Haaveena vauva 2023

@Fazeriina82 hirveesti voimia, voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun toivo viedään kokonaan

Tääl nyt menossa siis kp11, ja mä nyt otan hirveen stressin tost oviksen tikuttamisesta! Ku mul ens viikol seka työvuoroja, ma-ti meen vasta 13.00 ja pääsen aikasintaan 18.00, ja loppu viikost meen jo 5.00 ja pääsen aikasintaa 17.00. Niin mihin ihmeen kohtaan päivää ajotan tikuttamisen
Onneks ovista tikuttaessa vuorokauden ajalla ei oo niin väliä! Kun muutaman tunnin pidättelee ja sit testaa!😁
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
@Fazeriina82 hirveesti voimia, voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun toivo viedään kokonaan

Tääl nyt menossa siis kp11, ja mä nyt otan hirveen stressin tost oviksen tikuttamisesta! Ku mul ens viikol seka työvuoroja, ma-ti meen vasta 13.00 ja pääsen aikasintaan 18.00, ja loppu viikost meen jo 5.00 ja pääsen aikasintaa 17.00. Niin mihin ihmeen kohtaan päivää ajotan tikuttamisen
Jos haluat samaan aikaan testata joka päivä niin jos sit iltaisin esim. klo 19 maissa? Jostain joskus luin (ehkä testiohjeista tms.) että suositeltu aika ovistestin tekemiseen olisi klo 10-20, vai oliko se klo 12-20 🤔
 
Voimia @Fazeriina82 vaikeaan tilanteeseen ja kaikkea hyvää ❤

Oon vietellyt pientä hiljaiseloa, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa. Oma keskittyminen on ollu viime viikkoina siinä, että voisin fyysisesti paremmin, kun ihosairauden pahenemisvaihe on hankaloittanut jokapäiväistä elämää ja välillä ollut aika tuskaakin.

Tänään mulla on dpo 10. Tein aamulla negatiivisen testin, viivanpaikka ehkä näkyi mutta niinhän rfsu:ssa aina. Mulla on ollu nyt useamman päivän ajan molemmissa munasarjoissa kipua, aika samanlaista kuin ovulaation aikaan tai toisaalta ekassa alkuraskaudessa. Kolme päivää sitten oli ihan niin voimakasta, että muistutti juilivaa kystakipua, joka mulla oli kerran nuorempana. Jos en kerran ole raskaana, niin mitä ihmettä tämä on? Vähän mietityttää jo että pitääkö huolestua. Viime kierron lopullakin oli yhtenä iltana jotain ihmeellistä kipua, aivan ku ois aivan megalomaaninen ovulaatio. Kellään tietoa tämmösestä? 😬
 
Tuntuu kyllä. Tilastojen ystävänä oon monesti katsonut meidän listaa ja pää kalkuloi nopeasti, että palstalla on paljon nopeasti raskautuvia (1-5kk) ja sitten sama massa jolla kestää pidempään pyörii seuraamassa onnistumisia ja odottaa omaa vuoroaan. Nyt plussanneiden listalla 9, joilla odotus 6kk- 24 kk ja loput 40 sit alle puolen vuoden. Menee aika hyvin yksiin yleisen tilastotiedon kanssa, että joka viides kokee haasteita lapsettomuuden parissa.

Oma haaste on ainakin tasapainoilla sen kanssa, että täältä saa kyllä vertaistukea, mutta samalla tuntuu, että on ihan eri viivalla ja vaan turhautuu, kun muut stressaa jo parin kuukauden jälkeen. Helposti unohtuu, että niinhän se stressasin minäkin. Kaikkien tunteet on ihan ok.
Rehellisesti sanottuna on kyllä välillä ärsyttänyt nämä kahden yrityksen jälkeen valittajat, jotka vielä yleensä raskautuvat heti seuraavassa kierrossa. Ei sitä nyt ihan niin kärsimätön tarvitse olla.🙈 Varsinkaan kun se on aika hyvää tuuria että kerrasta onnistuisi. Sen kyllä ymmärrän jos yrittäminen on muuten haasteellista esim. sairauden, iän tai elämäntilanteen takia ja silloin tietysti haluaisi onnistua mahdollisimman pian.

Mutta ihanaa kun tänne on tullut vanhempiakin yrittäjiä. Toivottavasti tulee vielä paljon onnistumisia.❤
 
Rehellisesti sanottuna on kyllä välillä ärsyttänyt nämä kahden yrityksen jälkeen valittajat, jotka vielä yleensä raskautuvat heti seuraavassa kierrossa. Ei sitä nyt ihan niin kärsimätön tarvitse olla.🙈 Varsinkaan kun se on aika hyvää tuuria että kerrasta onnistuisi. Sen kyllä ymmärrän jos yrittäminen on muuten haasteellista esim. sairauden, iän tai elämäntilanteen takia ja silloin tietysti haluaisi onnistua mahdollisimman pian.

Mutta ihanaa kun tänne on tullut vanhempiakin yrittäjiä. Toivottavasti tulee vielä paljon onnistumisia.❤
Sinä sen sanoit 😂
 
Tein aamulla negatiivisen testin, viivanpaikka ehkä näkyi mutta niinhän rfsu:ssa aina. Mulla on ollu nyt useamman päivän ajan molemmissa munasarjoissa kipua, aika samanlaista kuin ovulaation aikaan tai toisaalta ekassa alkuraskaudessa. Kolme päivää sitten oli ihan niin voimakasta, että muistutti juilivaa kystakipua, joka mulla oli kerran nuorempana. Jos en kerran ole raskaana, niin mitä ihmettä tämä on? Vähän mietityttää jo että pitääkö huolestua. Viime kierron lopullakin oli yhtenä iltana jotain ihmeellistä kipua, aivan ku ois aivan megalomaaninen ovulaatio. Kellään tietoa tämmösestä
No mulla vastaavaa on ollut silloin kun on ollut kysta. Niissä oli tosiaan sitä ajoittaista juilivaa kipua juurikin munasarjoissa sillä puolen, jossa kysta oli. Ajoittui ennen ja jälkeen ovulaation. Ilmeisesti oli irtoamaton munasolu, josta tuli kysta. Onneksi ne on kuitenkin kadonneet seuraavan kierron aikana, että sinänsä en ole enää ollut huolissaan varsinkaan jos kipukin katoaa seuraavan kierron aikana.

@Sanelma_ Suosittelen kyllä kanssa gynellä käyntiä. Jos ei muuten niin voi ainakin huokaista, jos mitään hälyyttävää ei löydy. Vuosihan on käytännössä vielä normaalia yrittää, mutta ei se ole lainkaan pahaksi jo aiemmin tarkastaa että kaikki on ok! Toivottavasti näin onkin.

Oli puhe oviksen tikuttamisen stressaavan. Mä en taas malta odottaa, että pääsee tikuttaan. Vielä pitäis päivä odottaa. Vaikken onnistumiseen usko ilman raskaampia hoitoja niin testit on musta hauskin osuus tässä. Edes ovistesteissä tulee positiivista. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Saaga86 ja Xelda
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@mmarimoi_ 2/2021 1. km 10/22
@Xelda ★ 3/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ km 10/22 & 3/22 & 6/22
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/2022 4.
@Korkkeli 2/2022 1.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@Quesadilla 7/20221.
@Myrtti85 7/20225.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@Nokare 8/2022 2.
@heltsuli ★ 8/2022 ★ 1.
@RLiisukka ★ 8/2022 ★ 1.
@Maritel ★ 8/2022 ★ 4.
@Peanutbuttercup ★ 9/2022 ★ 1.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/2022 ★ 3.
@Tinde91 ★11/22★ 2.
@haaveillen ★11/22★ 1.
@jessihan ★ 12/2022 ★ 3.
@riinuliini ★ 12/2022 ★ 2. (1. Yhteinen)
@Kahdeksaskullannuppu 1/2023 8. (1. yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★★

7.1.2023 Lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Quesadilla kp 29/27-30
@Laurenzia kp 28/30
@Mamiks kp 28/28
@minttuni kp 27/26
@riinuliini kp 27/28-33
@hemuliina90 kp 25/29-30
@Xelda kp 23/?
@Tinde91 kp 23/?
@mmarimoi_ kp 23/28-30
@Selis kp 20/28
@heltsuli kp 19/29
@vauvakuume7 kp 18/?
@Nokare kp 17/26-28
@Kahdeksaskullannuppu kp 15/28-30
@Myrtti85 kp 12/34
@Charppaliini kp 11/26
@RLiisukka kp 8/28
@tiipanen kp 5/27-30
@nobelius kp 4/28-30
@Kyfi kp 2/29
@Peanutbuttercup kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Laventeli_ DPO 19
@Mamiks DPO 14
@jessihan DPO 14
@riinuliini DPO 11
@Korkkeli DPO 11
@Tinde91 DPO 9
@haaveillen DPO 8
@Selis DPO 5
@Nokare DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22 kkm 12+3
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/2020 1 12/22
@sarater ★ 8/2022 ★ 3. ★ 12/2022
@Ninjaa ★ 10/2022 ★ 1. ★ 12/2022
@jempppis 8/2022 4. ★ 12/2022
@helmikorvakoru 8/2022 2.★ 12/2022
@J-Annika 9/2022 3. 12/2022
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Nyt tuntuu että mulla alkaa sylttäämään ja pahasti. 😃 Voitteko auttaa? Sanokaa oonko tulossa hulluksi, kun nään tässä maailman haaleimman haamujen esiäidin?


Testasin eilisiltana ja tänään, ja molemmat tikut oli minun mielestä epäselviä ja minun silmät näki molemmissa jotakin viivaa värin leviämisestä asti. Ei kuitenkaan mitään mistä toiveita kannattaisi nostattaa, mutta ei myöskään aivan tavallista viivanpaikkaa. Sanokaa näättekö saman mitä minä?
 
Kyllä myönnän että välillä itsekseni harmittelen kun kaiken järjen mukaan tärpin olisi pitänyt jo tulla, vaan ei vaan tule varsinkin kun on ollut ennen yrityksen aloittamista siinä uskossa että eipä tuo kummoinen homma ole. Kuitenkin oon vasta 30, mies vuoden nuorempi ja ja yritystä takana 1 vuosi ja 4kk eikä plussaa näy. Itellä myös tilanne että en ennen nykyistä miestä ollut tavannut sellaista ihmistä jonka kanssa perhettä voisi perustaa, joten tässä ollaan. Mutta valitus ja ärsytysoikeus on kaikilla, ärsytti jo ekoilla yrityskerroilla itseäkin. Ja vaikka välillä inhottavasti vihlaiseekin jos joku puhuu tuskaisena yk2, ei hänen tuskansa siitä vähene eikä minun tuskani lisäänny. Joten annetaan kaikkien kukkien vaan kukkia, ja kaikkien yk:den ärsytyksen kuulua 😅
 
Missä se raja sitten menee, milloin saa valittaa? Mun mielestä se vauvan kaipuu voi olla ihan yhtä suuri pari kuukautta yrittäneillä kun pari vuotta yrittäneilläkin.

Itse olen halunnut lapsia aina, mutta vasta 30 vuotiaana tapasin miehen jonka kanssa se on mahdollista. Niin totta hitossa ottaa päähän, jo ekoilla yk, kun ei mitään tapahdu.
Samoilla linjoilla sun kanssa. Mun mielestä on yhtä validia ja ok valittaa, oli sitten yritystä takana pari kk tai pari vuotta. Jokainen meistä kirjoittelee tänne omista elämäntilanteistaan käsin.

Mutta tosin ihan yhtä validia on myös ärsyyntyä muiden valituksista, ihan inhimillisiä ja ymmärrettäviä tunteita nekin. Tää meidän yhteinen haave on niin suuri, että kyllä tässä sohitaan herkkiin kohtiin yhtä jos toista, ja sitä todennäköisemmin mitä pitempään on yritystä takana. Siinäpä tää palstakirjoittelun juju onkin, on nimittäin jokaisen lukijan vastuulla käsitellä muiden kirjoituksista aiheutuvat tunteet. 💗

mutta mun mielestä tää on tosi hyvällä hengellä varustettu palsta, ainakin ollut sinä aikana kun oon tätä lueskellut 🥰 kiitos siitä kaikille 💗
 
Pointti tässä olikin että jos jotain harmittaa vauvauutiset lähipiirissä niin kyllä sekin harmittaa että on yli vuoden seurannut palstaa ja aina välillä tänne sattuu niitä, jotka valittaa jo parin yrityskerran jälkeen ja sitten heti raskautuu seuraavasta. Tuntuu vaan niin kohtuuttomalta suhteutettuna omaan yritysaikaan. Varsinaiset vauvauutiset ei taas minua niinkään harmita.

Eihän siitä ollutkaan puhe ettei saisi omista tunteistaan puhua, mutta oli vain oma näkökulma asiaan, kun täällä on pidemmän aikaa seurannut. Ei vaan riitä tsemppausintoa kaikkeen. 😅
 
Kyllä myönnän että välillä itsekseni harmittelen kun kaiken järjen mukaan tärpin olisi pitänyt jo tulla, vaan ei vaan tule varsinkin kun on ollut ennen yrityksen aloittamista siinä uskossa että eipä tuo kummoinen homma ole. Kuitenkin oon vasta 30, mies vuoden nuorempi ja ja yritystä takana 1 vuosi ja 4kk eikä plussaa näy. Itellä myös tilanne että en ennen nykyistä miestä ollut tavannut sellaista ihmistä jonka kanssa perhettä voisi perustaa, joten tässä ollaan. Mutta valitus ja ärsytysoikeus on kaikilla, ärsytti jo ekoilla yrityskerroilla itseäkin. Ja vaikka välillä inhottavasti vihlaiseekin jos joku puhuu tuskaisena yk2, ei hänen tuskansa siitä vähene eikä minun tuskani lisäänny. Joten annetaan kaikkien kukkien vaan kukkia, ja kaikkien yk:den ärsytyksen kuulua
Hyvin kirjoitettu, komppaan täysin. Kaikilla on oikeus tunteisiin, joita tää välillä tuskastuttavakin yritysaika herättää. Itellä ikää muutaman vuoden alle 30, ja mullakin ollut oletus, että raskautuminen tapahtuu kohtuuajassa, varsinkin kun kaks ekaa raskautta alkaneet puolen vuoden sisällä yrityksen alkamisesta. Totta kai näin 1v 9kk yrittäneenä saattaa välillä vihlaista, jos toiselle 2 kuukautta tuntuu hirveän pitkältä ajalta. Se tunne kumpuaa omasta pettymyksestäni. En tietenkään millään tavalla tuomitse tai vähättele sitä 2 kuukautta yrittäneen turhautumista. Olinhan itekkin jo parin kierron jälkeen ärsyyntynyt odottamiseen ja ymmärrän ne tunteet hyvin. Tämä yrittämisen epävarmuus on rasittavaa, kun ei tiedä tuleeko raskaaksi ollenkaan, ja juuri se tunne mulla on ollut mukana ihan alusta asti. Kun kukaan ei voi sanoa, että tapahtuuko se ensi kuussa, vuoden päästä vaiko ikinä. Epävarmuus ja odottaminen on rassaavaa, oli takana yritystä minkä verran tahansa, joten kaikkien ärsytys sallittakoon.
 
Ymmärrän hyvin, että ärsyttää pidempään yrittäneitä. Pahoittelut, kun on itsekin syyllistynyt valitteluun. Tämä homma vain aiheuttaa niin monenlaisia tunteita toivosta epätoivoon ja ei tosiaan riipu siitä kuinka kauan on yritystä takana. Kaikkien tunteet on ihan ok ja tämä palsta on hyvä kanava purkaa omia mietteitä. Vertaistuki on tärkeää varsinkin, jos kauan joutuu tuskailemaan yrityksen kanssa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Mietin tässä pitäiskö koittaa ovista testata tässä kierrossa ja kattelin netistä noita testejä, mut aikas kalliita ainakin nuo clearbluen digitaaliset. Te, joilla on kokemusta niin minkä merkkisiä testejä ootte käyttänyt? Jos sitä kävis kauppareissulla tsekkaamassa olisko apteekissa jotain. Mistä yleensä ootte hommannut ne?
 
Samoilla linjoilla sun kanssa. Mun mielestä on yhtä validia ja ok valittaa, oli sitten yritystä takana pari kk tai pari vuotta. Jokainen meistä kirjoittelee tänne omista elämäntilanteistaan käsin.

Mutta tosin ihan yhtä validia on myös ärsyyntyä muiden valituksista, ihan inhimillisiä ja ymmärrettäviä tunteita nekin. Tää meidän yhteinen haave on niin suuri, että kyllä tässä sohitaan herkkiin kohtiin yhtä jos toista, ja sitä todennäköisemmin mitä pitempään on yritystä takana. Siinäpä tää palstakirjoittelun juju onkin, on nimittäin jokaisen lukijan vastuulla käsitellä muiden kirjoituksista aiheutuvat tunteet.

mutta mun mielestä tää on tosi hyvällä hengellä varustettu palsta, ainakin ollut sinä aikana kun oon tätä lueskellut kiitos siitä kaikille
Tosin hyvin sanoitettu! Jokaisella on niihin omiin tunteisiinsa kuitenkin oikeus, ja samalla vastuu omista tunteista.
 
Ymmärrän hyvin, että ärsyttää pidempään yrittäneitä. Pahoittelut, kun on itsekin syyllistynyt valitteluun. Tämä homma vain aiheuttaa niin monenlaisia tunteita toivosta epätoivoon ja ei tosiaan riipu siitä kuinka kauan on yritystä takana. Kaikkien tunteet on ihan ok ja tämä palsta on hyvä kanava purkaa omia mietteitä. Vertaistuki on tärkeää varsinkin, jos kauan joutuu tuskailemaan yrityksen kanssa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Mietin tässä pitäiskö koittaa ovista testata tässä kierrossa ja kattelin netistä noita testejä, mut aikas kalliita ainakin nuo clearbluen digitaaliset. Te, joilla on kokemusta niin minkä merkkisiä testejä ootte käyttänyt? Jos sitä kävis kauppareissulla tsekkaamassa olisko apteekissa jotain. Mistä yleensä ootte hommannut ne?
Mun mielestä ei tarvitse pahoitella. Sitähän varten tää palsta on että täällä saa jokainen tunteitaan purkaa ja valittaa jos siltä tuntuu.

itsellä näyttäis että on lähdössä yk4 tai yk5, riippuu vähän laskemistavasta, ja kyllä se mua harmittaa ja ahdistaa. Ei siksi että yritysaika olisi mun mielestä ollut jotenkin pitkä, vaan siksi että ikäni takia on vähän sellainen ”jokainen yrityskuukausi voi olla viimeinen mahdollisuus”-tyyppinen meininki. Mutta sille kun ei mitään voi niin täytyy vaan toivoa ja välillä vähän valittaa 😁 koska se helpottaa omaa oloa.

Olen käyttänyt ite lähinnä Pregcheckin ovistestejä. Hyvin olen niillä oviksen saanut kiinni. Prismassa taisi olla 6,95 € 10 kpl:n paketti kun juuri eilen ostin, eli aika paljon halvempia kuin digitaaliset. Tosin olen myös miettinyt olisko cb:n parempia, mutta hintaero on sen verran iso ja pc:lläkin saan viivat niin en ole sitten vaihtanut.
 
Keskusteluun yritysajasta ja siitä valittamisesta: muistan itkeneeni syksyllä 2021 miehelle, kun en ollut yk 3 vielä raskautunut, kun edellinen raskaus oli alkanut juuri siitä kierrosta. Vähänpä silloin tiesin, mitä on vielä edessä. Tuntui silloin pahalta ja tuntuu nyt pahalta. Ehkä vähän eri tavalla. Silloin pystyi vielä jotenkin rauhoittelemaan itseään järjellä, että n.80% raskauksista alkaa ekan yritys vuoden aikana, mutta enää sitä samaa perustelua itsensä rauhoittamiseen ei voi käyttää. Yrittää tarttua siihen, että vielä toisen yritysvuoden aikana 50% raskautuu...
Kieltämättä tämä reilu 1,5 vuotta on ollut suuri kasvamisen paikka ja yhä opetelen käsittelemään pettymyksen tunteita.
 
Ei mua mitenkään häiritse muiden lyhyemmät yritys kerrat, toki itelläkin menossa "vasta" yk5, ja niist yhdestä on napannu ja menny kesken.
Enemmän mulle ehkä pitkään yrittäneiden yritys kerrat luo pelkoa, että meneekö meilkin noin kauan tai pahimmillaan jos ei nappaakaan.

Onko kukaan käyttäny noita kotona tehtäviä hedelmällisyys testejä? Onko ne luotettavia vai ihan huuhaata?
 
Mun mielestä ei tarvitse pahoitella. Sitähän varten tää palsta on että täällä saa jokainen tunteitaan purkaa ja valittaa jos siltä tuntuu.

itsellä näyttäis että on lähdössä yk4 tai yk5, riippuu vähän laskemistavasta, ja kyllä se mua harmittaa ja ahdistaa. Ei siksi että yritysaika olisi mun mielestä ollut jotenkin pitkä, vaan siksi että ikäni takia on vähän sellainen ”jokainen yrityskuukausi voi olla viimeinen mahdollisuus”-tyyppinen meininki. Mutta sille kun ei mitään voi niin täytyy vaan toivoa ja välillä vähän valittaa koska se helpottaa omaa oloa.

Olen käyttänyt ite lähinnä Pregcheckin ovistestejä. Hyvin olen niillä oviksen saanut kiinni. Prismassa taisi olla 6,95 € 10 kpl:n paketti kun juuri eilen ostin, eli aika paljon halvempia kuin digitaaliset. Tosin olen myös miettinyt olisko cb:n parempia, mutta hintaero on sen verran iso ja pc:lläkin saan viivat niin en ole sitten vaihtanut.
Näinhän se on. Itse kun on ollut siinä luulossa, että raskaaksi tulis suht nopeasti niin puoli vuottakin tuntuu pitkältä ajalta, kun on viimein löytänyt sopivan miehen ja haluais sen vauvan heti. Kärsivällisyyttä tarvitaan, mutta pitäis koittaa olla stressaamatta.

Vois koittaa noita halvempia testejä, jos kerran on ihan ok.
 
Ymmärrän hyvin, että ärsyttää pidempään yrittäneitä. Pahoittelut, kun on itsekin syyllistynyt valitteluun. Tämä homma vain aiheuttaa niin monenlaisia tunteita toivosta epätoivoon ja ei tosiaan riipu siitä kuinka kauan on yritystä takana. Kaikkien tunteet on ihan ok ja tämä palsta on hyvä kanava purkaa omia mietteitä. Vertaistuki on tärkeää varsinkin, jos kauan joutuu tuskailemaan yrityksen kanssa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Mietin tässä pitäiskö koittaa ovista testata tässä kierrossa ja kattelin netistä noita testejä, mut aikas kalliita ainakin nuo clearbluen digitaaliset. Te, joilla on kokemusta niin minkä merkkisiä testejä ootte käyttänyt? Jos sitä kävis kauppareissulla tsekkaamassa olisko apteekissa jotain. Mistä yleensä ootte hommannut ne?
Ei tietenkään tarvitse pahoitella! 😄 Älkää nyt hyvänen aika alkako pahoittelen. Sama kun joskus pahoitellaan omasta navasta vaikka kaikki me täällä ollaan enemmän tai vähemmän omista asioista puhumassa ja se on tietenkin ok!
Ovistesteistä oon pysynyt PregCheckeissä kun ne toimii mulla ainakin hyvin. Niitä saa ihan Prismasta. Ovisplussa on niissä tasaviiva tai vahvempi. Pakkauksessa on kanssa taulukko, mikä kertoo kierron mukaan mikä kp aloittaa testaus.
 
Musta tällä palstalla on ihana, kun aina joku jaksaa tsempata muiden pettymyksiä. Oli yrittämistä sitten takana kuinka kauan tahansa. ❤ Suuri osa varmasti toivoo raskautuvansa nopeasti ja tuntuu pahalta, jos niin ei käykään.

Kuten @Xelda sanoi, epätietoisuus siitä, onnistuuko ollenkaan on todella raastavaa ja lisääntyy aina uuden kierron alkaessa. 😞

Itsellä taustalla endometrioosi, ja jokainen uusi kierto heikentää mahdollisuuksia, koska tauti pahenee ilman hormooneita. Nyt pitäisi sinänsä olla hyvät mahdollisuudet, kun leikkauksesta ei ole kovin paljon aikaa. Kuitenkaan kaikkea ei saatu poistettua ja edellisessä ultrassa näkyi taas jo jotain toisessa munasarjassa - siinä josta endometriioma aikaisemmin leikattiin. Leikkauksen jälkeen sanottiin, että tutkimuksiin olisi hyvä hakeutua nopeutetulla aikataululla, jos raskautta ei kuulu, joten ajattelin tämän kierron jälkeen alkaa varailemaan aikaa. Eilen myös ekan kerran leikkauksen jälkeen kipuja miehen kanssa puuhaillessa, joten pelottaa, onko tilanne pahentunutkin jo kuinka paljon. 😭
 
Musta tällä palstalla on ihana, kun aina joku jaksaa tsempata muiden pettymyksiä. Oli yrittämistä sitten takana kuinka kauan tahansa. Suuri osa varmasti toivoo raskautuvansa nopeasti ja tuntuu pahalta, jos niin ei käykään.

Kuten @Xelda sanoi, epätietoisuus siitä, onnistuuko ollenkaan on todella raastavaa ja lisääntyy aina uuden kierron alkaessa.

Itsellä taustalla endometrioosi, ja jokainen uusi kierto heikentää mahdollisuuksia, koska tauti pahenee ilman hormooneita. Nyt pitäisi sinänsä olla hyvät mahdollisuudet, kun leikkauksesta ei ole kovin paljon aikaa. Kuitenkaan kaikkea ei saatu poistettua ja edellisessä ultrassa näkyi taas jo jotain toisessa munasarjassa - siinä josta endometriioma aikaisemmin leikattiin. Leikkauksen jälkeen sanottiin, että tutkimuksiin olisi hyvä hakeutua nopeutetulla aikataululla, jos raskautta ei kuulu, joten ajattelin tämän kierron jälkeen alkaa varailemaan aikaa. Eilen myös ekan kerran leikkauksen jälkeen kipuja miehen kanssa puuhaillessa, joten pelottaa, onko tilanne pahentunutkin jo kuinka paljon.
Peukku viestin alkupuoliskoon. Teilläkin on kyllä haastava tilanne ja varmasti vie voimia, kun endometrioosi hankaloittaa yrittämistä. Voispa vain suoda jokaiselle haaveilevalle onnistumisen ilman pitkällistä yritystä. Toivottavasti saatte pian plussan!
 
  • Rakkaus
Reactions: Charppaliini

Yhteistyössä