Haaveena vauva 2023

Mulla tänään DPO 7. Pohdin odottelenko sunnuntaihin ja testaan jos kuukautisia ei ole alkanut vai josko tekstaisin DPO 10 aikoihin. Eli odotellako kuukautisia vai testata.. Pohtinut että kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Mutta jotenkin tuntuu että kestän kummatkin hyvin eli en usko että muhun vaikuttaa hirveesti alkaako kuukautiset vai näyttääkö testi negaa. Seuraavaa kiertoa kohti vain

Raskausoireira on joitakin ollut mutta voi olla myös PMS. Alapäässä välillä outoa vihlontaa ja vatsassa sivulla ”kipua” välillä. Väsymys, ärtymys yms myös läsnä..
Oireet kuulostaa kyllä lupaavilta!

Onnea vielä @Quesadilla

@Sanelma joo tein, ei siinä oikein mitään näkynyt, eilinen oli vaan aika selvä viivanpaikka sit.

Dpo 10. Pc negaa ja herkässä ei juuri mitään näkyvissä. Näyttää siis aika helposti viivanpaikkaa mulle.

Testiajalla


Kuivana (ylempi eilen, alempi tänään)
Kyllä siinä haamua näkyy alemmassakin, mutta liekö sitten viivan paikka. 🙁
Täällä tulee kirkasta verta et toivottavasti olis kiinnittymisestä eikä menkat
Sormet ristissä että olisi kiinnittymistä!
 
@Wintersun höh! Nyt onneks vielä aikaiset dpo:t joten toivoa on! 🙏❤

@Quesadilla onnea sinne kovasti!! 😍❤😍❤

@Mirkkuli26 mitää, voi ei! 😔 No, uuteen yritykseen, sulla on tosi hyvä asenne! 🙏🙏

Näin unta että menkat alkoi nyt tänään etuajassa ja veren seassa (joka oli pitkin lattioita ja pöksyjä😅) oli jättimäisiä rämmäleitä ja limaa 😳😳 olin ihan paskana että ei onnistunut ja että varmaan silti KM koska niin paljon rojua veren seassa, silti piti esittää kuin mitään ei ois tapahtunut. Ihan p*ska uni!!😓😓
Kun heräsin , nousin samantien tekemään pc:n, nyt dpo9 sekin nega. Eli nyt on mahdollisuus uuteen posiin tai hoitokiertoon. Toivon isosti ensimmäistä🙏🙏unesta huolimatta 😅

Ja ps. Mä oon NIIIIN lomalla!😁😁
 
Oireita/tuntemuksia nyt vielä tosiaan, ns. Menkkatuntemuksia alavatsalla eilen ja tänään (alkoi taas äsken, aamulla ei ollut). Sillä se varmaan tulikin menkkoina uniin kun "jomottelee" alavatsaa. Samoin välillä vaihtaessa painopistettä istuessa, hypähdän "kuin sähköiskun saaneena" kun alakertaan tulee sellanen nopea yhtäkkinen kipu 🤷‍♀️🤷‍♀️ niitä on myös oviksen aikaan joskus .
Selasin helmikuun loppuun ketjua ja silloinkin on ollut km kierrossa alavatsatuntemuksia, muistan myös että ne oli tosi voimakkaitakin välillä ja epämääräisiä 😅 ei auta kuin odotella 🤷‍♀️😅

Mikä siinä on että mahdollisen raskauden tai ihan normimenkkojen oirekirjo on niin samanlainen 😅😂
 
@Tiutau13 Kuulostaa lupaavalta :) Mulla on kans usein ollut voimakasta jomottelua vatsalla loppukierrosta, ja uskon sen liittyvän kiinnitysyrityksiin.

Hei milloin teillä yleensä alkaa ovisoireet? Odottelen ovista about 6 päivän päähän mutta vuoto on jo nyt ihan ovismaista: kirkasta ja venyvää. Tuntuis kuitenkin turhalta alkaa ees testaamaan ovista kun nyt on kp9.
 
@Tiutau13 Kuulostaa lupaavalta Mulla on kans usein ollut voimakasta jomottelua vatsalla loppukierrosta, ja uskon sen liittyvän kiinnitysyrityksiin.

Hei milloin teillä yleensä alkaa ovisoireet? Odottelen ovista about 6 päivän päähän mutta vuoto on jo nyt ihan ovismaista: kirkasta ja venyvää. Tuntuis kuitenkin turhalta alkaa ees testaamaan ovista kun nyt on kp9.
En tiiä minkä pituisia sun kierrot on mut hyvinhän voi olla ovis käsillä! Mulla ainakin vuoto ovismaista ihan siinä tyylii päivää ennen 😊
 
Koska nämä piinaviikot on niin pitkiä niin täytyy keksiä muutakin "puheenaihetta". :D
Ootteko näin "raskaus toiveissa" tehneet jotain elämäntyyli muutoksia?

Suurimpana mulla nyt tottakai alkoholin poisjättäminen (tosin jos kuukautiset alkaa niin aidon nauttia lasin tai kaksi valkoviiniä" :D), lisännyt rautaa ja hyviä rasvoja ruokaan ja muutenkin kiinnittänyt huomiota että saan tarpeeksi hyviä ravintoaineita, vähentänyt hieman raskasta urheilua ja pyrin välttämään ja olla reagoimatta turhaan stressiin.

Mulla ehkä suurimpana on juurikin tuon liikunnan tasapainoittaminen, että muistan pitää lepopäiviä (lapsesta asti kilpaurheillut). Se on välillä vaikeaa kun tekee etänä töitä niin työpäivän jälkeen kaipaa liikuntaa, mutta täytyy muistaa liikkua välillä myös kevyesti. :)
 

ylempi tänään ja alempi lauantai. Molemmat siis kuivana mut eipä liene epäselvyyttä testienkään puolesta
Pahoittelut! Vitsit kun oli niin selvät viivat jo. Kiinnittymisyritys kenties. Toivottavasti limakalvo on seuraavassa kierrossa jo palautunut!
Oireita/tuntemuksia nyt vielä tosiaan, ns. Menkkatuntemuksia alavatsalla eilen ja tänään (alkoi taas äsken, aamulla ei ollut). Sillä se varmaan tulikin menkkoina uniin kun "jomottelee" alavatsaa. Samoin välillä vaihtaessa painopistettä istuessa, hypähdän "kuin sähköiskun saaneena" kun alakertaan tulee sellanen nopea yhtäkkinen kipu niitä on myös oviksen aikaan joskus .
Selasin helmikuun loppuun ketjua ja silloinkin on ollut km kierrossa alavatsatuntemuksia, muistan myös että ne oli tosi voimakkaitakin välillä ja epämääräisiä ei auta kuin odotella

Mikä siinä on että mahdollisen raskauden tai ihan normimenkkojen oirekirjo on niin samanlainen
Hyvää lomaa ja toivottavasti oireet meinaa sitä toivotumpaa asiaa!

Täällä kans ollut tänään hieman menkkamaista jomottelua. En tosin tiedä onko kohtu vai suolisto.😅

Yksi siirtokelpoinen alkio saatiin ja kyytiläinen haettu matkaan ei ollut huippuluokkainen yksilö mutta lääkärin mielestä riittävän hyvä kuitenkin ja alkioliiman kanssa ainakin hyvä mahdollisuus onnistua nyt luottavaisempi mieli onnistumiseen ja piinaviikot edessä parin viikon päästä sunnuntaina virallinen testipäivä
Sormet ja varpaat ristissä että tarraa hyvin kiinni! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Koska nämä piinaviikot on niin pitkiä niin täytyy keksiä muutakin "puheenaihetta".
Ootteko näin "raskaus toiveissa" tehneet jotain elämäntyyli muutoksia?

Suurimpana mulla nyt tottakai alkoholin poisjättäminen (tosin jos kuukautiset alkaa niin aidon nauttia lasin tai kaksi valkoviiniä" ), lisännyt rautaa ja hyviä rasvoja ruokaan ja muutenkin kiinnittänyt huomiota että saan tarpeeksi hyviä ravintoaineita, vähentänyt hieman raskasta urheilua ja pyrin välttämään ja olla reagoimatta turhaan stressiin.

Mulla ehkä suurimpana on juurikin tuon liikunnan tasapainoittaminen, että muistan pitää lepopäiviä (lapsesta asti kilpaurheillut). Se on välillä vaikeaa kun tekee etänä töitä niin työpäivän jälkeen kaipaa liikuntaa, mutta täytyy muistaa liikkua välillä myös kevyesti.
Mulla aikalailla samat! Alkoholia ei ole tullut juotua käytännössä ollenkaan hetkeen ja rautaa menee täälläkin. Yritän myös jotenkin elää entistä ”tasapainoisemmin” vaikka tasapainoista elämä onneksi ollut jo pidempään. 😊 Lisäksi olen skarpannut ruokailun suhteen (enemmän välipaloja, pähkinöitä, hedelmiä ym.) ja että söisin kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Syömishäiriötausta ja ongelmallinen suhde ruokaan tuo haasteensa, mutta hyvin menee ja pieni lisäpaino on oikeastaan tervetullutta, kun tietää että alipaino voi vaikuttaa raskautumiseen.
 
Kp 18....nyt vähän ollu muniksissa tuntemuksia mut ei mitään hajua onko Myöhänen ovis vai menkat XD tuntuu kyl enemmän ovikselta mut limat puuttuu🤔 huoh tulis nyt vaa menkat nii pääsis uuteen kiertoon ku tästä ei varmasti tärppää ku on nii sekava.... Sorruin viime yönä imettämään ku ei kuudelta huvittanut herätä ja yks vaan kitis, toivottavasti ei kostaudu ens yönä... Toinen rinta tuntus olevan tulehtumassa 🤦‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Oi 😍 @SandraB nyt on tosiaan piinaa edessä. Toisaalta pupo ja toivotaan, että se linja pitää loppuun asti!

@Wintersun toivotaan vielä vahvistusta, ehtii kyllä!

@Mirkkuli26 olipa harmi, toivotaan että keho tietää nyt huilata ja ens kierto on taas plussaa. Me taidetaan piinailla seuraava kierto samoissa päivissä!

@peanut_butter testaa jo vaan, jos ei oo kierto vielä tuttu, mullakin on ovis jo kp 10 tai 11

Mä jännään täällä, että mahdutaanhan taas seuraavaan inssiin ja miten tää letrojen aiheuttama megavuoto ikinä lakkaa. Ja mulla kun hoidettiin runsaita kuukautisia ennen letroja 🤦‍♀️

Elämäntapoihin ei oo kyllä juurikaan vaikuttanut täällä, mitä nyt harrastuksia hamstraan entisestään, kun on sellainen ajatus, että tekee nyt kaikkea ja paljon kun vielä voi. Mun harrastuksiin kun voi sitten raskaus vaikuttaa ja pitää sit uudelleenjärjestellä oma arki kun on tottunut tosi aktiiviseen vapaa-ajan aikatauluttamiseen.
 
Oi @SandraB nyt on tosiaan piinaa edessä. Toisaalta pupo ja toivotaan, että se linja pitää loppuun asti!

@Wintersun toivotaan vielä vahvistusta, ehtii kyllä!

@Mirkkuli26 olipa harmi, toivotaan että keho tietää nyt huilata ja ens kierto on taas plussaa. Me taidetaan piinailla seuraava kierto samoissa päivissä!

@peanut_butter testaa jo vaan, jos ei oo kierto vielä tuttu, mullakin on ovis jo kp 10 tai 11

Mä jännään täällä, että mahdutaanhan taas seuraavaan inssiin ja miten tää letrojen aiheuttama megavuoto ikinä lakkaa. Ja mulla kun hoidettiin runsaita kuukautisia ennen letroja

Elämäntapoihin ei oo kyllä juurikaan vaikuttanut täällä, mitä nyt harrastuksia hamstraan entisestään, kun on sellainen ajatus, että tekee nyt kaikkea ja paljon kun vielä voi. Mun harrastuksiin kun voi sitten raskaus vaikuttaa ja pitää sit uudelleenjärjestellä oma arki kun on tottunut tosi aktiiviseen vapaa-ajan aikatauluttamiseen.
Kiva juttu! Just katoin flo kiertoennustetta ja huh ku tuntuu et ovikseenki on ikuisuus 🫣🫣😄 pitkät viikot taas edessä, mutta toivottavasti päästään plussaamaan 😊🤩
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen
Kiitos kaikille tsempeistä ❤❤

Mahtavia uutisia @SandraB 😍

Tänään ilmaantui menkkakivut, onneksi pärjännyt panadolilla ja ladivalla (vadelmalehti uute kapseli) 😊 Vuoto ollut maltillinen. Huomenna sitten se hedelmällisyys testi 😱

Tässä olen nyt ajatellut josko jotenkin saisin ajan sinne julkiselle gynelle loppu kierrosta, haluaisin selvittää limakalvon paksuutta ja sen että näkyykö ovuloimisen merkkejä. Aina käynnit osunut ennen oletettua ovulaatiota, ei koskaan loppu kiertoon 🤔

Nyt tuntuu ,että olen kipeäksi tulossa, kurkku kipeytyy 😷 Korona testi kuitenkin negatiivinen.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille 🌞
 
@Tiutau13 Kuulostaa lupaavalta Mulla on kans usein ollut voimakasta jomottelua vatsalla loppukierrosta, ja uskon sen liittyvän kiinnitysyrityksiin.

Hei milloin teillä yleensä alkaa ovisoireet? Odottelen ovista about 6 päivän päähän mutta vuoto on jo nyt ihan ovismaista: kirkasta ja venyvää. Tuntuis kuitenkin turhalta alkaa ees testaamaan ovista kun nyt on kp9.
Mulla on aina noin viikko ennen ovista vähän ovisliman tyylistä vuotoa, joka lähtee aina pois ja palaa sitten oviksen aikaan 😊
 

Yhteistyössä