Haaveena vauva 2023

Jos olen osannut oikein laskea niin dpo ois tänään 8 ja kp 23 menossa. Aikaa siis olisi vielä sinne 29 päivää, mutta kun olen malttamaton niin negahan se oli.
Nyt olen jo useamman päivän kärsinyt ummetuksesta, mikä on tosi harvinaista minulle. Toimin päinvastoin eli joka aamu kaikki on lähinnä ripulina. Ainoastaan kun söin pillereitä niin juuri menkkojen alkamis päivänä oli yleensä aina ummetus, mutta nyt jo taitaa olla viides päivä menossa. Niin ja tämä lähinnä alkoi vasta oviksen jälkeen ja viides päivä oli heitto kun en muista niin tarkkaa. Onko muilla samaa vikaa? Yritin googletella asiaa, niin tuli olo et lähinnä keskellä vai oliko lopussa raskautta oireena.
Voihan se ummetus olla alunkin ongelma, kroppa kerää nestettä ja sitä kautta siis ummetus ihan mahdollinen. Yksi tuohon liitännäisen oire saattaisi olla suun kuivuminen/ kova jano, mulla oli aikoinaan molemmat ja se ummetus. Olo oli kuin muumilla. 😃 Tai sitten se ummetus voi johtua jostain aivan muusta myös. Niin kuin kaikki raskauteen viittaavat oireet.
Ja jos dpo 8, niin ei vielä varmaan näykään testissä vaikka raakana olisitkin. Viikon päästä testin pitäisi näyttää jo plussaa. 😊
 
Jokohan sitä vois dpo 10 päivänä saada tulosta rfsun herkällä testilllä… ? vai onkohan ihan turhaa testata vielä huomenna. Ei vaan malttais odottaa 🙈 tää piinailu on ihan suosta… Vaikka olossa ei oo kyllä yhtään mitään muuta ihmeellistä paitsi vähän flunssainen olo (oon ollut hetki sitten sitten flunssassa mutta parantunut tässä välillä, mutta olisko tää vielä niitä jäänteitä kuitenkin?), ja rinnat vähän arat, mutta ne on muutenki aina ennen menkkoja.. ei nyt odotukset hirveen korkeella oo, mutta silti sitä toivois että plussa tulis.. 😃 mutta henkisesti on vähän jo valmistauduttu uudelle kierrokselle, sillä harvallapa tärppää ensimmäisestä kierroksesta🤞🏼
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Torspo8
Jokohan sitä vois dpo 10 päivänä saada tulosta rfsun herkällä testilllä… ? vai onkohan ihan turhaa testata vielä huomenna. Ei vaan malttais odottaa tää piinailu on ihan suosta… Vaikka olossa ei oo kyllä yhtään mitään muuta ihmeellistä paitsi vähän flunssainen olo (oon ollut hetki sitten sitten flunssassa mutta parantunut tässä välillä, mutta olisko tää vielä niitä jäänteitä kuitenkin?), ja rinnat vähän arat, mutta ne on muutenki aina ennen menkkoja.. ei nyt odotukset hirveen korkeella oo, mutta silti sitä toivois että plussa tulis.. mutta henkisesti on vähän jo valmistauduttu uudelle kierrokselle, sillä harvallapa tärppää ensimmäisestä kierroksesta
Odottaisin viel rauhassa ettei tuu turhaa pettymystä jos ei viel plussa 😊 mulla on nyt kaks plussaa ollut jo haamu dpo12 et en tiedä olisko kauhean aiemmin näkynyt (esikoisesta näkyi dpo9 et voi henkilölläkin vaihdella)
 
Jokohan sitä vois dpo 10 päivänä saada tulosta rfsun herkällä testilllä… ? vai onkohan ihan turhaa testata vielä huomenna. Ei vaan malttais odottaa tää piinailu on ihan suosta… Vaikka olossa ei oo kyllä yhtään mitään muuta ihmeellistä paitsi vähän flunssainen olo (oon ollut hetki sitten sitten flunssassa mutta parantunut tässä välillä, mutta olisko tää vielä niitä jäänteitä kuitenkin?), ja rinnat vähän arat, mutta ne on muutenki aina ennen menkkoja.. ei nyt odotukset hirveen korkeella oo, mutta silti sitä toivois että plussa tulis.. mutta henkisesti on vähän jo valmistauduttu uudelle kierrokselle, sillä harvallapa tärppää ensimmäisestä kierroksesta
En usko että rfsulla vielä kannattaa. Pc on herkempi kuin se ja näyttää aiemmin selkeämmän viivan. Odottaisin rfsu:n testillä ainakin dpo12 asti
 
Ihana, kun täällä on alkanut tulemaan taas plussia😍

Itse olen pitänyt hiljaiseloa, kun tuntunut tämä syksy jotenkin raskaalta. @Laurenzia kyseli onko muilla inssit menossa ja meillä alkaa nyt tässä kierrossa hoidot eli inseminaatio.

Oon syönyt nyt kierron 3.-7.pv letrozoleja ja niistä tuli itselle ainoastaan huimausta. Nyt on kp10 ja tänään tuli ekan kerran digi ovistestiin vilkkuva hymynaama eli luultavasti ens viikolla ois inssin aika. Toiveet tietyllä tapaa korkeella, mutta jotenkin myös sellanen fiilis, että miks nytkään meillä tärppäis…

Viime kierrossa oli aukiolotutkimus ja se ei ollut omalla kohdalla mikään miellyttävä tutkimus😬 mutta siitäkin selvittiin ja auki oli! Toiveet oli tietenkin korkeella tossa kierrossa, kun monilla tärppää juuri aukiolotutkimuskierrossa, mutta menkathan sieltä sit alkoi ja nega tuli, vaikka oireiden perusteella taas ajattelin että nyt tärppäs.. Rinnat turpos kunnolla ennen menkkoja ja vaikka menkat alkoi niin rinnat on vieläkin kp10 turvonneet… hormoonit näköjään siis heittelee:/
 
Lasketaanko ovisplussaksi jo? Hitto ku ei oo niitä tuttuja halpisliuskoja... Mies on tosi ärhäkällä tuulella ja mietin et uskaltaako huomis iltaan odottaa ennen talletteluja ku ei nyt jaksais alkaa vonkaa

jos kattoo asiaa pelkästään vauvalaseilla, niin yrittäisin lepytellä miehen ja talletella jo tänään, eikö oo tosi selkee ovis+ 🤭 mut eipä se huominenkaa välttis oo liian myöhäistä 🫶
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: jempppis
@K3rttuli oon kans miettinyt insseistä samaa, että mitä ne auttaa, kun ei tähänkään saakka ole onnistunut. Mutta kyllähän sitä voi kuitenkin kuulua siihen 10% iin kenelle siitä hoidosta on apua. Ja jos teillä on nyt eka kierto, jossa on jotain lääkkellistä tukea, niin sekin voi olla ratkaisevaa. Ymmärsin, että mulle ei kai tulisi ekaan inssikiertoon edes mitään lääkkeitä, niin sekin tuntuu jotenkin hoidon tuhlaukselta.
Pidetään kuitenkin vähöisistäkin toivon rippeistä kiinni!!
 
Mä en tiedä kuulunko ihan täysin tuohon inseminaatiokeskusteluun kun meidän syy inseminaatioille on sosiaalinen eikä niinkään lääketieteellinen (naispari), mut mulle on tehty inssejä. Tää oli mun seitsemäs inssi 😊 saldona näistä on 3 negaa, 1 lapsi, 1 kemiallinen, 1 kohdunulkoinen+ kohdunsisäinen keskenmeno ja sit tää mistä on tullu haaleita plussia ja selviää ehkä huomenna onko kemiallinen vai oikea raskaus ♥.

Me tehtiin kaks ekaa inssiä luomuna. Sen jälkeen käytössä ollut letrozol aloitettiin 2x tablettia päivässä mut vaste oli liian iso (3 follia) joten siirryttiin 1x /päivä -5päivää annokseen. Loppukierron tukena on ollut terolut rt tulokseen 1 aamuin illoin. Tässä kierrossa myös cyglogest emätinpuikko 1 aamuin illoin (en tiedä miten jatkuu jos + vai päättyykö. Viime kierrossa joka oli ku +km jatkui ku oli terot nii annoksella 2aamuin 2 illoin ku oli pientä tiputtelua)
 
@K3rttuli oon kans miettinyt insseistä samaa, että mitä ne auttaa, kun ei tähänkään saakka ole onnistunut. Mutta kyllähän sitä voi kuitenkin kuulua siihen 10% iin kenelle siitä hoidosta on apua. Ja jos teillä on nyt eka kierto, jossa on jotain lääkkellistä tukea, niin sekin voi olla ratkaisevaa. Ymmärsin, että mulle ei kai tulisi ekaan inssikiertoon edes mitään lääkkeitä, niin sekin tuntuu jotenkin hoidon tuhlaukselta.
Pidetään kuitenkin vähöisistäkin toivon rippeistä kiinni!!
@K3rttuli @Laurenzia Riippuu kaiketi mikä lapsettomuuden syy on. Jos on miehestä johtuvaa niin inseminaatiossa ainakin pestään tavara niin että siittiöiden liikkuminen helpottuu. Jos epäillään myös ovuloimattomuutta niin sitten lisäksi Gonal F + Ovitrelle. Meillä oli kaikki paitsi jälkituki, jota olisin kaivannut mutta lääkäri oli sitä mieltä että ei ole tarpeen. Tiedä sitten olisiko ollut tarpeen vai ei kun ei kolmella inssillä onnistunut vai onko jokin muu syynä.

@K3rttuli Mulla ei kans ollut se aukiolotutkimus mitenkään miellyttävä. Ei varsinaisesti itse tutkimus mutta sen jälkeen... Eikä tärpännyt myöskään sen jälkeen vaikka samaa parempaa onnistumista mainostettiin. 😅

Olen nyt vedellyt tässä kierrossa Ubikinonia + E-vitamiinia. Toivottavasti auttaisi limikseen ja kiinnittymiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Huomenia. Tänään tehty täysin nega testi 😟 viikonlopun hailurat lieni siis kemiallinen. Noh, parempi kait sekin kuin ettei tapahtuisi mitään, tarkoittanee että miehen tavara pääsee perille ym. Menkat ei vielä alkaneet, niitä odotellessa. Flo taisi näyttää tälle päivällä oviksen perusteella, voinee varmaan myöhästyäkin vähän kemiallisen myötä? Ei itsellä kokemuksia aiemmista kemiallisista. Toivottavasti alkaisi pian niin saataisiin uusi yritys ja ovis vielä tän vuoden puolelle!
 
Tän päivän Digi nega. PC oli kans haalistunut takaisina Haaleaksi haamuksi. En kestä miksi sen täytyy olla taas kemiallinen 😥 sain jo pari melko vahvaa testiä.

saa nähdä koska meille tulee tai tuleeko toista ku mulla on keväällä todennäköisesti menossa työpaikka alta nii en tiedä onko meillä koska varaa seuraavaan inssiin. Tuntuu ihan h******* raskaalta ku nyt on tehty kolme inssiä ja kaikissa ollut positiivinen testi mut ei yhtään lasta. 😥. Esikoisesta tehtiin neljä inssiä ja siinö ei yhtään positiivista ennen esikoista. Ne oli helpompi kestää.

ja tää etova olo muistuttaa vaan epäonnistumisesta 😥 hassua kyllä tosiaan et lämmöt ja sykkeetkin on edelleen koholla. Ja rinnat turposi nii et tuli raskausarpia vaikkei mun rinnat hormoonikiertoon koskaan reagoi 😥
 
Tsemppiä negan testanneille ja onnea plussanneille!

Ensi viikolla on mulla kierukan poistoon aika. Voi ettien että. Haluaisin niin päästä jo piinailemaan teidän kanssa :love:
Ollaan kyllä sovittu miehen kanssa, että tehdään raskaustesti sitten yhdessä, joten haamuviivojen bongailua en tule varmaan harrastamaan, vaikka se niin mukavaa puuhaa aikoinaan olikin. Nyt haluan jakaa ihan jokaisen hetken miehen kanssa, joka on yhtä pöhkönä tästä yrityksen alkamisesta kuin minäkin. Tuntuu niin hassulta, että ihan kohta on vauvayritykset käynnissä. Sydän pakahtuu ajatuksesta, että saatais yhteinen lapsi joukon jatkoksi.

Mulle voisi päivittää tonne listaan vielä sulkuihin perään että 8.lapsi (1. yhteinen)

Kiitos!
 

Yhteistyössä