin, että kaikki ei ole varmastikaan hyvin, vaikka keltarauhashormoni oli tukena.
Nyt meneillään oleva raskaus (15+): ei mitään oireita, ei tiputteluakaan. Tosin ajattelin, että keltarauhashormoni pitää edelleen vuodon pois vaikka olin sen jo lopettanut. Tein raskaustestin ajatuksella että nyt menkat varmasti alkaa. Yllätys oli melkoinen kun testiin piirtyi vahva viiva sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tähän mennessä kaikki on ollut ja mennyt hyvin, eikä oireita ole vieläkään mitkä viittaisi vain raskauteen.
Vaikka itekin kaikkia mahdollisia oireita yritin seurailla ja tästäkin meneillään olevasta olin varma, että kesken menee kun ei samoja oireita ollut mitä onnistuneissa. Mutta niin vaan nuo oireet ja oireettomuus voi vaihdella.
Minusta lauantai DPO0Perjantai iltana ovistesti oli plussa ja vielä lauantai aamusta edelleen plussa, mutta lauantai iltana haalistunut. Niin mietin tässä miten lasken dpot. Eli onko sunnuntai silloin dpo 0?
Ihanan selkeä viiva ja vielä noin paljon ennen menkkojaKiitos onnitteluista! Pelottaa, kauhistuttaa, ilostuttaa, jännittää!! Pahinta olisi testata huomenna nega. Toivottavasti vahvistuu! Lauantaina pitäisi alkaa menkat.
Mulla juurikin tuommoista oiretta ovulaatiossa ollut. Paineen tunne / jomotus kasvaa ja kasvaa päivän aikana ja tosiaan tunne että kohta poksahtaa. Monesti joutunut kaksin kerroin kävelemään jo lopussa ku on niin kipee, yleensä kipu hävinnyt seuraavana yönä jolloin oletan oviksen sitten tapahtuneen. Pitkiin aikoihin ei ollut, kunnes tänään taas tuttu tunne palasi vaikka ei tunnu kivalta tuo niin silti olen sitä kaivannu ku elänyt epätietoisuudessa siitä ovuloiko ollenkaan.Mulla on välillä oviksen jälkeen tuota särkyä reidessä ja kipua alaselässä. Joskus olin ihan varma, että jotain on vialla kun teki niin kipeetä, kävin gynellä ja ultrassa, mutta kaikki oli ok.
Mulla usein myös oviksen aikaan tuota samaa kipua reidessä ja selässä ja päivä ennen ovista tuntuu sellainen inhottava paine alavatsassa, tuntuu kun jotain kohta poksahtaisi tuolla jossain munasarjoissa.
Onko muilla täällä millaisia ovisoireita?
En osaa kyllä osaa tähän oikeastaan mitään sanoa ku että varmaan se kannattaa ennemmin ottaa kuin olla ottamatta ku ei kai siitä mitään haittaa ole?Mitäs ootte naiset mieltä kannattaisiko mulla alottaa Terolutit vielä tähän kiertoon kun ovulaatio mitä ilmeisimmin tapahtui? Vai katsoisinko toimiiko oma kroppa loppuun saakka
No tätä just mietin että jos varuilta aloittaisi kun niin selvä ovisoire oli ja testikin näytti positiivista.. Toisaalta taas kun nyt ovulaatiokin tuli todistetusti (mahdollisesti pitkän tauon jälkeen) niin mietin että tuottaisikohan kroppa myös keltarauhasta sitten... Mut jos varalta aloittaisin sen huomenna vasta niin olisi ovulaatio varmimmin jo tapahtunut?En osaa kyllä osaa tähän oikeastaan mitään sanoa ku että varmaan se kannattaa ennemmin ottaa kuin olla ottamatta ku ei kai siitä mitään haittaa ole?
Itselle lääkäri kesällä määräsi Terolutin siihen jos kierrot alkaa venyä mutta nyt mietin että voisinko aloittaa sen nyt ovulaation jälkeen ns. "varuiksi" tueksi jos raskaus alkaisikin?..
Niinpä. Vissiin jos odottaa ovis+ ja siihen 3-4 päivää niin varmasti on ovis tapahtunut.No tätä just mietin että jos varuilta aloittaisi kun niin selvä ovisoire oli ja testikin näytti positiivista.. mut jos aloittaisin sen huomenna vasta niin olisi ovulaatio varmimmin jo tapahtunut?
Oliko tänään jo tummempi?Dpo9 mulla oli siis ihan nega, mutta tänään dpo11 näyttää tältä. Voisko olla??? https://aijaa.com/W3c7jQ
mites täällä?Vasta iltavuoron jälkeen. Käyn ostaa testit kaupasta ja sitten kotiin. Täytyy yrittää pidätellä jonkun verran illalla
Eilinen illan olikohan täysi nega ja tän aamuinen vasta valmistumassa Kohta tiiraileemites täällä?
Niin aikainen DPO vielä, että kyllä se sieltä vielä voi muuttuaDpo8 , omaan silmään eibkyllä näy mitään, onneks on aikaa muuttua
Joo minäkään en näe vielä mitään mutta vielähän on tosi aikaistaDpo8 , omaan silmään eibkyllä näy mitään, onneks on aikaa muuttua