Haaveena vauva 2023

@nobelius ja @peanut_butter mä oon syöny limakalvoa parantamaan e-vitamiinia 800mg päivittäin ja L-arginiinia 6g helmikuusta asti. Lisäksi maaliskuusta ASA 100mg ja uskon että ne auttoi kyllä siihen että tärppäsi tuo toinen keskenmennyt.
Olisin halunnut nyt lääkärille että olisi voinut katsoa onko tilanne yhtä huono kuin tässä vaiheessa edellisen km jälkeen (ilman näitä lisiä siinä vaiheessa) vai onko edes yhtään parempi (jolloin voisi olettaa että lisistä on jotain apua).

Mun täytyy nyt mennä sit yksityiselle, rahaa ei siihen olisi mutta mielenterveyttä alkaa olla sitäkin vähemmän tän asian kanssa. Tää yksityinen kyllä onneksi laittanee lähetteen toisen sairaanhoitopiirin polille jossa ollaan sentään vähän inhimillisempiä ja ehkä sinne sitten pääsisin. Toivottavasti ei tarvisi tietty ja tilanne olisi jo paremman puolella mutta tuo oma shp:n tyly vastaus että aina 12kk keskenmenosta pitää odottaa veti maton jalkojen alta taas täysin. Etenkin kun lääkäri kesäkuussa sanoi että tule jos et jouluksi raskaudu ja nyt se onkin sitten vasta ensi kesänä
 
@nobelius ja @peanut_butter mä oon syöny limakalvoa parantamaan e-vitamiinia 800mg päivittäin ja L-arginiinia 6g helmikuusta asti. Lisäksi maaliskuusta ASA 100mg ja uskon että ne auttoi kyllä siihen että tärppäsi tuo toinen keskenmennyt.
Olisin halunnut nyt lääkärille että olisi voinut katsoa onko tilanne yhtä huono kuin tässä vaiheessa edellisen km jälkeen (ilman näitä lisiä siinä vaiheessa) vai onko edes yhtään parempi (jolloin voisi olettaa että lisistä on jotain apua).

Mun täytyy nyt mennä sit yksityiselle, rahaa ei siihen olisi mutta mielenterveyttä alkaa olla sitäkin vähemmän tän asian kanssa. Tää yksityinen kyllä onneksi laittanee lähetteen toisen sairaanhoitopiirin polille jossa ollaan sentään vähän inhimillisempiä ja ehkä sinne sitten pääsisin. Toivottavasti ei tarvisi tietty ja tilanne olisi jo paremman puolella mutta tuo oma shp:n tyly vastaus että aina 12kk keskenmenosta pitää odottaa veti maton jalkojen alta taas täysin. Etenkin kun lääkäri kesäkuussa sanoi että tule jos et jouluksi raskaudu ja nyt se onkin sitten vasta ensi kesänä
Eikös kolmannen keskenmenon jälkeenkin pitäisi päästä jo helpommin ja nopeammin halutessa tutkimuksiin, vai onko tämä jotain huhupuhetta?

Itse varmaan en uskoisi teidän tilanteessa tätä yhtä henkilöä joka puhuu uudesta 12kk yrityksestä, vaan koittaisin soittaa jotain toista kautta tai toiselle henkilölle.
Ja en puhuisi kemiallisista, vaan ihan keskenmenoista, jos on niin että raskaustesti on näyttänyt plussaa. Plussa se haaleakin plussa on, ja kyseessähän on varhainen keskenmeno silloin. Teillä niitä on jo useampi.
 
Voi apua, kävin tänään ultrassa ja siellä oli 5 follia lähtenyt kasvaan. Niistä kolme oli isoa, joista 1 hieman suurempi. Oli epävarmaa jatketaanko tässä kierrossa mutta sain nyt kuitenkin seuraavat lääkkeet ja inssi ajan.
Mulla puhkottiin inssipäivänä ylimääräiset follit ku oli kerran 3 😊 eli niinkin on mahdollista tehdä
 
Meil täällä kovana pähkäilynä, mihin syksyn kiertoon tehtäis seuraava inssi. Sit sen jälkeen seuraava yritys menee tammikuulle jos ei tärppää. Ollaan tän eilen alkaneen kierron kanssa kahden vaiheilla (aloitin nyt varmuudeksi letrot 😅).

Periaatteessa tähän kiertoon ei olisi varaa, mut sen saisi laskulle jonka voisi maksaa ensi kuussa (lokakuussa). Moni muu seikka vaan olisi tässä kierrossa parempi kun seuraavissa kahdessa:

Mun esikoinen on syntynyt juhannuksen tienoilla ja en tykännyt loppuraskaudesta kesällä. Ne helteet kerrytti mulle tosi nopeaa 10kg painoakin/nestettä enkä meinannut pystyä tekee mitään. Tässä kierrossa laskettu menisi juuri kesäkuun alkuun. Seuraavassa heinäkuulle.

Toisekseen edellisen kierron kemiallinen saattaisi edes himpun nostaa todennäköisyyttä.

Lisäksi odottamisen näkökulmasta tuntuisi helpommalla yrittää nyt ja jos ei tärppää nii odottaa tammikuuhun, kun odottaa ensin lokakuuta ja sit tammikuuta (tää yrityksen odotus on pahinta ja en haluaisi aina aloittaa sitä uudelleen).

Mut kauhistuttaa toki ottaa jotain näin kallista laskulle, vaikka tiedän siihen varaa olevankin.
 
@Lunni_ Tervetuloa! Lisäänkö sut myös kiertopäivälistaan?

@Mimerkki On se kyllä epäreilua miten km ei nähdä ongelmana, jota voisi lähteä ennalta ehkäisemään, varsinkin kun taustalla on jo useampi. Kunnallisen gynelle ei tosin taida muutenkaan päästä kun käskevät aina hakeutua yksityiselle.

@Fazeriina82 Tsemppiä labrojen ja tulosten odotteluun! Toivottavasti tulee hyviä uutisia.

Mulla puhkottiin inssipäivänä ylimääräiset follit ku oli kerran 3 😊 eli niinkin on mahdollista tehdä
Hyvä tietää että sekin on mahdollista! Mulla oli joku nuori lääkäri, joka oli ensin sitä mieltä että ei jatketa ollenkaan mutta sitten konsultoi kokeneempaa, joka ohjasi jatkamaan. Tuliko muuten niistä folleista nestettä, että voiko olettaa yhtä kovaa kipua kuin aukiolotutkimuksesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
@Lunni_ Tervetuloa! Lisäänkö sut myös kiertopäivälistaan?

@Mimerkki On se kyllä epäreilua miten km ei nähdä ongelmana, jota voisi lähteä ennalta ehkäisemään, varsinkin kun taustalla on jo useampi. Kunnallisen gynelle ei tosin taida muutenkaan päästä kun käskevät aina hakeutua yksityiselle.

@Fazeriina82 Tsemppiä labrojen ja tulosten odotteluun! Toivottavasti tulee hyviä uutisia.


Hyvä tietää että sekin on mahdollista! Mulla oli joku nuori lääkäri, joka oli ensin sitä mieltä että ei jatketa ollenkaan mutta sitten konsultoi kokeneempaa, joka ohjasi jatkamaan. Tuliko muuten niistä folleista nestettä, että voiko olettaa yhtä kovaa kipua kuin aukiolotutkimuksesta?
Mulla ei tuntunut kyl yhtään missään. Mut mulle ei oo tehty aukiolotutkimusta et en tiedä miltä sekään tuntuu :D (tai mulle tehtiin se yhden leikkauksen yhteydessä just vähän ennen ku mentiin esikoisesta hoitoihin nii ei tarvinnut tehdä ja olin silloin nukutettu :D)
 
@peanut_butter onnea! :love: Hirmu hyvin näkyy viiva! Mulla oli edellisessä just dpo 11 vastaava viiva:)

Täällä odotellaan flunssaakin vielä alkavaksi. Koko päivän on ollut vetämätön fiilis ja lämpö nousussa. Mulla matala ruumiinlämpö niin pienikin heilahdus tuntuu heti. Höh. Jos en olis näin varma että en ole raskaana, varmaan luulisin tätä raskausoireeksi.😅
 
  • Rakkaus
Reactions: peanut_butter
Onpa kyllä kylmää kyytiä ladeltu teille @Mimerkki , kannattaako kyllä varmasti yrittää saada myös toinen mielipide. Teillä on kuitenkin jo ikää sen verran, että ymmärrän kyllä miksi apua oikeasti haluisi mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.

@Tiukuna täältä heti suositus seuraavaan kiertoon! Jos saatte laskulle, niin sama raha siihen menee!

Mulla on ollut tänään paljon ihan kuukautistyyppistä polttelua, sellainen olo, että jos en tietäis, et vielä 8 pv kiertoa jäljellä niin olisin ravannut vessassa tarkistaa vähän väliä. Olisko nää kuuluisia kiinnityskipuja? Toiveissa ainakin. Pää kyllä leviää tähän odotukseen.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/21 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis★ 11/2021 ★4.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@peanut_butter 7/2022 2.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Lunni_ ★ 8/2022 ★ 5.

★★★★★★★★★★★★★★★★

30.8.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Sanelma_ kp 31/28
@Poiski kp 28/36-39
@tätimoonika kp 26/29-31
@peanut_butter kp 24/28-30
@Earhart kp 23/28-30
@vauvakuume7 kp 22/28
@~SeaWind kp 21/29-31
@Selis kp 20/28
@Sipiriina kp 19/25
@eeveon kp 17/32
@Mirkkuli26 kp 16/22-25
@Laurenzia kp 14/31
@Millis86 kp 12/28
@Eadni1992 kp 12/26-28
@nobelius kp 11/28-30
@ansi91 kp 8/28-31
@Mammuzka kp 7/?
@Niisq kp 6/25
@Mamiks kp 5/24-28
@Tiukuna kp 3/28-32
@Jossu_95 kp 2/28-30
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Sanelma DPO 19
@tätimoonika DPO 13
@peanut_butter DPO 12
@Earhart DPO 11
@Poiski DPO 9
@jempppis DPO 9
@Sipiriina DPO 7
@Selis DPO 6
@Mirkkuli26 DPO 3
@~SeaWind DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Quesadilla 7/22 1.8/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nobelius
En saanut hillittyä itseäni ja menin testaamaan tänään dpo9 (olettaen että ovulaation ajankohta on oikein tiedossa).
Negaahan se näytti ainakin minun silmillä mutta ehkä vielä ei kannata masentua. :rolleyes:

Äsken huomasin vessassa käydessä ihan minimaalista tuhrua mitä yleensä ei esiinny koskaan keskellä kiertoa. Jos jotain tulee niin aikaisintaa 1-2 pv ennen kuukautisia. Vaikka täällä mennäänkin jo kp28 niin mun pitkällä kierrolla kuukautisia ei pitäisi näkyä ennusteen mukaan vielä 10 päivään.:unsure:

Se että kierto lopulta alkaisi lyhentyä olisi hyvä asia mutta toki toivon että tuhru enteilisi jotain muuta 🤭
 
En oo taas ehtiny kirjoitella tänne mitään, mutta pahoittelut ja tsemppiä jokaiselle! Nyt en muista kelle mut tasapuolisesti jokaiselle kun tullut paljon viestejä😊

Päätin viikko sitten lopettaa imetyksen kokonaan kun huomasin että esikoinen oli siinä ihan huvin vuoksi. Mietin että eikai se muuta uudelleen kuukautiskiertoa jotenkin🤔 meinaan kyllä pian alkaa tikuttamaan ovista ja toivon ettei osu just niehen iltavuoro viikolle😁 silloin nimittäin hankala saada sellasta kahdenkeskistä aikaa kun Flo ennustaa ovista ensiviikon lopulle mutta luultavasti on aiemmin 🤔🤔
 
En saanut hillittyä itseäni ja menin testaamaan tänään dpo9 (olettaen että ovulaation ajankohta on oikein tiedossa).
Negaahan se näytti ainakin minun silmillä mutta ehkä vielä ei kannata masentua.

Äsken huomasin vessassa käydessä ihan minimaalista tuhrua mitä yleensä ei esiinny koskaan keskellä kiertoa. Jos jotain tulee niin aikaisintaa 1-2 pv ennen kuukautisia. Vaikka täällä mennäänkin jo kp28 niin mun pitkällä kierrolla kuukautisia ei pitäisi näkyä ennusteen mukaan vielä 10 päivään.

Se että kierto lopulta alkaisi lyhentyä olisi hyvä asia mutta toki toivon että tuhru enteilisi jotain muuta
Mä tein kanssa tänään ja dpo 9 kanssa kun en malttanu, ei niin mitään tullut täälläkään näkyviin 🤭 mietin tekiskö huomenna uusiks eri testillä vai vasta ylihuomenna 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski
Hulluksi taidan tulla näiden testien kanssa , mun ovis testi on nyt jo haaleempi. Voisko olettaa ovulaation tapahtuneen,mutta en vain saanut kiinni.. vai vieläkö se hitto muka voi tulla? Tyhjennyksestä laskettuna KP.20 tänään.

Mulla molempien km jälkeen ollut ovis kp 21. Mulla muutenkin vähän normaalia myöhäisempi ovis muttei sentään noin myöhäinen yleensä. Eli voi olla että on mennyt, tai voi olla että vasta tulossa. Mietin myös että hcg piikkiähän käytetään hoidoissa munasolun irroittamiseen, jos km jälkeen kierrossa ei lh nousekaan samoin vaan jämä hcg irroittaa muniksen niin tikuthan ei silloin näytäkään. En tiedä mutta arvaan vain näin.
 
Mulla molempien km jälkeen ollut ovis kp 21. Mulla muutenkin vähän normaalia myöhäisempi ovis muttei sentään noin myöhäinen yleensä. Eli voi olla että on mennyt, tai voi olla että vasta tulossa. Mietin myös että hcg piikkiähän käytetään hoidoissa munasolun irroittamiseen, jos km jälkeen kierrossa ei lh nousekaan samoin vaan jämä hcg irroittaa muniksen niin tikuthan ei silloin näytäkään. En tiedä mutta arvaan vain näin.
Kiitos viestistä. Tein vielä yhden testin ja minusta se nyt sitten tasavahvat viivat on. Harmi kun mies 150km päässä. Herran haltuun riittikö talletukset tässä kierrossa. 😂
 
Kiitos @Millis86 tsempeistä ❤

Pahoittelut negan testanneille 💕Teillä useammalla vasta dpo9 joten ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon 😊

Haamuilijoille viivojen vahvistumista 😊

Kokeissa käyty.Valmistuu kuulemma tänään jo. Ilmeisesti tulos ei tule minulle näkyviin.Tässä on nyt vaan se että eihän lääkäri tiedä mikä kierron vaihe koe otettu, kun olen lukenut että se arvo vaihtelee kierron eri vaiheissa.Olen myös lukenut että arvo voi heitellä eri kierroissa että saa nähdä aiheuttaako tämä vain enemmän stressiä ja huolta 😭
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
Kiitos @Millis86 tsempeistä

Pahoittelut negan testanneille Teillä useammalla vasta dpo9 joten ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon

Haamuilijoille viivojen vahvistumista

Kokeissa käyty.Valmistuu kuulemma tänään jo. Ilmeisesti tulos ei tule minulle näkyviin.Tässä on nyt vaan se että eihän lääkäri tiedä mikä kierron vaihe koe otettu, kun olen lukenut että se arvo vaihtelee kierron eri vaiheissa.Olen myös lukenut että arvo voi heitellä eri kierroissa että saa nähdä aiheuttaako tämä vain enemmän stressiä ja huolta
En tiedä mitä kokeita sinulta otettu mutta tosiaan eri kierron vaiheessa pitoisuus vaihtelee. Itselläni otettu joskus LH pitoisuus. Ja siinä tuollaiset viitteet.
 
Soitin oman sairaanhoitopiirin toiseen sairaalaan naistenklinikalle, sama vastaus että ei tässä nyt oikein mitään vielä, katellaan myöhemmin jos ei tärppää.

Naapurialueen sairaanhoitopiirin lapsettomuuspolilla oli ihana hoitaja jonka kanssa juttelin ja kehotti hakemaan lähetteen ja ottavat sitten sinne, ei ole pahemmin jonoa ja muutenkin oli empaattinen ja inhimillinen. Sanoi että kun on jo kaksi km sekä kemiallisia niin onhan se hyvä selvittää jos on vaikka vaan jostain ihan pienestä kiinni.

Helpottavaa ❤
 

Yhteistyössä