Haaveena vauva 2023

Omaa napaa... Flo ennusti menkkoja lauantaille... Mutta mitä hittoa ne menkat tänään jo alkoi! 🤬🤬🤬 Jos ovis pysyy saman kp13-14 niin pahin mahdollinen päivä kun se sattuu ti-ke välille ja mies just tuon ajan aina poissa.. jospa ovis nyt siirtyisi vähän ja sattus silti loppuviikolle.

Aloitan maanantaina vhh valmennuksen fitfarmilla, toivottavasti siitä saisi puhtia tiputtaa tuota painoa , niin jospa se edesauttaisi raskaaksi tulemista. ❤
Ja jos joku viitsii niin huomenna mulle vois laittaa KP 1
 
Viimeksi muokattu:
@Fazeriina82 todella ikäviä uutisia 😔 paljon voimia tilanteen käsittelyyn ❤

Täällä varmaan menkat alkamassa huomenissa. Tänään illasta pientä vaalean kellertävää valkovuotoa. Enteilee varmasti hanojen aukeamista. Flo ennusteleekin uuden kierron alkua huomiselle.

Tuntuuko muistakin, että tämä on vähän tälläistä kahtia jakoa. On joko niitä, joilla nappaa ihan heti ekasta ja sitten meitä jotka yrittää useamman kuukauden 🙄 Omaan lähipiiriin kuuluu "ärsyttävän" paljon niitä, keillä onnistunut ihan heti vaan kun yritys aloitettu. Tänään juuri kuulin yhdestä kaverista, joka yhdestä ilman ehkäisyä tapahtuneesta yhdynnästä on nyt yllärinä raskaana. Ei ollut tarkoitus vielä vauvaa hankkia.
Pari hyvää ystävääkin tulleet heti kerrasta, ja sitä tuntee itsensä jo jotenkin kamalan vialliseksi kun tässä yk5 elellään..

Ajattelin varata gynen uuteen kiertoon oviksen tienoille. Tuntuu ettei oma järki pysty enää tätä käsittelemään, ilman että käy tsekkaamassa olosuhteet.
Oletteko te käyneet yksityisellä vai kunnallisella? Yksityisellä varmasti pystyy paremmin asettamaan ajankohtaa.

Hmh. Onneksi täälläkin kuitenkin tasaisella väliajalla tulee pidempäänkin yrittäneiden onnellisia uutisia, ne luo toivoa positiivisuuteen että itsekin sen vielä kokisi ❤ Hauska, että olen itse todella isosta perheestä mutta nyt oma lisääntyminen sitten nihkeämmän puoleista 😅
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka ja Nokare
@Fazeriina82 todella ikäviä uutisia paljon voimia tilanteen käsittelyyn

Täällä varmaan menkat alkamassa huomenissa. Tänään illasta pientä vaalean kellertävää valkovuotoa. Enteilee varmasti hanojen aukeamista. Flo ennusteleekin uuden kierron alkua huomiselle.

Tuntuuko muistakin, että tämä on vähän tälläistä kahtia jakoa. On joko niitä, joilla nappaa ihan heti ekasta ja sitten meitä jotka yrittää useamman kuukauden Omaan lähipiiriin kuuluu "ärsyttävän" paljon niitä, keillä onnistunut ihan heti vaan kun yritys aloitettu. Tänään juuri kuulin yhdestä kaverista, joka yhdestä ilman ehkäisyä tapahtuneesta yhdynnästä on nyt yllärinä raskaana. Ei ollut tarkoitus vielä vauvaa hankkia.
Pari hyvää ystävääkin tulleet heti kerrasta, ja sitä tuntee itsensä jo jotenkin kamalan vialliseksi kun tässä yk5 elellään..

Ajattelin varata gynen uuteen kiertoon oviksen tienoille. Tuntuu ettei oma järki pysty enää tätä käsittelemään, ilman että käy tsekkaamassa olosuhteet.
Oletteko te käyneet yksityisellä vai kunnallisella? Yksityisellä varmasti pystyy paremmin asettamaan ajankohtaa.

Hmh. Onneksi täälläkin kuitenkin tasaisella väliajalla tulee pidempäänkin yrittäneiden onnellisia uutisia, ne luo toivoa positiivisuuteen että itsekin sen vielä kokisi Hauska, että olen itse todella isosta perheestä mutta nyt oma lisääntyminen sitten nihkeämmän puoleista
No todellakin tuntuu. Olen iloinen muiden plussista eikä ne ole multa pois, mutta miksei kaikilla voi olla yhtä helppoa?! Tuntuu kyllä niin epäreilulta että osalla ei vaan tärppää millään samaan aikaan kun on näitä ”kerran suojaamatonta seksiä ja hups olen raskaana”-tapauksia. Omalla kohdalla nyt tavallaan ymmärrän sen ettei plussaa ole tullut eikä varmaan tulekaan enää omilla soluilla, mutta etenkin nuorempien yrittäjien kohdalla kyllä surettaa.
 
@Fazeriina82 todella ikäviä uutisia 😔 paljon voimia tilanteen käsittelyyn ❤

Täällä varmaan menkat alkamassa huomenissa. Tänään illasta pientä vaalean kellertävää valkovuotoa. Enteilee varmasti hanojen aukeamista. Flo ennusteleekin uuden kierron alkua huomiselle.

Tuntuuko muistakin, että tämä on vähän tälläistä kahtia jakoa. On joko niitä, joilla nappaa ihan heti ekasta ja sitten meitä jotka yrittää useamman kuukauden 🙄 Omaan lähipiiriin kuuluu "ärsyttävän" paljon niitä, keillä onnistunut ihan heti vaan kun yritys aloitettu. Tänään juuri kuulin yhdestä kaverista, joka yhdestä ilman ehkäisyä tapahtuneesta yhdynnästä on nyt yllärinä raskaana. Ei ollut tarkoitus vielä vauvaa hankkia.
Pari hyvää ystävääkin tulleet heti kerrasta, ja sitä tuntee itsensä jo jotenkin kamalan vialliseksi kun tässä yk5 elellään..

Ajattelin varata gynen uuteen kiertoon oviksen tienoille. Tuntuu ettei oma järki pysty enää tätä käsittelemään, ilman että käy tsekkaamassa olosuhteet.
Oletteko te käyneet yksityisellä vai kunnallisella? Yksityisellä varmasti pystyy paremmin asettamaan ajankohtaa.

Hmh. Onneksi täälläkin kuitenkin tasaisella väliajalla tulee pidempäänkin yrittäneiden onnellisia uutisia, ne luo toivoa positiivisuuteen että itsekin sen vielä kokisi ❤ Hauska, että olen itse todella isosta perheestä mutta nyt oma lisääntyminen sitten nihkeämmän puoleista 😅
En ole käynyt gynellä , mutta haluaisin.. varmaan joutuisin yksityiselle. En tiedä paljon sellainen maksaisi, enkä tiedä mitä ne siellä tekee, tai mitä tietoa mä sieltä saisin 😂😂😂😂😂😂
 
No todellakin tuntuu. Olen iloinen muiden plussista eikä ne ole multa pois, mutta miksei kaikilla voi olla yhtä helppoa?! Tuntuu kyllä niin epäreilulta että osalla ei vaan tärppää millään samaan aikaan kun on näitä ”kerran suojaamatonta seksiä ja hups olen raskaana”-tapauksia. Omalla kohdalla nyt tavallaan ymmärrän sen ettei plussaa ole tullut eikä varmaan tulekaan enää omilla soluilla, mutta etenkin nuorempien yrittäjien kohdalla kyllä surettaa.
Joo on se välillä vaan kauhean vaikea hallita niitä omia ajatuksia, kun ei jaksa ymmärtää miksi toisille niin paljon helpompaa kuin toisille..
Tuntuu ikävältä edes huomata ajattelevansa vähän ilkeästi tahtomattaan kun kuulee näitä helppoja onnistumisia. Vaikka eihän ne todella ole itseltä pois.
Itsekin olen vielä muutaman vuoden alle 30 ja rehellisesti yllättynyt, että tämä on näinkin hankalaa. Ei auta kuin toivoa ❤
 
Joo on se välillä vaan kauhean vaikea hallita niitä omia ajatuksia, kun ei jaksa ymmärtää miksi toisille niin paljon helpompaa kuin toisille..
Tuntuu ikävältä edes huomata ajattelevansa vähän ilkeästi tahtomattaan kun kuulee näitä helppoja onnistumisia. Vaikka eihän ne todella ole itseltä pois.
Itsekin olen vielä muutaman vuoden alle 30 ja rehellisesti yllättynyt, että tämä on näinkin hankalaa. Ei auta kuin toivoa
Tuohon gyne-asiaan vielä, varaa ihmeessä aika. Pääset juttelemaan asiasta ja saat asiantuntijan mielipiteen ja neuvoja missä vaiheessa mahdollisesti olisi hyvä lähteä tutkimaan, ja mitä.

Ite kävin yksityisellä ennen yrityksen aloittamista. Lähinnä halusin kuulla lääkärin kantaa siihen, olenko hullu kun haaveilen yli 40-vuotiaana raskaudesta 😁 Itseäni ainakin helpotti tosi paljon puhua asiasta ja saada ammatti-ihmisen näkemys. Mun gyne suhtautui ymmärtäväisesti ja kannustavasti. Sain hyvää tietoa riskeistä ja mahdollisuuksista ja oman kropan tilanteesta. Ja hintaahan tuollaisella peruskäynnillä oli joku satasen verran että ei ole valtava kustannus.
 
Voi @Fazeriina82 😔 Voimia asian käsittelyyn 💕

Onko teillä oviksen aikaan tiputteluvuotoa? Bongasin tänään illalla housuista pari haaleenvaaleta länttiä, mutta pyyhkiessä ei kyllä tullut mitään vereen viittaavaa. 🤔 Ei oo koskaan aiemmin ollu tällästä, tosin mustissa alushousuissa sitä ei näykkää. 😅
Enkä kyllä tiedä oliko se ovis jo, ehkä kp 14 ja nyt tänään perjantaina kp 17. Voisiko ovulaatiovuoto edes tulla pari päivää jäljessä?
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@mmarimoi_ 2/2021 1. km 10/22
@Xelda ★ 3/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kmx3
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ km 10/22 (km 3/22 & 6/22)
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mamiks 2/2022 4.
@Korkkeli 2/2022 1.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@Quesadilla 7/20221.
@Myrtti85 7/20225.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@Nokare 8/2022 2.
@heltsuli ★ 8/2022 ★ 1.
@RLiisukka ★ 8/2022 ★ 1.
@Maritel ★ 8/2022 ★ 4.
@Peanutbuttercup ★ 9/2022 ★ 1.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.
@Charppaliini ★ 10/2022 ★ 3.
@Tinde91 ★11/22★ 2.
@haaveillen ★11/22★ 1.
@jessihan ★ 12/2022 ★ 3.
@riinuliini ★ 12/2022 ★ 2. (1. Yhteinen)
@Kahdeksaskullannuppu 1/2023 8. (1. yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★★

6.1.2023 Perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Peanutbuttercup kp 28/28
@Quesadilla kp 28/27-30
@Laurenzia kp 27/30
@Mamiks kp 27/28
@minttuni kp 26/26
@riinuliini kp 26/28-33
@hemuliina90 kp 24/29-30
@Xelda kp 22/?
@Tinde91 kp 22/?
@mmarimoi_ kp 22/28-30
@Selis kp 19/28
@heltsuli kp 18/29
@vauvakuume7 kp 17/?
@Nokare kp 16/26-28
@Kahdeksaskullannuppu kp 14/28-30
@Myrtti85 kp 11/34
@Charppaliini kp 10/26
@RLiisukka kp 7/28
@tiipanen kp 4/27-30
@nobelius kp 3/28-30
@Kyfi kp 1/29

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Laventeli_ DPO 18
@Mamiks DPO 13
@jessihan DPO 13
@Peanutbuttercup DPO 11
@riinuliini DPO 10
@Korkkeli DPO 10
@Tinde91 DPO 8
@haaveillen DPO 7
@Selis DPO 4
@Nokare DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22 km 11+2
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22 kkm 12+3
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 ku 10/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
@Tibitii 7/21 2.★ 11/22
@Niisq ★ 1/22 ★ 1. ★ 11/22
@Poiski ★ 5/22 ★1. ★ 12/22
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1. ★ 12/22
@Mamtobe 3/2020 1 12/22
@sarater ★ 8/2022 ★ 3. ★ 12/2022
@Ninjaa ★ 10/2022 ★ 1. ★ 12/2022
@jempppis 8/2022 4. ★ 12/2022
@helmikorvakoru 8/2022 2.★ 12/2022
@J-Annika 9/2022 3. 12/2022
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Voi @Fazeriina82 😔 Voimia asian käsittelyyn 💕

Onko teillä oviksen aikaan tiputteluvuotoa? Bongasin tänään illalla housuista pari haaleenvaaleta länttiä, mutta pyyhkiessä ei kyllä tullut mitään vereen viittaavaa. 🤔 Ei oo koskaan aiemmin ollu tällästä, tosin mustissa alushousuissa sitä ei näykkää. 😅
Enkä kyllä tiedä oliko se ovis jo, ehkä kp 14 ja nyt tänään perjantaina kp 17. Voisiko ovulaatiovuoto edes tulla pari päivää jäljessä?
Mulla tuli plussakierrossa oviksen aikaa muutama pyyhkäisy haaleaa verta - mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut!😯 En usko että oli mitään kiinnittymistä, kun se tulee lähempänä dpo 7-10 😊

Toivotaan parasta 🤞🤞🤞

@Fazeriina82 tsemppiä kaikkeen 😭❤
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
@Sanelma_ yksityiselle saa usein tosi nopeastikin ajan varattua, itse kävin yksityisellä kun yritystä oli takana n.4kk. Teki perustutkimukset ja myös ultrasi munasarjat. Hintaa taisi tulla reilu 200 e.
Mulla on joskus ovulaation aikaan vuotoa, vaihtelee kierroissa, että kuinka paljon on. Joskus voi olla jopa parina päivänä, joskus vain pieni veriviiru yhdellä vessakerralla. Ei ole epänormaalia, kysytty gyneltä.
 
P.C. Sovellus ennusti 3.1 ovulaatiopäivän ja siihen päivään sain clearblue hymynaaman. Keskiviikkona en testannut vaan oletin et hymynaama jatkuu. Eilen olin utelias ja halusin testata, eilen näkyi vielä hymynaama (3pv). Mikäköhän on dpo päiväni tänään? 3.1 ollaan tallenneltu nämä kolme päivää, sitä ennen oli kolmen päivän väli. Kannattaako talletteluja vielä jatkaa? Sovelluksessa on vielä tänään ja huomenna keskisuuri mahdolisuus.
 
On se kyllä tosiaan niin harmillista, että vahinkoraskauksia tapahtuu tyyliin kertalaakista ja sitten kun vauva olisi toivottu niin ei tärppää millään! (Toki vahinkoraskaudestakin saapuneet voivat sellaisia olla❤)
Kyllähän tässä yk 7 alkaa jo surettamaan tää odottelu, vaikka sekin aika vielä "normaalin" rajoissa.

Näin sellaista unta, että menkat alkoi juuri kun olin tekemässä raskaustestiä. Toivottavasti ei ollut enneuni.🤪 Nyt vasta dpo2 joten sai aamulla huokaista kun olikin vain unta.😅
 
Mulla tuli eilen tuhrua paperiin paristi ja vielä illalla/yöllä kun miehen kans touhuttiin. Olin varma että aamulla on hanat auennut mutta ei. Tää on melko epätavallista mulle. Oisko kerran tän vajaan vuoden aikana tullut tiputtelua, ihan yrityksen alussa. Mutta, ei tämäkään varmaan mitään meinaa. Odottelen vain niitä menkkoja nyt. Pakataan töihin yöksi varuiksi kuppi mukaan.
 
vierailija
Voiko olla kiinnittyminen kyseessä? On luultavasti dpo 6. Tunsin aamulla pistävää kipua kohdun alueella. Joka kesti hetken aikaa. Ovulaatio ei voi olla kyseessä koska ovulaatiokipu on eri paikassa.
 
@Fazeriina82 voimia ja kaikkea hyvää teille ❤

Omaa napaa… Täällä elellään hassuja aikoja. Oikealla alavatsalla vihloo ja tuikkii tälle aamulle, mutta vuoto ei ole oviksen kaltaista. Ollaan kyllä viime päivät hyödynnetty aktiivisesti, ettei vaan mee ovis ohi. Flo-sovellus arvioi sitä tälle päivälle, mutta katotaan miten kroppa toimii, kun on vasta eka kierto kierukan poiston jäljiltä… Pari päivää sitten oli kyllä omat halut ihan oviksen kaltaisia, mutta nyt vasta noi kivut. Saapa nähdä.
 
Tuntuuko muistakin, että tämä on vähän tälläistä kahtia jakoa.
Tuntuu kyllä. Tilastojen ystävänä oon monesti katsonut meidän listaa ja pää kalkuloi nopeasti, että palstalla on paljon nopeasti raskautuvia (1-5kk) ja sitten sama massa jolla kestää pidempään pyörii seuraamassa onnistumisia ja odottaa omaa vuoroaan. Nyt plussanneiden listalla 9, joilla odotus 6kk- 24 kk ja loput 40 sit alle puolen vuoden. Menee aika hyvin yksiin yleisen tilastotiedon kanssa, että joka viides kokee haasteita lapsettomuuden parissa.

Oma haaste on ainakin tasapainoilla sen kanssa, että täältä saa kyllä vertaistukea, mutta samalla tuntuu, että on ihan eri viivalla ja vaan turhautuu, kun muut stressaa jo parin kuukauden jälkeen. Helposti unohtuu, että niinhän se stressasin minäkin. Kaikkien tunteet on ihan ok.
 
Mulla ei mitään välivuotoja ole yleensä ollut. Tässä kierrossa tuli poikkeavasti kp17 ja kp18 aamuina hyvin vähän vaaleanpunertavaa vuotoa.
Menkat yleensä alkaa näin, että vv muuttuu ensin kellertävämmäksi ja sitten seuraavana päivänä rusehtavaksi ja silloin myös vuoto alkaa. Kuten nytkin.

Eli poistun piinalistalta ja jään nyt pois kaikilta listoilta toistaiseksi. Käyn tapaamassa lääkäriä menkkojen loputtua ja tsekkauttamassa että kaikki ok muuten. Koskaan ei millään gynekäynneillä ole ollut mitään sanomista, mutta haluan silti nyt käydä jotta voi olla rauhassa. Eihän tämä nyt vielä toki kovin pitkä yritysrupeama ole kun nyt alkaa yk6. Mutta kuten sanottu, tässä kohtaa aika tuntuu todella pitkältä matkan pituudesta huolimatta 😓
Minusta on kuitenkin ihanaa, vaikkakin tietenkin todella ikävääkin, että emme ole tässä junassa yksin ja samaa tilannetta elää niin moni muukin. Se oikeesti helpottaa ❤
 
@Fazeriina82 hirveesti voimia, voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun toivo viedään kokonaan 💔

Tääl nyt menossa siis kp11, ja mä nyt otan hirveen stressin tost oviksen tikuttamisesta! Ku mul ens viikol seka työvuoroja, ma-ti meen vasta 13.00 ja pääsen aikasintaan 18.00, ja loppu viikost meen jo 5.00 ja pääsen aikasintaa 17.00. Niin mihin ihmeen kohtaan päivää ajotan tikuttamisen 🤯
 

Yhteistyössä