Haaveena vauva 2023

Mulla mahdollinen testipäivä sama @3milia n kanssa, keskiviikkona jos vaan ei vuoto ala. Tänään kp 22 ja kierto yleensä 23/24 pv. Eli nyt sormet ristissä vielä jopa -22 tulokkaalle. Me ostettiin just uusi täysin rempattava asunto ja olis ihana jos vois remontin lopussa puhua lastenhuoneen valmistelusta eikä vaan vierashuoneesta.

Jännä miten fiilikset vaihtelee, mä olin vasta pari viikkoa sitten varma, että ei tärppää koskaan ja lapsettomuushoitojen aloitus venyy nyt hoitajalakon myötä. Nyt pari päivää ihan tosi toiveikas kaiken suhteen, että josko nyt olis meidän vuoro. Saada edes näkyviin plussa, että tietäis sen olevan meillä mahdollista.
 
@Sipiriina joo yli vuosi ollaan nyt yritetty ilman plussaa. Esikoista yritettiin se vähän vajaa 2 ja puoli vuotta ilman plussan plussaa ja kuukautta vajaa vuosi oltiin hoidoissa, kun sitten todella pitkästä välikierrosta sain ensimmäisen plussan ikinä ja se onneksi kehittyi meidän esikoiseksi. Sillä en toisaalta odota plussaa ennen tuota samaa aikaa, vaikka joka kerta se tuntuu niin pahalta et ei tärpännyt tässäkään kierrossa. Tällä hetkellä on kyllä niin turhautunut olo tähän, koska toivoin aikoinaan et kun vaan onnistun tulemaan raskaaksi niin se korjaa sen mikä ikinä olikaan ongelmana... Ei korjannut

Esikoinen on nyt viimeaikoina kovasti alkanut puhumaan siskosta ja veljestä (lähinnä siis käynyt meidän sisaruksia) ja aina pohtinut onko joku hänen sisko tai veli. Vaikka hän on kaikkea mitä oon koskaan toivonut ja unelmoinut, silti toivon niin kovasti pystyväni vielä antamaan hänelle sisaruksen.
Tsemppiä teillekin! Ootteko kysyneet vielä apuja lapsettomuuspolilta, jos ymmärsin, että ootte ollut siellä hoitokontaktissa aiemmin. Löytyikö mitään syytä, mikä teillä syynä?

Meillä alkoi nyt maaliskuussa vihdoin selvittelyt, mutta jännä nähdä toteutuuko testit nyt huhtikuussa sovitusti kun on hoitajien lakko päällä.
 
Täällä on aika monia toista yrittäviä, onko teillä esikoinen minkä ikäinen ja millaista ikäeroa toivoisitte?

Meillä 1v4kk, mutta toiveena kun on ehkä jopa kolme lasta ja ikää päälle 30v. niin eikai se auta odottaa. Ja n. 2v ikäero olisi kyllä kiva.

Minäkään en esikoista toivoessa kehdannut/uskaltanut itse tänne minnekään kirjoitella, kaikki oli nii uutta ja jännää, nyt sitten ku tietää mitä luvassa ja odottaa raskautta haluaa fiilistellä ja vertaistukea 😁
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
@Sipiriina joo oltiin tosiaan silloin esikoista yrittäessä julkisella puolella hoidoissa. Ei varsinaista selvää syytä kai löytynyt... Tai siis eka noin kolme kuukautta oltiin uskossa et ei oo mitään vikaa, kun näin meille sanottiin, ja vähän turhauttikin, että miksi sitten tehdään ovulaatio lääkkeillä. No sit joku käynti, kun kysyin aukiolotutkimuksesta, kun täällä palstalla ja muutama muu oli puhunut et sellainen yleensä tehdään, lääkäri sanoi "ei sille ole tarvetta, kun sulla on ovulaatio häiriö" oltiin molemmat suu auki "ai on vai?". Eli diagnoosi oli mut ei oltu kerrottu vaa meille. Se selvensi asioita ja helpotti kuitenkin oloa, koska oli joku syy. Sitten taas loppu vaiheessa hoitoja, kun alettiin puhua IVF:stä niin taas sanottiin et ei oo varmaa onko se kuitenkaan paikkaansa pitävä. Joten oli hiukan sekavaa 🤷 Mutta totuus on et ovuloin kyllä, mutta silloin kun kehoa huvittaa 😅 Tämän tiedän siitä et pari viikkoa ennen kuin ovuloin (n.kp35) esikoisesta oli ultrattu ja todettu et en ovuloin siinä kierrossa. Toisin kävi ja plussasin melko 2kk edellisistä kuukautisista 🙈
Mutta pitäisi tässä varata se aika, että saataisiin uusi lähete. En tiedä miksi se on niin vaikeaa 😶
 
Täytyy tänne puolelle tuolta vuoden 2022 ketjusta kurkistella. Täälläkin vaikuttaa meininki olevan hyvä ja tsemppaava. Toisesta lapsesta haaveiltu jo 5/21, yhtään plussaa tai haamun esiastetta ei ole testeihin tullut. Esikoinen on tällä hetkellä 2,5 v, ja toiveena oli 3 vuoden ikäero, mutta ei nämä asiat mene niinkuin itse toivoo. Toisaalta jo osin ajatukset siinä, että toista lasta ei meille välttämättä suoda ja hyvä meillä on näinkin. Osa minusta sitten kuitenkin tsemppaa jatkamaan yritystä. Nyt vielä kuulin, että ystäväni on aloittanut hoidot, heillä esikoinen saman ikäinen kuin meillä, niin se lisää intoa yritykseen, sillä olisi ihana yhdessä viettää vauva aikaa. Vielähän tässä on mahdollisuudet jouluvauvaan, mutta pikku hiljaa täytyy suunnata ajatukset jo vuoteen 2023.
 
Mulla esikoinen täyttää syksyllä 8. Eli ikäeroa on luvassa kyllä. Mies vaihtui välillä ja ollut hankalia kiemuroita elämässä, joten on luonnostaan tullut väliä. Toivottavasti kakkonen tarttuisi pian matkaan. Kolmaskin vielä haaveissa, selvästi pienemmällä ikäerolla, mutta ne haaveet on sitten joskus, katsotaan.
 
Täällä on aika monia toista yrittäviä, onko teillä esikoinen minkä ikäinen ja millaista ikäeroa toivoisitte?
Meillä esikoinen reilu 3 v. Alkuun oltiin ajateltu viiden vuoden ikäeroa, mutta innostuttiinkin vähän aiemmin jo. Tai eihän tässä tiedä kuinka kauan menee.

Huomenna pitäs alkaa menkat. Vähän mahassa jo juilii siihen malliin. Tässä kierrossa päätin, että testaan vasta kun menkat on oikeasti myöhässä. Joka kerta oon testannun päivää ennen ja sitten saa pettyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Neeppu ja 3milia
Mulla oli keskenmeno maaliskuussa. Ohjeeksi sanottiin et yks kierto ennen seuraavaa yritystä, mutta ei me nyt olla mitään ehkäisyä käytetty. En oo nyt myöskään ovistikkuja käyttänyt. Luulen että en niitä nyt toistaseks edes hommaa. Jos nyt tulis plussa niin ois jouluvauva…
 
Tästä tulee kyllä niin kumma kierto. Sain nopean ja tumman ovisplussan torstaina illalla (kp13), ennen ja jälkeen vaan hailakat tulokset. Mutta ei mitään ovistuntemuksia (tähän asti ollut selkeät ja kivuliaat ovikset n.kp 16-20). Sen sijaan nyt eilen (kp16) oli enenevässä määrin ovismaisia oloja, turvotusta ja paineentunnetta. Mutta ovistikut on negaa, tummemmat kuin tässä välissä, mutta silti negaa. Ehkä se ovis vielä tulee? Tai sitten on hukkaan menny tää kierto 🙄
 
Mulla oli keskenmeno maaliskuussa. Ohjeeksi sanottiin et yks kierto ennen seuraavaa yritystä, mutta ei me nyt olla mitään ehkäisyä käytetty. En oo nyt myöskään ovistikkuja käyttänyt. Luulen että en niitä nyt toistaseks edes hommaa. Jos nyt tulis plussa niin ois jouluvauva…
Toi on jännä, mistä erot ohjeistukseen tulee. Mulla siis myös keskenmeno, tammikuussa ja ohjeeksi annettiin, että ei ole mitään syytä odottaa välikertoa ja ehkäistä jos mieli on valmis. Raskaus alkaa heti jos keho on valmis, ja jos ei niin se väli tulee luonnostaan.
 
Lisää esikoisen odottajia, mahtavaa :) ! Listan voi tosiaan päivittää kuka tahansa, tänään ei ole kukaan vielä päivittänyt. Eli periaatteessa @Floralan voit päivittää listan ja lisätä itsesi samalla, jos haluat :) .

Tuntuu kuin mahan vihlominen olisi vähän helpottanut. Toivottavasti antibiootit siis tehoaa.

Taas yksi päivä lähempänä yrityksen aloittaminen. Tuntuu, että vauvakuume on aivan järkyttävä. Mielenkiintoista nähdä, että miten ajatukset vaihtuvat ja miltä tuntuu, kun viimein pääsee yrittämään. Ja samalla pelko persuuksissa, että kauankohan saa yrittää, kun ikää mittarissa 33 vuotta ja tuntuu, että kaikkialla toitotetaan, kuinka hedelmällisyys laskee naisilla niin nopeaa..
 
Tässä vaan mietin, että kuinka monella on jo mahdolliselle tulokkaalle nimi/nimet valmiina? 🙈 Me ollaan jo varmaan nimetty kaikki mahdolliset lapset ja muutaman muunkin 😅

Ja teillä joilla on jo useampi, onko teillä nimissä jokin teema? Esim kaikki samalla kirjaimella tai tietty määrä kirjaimia yms?
 
Tässä vaan mietin, että kuinka monella on jo mahdolliselle tulokkaalle nimi/nimet valmiina? Me ollaan jo varmaan nimetty kaikki mahdolliset lapset ja muutaman muunkin

Ja teillä joilla on jo useampi, onko teillä nimissä jokin teema? Esim kaikki samalla kirjaimella tai tietty määrä kirjaimia yms?
Täällä on nimi (myös toinen ja kolmas nimi) valmiina niin tytölle kuin pojalle 🙈 Ja molemmat samalla alkukirjaimella kuin esikoinen☺ Mites siellä @Owlet ? 🤭

Ei oo menkat alkanut🤭 Mut en mä nyt osaa oireista ja oloista sanoa, tuntuu et vois ennustaa joko plussaa tai menkkoja😅 Huomenna pitää käydä ostaa ja keskiviikkona kyl teen, jos ei oo alkanut!
 
Viimeksi muokattu:
Ikäeroista: esikoinen tulee tänä vuonna täysi-ikäiseksi, kuopus täyttää 9v ❤

Kaikkien lasten nimissä yhtä monta kirjainta ja loppuu samaan kirjaimeen :) Jos vielä tulisi vauva niin pojalle ei olisi nimeä valmiina, tytölle olisi useampi:)
 
@3milia oon päättänyt, että etunimet ei lapsilla tule olemaan samalla kirjaimella alkavia, mutta toinen nimi olisi samalla kirjaimella ja et kaikilla olisi kolme nimeä 🤔 Mutta tosiaan meillä on about viidelle lapselle kaikki nimet jo valmiina (pari pojan ja useampi tytön) ja sit pitkä lista näitä "nämäkin olis kyllä tosi kivoja" 🙈😅
Esikoiselle oli aikoinaan kaksi etunimi vaihtoehtoa, mutta jo odotus aikana päätettiin kumpi käytetään, tai mies sai päättää. Pojan nimikin oli ja se aijotaan käyttää, jos joskus vielä tulis poika. Se Toinen tytön nimi on pois laskuista, kun tuntuu kuitenkin jotenkin esikoisen nimeltä, vaikka ei käytettykään sitä.
Meillä kriteerinä on et perus suomalainen nimi, mutta ei vanhahtava tai sellainen joka on joka toisella
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Toi on jännä, mistä erot ohjeistukseen tulee. Mulla siis myös keskenmeno, tammikuussa ja ohjeeksi annettiin, että ei ole mitään syytä odottaa välikertoa ja ehkäistä jos mieli on valmis. Raskaus alkaa heti jos keho on valmis, ja jos ei niin se väli tulee luonnostaan.
Mä kans mietin et alkaa jos alkaa, turhaa tässä on himmata kun toiveissa kuitenki mahdollisimman pian raskautuminen. Ja ei tosiaan oo itsestäänselvyys että plussa tulis nopsaa. Kakkosta tehtiin eksän kans melkeen 2-V.

Tänään tuli tasavahvat viivat ovistestiin. Mut voi lisätä piinalistalle, huomenna DPO 0.

Täällä on juteltu ikäeroista ja mulla aikasemmasta suhteesta lapset. Esikoinen täyttää kesällä 16-v, keskimmäinen täyttää 12-v ja kuopus täytti alkuvuodesta 9-v.
 
Argh. Kynsiä pureskellen vielä huominen odotusta. Tänään kp 23/23, mutta 24 on vielä melko normaali kierto kanssa. Kaikki oireet viittaa, että aamuun mennessä vuotaa. Tissit on ainakin ihan kamalan kipeät (niinkuin normaalisti ennen menkkoja).

Nimistä mun kohdalla ne kaikki mitä oon nuorempana haaveillut on mennyt kavereille, jotka on jo pääosin tokalla kierroksella. Ja lisäksi oon opettaja eli yleensä joku vähän vähemmän ihana kullanmuru saa toivotut nimet ei enää käyttökelpoisiksi. Täytyy vaan odottaa.

Nimien sarjoittamisesta en tiedä, kun itse en ole ikinä useammasta lapsesta haaveillut. Onko muilla esikoisia toivovilla jo haave monilapsisesta perheestä?
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Tää on niin tyhmää, aikaisintaan viikonloppuna on järkeä testata eikä vielä sillonkaan isot mahdollisuudet ole näkyä mitään ja silti jotenkin tooosi malttamaton olo.. :D Sai tänään muistuttaa, kun tissit oli jotenkin arat, että ei voi olla vielä oire mistään ja eiköhän jotain muuta vaan siellä kolotellut hieman. Ja todellakin vain hieman. Plaah.

Meillä on ajatusta tytön nimestä, pojalle ei vielä tiedetä. Ehdittiin miehen kanssa jo nimiä hieman pohtia ennen keskenmenoa, itsellä ei ainakaan fiilis etteikö sillon pohdittua voisi käyttää vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea

Yhteistyössä