Haaveena vauva 2020

@Lastunen mullaki kierto miten sattuu. Eka 24 pv luteaali 8 pv sitte 26 pv ja luteaali 10 pv ja tän hetkinen kierto jää nähtäväksi. Itse toivon ja uskon vielä että pillerit vaikuttaa että luteaali noin lyhyt (ja nyt raskautuminen kai aika mahdotonta tämmösellä luteaalilla). Toivotaan että meillä molemmilla tasottus kierrot pian :love: pettymykset on niin suuria kun on toiveikas ja kun edes kierto ei toimi. En oo kyllä itsekkään varma oliko mullakaan ovisplussaa viime kierrossa kun testit ei näyttäneet niin vahvaa kuin siinä ekassa... ja surullista mutta totta, vaikka ovistestiin tulis plussa se ei ikinä tarkota että se edes välttämättä tapahtuu :cry:

Tsemppiä :love: pidä taukoa jos siltä tuntuu mutta tervetuloa kirjottelemaan heti kun siltä tuntuu myös :) hyvä tietää että pitää malttaa näkäjään puoli vuotta ootella kierron säännöllistymistä :unsure: tai sit mennä yksityiselle
 
Tänään tais sit alkaa menkat. Oon siis ottanut teroluteja nyt sen kp 15 lähtien ja jos menkat alkaa tänään, kierto on 25 päivää. Eikö seki oo aika lyhyt? (n) Pitäiskö palata takaisin siihen kp 30 alkaen terolutin suhteen. Ainakin olisi sille ovulaatiolle ja luteaalivaiheelle riittävästi aikaa. Auttakaa!
 
@Wintersun

Nähtäväksi jää... Mä oon kerran n. 10 vuotta sitten raskautunut kondomin "läpi" (eli varmaan hajonnut/vuotanut niin ettei huomattu) niin joko mulla sillon oli pidempi luteaali tai sit se vaan onnistui.. mut aika mäihä. Pillereitä en vielä sillon syönyt vaan alotin sen jälkeen. Pillereiden ei pitäs mitenkään vaikuttaa hedelmällisyyteen mut toki tää kertynyt ikä voi vaikuttaa kanssa että kierto ei palaa semmoseks ku sillon oli... :(:unsure: sillon ei ollu kyl mitää hajuaa ovulaatiosta ja ajankohdasta. Onko sulla Wintersun jo lapsia vai yritättekö myös esikoista? Pahoittelut huonosta muistista (n)
 
@Lastunen

Minäkään en saanut koskaan tikutettua ovulaatiota. Joulukuussa -15 lapsettomuuspolilla ja sielläkin lääkäri sitä mieltä, että pco-tyyppiset munasarjat ja ei täällä kyllä näy viitteitä, että olisi mitään tapahtunut. Samassa kuussa tein hetkeä myöhemmin positiivisen testin ja kainalossa tuo ”tyhjää täynnä” köllöttelee :rolleyes:

Että vaikka et saisi kiinni ovulaatiota testeillä, niin voi se silti siellä tapahtua salaa :giggle:
 
@Lastunen

Minäkään en saanut koskaan tikutettua ovulaatiota. Joulukuussa -15 lapsettomuuspolilla ja sielläkin lääkäri sitä mieltä, että pco-tyyppiset munasarjat ja ei täällä kyllä näy viitteitä, että olisi mitään tapahtunut. Samassa kuussa tein hetkeä myöhemmin positiivisen testin ja kainalossa tuo ”tyhjää täynnä” köllöttelee :rolleyes:

Että vaikka et saisi kiinni ovulaatiota testeillä, niin voi se silti siellä tapahtua salaa :giggle:
Joo tämä toki on totta. Ovulaatio vaan oli viimeksi niin kivulias, ettei se varmasti jää huomaamatta. Lisäksi limaa oli silloin paljon, mutta nyt ei merkkiäkään siitä. No kunhan edes ne kuukautiset tulisi, että edes jotain tapahtuisi, vaikka ei ovulaatiota enää näillä päivillä tulekaan.
 
Onko tosiaan noin kallis?:eek: Ite kun käyn yksityisellä ni tarkastus ja ultra 140e
Täällä suunnalla on tuossa hinnassa. Viime vuonna taisin maksaa 240e tarkastus ja ultra. Ehkä kallein gyne, missä olen ollut niin 340e, sama setti.

Omaanapaa. Kp 28/28 eikä menkkoja. Jäätävä finni poskessa, eikä normisti kyllä tule finnejä. Tosin tämäkin voi olla salireenin aloittamisesta. Huomenna varmaan jo testaan tai keskiviikkona.
 
Täällä suunnalla on tuossa hinnassa. Viime vuonna taisin maksaa 240e tarkastus ja ultra. Ehkä kallein gyne, missä olen ollut niin 340e, sama setti.

Omaanapaa. Kp 28/28 eikä menkkoja. Jäätävä finni poskessa, eikä normisti kyllä tule finnejä. Tosin tämäkin voi olla salireenin aloittamisesta. Huomenna varmaan jo testaan tai keskiviikkona.
On kyllä todella kallista.... -.- itse oon käynyt Turussa.

Toivottavasti plussaat (y)
 
Lohduttavaa kuulla että jotkut on tulleet raskaaksi kierroista joissa ei tikuttamalla oo löytynyt ovista. Mä tosiaan yritän tikuttaa ovulaatiota nyt ekaa kertaa. Oon kyllä näköjään ihan pihalla omasta kierrosta, plaah. Tänään tullu paksumpaa limaa jonka oon aina joka kk luullu enteilevän tai kertovan ovulaatiosta. Testit ei näytä kuitenkaan mitään. Tänään kierronpäivä 10 kyllä vasta. Mut mun lyhyellä kierrolla ois ollu hyvin mahista et se ois jo nyt. Koitan toki seuraavat päivät vielä tikuttaa. Toisaalta hyvä jos oiskin vähän pidempi kierto! Mut mietin että toivottavasti kuitenkin edes ovuloin, noin niinkun yleensä. Kierto on suht säännöllinen 22-26 päivää joka kk, joten ehkä ois outoa jos noin säännölliset menkat ois aina ilman ovulaatiota.

Mä oon ollu nyt lähes 6 vuotta ilman ehkäisyä eli koko ajan kuopuksen syntymän jälkeen joten en tiedä miksi niin lyhyt kierto, kun ehkäisyn lopettamisella ei selity. Keskeytyksellä menty kaikki nää vuodet, paitsi nyt viimeinen puoli vuotta joka yritetty vauvaa. Pää tässä sekoo kun liikaa miettii, oon kyllä saanu tästä itelleni kauheen stressin jo . Oon nyt täällä keskustelussa reilun viikon pyöriny ja edelleen oon kiitollinen tästä vertaistuesta jota täällä saa ❤
Ja toisten plussauutiset saa hyvälle tuulelle ja antaa toivoa meille kaikille
 
Lohduttavaa kuulla että jotkut on tulleet raskaaksi kierroista joissa ei tikuttamalla oo löytynyt ovista. Mä tosiaan yritän tikuttaa ovulaatiota nyt ekaa kertaa. Oon kyllä näköjään ihan pihalla omasta kierrosta, plaah. Tänään tullu paksumpaa limaa jonka oon aina joka kk luullu enteilevän tai kertovan ovulaatiosta. Testit ei näytä kuitenkaan mitään. Tänään kierronpäivä 10 kyllä vasta. Mut mun lyhyellä kierrolla ois ollu hyvin mahista et se ois jo nyt. Koitan toki seuraavat päivät vielä tikuttaa. Toisaalta hyvä jos oiskin vähän pidempi kierto! Mut mietin että toivottavasti kuitenkin edes ovuloin, noin niinkun yleensä. Kierto on suht säännöllinen 22-26 päivää joka kk, joten ehkä ois outoa jos noin säännölliset menkat ois aina ilman ovulaatiota.

Mä oon ollu nyt lähes 6 vuotta ilman ehkäisyä eli koko ajan kuopuksen syntymän jälkeen joten en tiedä miksi niin lyhyt kierto, kun ehkäisyn lopettamisella ei selity. Keskeytyksellä menty kaikki nää vuodet, paitsi nyt viimeinen puoli vuotta joka yritetty vauvaa. Pää tässä sekoo kun liikaa miettii, oon kyllä saanu tästä itelleni kauheen stressin jo . Oon nyt täällä keskustelussa reilun viikon pyöriny ja edelleen oon kiitollinen tästä vertaistuesta jota täällä saa ❤
Ja toisten plussauutiset saa hyvälle tuulelle ja antaa toivoa meille kaikille
Ovulaation aikaa vv on kirkkaampaa ja venyvämpää, ihan kuin munanvalkuaista, ei niinkään paksua. Itse huomaan kierrossa selkeästi, kun muuttuu. Tuo testaaminenkin tuntuu olevan niin tuurista kiinni, itsekin sain ekan ovulaatioplussan viime kierrosta, vaikka ahkeraan oon ennenkin testaillut.
Täällä kans oltu ilman hormonaalista ekäisyä pitkään, silti kierrot alkanut heittää jopa +6 päivää normaaliin. Mistä lie sit johtuu.

Vihdoinkin menkat alkaa olemaan loppumaisillaan! Muuta kerrottavaa tässä ei vielä olekaan :p
 
@Lennis Minulla ovisvuoto on venyvää, paksua ja ei niin kirkasta. Ihan kuin olisi vanhaa verta seassa, kun on vähän rusehtavaa (n) Minulla loppui eilen menkat (tai niin oletin :ROFLMAO:) kun ei mitään tullut koko päivänä ja sit vähän peittoa jo heilutettiin, ni eikös aamulla valahtanu veret :mad:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

17.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 48/28
Persikka123.................kp 41/34
EnkeliRinkeli.................kp 39/28
FaBuu...........................kp 34/28
Tiukuliina89.................. kp 33/31
Hipposka.......................kp 27/30
Lastunen.......................kp 25/xx
taikinatonttu...................kp 24/28
Keltasirkku..................... kp 23/28-32
mimmik..........................kp 23/28-32
vauvahaaveilija2396......kp 23/28-30
Vaniljapulla....................kp 21/30-32
Vauvameille...................kp 21/28-35
Veevavi.........................kp 19/28-30
rosemarie......................kp 19/xx
Lapseton87..................kp 19/26-27
taatelinen......................kp 18/27-30
Pilvinentaivas...............kp 18/28-30
Mammakatri.................kp 18/22-41
nessu87........................kp 17/28
Millimetrii...................... kp 14/28-29
Hope91.........................kp 13/32-37
Mahaotus......................kp 13/24-26
Amadecasa..................kp 11/34-55
Helmiina1978...............kp 11/30
Marilainen.....................kp 11/28
Haaveilija-31.................kp 11/38
Mirella92.......................kp 10/34
Kasikuus.......................kp 6/28-31
Lennis...........................kp 6/28-34
Haavejuttu.....................kp 5/29
Tingeli...........................kp 4/34-36
Daana........................... kp 4/23
W.we.............................kp 2/25
nieve30.........................kp 1/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



FaBuu......................... dpo 20
pallomaha123..............dpo 20
papuma.......................dpo 19
Nessu87......................dpo 7
Vauvameille.................dpo 5
Vaniljapulla..................dpo 4
Veevavi........................dpo 4
Lapseton87..................dpo 4



★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Täällä edelleen raskaustesti nega ja ovulaatiotesti on kans nega äsken testattuna. Mahakipuja ei oo enää, mutta lievä menkkajomotus on alkanu et kaipa ne sieltä tulee tän viikon aikana.

Tuolta piinailija listasta voi poistaa kun ei oo dposta täyttä varmuutta.
 
@Pampula3 Voisin sanoa että minä tulin raskaaksi ilman että sain kiinni ovulaatiosta. Testailin kp 11 ensimmäisen kerran koska minulla oli ollut säännöllinen 27/38 päivän kierto ainakin 3kk jo ennen tuota kiertoa. Ainoa ero edellisiin oli mun ja mieheni ketogeeninen ruokavalio jota aloitettiin ennen sen kierron kp1. Kp 11-20 testailin ovista, ensimmäinen testi oli puolitumma, mutta tämän jälkeen kaikki haaleita tai vitivalkoisia. Arvelin etten saanut oviksesta kiinni ja koska oli niin paljon tekemistä sinä kuukautena, ajattelin että ensi kuussa sit uudestaan. Kp 28 sain digissä plussan. Eli olimme vain oikeaan aikaan heiluttaneet peittoa sitten! Mietin myös tuota säännöllisyyttä, eikö säännöllinen kierto ole ehkä parin päivän heitto? Vai olenko ainoa joka laskee sitä näin...
@Lennis Mulla oli alussa vv sellaista että oli helpompaa laskea milloin se ovis tulee. Viime 6kk en ole huomannut muutosta olleenkaan. Olen epäillyt etten ovuloi joka kierrossa myös eli se voi olla siitäkin johtuvaa. Kyllä se vv muuttui vetisestä venyvään silloin kun laskin sen mukaan ovista. Helppoa huomata omasta halustakin että nyt taitaa olla. Mutta nämä olivat silloin viime vuoden puolella, tämän vuoden puolella en ole oikein huomannut näitä oireita edes. :coffee:
Täällä edelleen raskaustesti nega ja ovulaatiotesti on kans nega äsken testattuna. Mahakipuja ei oo enää, mutta lievä menkkajomotus on alkanu et kaipa ne sieltä tulee tän viikon aikana.

Tuolta piinailija listasta voi poistaa kun ei oo dposta täyttä varmuutta.
Dpo 21 pitäisi kyllä raskaustestissä näkyä jotain jo vaikka olisikin kemiallinen yritys vain. Voiskohan olla ovuloimaton kierros jos et ole varma tuosta oviksesta? Mulla venyi yli 30 päivää usein kun epäilin ovuloimattomia kierroksia.
 
Testasin tänään vaikka testailu piti aloittaa vasta viikonloppuna, mutta jotenki tämä inssi on saanut minut ihan sekaisin. Normaalisti kun en testaa koskaan jos ei menkat ole myöhässä. No tuloksena hyvällä mielikuvituksella näen tooodella hennon haamun / viivan paikan. Näkeekö kukaan muu mitään? Testi on OneStep, ainakin joku oli saanut paljon törkeämpiäkin viivan paikkoja näillä? No seuraavan kerran testaan vasta perjantaina jos menkat ei ole alkanut, pakko nyt malttaa.

https://aijaa.com/uxxFKk
 
Tänään on niin kovat fyysiset kivut, että henkinen tuska jää kakkoseksi :confused:

Onko kukaan muu käynyt lapsettomuuden tukipalveluissa ?
Minulla olisi ensiviikolla aika, mutta tuntuu kyllä että olen edelleen epätoivoinen :unsure:
 
@StellaMom, gynen mukaan tää mun kierto on säännöllinen (22-26 päivää) eikä hänen mielestään syytä huoleen. Sanoi että jos välillä kierto on esim.28 ja välillä yli 40 päivää, silloin selkeesti viittaa siihen et ovulaatiota ei aina tapahdu. Tämä siis tämän yhden lääkärin näkemys. Mut ite oon ehkä kaikkein eniten huolissani tosta mun kierron lyhyydestä. En usko et ainakaan tolla 22 päivän kierrolla voi tulla raskaaksi, vai onko jollain tästä kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Minä nään kans jotain mutven osaa sanooonko viivanpaikka vai jotain muuta... Koita 1 - 2 päivän pääst uudestaan.

mä en tiiä mistä lasken mun dpo koska viikko sit näytti plussaa sit alko haaleneen ja su näytti jälleen plussaa... No koko vko hyödynetty oli se ovis sit alku tai loppu viikost tullu. Mutta vaikia piinailla ku tiiä mist dpo tarkalleen Varmaan kroppa sekasin siit km
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan

Yhteistyössä