Haaveena vauva 2022

Tulen uutena kyselemään ketjuun, tosiaan tällä hetkellä oletan 9 dpo menossa, tuntemuksia on ollut seuraavanlaisia:

- huonovointisuus, ei ruoka maistu
- vessassa ravaus
- veto pois pitkin päivää
- kuukautisten tapaista kipuilua.

Olen nyt 3 raskaustestiä tehnyt, 2 minkä pitäisi näyttäisi ennakkoon ja yhden clearbluen perus testin. 2 testiä antoi hailakan ”haamun” ja en ole varma olisiko kuitenkin viivanpaikka? Näyttääkö ne yleensä niitä? Clearblue näytti negalta. Digitaalista en ole viitisinyt vielä tehdä kun, kuukautisten alkuun vielä hetki.
 
Tulen uutena kyselemään ketjuun, tosiaan tällä hetkellä oletan 9 dpo menossa, tuntemuksia on ollut seuraavanlaisia:

- huonovointisuus, ei ruoka maistu
- vessassa ravaus
- veto pois pitkin päivää
- kuukautisten tapaista kipuilua.

Olen nyt 3 raskaustestiä tehnyt, 2 minkä pitäisi näyttäisi ennakkoon ja yhden clearbluen perus testin. 2 testiä antoi hailakan ”haamun” ja en ole varma olisiko kuitenkin viivanpaikka? Näyttääkö ne yleensä niitä? Clearblue näytti negalta. Digitaalista en ole viitisinyt vielä tehdä kun, kuukautisten alkuun vielä hetki.
Moi! Voit laittaa tänne kuvan haamutesteistä, niin muutkin voivat arvioida olisiko kyseessä viivanpaikka vai haamu. Hirveästi muuta ei voi tehdä kun odotella ja testata myöhemmin uudelleen, viivat lähtevät kyllä vahvistumaan jos raskaana olet. :) Kiinnittyminen voi tapahtua 6-12 päivää hedelmöittymisen jälkeen, joten dpo 9 on joka tapauksessa aikaista testata. Tunnen kuitenkin tuskasi, itsekin testasin tänään dpo 9. Päivät kuluvat hitaasti!

Edit: Minkä merkkisiä nämä kaksi testiä olivat, mitkä antoivat haamuviivan?
 
Moi! Voit laittaa tänne kuvan haamutesteistä, niin muutkin voivat arvioida olisiko kyseessä viivanpaikka vai haamu. Hirveästi muuta ei voi tehdä kun odotella ja testata myöhemmin uudelleen, viivat lähtevät kyllä vahvistumaan jos raskaana olet. Kiinnittyminen voi tapahtua 6-12 päivää hedelmöittymisen jälkeen, joten dpo 9 on joka tapauksessa aikaista testata. Tunnen kuitenkin tuskasi, itsekin testasin tänään dpo 9. Päivät kuluvat hitaasti!

Edit: Minkä merkkisiä nämä kaksi testiä olivat, mitkä antoivat haamuviivan?
Mä en ihan päässy kärryille miten kuva tänne lisätään? Olisin muuten laittanut! Ja eka haamutesti oli rfsu:n ja toinen haamu oli tänään predictorilla
 
vierailija
Enhän mä osaakaan mutta eikös se pitäisi olla 14 pv ennen ensimmäistä vuotopv ? ja jos ovistestissä plussa niin testissä lukee 24-36h siitä tapahtuu, en mistään muusta päättele
Ei pitäisi. Voi olla mitä vaan 10-16 (tai enemmän ja vähemmän).

Ja ei ole turhaa talletella päivää ennen ovisplussaa tai ovis päivänä. Siittiöillä menee aikansa ennenkuin ovat hedelmöityskelpoisia (7-12h vöhän riippuen lähteistä) ja munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12-24h. Tasaisesti kannattaa seksiä harrastaa. Joka toinen tai joka kolmas päivä niin siittiöt on sopivasti hollilla koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Mä en ihan päässy kärryille miten kuva tänne lisätään? Olisin muuten laittanut! Ja eka haamutesti oli rfsu:n ja toinen haamu oli tänään predictorilla
Lisää kuva vaikka tänne ja sitten linkki: https://imgbb.com/

Nuo rfsu:t antaa törkeitä haamuja, vaikka ei raskaana olisi. Ne kannattaa oman mielenterveyden vuoksi jättää kauppaan tai testata niillä vasta kun menkat tyyliin viikon myöhässä.

Jos tarkoitat predictor early testiä, niin sillä vähän harvemmin saa turhia haamuja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Lisää kuva vaikka tänne ja sitten linkki: https://imgbb.com/

Nuo rfsu:t antaa törkeitä haamuja, vaikka ei raskaana olisi. Ne kannattaa oman mielenterveyden vuoksi jättää kauppaan tai testata niillä vasta kun menkat tyyliin viikon myöhässä.

Jos tarkoitat predictor early testiä, niin sillä vähän harvemmin saa turhia haamuja.
Näin luinkin vasta testin teon jälkeen noista rfsu:n omista.. mut tossa olisi nyt nuo kuvat☺ Toivottavasti näkyy.
https://ibb.co/Hg3v784
https://ibb.co/cTyYkDY
 
vierailija
Näin luinkin vasta testin teon jälkeen noista rfsu:n omista.. mut tossa olisi nyt nuo kuvat Toivottavasti näkyy.
https://ibb.co/Hg3v784
https://ibb.co/cTyYkDY
Toivottavasti lähtisi siitä viiva vahvistumaan!
Itselläni myös vähän samankaltaisia oireita, mutta on ollut jotenkin ihan liikaa tuntemuksia oviksesta lähtien niin en osaa olla kovin toiveikas. Mutta huomenna pääsen minäkin testaamaan ja jännittää jo!
 
  • Tykkää
Reactions: HJ95
Määritän ton oviksen nyt vähän sen mukaan että kahtena viime kiertona ovis luultavasti ollut plussatestin jälkeisenä päivänä tai jopa sitä seuraavana kun siinä juuri ollut hommissa tauko, (ilmeisen huonoja uimareita jos ei vuorokautta säily) tai sitten ei ovista ole oikeasti ollutkaan mutta pakko yrittää, sitähän tää on, kohti uusia pettymyksiä ja toivoa parasta että vielä tärppää 😊
 
  • Tykkää
Reactions: HJ95
Mä en kestä tätä, dpo7 ja naama aivan super finninen. Iho rasvainen... Mahaa juilinut useamman päivän. Tein onestepin illalla ja oli nega. Noita tikkuja on kertynyt niin voi hyvin testailla...

Mutta melkein voi sanoa että ei ole siis tärpännyt. Olettaisin jotain haamulaista edes kun heinäkuussa dpo11 oli jo räikeä plussa preg chekissä. katselin sen raskauden muistiinpanoja niin finnejä alkoi puskea heti plussattua. Mutta ne oli mielestäni vähän toisenlaisia kuin nämä. Ei vain kestä tätä jos ja kun ei plussaa tule. Haluan vauvan jonka menetin. Haluan äkkiä takaisin mahaan jonkun jota kantaa. Hirveä ajatus ettei se toteudu.

Haluan plussan!

En ole surrut/itkenyt viikkoon. Tuntuu ettei ole tilaa enää, kun mies tosiaan muutti samaan osoitteeseen/kaupunkiin viikko sitten. Yksin oli helpompi surra. Tunnen että minussa on yhä se kuorma mutta en halua käyttää yhteistä aikaamme minun märehtimiseeni.

Olen sanonut hänelle tämän että minusta tuntuu tälle. Tarvitsen oikein kunnon break downin vielä. Mies sanoi että meillä ei ole syytä enää surra vaan nauttia elömästämme yhdessä. En usko että hän haluaa nähdä sitä enää. Enkä siksi oikein anna sitä lupaa itselleni. Sitten töissä tulee kanssa lennettyä niin että ei enää sielläkään tule ajateltua surua samalla tavalla. Aiemin menin tyhjään neukkariin hetkeksi itsekseni ottamaan omaa aikaa asialle, vuodatettua muutama kyynel, ja jatkettua sitten päivää. Se oli jotenkin helpottavaa. Tai jos en kerennyt, sai itkeä kotona illalla yksin.

Myöhäisestä keskenmenosta on kulunut kuukausi. Tuhkan laskuun on vielä kolme viikkoa. Katselin että Flo ennustaa seuraavaa ovulaatiota samalle päivälle.
Minä haluan myös sanoa sinulle @Keksi82 että sinulla on lupa ja täysi syy surra niin paljon ja pitkään kun vaan surettaa, olet menettänyt oman lapsesi. Valtavasti voimia! ❤
Toivon niin kovasti sinulle pikaista plussaa! ❤

Minulla se kierto sen kun venyy. Soitin tänään naistentautien polille, johon minulla on vielä lähete voimassa ja sain ajan 22. marraskuuta. Jos menkat nyt alkaa ennen sitä niin sitten varmaan sitten perun sen ajan. Soitin siis sen takia että jos kierto venyy vielä, niin saisin lääkkeet sen katkaisemiseksi.
Tänään tuli taas valkovuodon seassa kirkasta verta niin kun sillon viikko sittenkin. Toivottavasti se nyt enteilisi menkkojen alkamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Kiitos @Sofiika ja @Mardolly sekä muutkin <3 Kyllä tämä helpottaa, kun täällä on teitä, ketkä tasan ymmärtää mistä puhutaan.

Nyt meinasi mieskin, että yritetään vielä paremmin ensi kierrossa, kunhan se nyt vain sieltä alkaisi. En kylläkään tiedä, jaksetaanko joka toinen päivä harrastella, hyvä jos joka kolmas. Mutta yrittää kai se pitää. Tuo ovulaatiotestien tekeminen ei oo kyllä ihan helpointa ja ehkä vähän stressaavaakin, mutta kyllähän se helpottaisi jos sen oviksen oikeasti löytäisi, niin vois ajoittaa hommat oikein.

Kuinka kalliita ne digitestit on? Jos joutuu pitemmän aikaa päivittäin testaamaan ja parhaimmillaan paristikin päivässä, niin kyllähän niitä melko paljon menee. Mulla kun vielä on pitkä kierto... Mutta liuskatestit ei kyllä mun mielestä ole kovin helppoja aina tulkita.
 
Huomasin äsken suihkusta tullessa ja itseäni kuivatessa (apua, kirjoitin tähän aluksi että kuvatessa :D), että rintojen ympärillä olevat nystyrät (Montgomeryn rauhaset) ovat selkeästi suuremmat. Yritin mieheltä kysellä, että ovatko ne aina olleet näin suuret ja selkeät vai kuvittelenko vaan omiani. Ei osannut oikein sanoa mitään. Niitä kun koski, niin sattui hieman, tuntuu siis nännin ympärykset aika aroilta. Oon tosin ihan satavarma, että tällaisia ne ei ole aikaisemmin olleet. Ne kai varmaan voi muuttua myös lähenevistä kuukautisista… silti jotenkin sitä toivoo, että tämä olisi merkki jostain muusta. Onko muilla kokemuksia noista nystyröistä, suureneeko ne aina ennen kuukautisia?

Muokkaan tähän samaan viestiin vielä, että toissapäivänä vai eilen (?) tunsin parin sekunnin viiltävän kivun niin äsken tuli ihan samanlainen. Ihan yhtäkkiä, kestää pari sekuntia. Voi kunpa tämä liittyisi raskauteen eikä viikon päästä alkaviin kuukautisiin 😕
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negatesteistä ja uuteen kiertoon joutumisista. Jaksamista kaikille yrittämiseen <3

Ja tervetuloa uudet mukaan!

@Topukka Digitestit on lähemmäs 30€ paketti, enemmänkin riippuen testien määrästä ja testistä. Hankin itse yhden 10 kpl paketin nyt alkuun liuskojen oheen ja testasin tässä kierrossa Clearbluella vasta, kun liuskassa alkoi olla viivaa. Eli ikään kuin varmistamaan, kun liuska voi tosiaan olla vaikea tulkita.

@mamma41 puhuit oviksen ajankohdasta. Aloin epäillä eilen, olikohan mullakin ovulaatio vasta silloin. Vaikka CB näytti hymynaamaa jo pe ilta ja la päivällä. Oli sen tyyppistä oireilua eilen. Ja eipä tullut talleteltua enää su/ma. Seuraavassa kierrossa pitäisi siis varmaan yrittää pitää putkea päällä useamman päivän.

Nyt alkuviikon on tuntunut kovaa painetta alavatsalla ja myös kaikenlaista nipistelyä ja tuikkimista. Oon ihan sekaisin merkitseekö tämä nyt jotain vai ei tai mitä. Ei paljon omat merkinnät Womanlogissa auta, edes ne edeltävää raskautta ennen olevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lemoni87
Täällä menossa dpo10. En ole vielä uskaltanut edes varhaistatestiä tehdä, odottamassa on predictor ja onestep. 😁 Aika oireetonta ollut mutta jos sitä huomen aamulla tekisi testin.. Voisin tulla piinailemaan listalle, huomenna siis dpo11!

Onko muilla ollut oireetonta ja silti plussannut ennen pois jääneitä kuukautisia?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Täällä menossa dpo10. En ole vielä uskaltanut edes varhaistatestiä tehdä, odottamassa on predictor ja onestep. Aika oireetonta ollut mutta jos sitä huomen aamulla tekisi testin.. Voisin tulla piinailemaan listalle, huomenna siis dpo11!

Onko muilla ollut oireetonta ja silti plussannut ennen pois jääneitä kuukautisia?
Kyllä tokassa raskaudessa vaan tiesin että plussa tulee. Ei minkäänlaisia oireita.
 
Täällä menossa dpo10. En ole vielä uskaltanut edes varhaistatestiä tehdä, odottamassa on predictor ja onestep. Aika oireetonta ollut mutta jos sitä huomen aamulla tekisi testin.. Voisin tulla piinailemaan listalle, huomenna siis dpo11!

Onko muilla ollut oireetonta ja silti plussannut ennen pois jääneitä kuukautisia?
Mulle tuli vain sellainen olo, että olisinkohan raskaana. Kaikki tuntemukset oli hyvin menkkamaisia tai niitä edeltäviä. Ei siis mitään poikkeavia. Ja oikeastaan ekassa raskaudessa (oli kemiallinen tai tosi varhainen km) oli sama, että lähinnä fiilis, mutta silloin olin aika varma, että olin bongannut kiinnittymisen. Mutta toisaalta silloin tuli todella hämäävää vuotoa jo ennen plussaa.
 
vierailija
Määritän ton oviksen nyt vähän sen mukaan että kahtena viime kiertona ovis luultavasti ollut plussatestin jälkeisenä päivänä tai jopa sitä seuraavana kun siinä juuri ollut hommissa tauko, (ilmeisen huonoja uimareita jos ei vuorokautta säily) tai sitten ei ovista ole oikeasti ollutkaan mutta pakko yrittää, sitähän tää on, kohti uusia pettymyksiä ja toivoa parasta että vielä tärppää
Ei välttämättä vikaa ole ovuloimattomuudessa tai siittiöissä. Joskus vaan kestää, ettei raskaudu.

Jos tuo 41 tarkoittaa sun ikää, 40v+ keskimäärin 1 terve munasolu / vuosi irtoaa, joten senkin takia voi kestää.
 
Täällä menossa dpo10. En ole vielä uskaltanut edes varhaistatestiä tehdä, odottamassa on predictor ja onestep. Aika oireetonta ollut mutta jos sitä huomen aamulla tekisi testin.. Voisin tulla piinailemaan listalle, huomenna siis dpo11!

Onko muilla ollut oireetonta ja silti plussannut ennen pois jääneitä kuukautisia?
Esikoisesta plussasin pari päivää ennen menkkojen poisjäämistä. Ei ollut ei niin minkäänlaisia oireita, ei kertakaikkiaan mitään. Muistan edelleen kun ajattelin siinä, että testaanpa huvin vuoksi, että tuskin on positiivinen, ja mikä yllätys kun sieltä plussa pärähti!
 
Esikoisesta plussasin pari päivää ennen menkkojen poisjäämistä. Ei ollut ei niin minkäänlaisia oireita, ei kertakaikkiaan mitään. Muistan edelleen kun ajattelin siinä, että testaanpa huvin vuoksi, että tuskin on positiivinen, ja mikä yllätys kun sieltä plussa pärähti!
Ehkäpä minäkin rohkenen tekemään testin! Kuitenkin kun krooninen vauvakuume ollut vähintään kuusi vuotta niin onhan se vähän turhan jännittävää ja paineita asettaa itselleen vaikka yritys on ihan alussa 🙊
 
  • Tykkää
Reactions: Topukka

Yhteistyössä