Haaveena vauva 2022

Miksi koet että jouduit pistämään ovitrellen liian aikaisin? Lääkärit kyllä hyvin tietää. Munasolu on kypsä hedelmöittymään 18mm lähtien. Ja pistin jälkeen kasvaa vielä 2-4mm. Mikä tilanne sulla oli siis ultrassa?
Aikainen ovis lyhentää kiertoa. Normaali kierron pituus mielestäni ja todella hyvä luteaalivaihe.
Joo en tiedäkään kunhan koitan jotain syytä keksiä miksi ei taas onnistunut, ultra oli ennen irrotuspiikkiä hyvä.
 
Vihdoinkin ovis + tänään testissä, eli huomiselle voi päivittää mulle dpo 0 ja kp 20. jostain syystä tälle päivälle jo kirjattu kp 20 vaikka on vasta kp19. Täytyy toivoa, että menkat alkaa nyt sitten vasta kp32 normaalin kp28 sijaan. Tai muuten luteaali jää aivan liian lyhyeksi...
Hups niinpä oli. Varmaan päivittäessä harittanut silmät. Korjattu!

Samaa toivon että omat alkaa kans myöhemmin kuin viime kierroissa. Nyt kun ovis tuli kans normaalia myöhemmin. Kalenteri alkoi jo muistutella tulevista kuukautisista. Sanoin sille että ei tartte tulla kiitos. 😅
 
vierailija
Joo en tiedäkään kunhan koitan jotain syytä keksiä miksi ei taas onnistunut, ultra oli ennen irrotuspiikkiä hyvä.
Se onkin sitten vaikeampi juttu miksei onnistu. Jos teillä on nyt 2-3 kiertos OI:ta takana niin kannattaa varmaan siirtyä inssiin tai jopa ivf kun ikää on (jos ymmärsin siis oikein, että 41v on ikäsi). 40v tulee vuodessa enää 1-2 kunnollista munasolua ja loput on jo huonolaatuisia.
Ivf alkiodiagnoosilla olisi hyvä!
 
Voihan hiiva!!!! 😨😨😨 Miten voi olla just oviksen aikaan kun pitäs touhuta niin iskee taas. No se varmaan lähteny edes pois kokonaan kun saanu taistella syksystä asti tän kanssa. Viljely oli vain yhdellä + , joten ihan perus canestenit kehiin. Sain ohjeeksi myös laittaa maitohappobakteeri tabl emättimeen. Ja josko päöstäis eroon tästä vaivasta. Nyt saakin jännätä riittääkö tiistain talletukset, eilen yritettiin ja tänään, mutta miehellä kipu niin kova että ei vaan voi.
Katsotaan jos huomenna jotenkin pystyis kun tänään otettiin taas voiteet kehiin. Toivon pitkäikäisiä siittiöitä jotta tiistain kaverit olis vielä hengissä 💕
 
Täällä ratkaisuksi tähän hiivaan ja sen tuomiin talletteluongelmiin valikoitui koti inssi. Toivotaan että joku pääsee perille. Joko tiistaisen kaverit tai tän päivän, jollei tämä ole jo myöhässä.
Nyt voiskin ottaa tarkemmat dpo seurannat ihan huvikseen, oon muilla foorumeilla lukenut niitä ja ne on aika kivoja ollut kun oireilua seurataan ja mikä onkaan sitten lopputulos. Jännää 🥰

Tänään on pitkä päivä edessä , Huhhuh. Aloitetaan aamussunalla 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiutau13
Voihan hiiva!!!! Miten voi olla just oviksen aikaan kun pitäs touhuta niin iskee taas. No se varmaan lähteny edes pois kokonaan kun saanu taistella syksystä asti tän kanssa. Viljely oli vain yhdellä + , joten ihan perus canestenit kehiin. Sain ohjeeksi myös laittaa maitohappobakteeri tabl emättimeen. Ja josko päöstäis eroon tästä vaivasta. Nyt saakin jännätä riittääkö tiistain talletukset, eilen yritettiin ja tänään, mutta miehellä kipu niin kova että ei vaan voi.
Katsotaan jos huomenna jotenkin pystyis kun tänään otettiin taas voiteet kehiin. Toivon pitkäikäisiä siittiöitä jotta tiistain kaverit olis vielä hengissä
mulla oli ihan sama tässä kierrossa, hiiva vaivasi oviksen aikaan.. eipä paljon houkutellut puuhat. Hyvä vinkki tuo maitohappobakteeri!
 
Voihan hiiva!!!! Miten voi olla just oviksen aikaan kun pitäs touhuta niin iskee taas. No se varmaan lähteny edes pois kokonaan kun saanu taistella syksystä asti tän kanssa. Viljely oli vain yhdellä + , joten ihan perus canestenit kehiin. Sain ohjeeksi myös laittaa maitohappobakteeri tabl emättimeen. Ja josko päöstäis eroon tästä vaivasta. Nyt saakin jännätä riittääkö tiistain talletukset, eilen yritettiin ja tänään, mutta miehellä kipu niin kova että ei vaan voi.
Katsotaan jos huomenna jotenkin pystyis kun tänään otettiin taas voiteet kehiin. Toivon pitkäikäisiä siittiöitä jotta tiistain kaverit olis vielä hengissä
Pesetkö alushousut 60 asteisessa pesussa? Pikkuhousun suojat pois, vaaleat jauhot ja sokeri niin vähäiseksi kuin mahdollista/kokonaan pois.Kannattaa nukkua ilman housuja.Limakalvot jos kuivat niin altistaa myös hiivalle.Ja tosiaan kannattaa hoitaa molemmat jos oireita on.
Nämä ohjeet saanut itse, kun myös kärsinyt hiivasta.
 
Kiitos @mamma41 ja @kANaNdA vinkeistä. Mä itseasiassa myös joskus ajelen ja kuuntelen tunnelmaan sopivaa musaa ja fiilistelen sillä tunteita ulos 😂 laulan myös!😂
Saikkua en pyytänyt, just olin 11 päivää pois koronan takia ni ei vaan KEHDANNUT enää soittaa lisää. Lisäksi olisi pitänyt kertoa syy enkä tahdo että työpaikalla kukaan saa tietää lapsihaaveista, edes työterveys (miesvaltainen ala).

Päivä kerrallaan, eilen tuli taas tihrustettua pari kyyneltä. Sellainen alakuloinen ja vahvasti tunteva olo ollut nyt 😄 vähän kuoreen vetäytynyt ja viihdyn itsekseni. Lapset meni isälleen pariksi päivää niin saan nukuttua univelkoja pois (paitsi työaamut lisää niitä sit kuitenkin😂) 😄
 
Ihan jäätävä paine alkaa olla tuolla vasemmassa munasarjassa lisäksi oikeallakin jonkin verran, ovistesti oli selkeesti tummunut jo keskiviikkona illalla, plussalla jo torstaina, perjantaina ja tänään vielä eilistäkin tummempi 😲 Olispa kiva tietää mitä tuolla tapahtuu mutta kaipa sieltä vihdoin tänään ovulaatio olis tuloillaan 🥴
 
Pesetkö alushousut 60 asteisessa pesussa? Pikkuhousun suojat pois, vaaleat jauhot ja sokeri niin vähäiseksi kuin mahdollista/kokonaan pois.Kannattaa nukkua ilman housuja.Limakalvot jos kuivat niin altistaa myös hiivalle.Ja tosiaan kannattaa hoitaa molemmat jos oireita on.
Nämä ohjeet saanut itse, kun myös kärsinyt hiivasta.
Joo tulee pestyä. Pikkuhousunsuojia oon pitänyt mutta jätetään veke. Pitää yöksi noi kaikki aineet pistää ettei valu päivän aikana 😅 Sokerituotteet onkin vaikeampi juttu, mutta pakko yrittää. Terveisin sokerihiiri 😂 Kierukan poisoton jälkeen halut on palannut ja en tiedä onko greipistä ollut apua mutta hyvin mehukkaat oltavat ollut, eli ei onneksi kuivuutta, sekin on kamalaa. Molemmille kyllä hoito, otettiin omenaviinietikka tömpsyt heti kun aamulla herättiin 👍👍 Hapankaalta muutenkin syödään, minä vähemmän mutta siinäkin pitää tsempata.
 
Joo tulee pestyä. Pikkuhousunsuojia oon pitänyt mutta jätetään veke. Pitää yöksi noi kaikki aineet pistää ettei valu päivän aikana Sokerituotteet onkin vaikeampi juttu, mutta pakko yrittää. Terveisin sokerihiiri Kierukan poisoton jälkeen halut on palannut ja en tiedä onko greipistä ollut apua mutta hyvin mehukkaat oltavat ollut, eli ei onneksi kuivuutta, sekin on kamalaa. Molemmille kyllä hoito, otettiin omenaviinietikka tömpsyt heti kun aamulla herättiin Hapankaalta muutenkin syödään, minä vähemmän mutta siinäkin pitää tsempata.
Täälläkin yksi sokeri hiiri :D

Tuli vielä mieleen ruokasooda kylpy eli lämmintä vettä ja ruoka soodaa 4-5 lusikallista( en kyllä muista oliko teelusikka) :)Laittaa esim.vatiin tai jos on joku lapsen kylvetys punkka ja sinne istumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Kiitos @mamma41 ja @kANaNdA vinkeistä. Mä itseasiassa myös joskus ajelen ja kuuntelen tunnelmaan sopivaa musaa ja fiilistelen sillä tunteita ulos laulan myös!
Saikkua en pyytänyt, just olin 11 päivää pois koronan takia ni ei vaan KEHDANNUT enää soittaa lisää. Lisäksi olisi pitänyt kertoa syy enkä tahdo että työpaikalla kukaan saa tietää lapsihaaveista, edes työterveys (miesvaltainen ala).

Päivä kerrallaan, eilen tuli taas tihrustettua pari kyyneltä. Sellainen alakuloinen ja vahvasti tunteva olo ollut nyt vähän kuoreen vetäytynyt ja viihdyn itsekseni. Lapset meni isälleen pariksi päivää niin saan nukuttua univelkoja pois (paitsi työaamut lisää niitä sit kuitenkin)
Lähden kävelylle jos mahdollista yksin, kuulokkeista itkumusaa ja annan itkun tulla kunnolla . Asutaan maalla niin tämä onnistuu aika hyvin toteuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Tiutau13
Mä oon ihmetellyt missä ovulaatio luuraa. Onneksi tänään tein testiliuskan lisäksi Clearbluen testin, sillä liuskassa oli hailakka viiva, mutta cb hymyili. Jännä juttu, sillä olen yleensä saanut myös noihin liuskoihin kirkuvan punaisen viivan. Minut voi laittaa piinailijoiden listalle, tänään dpo-1.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

5.3.2022 Lauantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
+83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Anniikka, 12/20, 1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
+AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
+Sinnae, 9/21, 2. lapsi
+Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
+Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
+Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
Tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nemily………………………kp 34/
Laurenzia.......................kp 20/
Eden89……………………..kp 20/24-26
Neeppu..........................kp 19/25-27
Lili_86……………………..kp 18/30-32
Pallopöksy.....................kp 18/25-35
Martta83………………..kp 15/26-27
Mamiks.......................... kp 15/
*Tähtipölyä*……………kp 5/28-30
SandraB…………………….kp 4/27
Tiutau13..........................kp 4/30

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Tia-Maaria..............dpo 9
Millis86...................dpo 9
Neeppu...................dpo 2
Mamiks....................dpo 1
Laurenzia..............dpo 0
Lili_86......................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Onneks ehdittiin hommailla vielä heti ovis plussan jälkeen. Nyt oon niin jäätävässä flunssassa, ettei tulis kyllä mitään🤧 koronatesti oli eilen ainakin nega. Toivottavasti tällä ei nyt oo vaikutusta raskautumiseen. Tosin sitä ei koskaan saa tietää🤷🏻‍♀️
 
On kyllä ollu vähäoireiset piinapäivät. Ei yhtään sellainen olo että tässä kierrossa olisi onnistanut. Ainut oire on ollut alkuviikosta naamaan ilmestyneet finnit ja nekin viittaisi tuleviin kuukautisiin (on olleet mulle tosi yleiset juuri viikko ennen). Toisaalta tuli kyllä viikko sitten herkuteltua niin voi olla ihan siitäkin.

Alkoholitonta punaviiniäkin tuli tämän viikon kokeiltua. Satuin jopa löytään vahingossa merkin joka ei ollut ollenkaan niin pahaa kuin edellinen kokeilu.
 
On kyllä ollu vähäoireiset piinapäivät. Ei yhtään sellainen olo että tässä kierrossa olisi onnistanut. Ainut oire on ollut alkuviikosta naamaan ilmestyneet finnit ja nekin viittaisi tuleviin kuukautisiin (on olleet mulle tosi yleiset juuri viikko ennen). Toisaalta tuli kyllä viikko sitten herkuteltua niin voi olla ihan siitäkin.

Alkoholitonta punaviiniäkin tuli tämän viikon kokeiltua. Satuin jopa löytään vahingossa merkin joka ei ollut ollenkaan niin pahaa kuin edellinen kokeilu.
Laita merkki 😁 Mäkin haluun maistaa .
 
Nyt iski korona, mietin alotanko huomenna pistoshoitoa vai jätänkö väliin jolloin tämän vuoden viimeinen mahdollisuus menee ohi ja piti olla viimeinen yrityskierto. Soittoaika lääkärille vasta tiistaina. Korona voi ilmeisesti vaikuttaa kuitenkin kiertoon, onpa vaikeeta 🤔
 
vierailija
"Lyhyt luteaalivihe voi johtua erilaisista sisäisistä tekijöistä. Esim. kilpirauhasongelmat, ikääntyminen ja liika lihavuus voivat aiheuttaa kyseisen vaiheen loppumisen nopeasti. Lisäksi esim. stressi, ahdistus, liika liikunta sekä syömishäiriöt muuttavat tätä kehon luonnollista prosessia."

Mielenkiinnolla luin netistä, koska luteaali itselle aika uusi termi.. Nolo myöntää, mutta tällä hetkellä odotan jo viidettä lastani ja tuo termi siis aika uusi juttu minulle.🙈

Monet sanoo, että ei stressi vaikuta.. ei vähäinen stressi vaikuta, mutta jos enemmän, niin kyllä se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Ei tietenkään sitä estä kokonaan, mutta vaikeuttaa.

Monen asian summa, että raskaus onnistuu. Ei aina niin lyhyt ja helppo prosessi.😅

Ihanaa ja aurinkoista kevättä kaikille!💛 Ja paljon plussatuulia tänne!😘
 
@mamma41 välttämättä korona ei vaikuta kiertoon. Itsellä ovis tuli kp 14, normaalisti kp 14-16. Ja uskon, että sieltä ne menkat tulevat ajallaan.
Tänä kierto jäi hyödyntämättä koronan vuoksi, ovispäivään jäi tallettelut, joten uskoa tähän kiertoon ei ole. Ens kierrossa ovis osuu miehen lomaviikolle, joten suuret odotukset siihen kiertoon. Sitten voisi pitää hiukan taukoa koko yrittämisestä ja koittaa keskittyä muihin juttuihin
 

Yhteistyössä