Haaveena vauva 2023

Täällä eletään oikeita PIINA päiviä, ihan kirjaimellisesti. Joku sotki mun tasaisen kierron kaikinpuolin. Ovulaatio 6 päivää myöhässä, nyt vuorostaan menkat myöhässä. Ovis kierron 22 päivänä ja kierto venynyt jo 32 päivään. Menkat 2-3 päivää myöhässä. Raskaustestit negatiiviset, silti jäätäviä vihlontoja aina silloin tällöin. Oletan etten ole raskaana kaikesta huolimatta. Ihmettelen missä menkat viipyvät. Miten tämä kaikki vaikuttaa ensi kiertoon? 🙈🙊

Niin ja sain vain yhden vastauksen, eli onko kokemuksia lapsettomuus klinikoista? Miten toimivat ja ovatko kannattavia yms? Onko kenelläkään mistään kokemusta? Oli nyt puhetta jos mies kävisi sperma näytteen antamassa joten tiiettäisiin miten on siittiöiden laita ja mahdollisesti ovumiaan ensikäynnile. Onko kukaan käynyt ovumialla, kannattaako teetättää siemenneste testi ennen sitä vai laittavatko sieltä sit eteenpäin?
 
Täällä eletään oikeita PIINA päiviä, ihan kirjaimellisesti. Joku sotki mun tasaisen kierron kaikinpuolin. Ovulaatio 6 päivää myöhässä, nyt vuorostaan menkat myöhässä. Ovis kierron 22 päivänä ja kierto venynyt jo 32 päivään. Menkat 2-3 päivää myöhässä. Raskaustestit negatiiviset, silti jäätäviä vihlontoja aina silloin tällöin. Oletan etten ole raskaana kaikesta huolimatta. Ihmettelen missä menkat viipyvät. Miten tämä kaikki vaikuttaa ensi kiertoon?

Niin ja sain vain yhden vastauksen, eli onko kokemuksia lapsettomuus klinikoista? Miten toimivat ja ovatko kannattavia yms? Onko kenelläkään mistään kokemusta? Oli nyt puhetta jos mies kävisi sperma näytteen antamassa joten tiiettäisiin miten on siittiöiden laita ja mahdollisesti ovumiaan ensikäynnile. Onko kukaan käynyt ovumialla, kannattaako teetättää siemenneste testi ennen sitä vai laittavatko sieltä sit eteenpäin?
Jos sulla on ollu ovis vasta kp22, niin eihän sun menkat, vielä ole myöhässä? Tai siis riippuu toki kuinka pitkä sun luteaalivaihe on yleensä? Nythän on vasta dpo10, joten ei raskaustesti välttämättä vielä näytä positiivista vaikka raskaana olisit ja jos luteaalivaihe on esim. sen keskimääräisen 14 päivää, niin sun menkat alkaa vasta kp37 eli siis 23.2.
Ovulaation ajankohta määrittää kierron pituuden
 
Jos sulla on ollu ovis vasta kp22, niin eihän sun menkat, vielä ole myöhässä? Tai siis riippuu toki kuinka pitkä sun luteaalivaihe on yleensä? Nythän on vasta dpo10, joten ei raskaustesti välttämättä vielä näytä positiivista vaikka raskaana olisit ja jos luteaalivaihe on esim. sen keskimääräisen 14 päivää, niin sun menkat alkaa vasta kp37 eli siis 23.2.
Ovulaation ajankohta määrittää kierron pituuden
Niinkö se meneekin? 🤣 Mutta kun mun kierto on tähän saakka ollut 29-31 päivää ja ovulaatio on noin 16 päivänä ollut. Eli koko normaali kierto meni täysin plörinäksi, uskomatonta! 🙈 Odotan sit kiltisti vielä, mut ikävää on tämä epätietoisuus.
 
Tuli eilen tosiaan digitestiin hymiö, mulle voi päivittää tälle päivää DBO 0 🤭 jännä miten pelkkä ovisplussa alkaa hymyilyttää ja antaa toivoo tälle kiertoa, voi kun joskus näyttäskin plussaa siihen tärkeämpään testiin😍
En miehelle kehdannut heti kertoa että olin digitestejä ostanu, en kai halunnu sille lisäpaineita antaa. Yleensä riittänyt kun kertonut et parhaat päivät meneillään..pakkohan se oli se hymiö kuitenkin näyttää ja oli mies heti valmiudessa🥰 nyt hetkeksi töihin ja illalla lisää puuhastelua.
Onko jollain muuten myös kokemusta gelee royalista, onko tarkotus käyttää vaan ovulaatioon asti vai koko kierron ajan?🤔
 
vierailija
Niinkö se meneekin? Mutta kun mun kierto on tähän saakka ollut 29-31 päivää ja ovulaatio on noin 16 päivänä ollut. Eli koko normaali kierto meni täysin plörinäksi, uskomatonta! Odotan sit kiltisti vielä, mut ikävää on tämä epätietoisuus.
Niin se menee.
Ovulaatio vaikuttaa siihen nimenomaan. Ovulaation ajankohta voi vaihdella paljonkin.
Oletko testannut joka kierrossa ovulaation?
Luteaalivaihe on aina sama.

Eli jos sulla ennen on ovulaatio ollut 16 päivä ja kierto 29 päivää, sun luteaalivaihe on 13 päivää, joten sun menkat on myöhässä vasta kun kp 22 ovulaatiota on mennyt 13 päivää, eli kp 35 jälkeen.

Miksi hakea apua lapsettomuusklinikalta jos ei ole vuotta täynnä? Mikö kiire, kun kierto pyörii?
 
Täällä eletään oikeita PIINA päiviä, ihan kirjaimellisesti. Joku sotki mun tasaisen kierron kaikinpuolin. Ovulaatio 6 päivää myöhässä, nyt vuorostaan menkat myöhässä. Ovis kierron 22 päivänä ja kierto venynyt jo 32 päivään. Menkat 2-3 päivää myöhässä. Raskaustestit negatiiviset, silti jäätäviä vihlontoja aina silloin tällöin. Oletan etten ole raskaana kaikesta huolimatta. Ihmettelen missä menkat viipyvät. Miten tämä kaikki vaikuttaa ensi kiertoon?

Niin ja sain vain yhden vastauksen, eli onko kokemuksia lapsettomuus klinikoista? Miten toimivat ja ovatko kannattavia yms? Onko kenelläkään mistään kokemusta? Oli nyt puhetta jos mies kävisi sperma näytteen antamassa joten tiiettäisiin miten on siittiöiden laita ja mahdollisesti ovumiaan ensikäynnile. Onko kukaan käynyt ovumialla, kannattaako teetättää siemenneste testi ennen sitä vai laittavatko sieltä sit eteenpäin?
Ovumialla ja varmaan muillakin klinikoilla voidaan tutkia siemenneste analyysi ensi käynnin yhteydessä, varaa esim ensin analyysin ja samaan päivään ensi käynnin😊
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Niin se menee.
Ovulaatio vaikuttaa siihen nimenomaan. Ovulaation ajankohta voi vaihdella paljonkin.
Oletko testannut joka kierrossa ovulaation?
Luteaalivaihe on aina sama.

Eli jos sulla ennen on ovulaatio ollut 16 päivä ja kierto 29 päivää, sun luteaalivaihe on 13 päivää, joten sun menkat on myöhässä vasta kun kp 22 ovulaatiota on mennyt 13 päivää, eli kp 35 jälkeen.

Miksi hakea apua lapsettomuusklinikalta jos ei ole vuotta täynnä? Mikö kiire, kun kierto pyörii?
Kyllä olen, tähän kiertoon saakka se on ollut tasaisin väliajoin paitsi nyt kaikki vaan siirtyy. Mun on pakko testata, en tunnista minkäänlaisia oireita muuten. Jos oisin olettanut et 16 päivä niin olisi mennyt ihan mönkään, hätää jo kärsin kun ei heti napannut vaan venyi venymistään. Voi hyvät hyssykät kun mun kierto ei ole normaalisti 35 päivää. Juurikin se kiire, itselläni on suuri tarve päästä töistä pois. En voi viedä saikkulappuja vähän väliä ja uutta ammattia olisi varmaan mietittävä, mut en haluaisi alanvaihtoa, mut en myöskään kykene nykyistä työtä tekemään eläkeikään saakka. Ovumialla mainitaan jos on puoli vuotta yritystä eivät enää siinä vaiheessa suosittele hedelmällisyys mittauksia vaan suoraa ensikäyntiä. Mutta ethän sinä ja muutkaan voi tietää mitä kaikkea meillä on takana ja vastassa. Ikä käy huolestuttaa ja se et saako niitä lapsia edes, joten ehkäpä siitä käynnistä olisi silti hyötyä vaikka yritystä ei ole vuotta täynnä. Saataisiin vastaus onko vikaa ja jos on niin mitä, onko sille mitään tehtävissä. mua käy suoraan ahdistaa kun mietin et joudun vielä vuoden töissä sinnittelemään ja kärvistelemään, niin ja jos mun terveys ei kestä töissä niin ongelmia pakkaantuu vaan lisää. Niin ja olisihan se jo korkea aika saada tirppa syliin, joten kiire!
 
Menee nämä dpot kyllä paljon nopeammin, kun ei ole mitään enakko-odotusta tän kierron suhteen että olis onnistanut. Tänään jo dpo4, kun aikasemmin olisin ollu jo ihan kyllätynyt tässä vaiheessa. 🫢
Tää on ehkä se kierron tylsin vaihe, kun ei oireita voi kyttäillä ja kuvitella, eikä yhtään edes paneta (hehe 😅 mulla vähenee halut aikalailla ovikseen). Sit aika ennen mekkoja on semmosta "jospa kuitenkin" kuvittelua ja menkat on sit plääh. Ja sitten taas oviksen lähestyessä innostus alkaa nousta, josko tämä olis meidän kerta onnistua. Semmonen analyysi tähän aamuun. Samaistuuko joku? 😄
 
Kyllä olen, tähän kiertoon saakka se on ollut tasaisin väliajoin paitsi nyt kaikki vaan siirtyy. Mun on pakko testata, en tunnista minkäänlaisia oireita muuten. Jos oisin olettanut et 16 päivä niin olisi mennyt ihan mönkään, hätää jo kärsin kun ei heti napannut vaan venyi venymistään. Voi hyvät hyssykät kun mun kierto ei ole normaalisti 35 päivää. Juurikin se kiire, itselläni on suuri tarve päästä töistä pois. En voi viedä saikkulappuja vähän väliä ja uutta ammattia olisi varmaan mietittävä, mut en haluaisi alanvaihtoa, mut en myöskään kykene nykyistä työtä tekemään eläkeikään saakka. Ovumialla mainitaan jos on puoli vuotta yritystä eivät enää siinä vaiheessa suosittele hedelmällisyys mittauksia vaan suoraa ensikäyntiä. Mutta ethän sinä ja muutkaan voi tietää mitä kaikkea meillä on takana ja vastassa. Ikä käy huolestuttaa ja se et saako niitä lapsia edes, joten ehkäpä siitä käynnistä olisi silti hyötyä vaikka yritystä ei ole vuotta täynnä. Saataisiin vastaus onko vikaa ja jos on niin mitä, onko sille mitään tehtävissä. mua käy suoraan ahdistaa kun mietin et joudun vielä vuoden töissä sinnittelemään ja kärvistelemään, niin ja jos mun terveys ei kestä töissä niin ongelmia pakkaantuu vaan lisää. Niin ja olisihan se jo korkea aika saada tirppa syliin, joten kiire!
Me käytiin Mehiläisellä arviossa kun oli 6kk yritystä takana, näin oli ohjeistanut mua aiemmin operoinut kirurgi. Testattiin s-neste ja mulla katsottiin paikat. Suositteli suoraa ivf:ää (koska mulla oli uudelleen kasvaneet isot myoomat), mutta kun laittoi lähetteen Husille, tuli se sieltä se takas bumerangina ja vasta vuoden jälkeen saatiin lähete ensi käynnille. Sitä kautta lähti hitaasti rullaamaan. Oma kokemus on, että on kalliita ne tutkimukset ja harvoin oikoreitti julkisen palveluihin. Jos on valmis maksamaan mielenrauhasta, niin sitten suosittelen kyllä, mutta esim. naisen hedelmällisyys labrapaketti olis maksanut melkein 600 euroa.
 
vierailija
Me käytiin Mehiläisellä arviossa kun oli 6kk yritystä takana, näin oli ohjeistanut mua aiemmin operoinut kirurgi. Testattiin s-neste ja mulla katsottiin paikat. Suositteli suoraa ivf:ää (koska mulla oli uudelleen kasvaneet isot myoomat), mutta kun laittoi lähetteen Husille, tuli se sieltä se takas bumerangina ja vasta vuoden jälkeen saatiin lähete ensi käynnille. Sitä kautta lähti hitaasti rullaamaan. Oma kokemus on, että on kalliita ne tutkimukset ja harvoin oikoreitti julkisen palveluihin. Jos on valmis maksamaan mielenrauhasta, niin sitten suosittelen kyllä, mutta esim. naisen hedelmällisyys labrapaketti olis maksanut melkein 600 euroa.
Jep, julkinen pistää takaisin vaikka olis mitä vaivaa..esim itsellä ovuloimattomuus ja sanoivat et vuosi aktiivista yritystä. Yksityinen laittoi lähetteen 6kk jälkeen kun ei ovuloi, ei voi tulla raskaaksi. Ei kelvannut julkiselle.
 
vierailija
Kyllä olen, tähän kiertoon saakka se on ollut tasaisin väliajoin paitsi nyt kaikki vaan siirtyy. Mun on pakko testata, en tunnista minkäänlaisia oireita muuten. Jos oisin olettanut et 16 päivä niin olisi mennyt ihan mönkään, hätää jo kärsin kun ei heti napannut vaan venyi venymistään. Voi hyvät hyssykät kun mun kierto ei ole normaalisti 35 päivää. Juurikin se kiire, itselläni on suuri tarve päästä töistä pois. En voi viedä saikkulappuja vähän väliä ja uutta ammattia olisi varmaan mietittävä, mut en haluaisi alanvaihtoa, mut en myöskään kykene nykyistä työtä tekemään eläkeikään saakka. Ovumialla mainitaan jos on puoli vuotta yritystä eivät enää siinä vaiheessa suosittele hedelmällisyys mittauksia vaan suoraa ensikäyntiä. Mutta ethän sinä ja muutkaan voi tietää mitä kaikkea meillä on takana ja vastassa. Ikä käy huolestuttaa ja se et saako niitä lapsia edes, joten ehkäpä siitä käynnistä olisi silti hyötyä vaikka yritystä ei ole vuotta täynnä. Saataisiin vastaus onko vikaa ja jos on niin mitä, onko sille mitään tehtävissä. mua käy suoraan ahdistaa kun mietin et joudun vielä vuoden töissä sinnittelemään ja kärvistelemään, niin ja jos mun terveys ei kestä töissä niin ongelmia pakkaantuu vaan lisää. Niin ja olisihan se jo korkea aika saada tirppa syliin, joten kiire!
Suosittelen katsomaan uutta työpaikkaa lapsen yrityksen lisäksi. Ettet sitten havahdu 3v päästä että tilanne edelleen sama. Valitettavasti hoidostakaan huolimatta ei völttämättä plussaa tule (toivotaan että tulee ilman hoitoja). Kivempi sitten palata äitiyslomalta kivaan työpaikkaan.

Jos molemmilla osapuolilla on kaikki kunnossa, silti mahdollisuus raskauteen on vaan 20% luokkaa kierrossa.
Ja 85% raskautuu ensimmäisen vuoden aikana ja lopuista joku 70% toisen vuoden.
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
vierailija
Plus yksi eri aikaan oleva ovulaatio ei tarkoita että "kierrot alkaa sekoilemaan". Sairastaminen, stressi, tulehduskipulääke just väärään aikaan ym. Voi siirtää ovulaatiota.
 
VAUVA 2023

llmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/15 1.
@SandraB 10/20 2. (1. yhteinen)
@Kyfi 1/21 5.
@mmarimoi_ 2/21 1. km 10/22
@Saaga86 6/21 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/21 2.
@Millis86 7/21 1.
@K3rttuli 8/21 1.
@Hellu__ 9/21 2.
@mimmi92 10/21 5.
@Eadni1992 10/21 1.
@tätimoonika 11/21 7.
@Selis ★ 11/21 ★ 4. ★ km 3/22 & 6/22 & 10/22
@Hipsukas ★ 12/21 ★ 2.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/22 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/22 4.
@Korkkeli 2/22 1.
@cordola89 2/221. ★ km 9/22
@Yksinmatkassa 3/22 2.
@minipätkis 3/22 1.
@Jossu_95 3/22 2.
@Salasauma 3/22 2.
@Unikko29 4/22 1.
@Mammuzka 4/22 1.yhteinen
@nobelius 5/22 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/22 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/22 ★ 1.
@Lapinlikka 5/22 1.
@Sanelma_ 6/22 1.
@minttuni 6/22 2.
@Kuumeilija40 7/22 3.
@Rasberry_jam 7/22 1.
@Quesadilla 7/221.
@Myrtti85 7/225.
@Nokare 8/22 2.
@heltsuli ★ 8/22 ★ 1.
@Maritel ★ 8/22 ★ 4.
@Lunni_ 8/22 5. ★ kkm 12/22
@Peanutbuttercup ★ 9/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@Loree ★ 10/22 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kukkatyyny ★ 11/22 ★ 1.
@jessihan ★ 12/22 ★ 3.



★★★★★★★★★★★★★★★★

19.2.2023 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Myrtti85 kp 24/34
@Mammuzka kp 23/25-28
@nobelius kp 20/28-30
@tiipanen kp 19/27-30
@Hipsukas kp 18/26-30
@Kyfi kp 18/29
@minttuni kp 17/26
@jessihan kp 17/28-30
@Peanutbuttercup kp 16/28
@cordola89 kp 14/28
@Lunni_ kp 12/30-33
@Mamiks kp 11/29
@mmarimoi_ kp 9/28-30
@Kukkatyyny kp 7/26-29
@Nokare kp 6/26-28
@haaveillen kp 5/26-31
@Loree kp 3/?
@Charppaliini kp 2/26

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Mammuzka DPO 8
@Hipsukas dpo 4
@jessihan dpo 3
@Kyfi dpo 3
@Peanutbuttercup dpo 2
@cordola89 DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/22 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/22 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/20 1. 12/22
@sarater ★ 8/22 ★ 3. ★ 12/22
@Ninjaa ★ 10/22 ★ 1. ★ 12/22
@jempppis 8/22 4. ★ 12/22
@helmikorvakoru 8/22 2.★ 12/22
@J-Annika 9/22 3. 12/22
@Tinde91 11/22 2. 1/23
@hemuliina90 ★ 10/22 ★ 2. 1/23
@KKatariina 8/22 2. 1/23
@Sipiriina 1/21 1. 1/23
@vauvakuume78/22 7. 1/23
@RLiisukka ★ 8/22 ★ 1. 2/23
@Xelda ★ 3/21 2. 2/23
@jenicha ★ 1/23 ★ 3. ★ 2/23
@riinuliini ★ 12/22 ★ 2. ★ 2/23
@Kahdeksaskullannuppu ★ 1/23 ★ 8. ★ 2/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Menee nämä dpot kyllä paljon nopeammin, kun ei ole mitään enakko-odotusta tän kierron suhteen että olis onnistanut. Tänään jo dpo4, kun aikasemmin olisin ollu jo ihan kyllätynyt tässä vaiheessa. 🫢
Tää on ehkä se kierron tylsin vaihe, kun ei oireita voi kyttäillä ja kuvitella, eikä yhtään edes paneta (hehe mulla vähenee halut aikalailla ovikseen). Sit aika ennen mekkoja on semmosta "jospa kuitenkin" kuvittelua ja menkat on sit plääh. Ja sitten taas oviksen lähestyessä innostus alkaa nousta, josko tämä olis meidän kerta onnistua. Semmonen analyysi tähän aamuun. Samaistuuko joku?
Samaistun tähän niin täysin🤣
Menee nämä dpot kyllä paljon nopeammin, kun ei ole mitään enakko-odotusta tän kierron suhteen että olis onnistanut. Tänään jo dpo4, kun aikasemmin olisin ollu jo ihan kyllätynyt tässä vaiheessa. 🫢
Tää on ehkä se kierron tylsin vaihe, kun ei oireita voi kyttäillä ja kuvitella, eikä yhtään edes paneta (hehe mulla vähenee halut aikalailla ovikseen). Sit aika ennen mekkoja on semmosta "jospa kuitenkin" kuvittelua ja menkat on sit plääh. Ja sitten taas oviksen lähestyessä innostus alkaa nousta, josko tämä olis meidän kerta onnistua. Semmonen analyysi tähän aamuun. Samaistuuko joku?
Samaistun kyllä täysin😂 kokoajan elää 2 viikon rytmillä, himot häviää täysin oviksen jälkeen ja kokoajan saa odotella ja odotella aina pikkasen toivoen. Ja menkat alkaa ja palaa maanpinnalle ja aloita sama alusta😅
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
vierailija
Vierailijana näin alustavasti kirjottelen... Olen tarkkaillut, milloin tulisi vauva vuodelle 2024 keskustelu, koska ollaan tähdätty yrityksen aloittamista keväämmälle. No, tänään kp 12 ja juuri ennen touhuiluja mainitsin miehelle, että ei mua ainakaan haittaa vaikka annetaan kohtalon käsiin nyt homma, että tulee jos on tullakseen. Ja päädyttiin oleen ilman kumia... ihan loppuun asti.

Ei kyllä odotukset ole korkealla sen suhteen, että ois nyt tästä yhdynnästä napannut, koska ehkä liian aikainen kp. Kiertoni heittelee 28-32 päivän välillä. Ihmettelin kylläkin eilen tai toisspäivänä, että ihan kuin olisi jo ovulaatiotuntemuksia🤔

Ihana, että saa nyt kuitenkin vähän jännätä, että voisko sitä mahdollisesti raskautua jo nyt, hih 🤭
 
Samaistun tähän niin täysin

Samaistun kyllä täysin kokoajan elää 2 viikon rytmillä, himot häviää täysin oviksen jälkeen ja kokoajan saa odotella ja odotella aina pikkasen toivoen. Ja menkat alkaa ja palaa maanpinnalle ja aloita sama alusta
Siis tämä juuri, musta tuntuu että mun elämä on nykyään yhtä 2+2 viikon rytmiä… menkoista ovulaatioon, kahden viikon ventti, pettymys ja taas homma alusta 🤪
 
Menee nämä dpot kyllä paljon nopeammin, kun ei ole mitään enakko-odotusta tän kierron suhteen että olis onnistanut. Tänään jo dpo4, kun aikasemmin olisin ollu jo ihan kyllätynyt tässä vaiheessa. 🫢
Tää on ehkä se kierron tylsin vaihe, kun ei oireita voi kyttäillä ja kuvitella, eikä yhtään edes paneta (hehe 😅 mulla vähenee halut aikalailla ovikseen). Sit aika ennen mekkoja on semmosta "jospa kuitenkin" kuvittelua ja menkat on sit plääh. Ja sitten taas oviksen lähestyessä innostus alkaa nousta, josko tämä olis meidän kerta onnistua. Semmonen analyysi tähän aamuun. Samaistuuko joku? 😄
Täällä ei oikein päivät tunnu missään tässä kierrossa kun ei ole odotuksia. Toiveita ei ole raskautumiseen .. vain yksi talletus koko oviksen aikoihin. 🙄


Muutama kierto ollut ovisken aikoihin täysin kuivaa, mutta nyt tuntuu että limat vieläkin vaikka nyt jo dpo3
 
Ovumiasta ei kokemusta. Felicitaksella olemme käyneet. Puhelimitse saa jo tietoa, mitä etukäteen kannattaa tehdä. Meillä taisi olla yhteinen käynti kiertoni puolivälin paikkeilla, ultrattiin ja mies taisi siinä samalla käynnillä näytteen antaa. Ja tulokset siitä soitettiin sitten. Hyvä kokemus jäi. Lähtisin liikkeelle soittamalla (y)

Gelee royalea olen käyttänyt, ovulaatioon asti (y)

Mitähän muuta meinasin kommentoida. Ehdin jo unohtaa. Pitäisi käydä tiheämmin, niin ei olisi pitkää listaa luettavana. Mukava, kun täällä on aktiivista porukkaa.

Minulla voi huomenna eli maanantaina päivittää dpo 3 , kiitos. Vähän hatusta vedetty, mutta tässä kierrossa haluan mukaan piinailemaan :D
 
Viimeksi muokattu:
vähän hiljaiseloa tässä viettänyt. jätän Tän kierron tikuttelut väliin, mennään arvioimalla kiertoa, vielä ei ole eggikset tullut.
Tällä viikolla oltiin yhteydessä Ovumian lääkäriin ja oli sellainen puhelu että kyllä tää tästä. Mä mietin että olis hyvä olla jatkossa samassa paikassa eikä mennä kahden paikan välissä. Nythän siis miehen lääkitykset tulee aavan urologilta ja sitten näytteet käydään antamassa ovumialla. Nyt yritetään saada aAvan lääkäri kirjoittamaan lausunto kela korvauksia varten että saataisiin myös gonal f käyttöön, joka auttaa siittiöiden muodostumiseen. Ja sitten vaihdetaan kokonaan ovumialle, koska kuulosti siltä että lääkäri on hyvin kartalla mitä tässä tilanteessa voidaan vielä kokeillä. Sekä minä että mies itkettiin puhelun aikana, kun lääkäri kertoi että ymmärtää sen että meiltä on jo mennyt valtava määrä rahaa näihin kaikkiin käynteihin ja lääkkeisiin, mutta että se huoli ja epävarmuus mikä meillä varmasto on. kun sanoin että yksikin kuukausi odottaa jotain tuntuu aina niin pitkältä ajalta, kun ottaa meidän iät huomioon ja tilanteen joka ei siltikään kuukaudessa parane. No vuosi on jo takana ja toivotaan että vuoden päästö ollaan ihan eri tilanteessa.

Tässä kierrossa oon ollut ihmeen rauhallinen, normaalisti olen erittäin kartalla mikä kp, mutta nyt on pitänyt ihan tarkistaa missä mennään.

Tänään käytiin yhdessä pitkä lenkki ja sitten otettiin päikkärit. Ex tempore sitten iltapäiväjumpan 🤭 jälkeen ravintolaan syömään. Sit ajeltiin vielä viemään mun auto huoltoon ja juteltiin päivästä. Mies sanoi että parasta oli kyllä olla kävelemässä yhdessä ja oon kyllä samaa mieltä ❤

Piinailijoille malttia (tiedän, ei mahdollista 🤣) ja muille omiin tilanteisiin sopivat halaukset ❤
 

Yhteistyössä