Dpo10 kunniaksi testasin kauniin valkoisen negan.. eli olikin ihan se tavallinen pms kiukku, eikä raskauskiukku
Ei mulle kukaan kertonut että raskaaksi ei noin vaan tulla.. päin vastoin 13 vuotta sitten joka ikinen terkkari ja opettaja painotti, että pidä housut jalassa ettet tule vahingossa raskaaksi...
No ehkä tämä vielä tästä.. on varmasti pareja jotka on yritränyt kauemmin kuin minä.. tuntuu vaan niin kaukaiselta ajatella olleensa 22v yrityksen alkaessa ja tänä vuonna tulee jo 28 lasiin
Anteeksi masennus (taas)
Toivon teille muille kuitenkin plussia
Mä oon kyllä niin julma, että palautan kyselijät yleensä maan pinnalle toteamalla, että eipä niitä lapsia välttämättä niin vaan saada. Sillä saa lopetettua keskustelun. Multa ei ole paljoa kyselty, mutta mua yleensäkin vähän ärsyttää, jos spekuloidaan kenen tahansa lasten "tekoa", kun se ei kuulu kenellekään ja voi olla monelle vaikea aihe.Kyllä taas eilen raivostutti töissä kun työkaverit alkoi kilpaa kysellä millon meille tulee vauva ja eikö olisi jo aika ja onko vauvakuumetta jajaja Teki mieli ärähtää että on sitä tässä jo yli 1,5 vuotta yritetty, mutta mumisin hiljaa vain että eiköhän mekin joskus tässä lapsia saada Ärsyttää kun ihmiset ei ymmärrä että kaikille se raskaaksi tulo ei onnistu sormia napsauttamalla.
Tää sänkypuuhien ajoittaminen on kyllä toisinaan rasittavaa, kun on niitä väsyneitä viikkoja. Eilenkin olin ihan hirveissä ovistuskissa illalla, mut pakkohan sitä oli tallettaa vielä kun ehti. Siitä oli kyllä kiihko ja romantiikka kaukana.Mua myös ärsyttää suunnattomasti kyselijät lapsen tekoon liittyen. Erityisesti oma äiti tällä hetkellä: "kannattais teidänkin se toinen lapsi jo tehdä". Kyllä olis jo tulossa jos itestä olis kiinni Vähän oon töykeästi vastannut takas että "älä haaveile, ei oo tulossa"... Tiedän kyllä että monet jo varmaan odottaa perheenlisäystä kun esikoinen 2,5v. ja oon tuonut ilmi että nykyinen työ ärsyttää ja ois vaan kiva olla kotona Muutamille kavereille oonkin yrityksestä kertonut, erityisesti mammakavereille on ollut helppo puhua kun samanlaisia tilanteita heilläkin jne. Mutta en kyllä itse ikinä utelis keneltäkään lasten teosta mitään, jos onkin arka paikka
Täällä kp 10, oon ollut kipeä ja työ imenyt musta kaikki mehut, ei yhtään jaksais ajatella sänkypuuhia. Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa toimia kun viime kierrossakin ovisplussa oli jo kp 12..
Olen huomannut, että kertominen läheisille auttaa. Ei tarvi sit esittää reipasta, jos on vaikka just menkat alkanut tai kuullut jonkun yllätysraskaudesta. Vaikka ei kateellinen tai katkera ole muille onnistuville, silti se herättää aina surua omasta tilanteesta.Parin päivän tauko ja taas täällä
Luin kyllä kaikki ja iso kiitos tuesta, täällä on kyllä ihana kun saa tukea jos on vaikeaa
Samaistun kyllä tuohon kun muut utelee, koska lapsia... puolitutu kyttää heti vatsaa ja kyselee koska... olen ihan suoraan sanonut jo työkavereille, esimiehille ja molempien vanhemmille että tässä nyt monta vuotta jo yritetty ja hoidoissakin käyty ilman tuloksia... sillä on kyllä saanut aika paljon hormonikiukkuja anteeksi