Haaveena vauva 2022

Tää varmaan löytyisi selailemalla, mut josko joku jaksaisi neuvoa... mistä tilaatte ovulaatiotestejä ja onko suosituksia?

Mies pyysi hankkimaan, kun sanoin että ovulaatio mennee usein varmaan ohi, meidän elämäntilanteessa ei mahdollisuutta eikä jaksamista joka päivä tai edes joka toinen päivä puuhailla.
Ilman ehkäisyä oltu jo puolisen vuotta mut ihan vaan rennolla ja stressittömällä meiningillä.
 
Tää varmaan löytyisi selailemalla, mut josko joku jaksaisi neuvoa... mistä tilaatte ovulaatiotestejä ja onko suosituksia?

Mies pyysi hankkimaan, kun sanoin että ovulaatio mennee usein varmaan ohi, meidän elämäntilanteessa ei mahdollisuutta eikä jaksamista joka päivä tai edes joka toinen päivä puuhailla.
Ilman ehkäisyä oltu jo puolisen vuotta mut ihan vaan rennolla ja stressittömällä meiningillä.
Mä oon käyttänyt ihan prismasta saatavia Pregcheck merkkisiä, 10kpl maksaa reilut 6e. Toiminut mulla hyvin eikä tarvi tilailla. Nyt toisen kuukauden oon kuvannut ne premom appiin mikä on musta ollut tosi kätevä koska se antaa numeerisen arvon testeistä, kunhan kuvaa samassa paikassa ja valossa aina.
 
  • Tykkää
Reactions: Pulla21
Millasia alkuoireita teillä koronan sairastaneilla oli? Kurkkukipu tullut tänään ja mietin onko taas kiertoon liittyvää vai mitä, harmi kun en muista edellisestä kierrosta laittaa muistiin mutta ei ole eka kerta kun flunssaoireita
 
Tsiisus, kun pitää sekoilla. Mutta siis, mä plussasin oviksen eilen, eli onko dpo1 siis vasta huomenna? miks tää on näin vaikea ymmärtää
Ovis plussa dpo -1, ovis dpo 0 ja oviksen jälkeinen päivä dpo 1. Korjaan siis listaan.

dpo 7 täällä ja ei kyllä ole vielä ollut mitään kiinnittymisoireita. Eipä kyllä sen kummempia pms oireitakaan.

Hirveästi kyllä stressaa tämä maailmantilanne. Ei niinkään lastentekomielessä mutta muuten. :(
 
Ovis plussa dpo -1, ovis dpo 0 ja oviksen jälkeinen päivä dpo 1. Korjaan siis listaan.

dpo 7 täällä ja ei kyllä ole vielä ollut mitään kiinnittymisoireita. Eipä kyllä sen kummempia pms oireitakaan.

Hirveästi kyllä stressaa tämä maailmantilanne. Ei niinkään lastentekomielessä mutta muuten.
Kiitos! Pahoittelut sekoilusta 🙊

Ymmärrän fiilikset! Huomaan, että oon nyt jotenkin liian some ja uutiskuplassa, ja toi Ukrainan tilanne tulee uniin.
 
No johan on trollia liikkeellä 😅😪
Onhan sitä miettinyt että onko itsekästä tehdä tällaiseen maailmaan lapsia, mutta jos aina kriisin pukatessa lopetettais lapsien teko niin eihän maapallolla olisi ihmisiä enää 😅 maapallon kannalta asia ei olisi yhtään huono, mutta nää on näitä.

@mamma41 kö se oli joka kysyi että miten tsempata itsensä uuteen yritykseen. Sitä mietin itsekin tässä. Ei kai se auta kuin keskittyä arkeen (maailman huonoin neuvo! Mutta en keksi muutakaan 😅) ja omalla kohdallani jo olemassa olevat lapseni nostavat minua ainakin pois mielen syvyyksistä. Tää keskenmeno oli elämäni ensimmäinen ja olo on hyvin eksysissä oleva. Tajusin eilen että jos ei olisi lapsia ja olisin kokenut tän keskenmenon niin mua ei saisi todennäköisesti sängystä ylös kuin pakottamalla 😅 olisin jo niin halunnut "rakentaa pesää", valmistautua tulevaan (joo tosi aikaista, I know 😅) jne.
Huomaan että energiat on vähäiset ja mielenkiinto mitään (muuta kuin lapsiani) kohtaan on hyvin lähellä nollaa, pyykit on odottanut koneessa jo ainakin 4 tuntia ripustamista, ruoka on yhä tekemättä, sotkua kertyy kun ei jaksa siivota. Huomenna tarvis lähteä töihin, arvatkaapa kiinnostaako😅😅😪😪😪

Aikako tähän auttaa? Onko muilla negojen/keskenmenon kokeneilla vinkkejä? Omalla kohdalla ei ole sitä puolisoakaan joka lohduttaisi/tsemppaisi. Äiti ja kaveri tietää, mutta en koe heidän lohdutuksensa tuovan muuta kuin ärsytystä😅
 
No johan on trollia liikkeellä
Onhan sitä miettinyt että onko itsekästä tehdä tällaiseen maailmaan lapsia, mutta jos aina kriisin pukatessa lopetettais lapsien teko niin eihän maapallolla olisi ihmisiä enää maapallon kannalta asia ei olisi yhtään huono, mutta nää on näitä.

@mamma41 kö se oli joka kysyi että miten tsempata itsensä uuteen yritykseen. Sitä mietin itsekin tässä. Ei kai se auta kuin keskittyä arkeen (maailman huonoin neuvo! Mutta en keksi muutakaan ) ja omalla kohdallani jo olemassa olevat lapseni nostavat minua ainakin pois mielen syvyyksistä. Tää keskenmeno oli elämäni ensimmäinen ja olo on hyvin eksysissä oleva. Tajusin eilen että jos ei olisi lapsia ja olisin kokenut tän keskenmenon niin mua ei saisi todennäköisesti sängystä ylös kuin pakottamalla olisin jo niin halunnut "rakentaa pesää", valmistautua tulevaan (joo tosi aikaista, I know ) jne.
Huomaan että energiat on vähäiset ja mielenkiinto mitään (muuta kuin lapsiani) kohtaan on hyvin lähellä nollaa, pyykit on odottanut koneessa jo ainakin 4 tuntia ripustamista, ruoka on yhä tekemättä, sotkua kertyy kun ei jaksa siivota. Huomenna tarvis lähteä töihin, arvatkaapa kiinnostaako

Aikako tähän auttaa? Onko muilla negojen/keskenmenon kokeneilla vinkkejä? Omalla kohdalla ei ole sitä puolisoakaan joka lohduttaisi/tsemppaisi. Äiti ja kaveri tietää, mutta en koe heidän lohdutuksensa tuovan muuta kuin ärsytystä
Mä sain keskenmenon jälkeen vaan kaksi päivää saikkua ja sain keräämällä kolme pv, henkistä tukea ei tosiaan sairaalasta saanut yhtään eikä kyllä puolisostakaan valitettavasti. Vaikka tyhmältä kuulostaa aika se on mikä pikkuhiljaa auttoi ja uusi yritys.
 
Mut sulla on joku dpo 16? Ihan normaalia että alkaa eri tavalla joskus ja jos on ollut jotain hormonaalista lääkkeitä, sekoittaa entistä enemmän.
Dp14 tai 15 miten oviksen nyt laskee..hitsi jos en eilen olisi tehnyt negatestiä varmaan pitäisin tätä kiinnittymisvuotona ja mieli olisi paljon parempi, no tarkottaa että fsh piikit alkaa jo maanantaina jos tätä voi pitää kp1 mutta seuraan huomiseen
 
Tää varmaan löytyisi selailemalla, mut josko joku jaksaisi neuvoa... mistä tilaatte ovulaatiotestejä ja onko suosituksia?

Mies pyysi hankkimaan, kun sanoin että ovulaatio mennee usein varmaan ohi, meidän elämäntilanteessa ei mahdollisuutta eikä jaksamista joka päivä tai edes joka toinen päivä puuhailla.
Ilman ehkäisyä oltu jo puolisen vuotta mut ihan vaan rennolla ja stressittömällä meiningillä.
oon tilannut raskauskeijulta ja sinne usein on jotain alekoodejakin. Ite suosin vaan clearbluen testejä, tulee varma vastaus eikä tarvi arpoa onko nyt ovulaatio vai ei 😄 lisäks ne lilat testit kertoo lähestyvästä ovulaatiosta jo aiemmin, mut on tietty kalliimpia.
 
Mua auttaa jaksamaan musiikki. Vähän kliseisesti just ajoin autoa, kyynelehdin ja hoilasin mukana.. Onneks kukaan ei nähnyt tai kuullut! 🤣 Ostin myös maca-jauhetta ja lähen taas kyynerpäät ojossa uuteen kiertoon. Joo eli vastauksena tähän: vähän pehmennyt pää auttaa kestämään yritykset ja pettymykset! 😅
 
Hiphei, mulle voi perjantaille päivittää dpo0 🥳🥳🥳 Ja sit alkaaki piinaavat odotukset. Tänään on nippaillut oikeeta munasarjaa oikein kunnolla ja aavistelin että illasta varmasti plussa ilmestyy. Jännä etten oo tuntenut mitään oviksia kierukan kanssa.
säikähdin jo vessassa että hitto alkoiko mulla menkat!? Mutta olikin ovikseen liittyviä vuoteluja. Olenkin ihan eri ihminen jotenkin ilman kierukkaa. Enpä taida sitä laittaa enää ikinä. Mennyt jo melko kauan halutonta elämää ja nyt on ku olis puhjennut kukkaan. Näinhän tän kuuluukin mennä, että haluttaa. Vaikka kuinka sanotaan että vaikutus paikallinen mutta onhan se nyt selvästi vaikuttanut muutenkin sitten.

Kivoja viikonloppuja ! Vapaat alkaa aamulla, paras hetki kun pääsee nukkumaan aamun sarastaessa.
Illalla yllätän miehen, ensin vähän sweet love ja sitten illallinen kotona kynttilänvalossa ❤
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

4.3.2022 Perjantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
+83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Anniikka, 12/20, 1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
+AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
+Sinnae, 9/21, 2. lapsi
+Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
+Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
+Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
Tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nemily………………………kp 33/
Laurenzia.......................kp 19/
Eden89……………………..kp 19/24-26
Neeppu..........................kp 18/25-27
Lili_86……………………..kp 17/30-32
Pallopöksy.....................kp 17/25-35
Martta83………………..kp 14/26-27
Mamiks.......................... kp 14/
*Tähtipölyä*……………kp 4/28-30
SandraB…………………….kp 3/27
Tiutau13..........................kp 3/30

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Tia-Maaria..............dpo 8
Millis86...................dpo 8
Neeppu...................dpo 1
Mamiks....................dpo 0
Laurenzia..............dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin ovis + tänään testissä, eli huomiselle voi päivittää mulle dpo 0 ja kp 20. jostain syystä tälle päivälle jo kirjattu kp 20 vaikka on vasta kp19. Täytyy toivoa, että menkat alkaa nyt sitten vasta kp32 normaalin kp28 sijaan. Tai muuten luteaali jää aivan liian lyhyeksi...
 
vierailija
Vihdoinkin ovis + tänään testissä, eli huomiselle voi päivittää mulle dpo 0 ja kp 20. jostain syystä tälle päivälle jo kirjattu kp 20 vaikka on vasta kp19. Täytyy toivoa, että menkat alkaa nyt sitten vasta kp32 normaalin kp28 sijaan. Tai muuten luteaali jää aivan liian lyhyeksi...
Luteaali on naisilla sama (pl. Hormonaaliset häiriöt, juuri lopetettu Hormonaalinen ehkäisy, hormoneihin vaikuttavat lääkkeet..) ovulaation ajankohta taas voi muuttua paljonkin, jolloin se vaikuttaa kierron pituuteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
vierailija
Tänään kp2 vuoto yltyi jo illalla, vähän ihmettelen lyhyeksi jäänyttä kiertoa, musta jouduin pistää ovitrellen liian aikaisin mutta uutta kohti tästä taas
Miksi koet että jouduit pistämään ovitrellen liian aikaisin? Lääkärit kyllä hyvin tietää. Munasolu on kypsä hedelmöittymään 18mm lähtien. Ja pistin jälkeen kasvaa vielä 2-4mm. Mikä tilanne sulla oli siis ultrassa?
Aikainen ovis lyhentää kiertoa. Normaali kierron pituus mielestäni ja todella hyvä luteaalivaihe.
 
Ovis plussa dpo -1, ovis dpo 0 ja oviksen jälkeinen päivä dpo 1. Korjaan siis listaan.

dpo 7 täällä ja ei kyllä ole vielä ollut mitään kiinnittymisoireita. Eipä kyllä sen kummempia pms oireitakaan.

Hirveästi kyllä stressaa tämä maailmantilanne. Ei niinkään lastentekomielessä mutta muuten.
Jos ovis on plussaa useampana päivänä niin mikäs se dpo 0 sit on 🤔 Mulla oli eilen plussa, tänään vielä vahvempi plussa, lienee LH huippu tänään kyl. Tuntemukset on kyl sellaiset että ovis on tuloillaan juurikin pian. Eli olisko tänään sit dpo 0.

 
vierailija
Jos ovis on plussaa useampana päivänä niin mikäs se dpo 0 sit on Mulla oli eilen plussa, tänään vielä vahvempi plussa, lienee LH huippu tänään kyl. Tuntemukset on kyl sellaiset että ovis on tuloillaan juurikin pian. Eli olisko tänään sit dpo 0.
Ensimmäinen plussa on se plussa. Voi näyttää plussaa montakin päivää. Ja usein monilla on ovis päivä (dpo 0) se vahvin.
 

Yhteistyössä