Haaveena vauva 2023

@Sipiriina Joo toi on totta että testaamisten hillitseminen kyllä varmasti olis järkevää ja saattais jäädä kemiallisetkin huomaamatta kun ei tulis testattua niin varhain! Musta vaan tuntuu et mulla ne yleensä myös menee niin et oireista epäilen tosi vahvasti saavani plussan, tai sitten oon myös tehnyt tosi myöhäisiäkin haaleita plussia ja menkat alkaneet reippaasti myöhässä. Mutta etenkin aikasin testatessa kyttään sitä viivojen vahvistumista niin maanisena että ei siinäkään kyllä oo järkeä. Säästäis kyllä kukkaroakin kun vaan päättäis testata oikeesti jotain dpo12-14. Toivottavasti sä teet nyt pian sen plussatestin! Kun mä plussasin esikoisesta, mulla oli varmaan oireettomin kierto mitä mulla oli ollut koko yritysaikana, rinnatkin kipeytyi vasta plussan jälkeen. ;)
 
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät😩

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä 🤔
 
Viimeksi muokattu:
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät. Odotin niin kovasti, että lomalla päästäisiin rentoutumaan ja tallettelemaan.

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä
En osaa sanoa muuta kun et mulla on samanpituinen kierto ja muistelen et ovis usein siinä kp15-kp18 välillä eli hyvin vois olla tulossa lähipäivinä sullakin. :) Mä käytän liuskoja mut se ovistesti yleensä muuttuu plussaksi aika yhtäkkiä.
 
En osaa sanoa muuta kun et mulla on samanpituinen kierto ja muistelen et ovis usein siinä kp15-kp18 välillä eli hyvin vois olla tulossa lähipäivinä sullakin. :) Mä käytän liuskoja mut se ovistesti yleensä muuttuu plussaksi aika yhtäkkiä.
Okei, pitääpä jatkaa testailua ja toivoa, että tulossa vielä on. 😊 Mulla yleensä tuo 28päivän kierto ja ovis ollut aina kp14 tai 15.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä
Mulla vaikutti! Kesti pari-kolme kiertoa tasaantua. Samalla tavalla meni rokotteista kierto sekaisin.
 
Juhlista selvitty, yksi vauvakin oli, onneksi ei ihan pikkuinen eikä edes tuntunut miltään, ehkä oma ikäkin tekee jo tehtävänsä.
Maha kipu on palannut ja ihan kuin vähän rusehtavaa vuotoakin jo, enkä ole vieläkään päättänyt otanko vielä pistoksia
 
Oon yrittänyt pitää väliä tänne palstalle, mut aina loppukierrosta sitä tulee kurkittu tänne 😬.

Kamalan monta sivua oli tullut viime kerran jälkeen tekstiä tänne 🤩. Tervetuloa uusille, kivaa että tulee lisää aktiivisia, jos vaikka taas uusi plussia tulis kun jengiä enempi ✌🏻

@Earhart niin paljon onnea sinne 👰‍♀️🤵♂💍

Vitamiineista: Syön foolihappoa, mamavitaa, sinkkiä, rautaa, d-vitskua ja aamuisin lasi beroccaa. Mulla oli ferrit ja d-vitamiinit alhaalla joten lisäks siks niitä nyt.

@Fazeriina82 mä oon kerran kans käyny jäsenkorjaajalla ja tykkäsin älyttömästi 🤩

Mulla alko kesäloma, sain kaks viivaa, mut väärään testiin 😩. Onneks oon vaan vähän nuhassa.
Testaamista oon miettinyt et tiedän etten pysty pitkään olee testaamatta 😂. Vaikka toiveet plussaan aika alhaalla niin pieni mahdollisuus silti on 🙏🏻. Ja oon kateellinen kaikille ketkä malttaa olla testaamatta 😅
 
Näköjään toimii mulla tämä testaa ja stressaa -kombo menkkojen vauhdittajana! Eilen illalla alkoi ihan kevyt tiputtelu ja tänään siis kp 1 jos @Wintersun kerkee päivittämään tai huomenna kp 2 :)

Joku tais aikaisemmin harmitella menkkamigreenin ja töiden aloituksen sattumista samaan syssyyn. Mulla tismalleen sama tilanne, lukuvuoden suunnittelu edessä ja migreeni alkaa varmaan viimeistään illalla. Iän myötä on mulle tullut tää et migreeni kulkee menkkojen kanssa käsi kädessä ja lääkkeet siihen tekee niin hirveet vatsakivut, että ne yhdessä menkkakipujen kanssa on kyllä jotain aika eksoottista. Pitäis varmastikin kysyä lääkäriltä että olisko jotain muuta noihin päänsärkyihin.
 
Hei! Minäkin täällä uusi ja tämä vaatii aina oman aikansa kun uskaltaa tulla "esittäytymään" . :)

Kierukka poistetiin kesäkuussa 2022 ja yritystä takana nyt tämä kierto. Tällä hetkellä kp 15, ovislimat tulivat nyt lauantaina (kp 13) jolloin ryhdyttiin miehen kanssa puuhiin. Perjantaina illalla (kp12) itkin miehelle, että "mua pelottaa niin että en voi tulla raskaaksi, entäs jos mulle ei tuu ovista yms yms." Sitten sainkin lauantaina vähän nauraa kun alkoi selvät ovis oireet.

Testailin paljon ovulaatiotesteillä, mutta sitten tajusin että tuun vaan entistä stressaavammaks ja mies sanoi samaa. Luotan siis oman kropan tuntemuksiin ja selviin ovis oireiisin (turvotus, lisääntyvä valkovuoto, ovislima). Nyt vaan pohdin, että oliskohan ovis ollut eilen (kp14), kun limat tulivat kp13. Että olisikohan tänäänkin hyvä puuhailla miehen kanssa? Aina toki hyvä, mutta näin raskauden kannalta... ;)

Ikää tosiaan 28v, yhdessä ollaan nelisen vuotta.
 
Hei! Minäkin täällä uusi ja tämä vaatii aina oman aikansa kun uskaltaa tulla "esittäytymään" .

Kierukka poistetiin kesäkuussa 2022 ja yritystä takana nyt tämä kierto. Tällä hetkellä kp 15, ovislimat tulivat nyt lauantaina (kp 13) jolloin ryhdyttiin miehen kanssa puuhiin. Perjantaina illalla (kp12) itkin miehelle, että "mua pelottaa niin että en voi tulla raskaaksi, entäs jos mulle ei tuu ovista yms yms." Sitten sainkin lauantaina vähän nauraa kun alkoi selvät ovis oireet.

Testailin paljon ovulaatiotesteillä, mutta sitten tajusin että tuun vaan entistä stressaavammaks ja mies sanoi samaa. Luotan siis oman kropan tuntemuksiin ja selviin ovis oireiisin (turvotus, lisääntyvä valkovuoto, ovislima). Nyt vaan pohdin, että oliskohan ovis ollut eilen (kp14), kun limat tulivat kp13. Että olisikohan tänäänkin hyvä puuhailla miehen kanssa? Aina toki hyvä, mutta näin raskauden kannalta...

Ikää tosiaan 28v, yhdessä ollaan nelisen vuotta.
Muistaakseni (korjatkaa jos olen väärässä) tässäkin ketjussa joku kirjoitti, että vahvat viivat tuli vasta selkeiden ovisoireiden jälkeen, joten ilman muuta kannattaa puuhailla tänäänkin! Ja kuten sanottu, aina toki hyvä :)
 
Hei! Minäkin täällä uusi ja tämä vaatii aina oman aikansa kun uskaltaa tulla "esittäytymään" .

Kierukka poistetiin kesäkuussa 2022 ja yritystä takana nyt tämä kierto. Tällä hetkellä kp 15, ovislimat tulivat nyt lauantaina (kp 13) jolloin ryhdyttiin miehen kanssa puuhiin. Perjantaina illalla (kp12) itkin miehelle, että "mua pelottaa niin että en voi tulla raskaaksi, entäs jos mulle ei tuu ovista yms yms." Sitten sainkin lauantaina vähän nauraa kun alkoi selvät ovis oireet.

Testailin paljon ovulaatiotesteillä, mutta sitten tajusin että tuun vaan entistä stressaavammaks ja mies sanoi samaa. Luotan siis oman kropan tuntemuksiin ja selviin ovis oireiisin (turvotus, lisääntyvä valkovuoto, ovislima). Nyt vaan pohdin, että oliskohan ovis ollut eilen (kp14), kun limat tulivat kp13. Että olisikohan tänäänkin hyvä puuhailla miehen kanssa? Aina toki hyvä, mutta näin raskauden kannalta...

Ikää tosiaan 28v, yhdessä ollaan nelisen vuotta.
Mä just bongasin limat kp13 ja 14 ja ovisplussa kp15 aamulla, eli ehdottomasti yritystä limojen aikaan ja pari päivää limojen jälkeen vielä 👍🏻🙂

Tervetuloa mukaan 😊 Hienoa, että rohkenit tänne.
Täältä kyllä saa tukea, neuvoja ja paljon tietoa
 
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä
Mulla vaikutti, olikohan pari viikkoa myöhässä kierto silloin kun sairastin koronan. Itsellä ei samaa tullut rokotteista, mutta koronan sairastinkin kyllä aika rajuna, joten ehkä johtui sitten siitä.
Vitamiinilisistä kyselty ja tosiaan täällä moni käyttääkin tosi monipuolisesti! Itse käytän vain foolihappoa (isommalla annoksella omien oerussairauksien vuoksi) ja lisäksi d-vit, jota käytän siis muutenkin kun yrittäessä ja raskaana ollessa. Meillä syödään niin monipuolisesti, ettei ole ollut mielestäni tarvetta muille ☺ Viimeksi raskaana ollessa oli tosin niin paha hyperemeesi ja ruokaa en saanut syltyä, että silloin in sitten mammavitaa.
ja ei ole tosiaan a-vitlisät suositeltavia raskaana, enkä tämän vuoksi itse käyttäisi raskautta yrittäessäkään. A-vitamiini kumuloituu elimistöön rasvaliukoisena ja on sikiötoksista.
 
Ihanan aktiivista täällä 😍
Täällä oli puhetta vitamiineista. Oon ite ihan hävyttömän huono semmosia syömään 🤭 pitäs rautaakin tankata kun nekin arvot ihan kamalan huonot, mutta kun ei muista.

Mulla tänään dpo 8 ja kuukautiset pitäs alkaa lauantaina. Ei nyt mitään kummempaa oiretta oo ollut. Migreeniä vaan pukannut, mikä mulla nykyään vaan yleensä just ennen menkkoja 🤔 Jotenkin semmonen olo että ei kyllä oo tärpännyt. Testasinkin jo, vaikka eihän se nyt vielä mitään voisikaan näyttää. Luulen että keskiviikkona testaan seuraavan kerran 🤪
 
Mä just bongasin limat kp13 ja 14 ja ovisplussa kp15 aamulla, eli ehdottomasti yritystä limojen aikaan ja pari päivää limojen jälkeen vielä

Tervetuloa mukaan Hienoa, että rohkenit tänne.
Täältä kyllä saa tukea, neuvoja ja paljon tietoa
Muistaakseni (korjatkaa jos olen väärässä) tässäkin ketjussa joku kirjoitti, että vahvat viivat tuli vasta selkeiden ovisoireiden jälkeen, joten ilman muuta kannattaa puuhailla tänäänkin! Ja kuten sanottu, aina toki hyvä
Tein nyt sitten ovistestin ja kyllä mullakin nyt tuli vahvat viivat vaikka ajattelin mentaliteetilla ettei mulle noi ovistestit sovi 😀 Ja hei, kiitos sulle vastauksesta ❤ Jotenkin tässä tuntuu että välillä on niin yksin, kun itse en ystäville halua asiasta vielä mainita että raskaus olisi toiveissa 🥰
 
@liebling Tervetuloa mukaan 🤗

@SandraB 😔 Toivottavasti tämä olisi teidän kierto 💕

Mulla on lauantaista asti juilinut vasenta munista, tänään oikein extra paljon. Siellä puolella oli myös oviskivut, joten oletan että on keltarauhanen, joka jomottelee.

Tänään ei pitänyt testata, mutta se testi vaan huusi mua kaapista, ei voinu mitään. 🤷🏻‍♀️ Tänään siis dpo 9 vasta ja testasin päivällä parin tunnin pidätyksen jälkeen ja kuvittelin jotain siinä näkeväni. Huomenna uusiks. 😅
 
@SandraB kyllä nyt soisi jo olevan teidän vuoro, toivottavasti tämä hoitokierto onnistuu ❣

Tsemppiä myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille!


Nyt oon jostain syystä alkanut tarkkailee oireita, voiko niitä ees olla vielä ku kuitenkin vasta dpo 7 😂 Ei meinannut tänään lounaan jälkeen kahvi mennä alas vaikka normaalisti oon kofeiinin suurkuluttaja, vaikka koittanu toki hieman vähentää nyt yrittämisen myötä. Ja jotenkin sellanen pieni ”pala kurkussa” -tunne välillä ja toispuoleista pistelyä alamahalla, varmaan joku keltarauhanen vaan mutta tuntuu kyllä eri puolella ku missä tunsin oviksen 🤔

Pitäs varmaan olla vaan ajattelematta mitään ylimääräistä, viikon päästä pitäis menkkojen alkaa nii sithän se joka tapauksessa selvinnee että miten kävi. Mies on reissussa sunnuntai-iltaan saakka ja puhuttiin että vasta sit ens ma aamulla testaisin jos ei menkkoja kuulu. Jaksaakohan sitä oikeesti sinne saakka oottaa 😆
 
@SandraB toivotaan, että teillä laatu korvaa määrän ja onni kävisi tilanteesta huolimatta.

Täällä herätty kahden ison finnin kanssa ja koska mulla ei naama kuki kuin täsmänä ennen vuotoja, ei jäänyt paljon jännitettävää viimeisiin piinapäiviin. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai mites se nyt meni 😬
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7

Yhteistyössä