Haaveena vauva 2022

Apua kaipailen. Mulla nousi viime yönä kuume ja ollaan saaressa viettämässä juhannusta. Burana ainoa särkylääke, jota täältä löytyy. Oon välttänyt Buranaa loppukierrossa, koska sitä ei kai raskaana saa käyttää? Vai?

Lisäksi ahdistaa tietysti ihan tämä mikälietautikin, miten vaikuttaa, jos tässä raskaana oisin.

Meillä siis se keskenmeno taustalla ja sen vuoksi panikoidun tosi herkästi kaikesta mahdollisen raskauden keskenmenoriskiä lisääviin seikkoihin. Tämän vuoksi kaipaisin vähän faktatietoa, miten nämä oikeasti vaikuttavat ja onko huolta? Onko parempi laskea korkeahko kuume Buranalla vai lepäillä vaan kuumetta pois.
 
@Ewa87 Sorry, en tiiä onko musta mitään apua kun en ammattilainen oo, mutta ite en ehkä ottais Buranaa, ainakaan ellei kuume nouse jonnekin 39 yli. Koska monessa paikassa lukee että sitä annetaan vaan jos on "välttämättä pakko". Lisäks varmaan ensin tekisin raskaustestin jos vaan mitenkään mahdollista. Koska jossei raskaus näy testissä, ei ehkä Buranakaan olisi haitaks (tai ainakin todennäköisyys laskee).

Mut nää vaan henkilökohtasta mietintää. Onks sulla mitään mahista soittaa vaikka oman kunnan julkiseen päivystykseen ja kysyä neuvoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
vierailija
Apua kaipailen. Mulla nousi viime yönä kuume ja ollaan saaressa viettämässä juhannusta. Burana ainoa särkylääke, jota täältä löytyy. Oon välttänyt Buranaa loppukierrossa, koska sitä ei kai raskaana saa käyttää? Vai?

Lisäksi ahdistaa tietysti ihan tämä mikälietautikin, miten vaikuttaa, jos tässä raskaana oisin.

Meillä siis se keskenmeno taustalla ja sen vuoksi panikoidun tosi herkästi kaikesta mahdollisen raskauden keskenmenoriskiä lisääviin seikkoihin. Tämän vuoksi kaipaisin vähän faktatietoa, miten nämä oikeasti vaikuttavat ja onko huolta? Onko parempi laskea korkeahko kuume Buranalla vai lepäillä vaan kuumetta pois.
N. Ensimmäiset 6vkoa alkio saa ravintonsa ruskuaipussista jotkuthan alussa on juoneet alkoa kun eivät tienneet raskaudesta. Joten 1 burana ei ole haitaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
Ollaan tosiaan saaressa maanantaihin asti, ei ole kuumemittaria tai Buranan lisäksi muuta. Aamulla Oura näytti yön keskiarvolämmöksi +1,7°C, eli reilusti koholla. Koko päivän olen mannut, heti kun nousen niin palelee aivan hirveästi ja huimaa. Ei mitään hajua, paljonko lämpö on, mutta olo on kamala
 
Harmi ettei Duodecimin sivulla ollut laajaa juttua, mutta sentään HUSn sivuilla oli vähän huojentavampi ohje:


Tulehduskipulääkkeiden käyttö
Tulehduskipulääkkeiden käyttö tulisi raskauden alkupuoliskolla olla vain satunnaista tai lyhytaikaista. Jos parasetamoli ei auta kipuun alkuraskauden aikana, voit kokeilla tulehduskipulääkettä (ensisijaisesti ibuprofeenia) lyhytaikaisesti. Yli kahden viikon aikaisen tulehduskipulääkkeen käytön lähellä hedelmöitysajankohtaa ja sen jälkeen on epäilty lisäävän keskenmenoriskiä.

Vältäthän raskauden suunnitteluvaiheessa mahdollisuuksien mukaan tulehduskipulääkkeiden toistuvaa käyttöä, sillä ne voivat estää ovulaation eli munasolun irtoamisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja Ewa87
Harmi ettei Duodecimin sivulla ollut laajaa juttua, mutta sentään HUSn sivuilla oli vähän huojentavampi ohje:


Tulehduskipulääkkeiden käyttö
Tulehduskipulääkkeiden käyttö tulisi raskauden alkupuoliskolla olla vain satunnaista tai lyhytaikaista. Jos parasetamoli ei auta kipuun alkuraskauden aikana, voit kokeilla tulehduskipulääkettä (ensisijaisesti ibuprofeenia) lyhytaikaisesti. Yli kahden viikon aikaisen tulehduskipulääkkeen käytön lähellä hedelmöitysajankohtaa ja sen jälkeen on epäilty lisäävän keskenmenoriskiä.

Vältäthän raskauden suunnitteluvaiheessa mahdollisuuksien mukaan tulehduskipulääkkeiden toistuvaa käyttöä, sillä ne voivat estää ovulaation eli munasolun irtoamisen.
Eli yksittäisen buranan uskallan hyvin ottaa, jos en selviä olosta yöllä?
 
@Ewa87 mä oon vähän samalla linjalla että vaikka sitä buranaa pitäis välttää ja ite aijon kaikin keinoin välttää niin jos raskaana oon niin testin jälkeen sit elän sen mukaan.. ja pienempi stressi varmaan alkiolle on se yks annos buranaa kun kuume.. toki jos enemmän alkaa veteleen niin tilanne on toinen..
 
Hyvää juhannusta kaikille:)
Töihin olen lähdössä.

Pikaista paranemista @Ewa87 ❤ Minua ohjeistettu tulehduskipu lääkkeissä,että voit ottaa jos et tiedä raskaudesta.Näin olen toiminut,mikäli testi näyttäisi plussaa niin sitten en käyttäisi tulehduskipu lääkettä.Käytän tosi vähän buranaa missään vaiheessa kiertoa,panadol yleensä riittää jos jotain särkyjä:) Menkkojen aikaan olen joutunut ottamaan muutaman buranan.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

26.6. Lauantai
Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Coguine 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
+Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä
Meemuli.........................kp 50/35-43
Skidi..................................kp 29/36-38
Toiveikas1992.................kp 28/28
Ewa87..............................kp 28/30
*Tähtipölyä*...................kp 27/30-32
Elsa96...............................kp 25/28
Eimy...................................kp 24/30
Marjusk...........................kp 20/32
Iinanen.............................kp 19/23-24
Mamtobe.......................kp 14/28
Jonna_83......................kp 14/27
Scarletta.........................kp 14/28
Coguine...........................kp 14/28
Keksi82............................kp 12/28
Alinna86...........................kp 11/26
Esikoishaaveita.................kp 10/29
Eeva650..........................kp 10/28-36
SandraB.........................kp 6/26
Petronella09................kp 5/27
Apustaja.........................kp 4/?
Minnix................................kp 3/34
Karen99...........................kp 2/27-34

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Toiveikas1992..............dpo 12
Elsa96...............................dpo 10
Ewa87...............................dpo 10
Tähtipölyä.....................dpo 8
Eimy...................................dpo 7
Mamtobe.......................dpo 4
Coguine............................dpo 3
Jonna_83.......................dpo 2
Keksi82............................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Oikein ihanaa juhannusta kaikille!:giggle:
Viihdyin eilen ystävien seurassa koko päivän yöhön asti.
Kuukautisia ei vieläkään näy, tänään 28/28, vasen nänni kipeä ja alaselässä pientä jumitunnetta, ei muita oireita, ei edes menkkajomotuksia.:unsure:
Huomenna testipäivä jos ei ennen sitä ala.
Hieman jännittää nyt itseäkin, mutta silti usko plussaan on erittäin pieni.:sneaky:
Yksikään kierto kierukan poiston jälkeen ei ole ollut tälläinen, tai no se ensimmäinen venyi muistaakseni kp 36 saakka, mutta se nyt oli aikalailla oletettavissakin, muuten ollaan menty kp24-26 tämä puolisen vuotta... :unsure:
 
On.
Ei vieläkään ihan ovis plussa, höh täytyy viel iltapäivällä testata. Olisin melkee lyöny vetoa että olis tänään kun on ollu tosi paha olo jo 2päivää ja päänsärkyä myös.

@Eimy Varmaan voi kp listalta poistaa ekat 3 kun eivät olleet aktiivisia ja kp:t huitelee jo pitkällä?
Mulle ilmestyi tässä kierrossa myös ovisplussa vasta iltapäivällä testatessa vaikka aamulla oli vielä suhteellisen hailakka.
Uudet testit vain kehiin myöhemmin.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
On.
Ei vieläkään ihan ovis plussa, höh täytyy viel iltapäivällä testata. Olisin melkee lyöny vetoa että olis tänään kun on ollu tosi paha olo jo 2päivää ja päänsärkyä myös.

@Eimy Varmaan voi kp listalta poistaa ekat 3 kun eivät olleet aktiivisia ja kp:t huitelee jo pitkällä?
Hyvä kun sanoit, en uskaltanut itse sitä päätöstä tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Kiitos kaikille osanotoista❤ Täällä hautajaiset nyt takana päin ja arki alkaa taas.. Vielä on niin epätodellinen olo, että se oma isä on poissa❤

Pientä päivitystä.. Menkat loistaa kyllä poissaolollaan heti kunnolla, nyt kp 50 menossa.. Valkovuotoa tulee kyllä välillä enemmän ja paksua venyvää.. Kipuja ei ole, paitsi yhtenä päivänä oli vasemmalta puolelta kipeä mutta meni ohi. Tänään rintoja kivisteli pariin otteeseen hetken ajan.. Testejä oon tehny ja kaikki negoja, edellisin tehty tiistaina.. Raskauteen en jaksa uskoa, voiko edes olla mahdollista saada plussaa kun on 13-15 päivää myöhässä?? Voi olla, että keho meni totaalisen sekaisin isän kuoleman myötä koska itse näin koko tilanteen ja itse aloitin isän elvytyksen..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos kaikille osanotoista Täällä hautajaiset nyt takana päin ja arki alkaa taas.. Vielä on niin epätodellinen olo, että se oma isä on poissa

Pientä päivitystä.. Menkat loistaa kyllä poissaolollaan heti kunnolla, nyt kp 50 menossa.. Valkovuotoa tulee kyllä välillä enemmän ja paksua venyvää.. Kipuja ei ole, paitsi yhtenä päivänä oli vasemmalta puolelta kipeä mutta meni ohi. Tänään rintoja kivisteli pariin otteeseen hetken ajan.. Testejä oon tehny ja kaikki negoja, edellisin tehty tiistaina.. Raskauteen en jaksa uskoa, voiko edes olla mahdollista saada plussaa kun on 13-15 päivää myöhässä?? Voi olla, että keho meni totaalisen sekaisin isän kuoleman myötä koska itse näin koko tilanteen ja itse aloitin isän elvytyksen..
<3
On kyllä rankimpia asioita mitä oot joutunut viime aikoina käsittelemään.
Ja tuollainen stressi ihan varmasti siirtää oviksenkin.
Laitoin sut takas kiertolistalle josta just pari tuntia sitten siirsin pois, mutta kerro jos ei oo ok.
 

Yhteistyössä