Haaveena vauva 2023

Alkoipa monella uusi kierto samalla istumalla. Tsemppiä!

Itse taas odottelen, että menkat alkaisi, eikä tulis mitään megapitkää kiertoa.
Niin lupaavat pms oireet oli, mutta ne loppui eilen ja nyt on taas seesteistä. Eilen ja tänään oli alavatsa nippailuja ja ajattelin, että kyllä ne sieltä alkaa, mutta ei...
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

8.4.2022 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 01/2022 ★ 1.
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@3milia 3/2022 2.
YKSINMATKASSA 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@Hopeanopea 5/2022 1.


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@3milia kp 31/24-28
@vauvakuume7 kp 30/?
YKSINMATKASSA kp 28/32
@Neeppu kp 25/27
@Selis kp 22/28
@senya kp 21/28-30
@Mimerkki kp 20/30
@Laurenzia kp 19/31
@mimmi92 ★ kp 17/26-32
@Marilainen kp 13/30-31
@Lumihiutale_ kp 11/27
@K3rttuli kp 10/28-35
@Kirahvi-Koo kp 8/30
@Eadni1992 kp 3/26-28
@tätimoonika kp 1/25-29

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@3milia DPO 18
@Siikli DPO 14
YKSINMATKASSA DPO 6
@senya DPO 7
@Neeppu DPO 7
@Selis DPO 3
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 04/2022
 
Viimeksi muokattu:
Alkoipa monella uusi kierto samalla istumalla. Tsemppiä!

Itse taas odottelen, että menkat alkaisi, eikä tulis mitään megapitkää kiertoa.
Niin lupaavat pms oireet oli, mutta ne loppui eilen ja nyt on taas seesteistä. Eilen ja tänään oli alavatsa nippailuja ja ajattelin, että kyllä ne sieltä alkaa, mutta ei...
No joo, mä haluaisin kans, et nyt alkais sit vaan menkat, kun ei plussaa tullut. Itellä ollut aina tosi säännöllinen kierto, ennemmin ollut sit välillä niitä lyhyitä ~25 päivää, kun näitä yli 30 päivää..
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Tervetuloa kaikki uudet . @kANaNdA mistä asti teillä olikaan yritystä? Varmasti kuitenkin hyvä merkki, että kerran on tärpännyt, vaikka menikin kesken. Kyllä se varmasti uudestaankin tärppää . Mut hyvin ymmärrän pelot ja olen itse miettinyt jo, että adoptio ja lahjasolut olisi itselle ok, jos pitäisi sellaisia vaihtoehtoja miettiä.. Mutta kunhan nyt pääsisi edes yrittämään .

Onko muuten kellään tietoa, että mitä ferritiinien pitäisi olla raskautta ajatellen? Tiedän, että 70 - 100 olisi hyvä arvo, mutta onko kellään tietoa, kuinka matalat arvot alkaa haitata raskauden alkamista? Kävin alkuvuodesta mittauttamassa ferritiinit ja ne oli ainoastaan 18... Mutta kierrukka aiheutti super runsaat menkat, että ehkä nää kierrukan jälkeiset niukat menkat ja 100 mg rautaa päivässä korjaa pikkuhiljaa tilanteen.
Yritystä on ollut nyt neljä kiertoa keskenmenon jälkeen eli ei edes pitkään.. 😅 En saa siis valittaa, mutta välillä käyn aika syviä keloja läpi siitäkin huolimatta. Pitäisi olla kiitollinen, että bongaa oviksen ja kierto säännöllinen. Josta puheenollen, tein eilen aamulla digiovistestin - negaa. Tänään aamulla tein ja heti tuli pysyvä hymiö. Eilen tallettelut ja seuraavan kerran mahkut vasta sunnuntaina. Osui siis edes yksi kerta kohdilleen.. Sunnuntaina taitaa olla jo myöhäistä sen suhteen! 🤔

Itsellä myös ferritiini matala ja yli vuosi kesti nostaa tuolta 12 -> 25. Olen käyttänyt tablettiraudan lisäksi poretabletteja, koska kuvittelen niiden olevan hellempiä vatsalle. Kohta tässä tulee voideltua itsensä kaikilla mahdollisilla vitamiineilla.. Välillä ihan naurattaa! 😁
 
Mä tein tänään ovistestin, kun vuoto on ollut vähän limaisempaa mitä normisti tässä vaiheessa kiertoa. Mut ei tullut kuin todella hailakka viiva... varmaan maanantaina testaan seuraavan kerran, jos testaan. Ollaan touhuiltu aikalailla 2 päivän välein niin en tiedä onko testaaminen ihan turhaa.

@3milia Mulla ainakin korona sekoitti jonkin verran kiertoa! Ja muiltakin olen kuullut samanlaista!
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Mä tein tänään ovistestin, kun vuoto on ollut vähän limaisempaa mitä normisti tässä vaiheessa kiertoa. Mut ei tullut kuin todella hailakka viiva... varmaan maanantaina testaan seuraavan kerran, jos testaan. Ollaan touhuiltu aikalailla 2 päivän välein niin en tiedä onko testaaminen ihan turhaa.

@3milia Mulla ainakin korona sekoitti jonkin verran kiertoa! Ja muiltakin olen kuullut samanlaista!
Joo mäkin oon kuullut, mut mietin et vaikuttaako sit vielä seuraavaan kiertoonkin (sen koronan jälkeiseen) tai seuraavan kierron ovikseen:unsure: Voi tietty olla! Oltiin myös reissussa tollon, kun näytti et olis ollut ja siitä oon lukenut, et hyvin voi just loman, reissun, matkustelun tms. takia siirtyä ja tulla sit, kun palaa arkeen☺
 
Viimeksi muokattu:
Yritystä on ollut nyt neljä kiertoa keskenmenon jälkeen eli ei edes pitkään.. En saa siis valittaa, mutta välillä käyn aika syviä keloja läpi siitäkin huolimatta. Pitäisi olla kiitollinen, että bongaa oviksen ja kierto säännöllinen. Josta puheenollen, tein eilen aamulla digiovistestin - negaa. Tänään aamulla tein ja heti tuli pysyvä hymiö. Eilen tallettelut ja seuraavan kerran mahkut vasta sunnuntaina. Osui siis edes yksi kerta kohdilleen.. Sunnuntaina taitaa olla jo myöhäistä sen suhteen!

Itsellä myös ferritiini matala ja yli vuosi kesti nostaa tuolta 12 -> 25. Olen käyttänyt tablettiraudan lisäksi poretabletteja, koska kuvittelen niiden olevan hellempiä vatsalle. Kohta tässä tulee voideltua itsensä kaikilla mahdollisilla vitamiineilla.. Välillä ihan naurattaa!
Ferritiini ei meinaa nousta täälläkään , lähtötilanne 33 joskus 1,5v sitten, marraskuussa oli jo 59.Tänään käyty jälleen kokeissa omakustanteisesti, toivottavasti olisi noussut nyt lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Tiutau13
Korona voi joo vaikuttaa kiertoon. Mulla kesti keskenmenosta ekoihin menkkoihin 9 viikkoa. Sairastin siis samalla koronankin. Lääkäriltä kun kysyin koska huolestua kun ei menkkoja näy, vastasi että jopa 3-4 kiertoa jää joillakin välistä koronan takia. 😧 Ei onneks mennyt niin kauan..

Täällä ei ainakaan menkat ole alkanut, jäi siihen yhteen viiruun eilen aamulla. Eli jatkan toivetta, että plussaan on vielä mahdollisuus. Kauheesti noi testit kuumottelee kaapissa, mut ei vielä ole järkeä testata mitään. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Korona voi joo vaikuttaa kiertoon. Mulla kesti keskenmenosta ekoihin menkkoihin 9 viikkoa. Sairastin siis samalla koronankin. Lääkäriltä kun kysyin koska huolestua kun ei menkkoja näy, vastasi että jopa 3-4 kiertoa jää joillakin välistä koronan takia. Ei onneks mennyt niin kauan..

Täällä ei ainakaan menkat ole alkanut, jäi siihen yhteen viiruun eilen aamulla. Eli jatkan toivetta, että plussaan on vielä mahdollisuus. Kauheesti noi testit kuumottelee kaapissa, mut ei vielä ole järkeä testata mitään.
Okei! Kaipa sekin sit voi tosiaan tähänkin kiertoon vaikuttaa.:oops: Saa nähä! Toivottavasti sulla vaikka kiinnittymisvuotoa ja plussa sieltä tulis 😍
 
jipii täällä taas, tosin ei enää 26v:nä vaan pari kk vajaa 30v (ai kamala). Kotona esikoinen 11/20. Mulla vielä pillereitä jäljellä vajaa pari laattaa, eli toukokuun lopussa loppuu ja siitä sitten suoraan aloitellaan :X3:
Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta ja vähän jännittää, että miten tässä käy. No mutta mut voi lisätä listalle Mirkkuli26/ya 5/22, 2. Lapsi. aktivoidun varmaan enempi ensi kuun puolella :cool:
 
Emilydia
Dpo 7, alamaha juilimisia ollut välillä. Nyt illalla puristin rintoja ja toisesta tuli kirkasta nestettä ja toisesta vihertävää 🤔 Lueskelin ettei ole vaarallista, mutta pitää seurata.. Aiemmin ei ole tullut mitään puristaessa. Plussaonnea piinailijoille ja muillekkin 😊
 
Ootteko miettiny, että toivotteko tyttöä vai poikaa? Meiltä tosiaan löytyy poika ja tavallaan olisi kiva nähdä ja kokea molemmat ( meidän lapsiluku jää hyvin todennäköisesti kahteen), mutta toisaalta oon kyllä jotenkin niin poikien äiti, että en tiedä osaisinko olla tytölle äiti. Ja miehen suvussa isän puolella kaikki poikia ja äidinkin puolella enemmän poikia. Mullakin on kaksi veljeä, mutta muutoin minun suvuissa paljon tyttö-poika komboja. En kyllä ees usko, että me tyttö saataisiin. Mut niin, aika 50/50 fiilikset 😌
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

9.4.2022 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen)
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@jemppu123 11/2021 2.
@Neeppu 11/2021 2.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 01/2022 ★ 1.
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@3milia kp 32/24-28
@vauvakuume7 kp 31/?
@Yksinmatkassa kp 29/32
@Neeppu kp 26/27
@Selis kp 23/28
@senya kp 22/28-30
@Mimerkki kp 21/30
@Laurenzia kp 20/31
@mimmi92 ★ kp 18/26-32
@Marilainen kp 14/30-31
@Lumihiutale_ kp 12/27
@K3rttuli kp 11/28-35
@Kirahvi-Koo kp 9/30
@Nemily kp 8/29
@Eadni1992 kp 4/26-28
@tätimoonika kp 2/25-29

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Siikli DPO 15
@Yksinmatkassa DPO 8
@senya DPO 8
@Neeppu DPO 8
@Selis DPO 4
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 04/2022
 
Viimeksi muokattu:
Ootteko miettiny, että toivotteko tyttöä vai poikaa? Meiltä tosiaan löytyy poika ja tavallaan olisi kiva nähdä ja kokea molemmat ( meidän lapsiluku jää hyvin todennäköisesti kahteen), mutta toisaalta oon kyllä jotenkin niin poikien äiti, että en tiedä osaisinko olla tytölle äiti. Ja miehen suvussa isän puolella kaikki poikia ja äidinkin puolella enemmän poikia. Mullakin on kaksi veljeä, mutta muutoin minun suvuissa paljon tyttö-poika komboja. En kyllä ees usko, että me tyttö saataisiin. Mut niin, aika 50/50 fiilikset
Mulla yks poika ja kaks tyttöä aikasemmasta suhteesta. Ei oo varsinaisesti toiveita kumpaankaan suuntaan 🙏🏻. Toivon vaan ett olisi terve.
Mulla oli maaliskuussa keskenmeno ja siinä oli jotenki ihan sellanen olo että poika ois tulossa. Aikasemmin mulla ei oo ollu oloja kumpi tulossa.

Koronasta ollu puhetta. Sairastuin tammikuussa koronaa, ovis tuli ihan normisti sen jälkeen ja raskauduin heti siitä kierrosta, mutta se meni myöhemmin kesken.
 
Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut :( Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja :( Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa:(

Vauvan sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että vielä saisin terveen vauvan ❤❤
 
@Selis mut vois ottaa piinailijoista pois, kun selvästi ovis ei oo sillon ollut, kun sovellus näytti. Joko ei oo ollut ollenkaan tai sit myöhässä. Kiertopäivälistalla voin pysyä ☺

@Mirkkuli26 meillä poika kans ennestään ja oon kans miettinyt, et ois kiva kokea myös se tyttö, mutta jotenkin välillä on kyllä ollut tosi vahvana olo, että meille tulis kaks poikaa.:giggle: Mutta ei siis oo mitään väliä❤
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Ei ole sukupuolella väliä :) Molempia sukupuolia löytyy meiltä ja ehkä parin ensimmäisen kohdalla mietin ja toivoin tiettyä sukupuolta.

Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa

Vauvan sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että vielä saisin terveen vauvan
Minulla on aina ollut melko kivuliaat menkat. 2 ensimmäistä päivää on pahimmat mutta burana auttaa onneksi kipuihin. Tosin nyt vanhempana on tullut myös noita kramppeja, joita ei voi oikein edes ennakoida.
 
Onko muilla kivuliaat menkat? Mikä auttaisi? Mitä enemmän tulee ikää sen pahemmaksi tuntuu menevän kivut Itse otan panadolia, buranaa, Ladivaa( luontaistuote), käytän lämpöpussia munasarjoilla. Ihan kamalia kramppeja Koska raskaaksi koetetaan tulla en voi ottaa tulehduskipu lääkkeitä etukäteen. En kohta kestä näiden kipujen kanssa

Vauvan sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että vielä saisin terveen vauvan
Mulla oli aiemmin, mutta nyt synnytyksen jälkeen ei oo mitään kipuja. Jotenkin tosi hämmentävää! Jotenkin pelkäsin, että olis tosiaan kivuliaat, kun olin lukenut, että vois olla. Mut sillon aiemmin just särkylääke, lämminvesipullo alavatsalla, kuuma suihku, eipä oikeen muuta. Tosin synnytyksessä Tens oli ihan taivaanlahja, niin olin miettinyt etukäteen, et sitä vois testaa myös menkkakipuihin!
 
@Selis mut vois ottaa piinailijoista pois, kun selvästi ovis ei oo sillon ollut, kun sovellus näytti. Joko ei oo ollut ollenkaan tai sit myöhässä. Kiertopäivälistalla voin pysyä

@Mirkkuli26 meillä poika kans ennestään ja oon kans miettinyt, et ois kiva kokea myös se tyttö, mutta jotenkin välillä on kyllä ollut tosi vahvana olo, että meille tulis kaks poikaa. Mutta ei siis oo mitään väliä:)
Joo siis mulla aika sama ja vahva olo jo nyt et poika tulee! Mulle tuli viime raskaudesta vk:lla 5 ihan supervarma poikaolo ja mentiin ylimääräiseen ultraan katsomaan sukupuoli yhdessä (koska korona eikä mies päässyt rakenneultraan), niin sanoinki kätilölle et oon 100% varma, että on poika :D mutta tosiaan, ei väliä :giggle:
 

Yhteistyössä