Haaveena vauva 2020

Teillä oli keskustelua noista syistä miksi tehdä aikaisin raskaustestejä. Oon joo itekki pari kertaa sortunu. Kuitenkin nyt oon lukenu enemmän, ja tiedän et herkimmätkin testit näyttää raskauden yleensä vasta kun kuukautisten ois pitäny alkaa, tai ainakin paljon selvemmin. Luin yhdestä kirjasta, että jopa yli 50% alkaneista raskauksista päättyy varhaiseen keskenmenoon, jota kai kemialliseksikin kutsutaan, eli hirveän monet saa noita "vääriä" positiivisia. Ite itkisin varmaan silmät päästäni jos useamman kerran näkisin noita vääriä positiivisia.
Eli pyrin nyt siihen, et menkat olis myöhässä ja sitte testaan.:barefoot:
No siis tämä! En varmaan kestäis, jos saisin virheellisen plussan ennen menkkoja ja sitten ne alkaiski. Se olisi niin hirveä pettymys.
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

14.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Kolava........................kp 70/28
Naarassusi.................kp 47/33
-Brita-.........................kp 43/31
FaBuu.........................kp 41/28
Tingeli..........................kp 34/34-36
mom_89......................kp 31/32-38
Hellu__.........................kp 28/28
VernaMaria..................kp 27/28-30
nieve30.........................kp 26/28
Karvakorvat..................kp 24/28
Amadecasa..................kp 23/34-55
Haaveilija-31.................kp 21/39
Hipposka.......................kp 20/30
Vauvahaaveilija2396.....kp 19/28-30
Eevee1..........................kp 19/31-98
Poreilevalimu................Kp 18/26
Keltasirkku-...................kp 17/27-32
taikinatonttu..................kp 17/28
W.we.............................kp 17/25
mimmik.........................kp 17/28-32
Vauvameille..................kp16/28-35
Pilvinentaivas...............kp 15/28-30
Addison.........................kp 13/xx
Minic..............................kp 13/28
Ilonetsijä........................kp 13/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 12/xx
Veevavi.........................kp 11/28-30
Ehka2020......................kp 11/28
Mammakatri..................kp 10/22-41
Helmiina1978...............kp 9/30
Apustaja......................kp 8/30-35
Persikka123.................kp 7/34
Titi-Love........................kp 6/28-30
Nyyyti..................... ...... Kp5/24
EnkeliRinkeli.................kp 5/28
satsuma13....................kp 4/29-31
Mahaotus.....................kp 3/23
Greeneye.......................kp 3/29-34
★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


FaBuu......................dpo 27
Mom_89.....................dpo 11
Nieve30.......................dpo 12
Karvakorvat................dpo 10
Poreilevalimu............. dpo 4
Lastunen.....................dpo 3
Taikinatonttu.............. dpo 2
Vauvameille.................dpo 1
Keltasirkku-................. dpo - 1

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@kaikai eipä tuohon uskalla kukaan sanoa mitään. En mä oo noihin turhaan mitään saanut. toivotaan että huomenna vahvistuu. kai jätit pissan purkkiin? :ninja: käyt hakee toisen testin,
 
tosta aikaisin testauksesta.
Onhan se pettymys, jos näkee hailun viivan ja ehtii jo innostua. Mut toisaalta jos se ei vahvistu ja oireet kuitenkin on muka raskaana, niin sit ku vuoto alkaa, ei ehkä pety niin paljon kun tiesi jo ettei tästä tule mitään.
Ja toinen syy; jos selkeästi onkin esim. kemiallinen(yleensä tulee hiukan r-oireita ja vuoto 1-2pv myöhässä) niin tietää ainakin että raskautuminen on mahdollista; jos ei aikaimpia raskauksia/lapsia ole joko itsellä tai toisella. Mä ainakin testaan jo hyvissä ajoin; niihin pettymyksiin kun on jo tottunut. Eikä sille raskauden alkamiselle tai alkamattomuudelle itse mitään tosiaan voi; suurimmaksi osaksi kiinnittyminen on tuuria. Joihinkin asioihin todellakin voi vaikuttaa positiivisesti. (y)
 
Onko kenelläkään kokemusta kiinnittymisvuodosta? Mulla tosiaan eilen vähän rusehtavaa tuhrua, ja olin varma että menkat alkaa. Eilen oli siis dpo 7. Nyt ei mitään merkkiä vuodosta, mutta menkkamaista jomottelua on. Ehkä tämä on toive ajattelua, ovulaatio oli kuitenkin minulla tässä kierrossa myöhään, vasta kp 25/35
 
Onko kenelläkään kokemusta kiinnittymisvuodosta? Mulla tosiaan eilen vähän rusehtavaa tuhrua, ja olin varma että menkat alkaa. Eilen oli siis dpo 7. Nyt ei mitään merkkiä vuodosta, mutta menkkamaista jomottelua on. Ehkä tämä on toive ajattelua, ovulaatio oli kuitenkin minulla tässä kierrossa myöhään, vasta kp 25/35
Mulla oli esikoisesta muistaakseni joskus dpo8 kohdalla. Tajusin sen vasta jälkikäteen koska meillä ei ollut juuri siihen kiertoon mitään uskoa :D
 
Apua.... testasin tänä aamuna rfsun herkällä. Dpo taitaa olla 11... eli hyvin aikaista mut...onko tää se kuuluisa viivanpaikka vai haamu? En uskalla luottaa ton testin maineella... ja silti tuntuu tosi vahvasti että se on sitä itseään. Oireita ei tosin hirveesti oo. Välillä vähän vihloo oikeelta alavatsasta.
Eiköhän odotella ja katsota! Mä en ole saanut mitään viivanpaikkoja ilman kiinnittymisyritystä kyl. Ylihuomenna kun testaat niin tiedät jo enemmän. Mulla näytti digi dpo 14 jo raskaana. Olisin optimistinen kyllä :) Mulla ehkä oli "se tunne" jo viime viikolla. Sitä ei voi selittää miltä se tuntuu. Join saunasiiderin dpo 10 tai 11 ja mietin ettei pitäisi, mutta oireita ei silloin ollut. Seuraavana päivänä sitten tuli vasta oireita kunnolla.
Onko kenelläkään kokemusta kiinnittymisvuodosta? Mulla tosiaan eilen vähän rusehtavaa tuhrua, ja olin varma että menkat alkaa. Eilen oli siis dpo 7. Nyt ei mitään merkkiä vuodosta, mutta menkkamaista jomottelua on. Ehkä tämä on toive ajattelua, ovulaatio oli kuitenkin minulla tässä kierrossa myöhään, vasta kp 25/35
Mulla oli jo plussa pärähtänyt kun tuli vähän vaaleanpunaista pyyhkiessä, joten en usko että se oli kiinnittymistä mutta eiköhän se pieni vuoto ole aika tavallista joillekin juuri menkkojen aloituskohtana. Ne pitää vain olla niukemmat ja juuri vähän paperia värjäävää. Luin myös että ne jotka saavat menkat normaalisti, niin kiinnittyminen olisi tapahtunut sellaiseen paikkaan että se olisi mahdollista, tai esim jos on hematooma niin voi vuotaa paljonkin, mutta siihen ei kai yleensä kuulu kipuja kuten keskenmenossa.
 
Nyt on pakko hiukan oma napailla. Mä oon nyt saanu 3 päivänä vahvistuvan plussatestin mutta tänään aamulla tuli hiukan verta ja sitten vain vähän ruskeaa ja nyt ei mitään. Mä luulen että mulla oli ovulaatio kp28 et oli siirtynyt flunssan takia. En tietenkään voi olla varma. Siitä laskettuna menkat voisi kyllä alkaa nyt mutta entä tuo vahvistuva plussa :notworthy: ihan kauheaa :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
Onnea plussanneet :love: ihanaa kun tulee näitä yk1 plussia :love::love::love:

@Wintersun täällä peukut pystyssä et pääsette seuraavasta kierrosta alottamaan hoidot :love:

Aattelin et nyt otan rauhas tän vauva projektin et ei oo mikää kiire ni nyt jo sellanen olo et loppus jos menkat ja olis jo ovulaatio et tapahtus jotakii :ROFLMAO: tällänen ei vaan sovi mulle et pitäs rauhassa ootella ja homma vaa lähtee keulii aina kuukaus kuukaudelta enemmin. Mut ehkä alotan foolihapon syömisen ja koitan rauhottua :whistle:
@Greeneye sama homma mulle, ei sovi yhtään tämmönen pitkäkestonen rauhassa asioiden odottelu. Nyt kun mul on tokaa kertaa vasta menkat n. 10 vuoteen pillerien jälkeen niin oon jo netistä tilaamassa kaikenmaailman kestosuojia ja kuukuppia sillä asenteella että noita menkkoja joutuu vielä pitkäänkin katselemaan :ROFLMAO::ROFLMAO:

Mulle voi päivittää kierron pituudeksi 23. Kerron sitten jos se muuttuu pidemmäksi tässä tulevassa kierrossa :D

Noh, kohta pääsee testailemaan taas ovista, jännä nähdä tapahtuuko se samoihin aikoihin kuin viimeks.

Luin muuten että jos luteaalivaihe on lyhyt siihen voi vaikuttaa ettei keltarauhashormoonia kehity tarpeeksi. Ja mullahan oli cetazette ehkäisy jotka on nimenomaan keltarauhashormonia. Kehitin tämmösen oman teorian että jos mun keho ei vielä osaa ite sitä niin tuottaa kun oli tottunut saamaan sen siitä cerazettestä? :ROFLMAO: (siitä toki ns. liian iso määrä joka esti raskauden silloin) voisko olla?

Lähde:
https://aitiydenihme.fi/raskaus/kuukautiskierron-luteaalivaihe-ja-raskaus/amp/

Toivon kovasti että mun luteaalivaihe pitenis jo tässä kierrossa (y):rolleyes:
 
Mulla tänään kp1. Mutta mut voi poistaa listalta, yritän ottaa nyt rennosti kun alkoi uusi työ ja monet muutkin jutut vie resursseja. Ei kestä pää stressata tätäkin ja eihän se hyvääkään tee. Mies varasi ajan siemennesteanalyysiin parin viikon päähän. Toivon tavallaan että siitä löytyisi jotain niin ois helpompi ehkä sitten alkaa jotain hoitoa saada. Just nyt ideaali ois kun ei stressaisi mistään mut kyllähän mulle jo tuo oviksen testaus luo paineita jonkin verran.. Ja ovista taas järkevää testata koska epäsäännöllinen kuukautiskierto.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
tosta aikaisin testauksesta.
Onhan se pettymys, jos näkee hailun viivan ja ehtii jo innostua. Mut toisaalta jos se ei vahvistu ja oireet kuitenkin on muka raskaana, niin sit ku vuoto alkaa, ei ehkä pety niin paljon kun tiesi jo ettei tästä tule mitään.
Ja toinen syy; jos selkeästi onkin esim. kemiallinen(yleensä tulee hiukan r-oireita ja vuoto 1-2pv myöhässä) niin tietää ainakin että raskautuminen on mahdollista; jos ei aikaimpia raskauksia/lapsia ole joko itsellä tai toisella. Mä ainakin testaan jo hyvissä ajoin; niihin pettymyksiin kun on jo tottunut. Eikä sille raskauden alkamiselle tai alkamattomuudelle itse mitään tosiaan voi; suurimmaksi osaksi kiinnittyminen on tuuria. Joihinkin asioihin todellakin voi vaikuttaa positiivisesti. (y)
Mä olen harvoin testannut aikaisin, mutta juuri tuo pitkässä yrittämisessä. Näkisi että keho edes yrittää tai sillä on joku haju mitä pitäisi tehdä.
 
Ompa ihanaa nähdä taas alkavia plussia porukalla! Se jos mikä luo uskoa, että kyllä meillekin vielä ^^.

Mulle voi päivittää huomiselle dpo 0 kun sain juuri plussan ovulaatiotestiin. Tää on kyllä ihan jännää seurattavaa, että missä kohtaa se plussa tulee kiertoa. Tämä oli vasta toinen kierto kun tikutin, mentiin ensimmäiset kaksi ilman tikutteluja.
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
Onnea plussanneille, toivotaan viivojen vahvistumista (y)

Täällä olen taas monta kertaa päivässä käynyt lukemassa muiden kuulumisia , mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin.

Omaa: Menkkajomoa ollut nyt jo pari päivää ja tänään aamulla herätessä olin varma, että vuoto on alkanut , mutta ei. "Raskausoireita" tunsin viime viikolla jonkin verran, mm. Tissit pinkeät ja hiukan kipeät ja närästystä on ollut nyt tavallista enemmän. Saapa nähdä kuinka korkeelta tällä kertaa tiputaan. Oireet loppu ja menkkaolot senkun jatkuu...
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onnea plussanneille, toivottavasti muillakin lykästää pian! :)

Luulen taas bonganneeni oviksen, tikkuun sain hyviä viivoja, mutta en selvää plussaa... (ehkä mä oon just se, jolle ei ees tuu vahvaa viivaa ainakaan One Step -liuskaan(n)) limat kyllä puhuivat oviksen puolesta, samoin kp:t. Voisin liittyä piinailijoihin, tänään dpo 3.
 
Plussia taas tullut, onnea osallisille :love:

ON: Pari viikkoa minipillereiden lopettamisesta, joten menkkoja ei oo ollu vuosiin. Sillon aiemmin kyllä ei koskaan ollut tällasia menkkoja edeltäviä oireita kuin tissit. Normaalistikin on isot tissit, mut hyvänen aika, ihan kun olisin käynyt ottamassa täytteet näihin :ROFLMAO::ROFLMAO: Sen lisäksi kosketusarkuus, erityisesti nännien alueella. Viikko vielä piinallista odottamista testiin asti.o_O
 
Plussia taas tullut, onnea osallisille :love:

ON: Pari viikkoa minipillereiden lopettamisesta, joten menkkoja ei oo ollu vuosiin. Sillon aiemmin kyllä ei koskaan ollut tällasia menkkoja edeltäviä oireita kuin tissit. Normaalistikin on isot tissit, mut hyvänen aika, ihan kun olisin käynyt ottamassa täytteet näihin :ROFLMAO::ROFLMAO: Sen lisäksi kosketusarkuus, erityisesti nännien alueella. Viikko vielä piinallista odottamista testiin asti.o_O
Tuttua :LOL: Se on karua kuinka paljon ne voi turvota ihan vaan hormoneista johtuen. Toki luulen et just tuossa kohtaa ne oireet on jotenkin överit
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
@Mahaotus aivan kun mun suusta! Mulla kans ennen pillereitä ennen menkkoja oli ihan normaalia pientä menkkajomotusta, mutta ei koskaan näitä tissioireita :ROFLMAO: toki siitä on monta vuotta, että täysin ei varmasti kaikkea muista, mut uskoisin et muistaisin kyllä tosi hyvin, jos ois tälläset oireet ollu sillon. Tää pari viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen muutenkin on ollut niin outo, kun useampi päivä ennen ovista oli ihan hullun kipeet alavatsaoireet ja sit oviksen jälkeen heti nää tissioireet. Tuntuu, että nää oireet (oli ne sitten normaaliin kiertoon tai raskauteen liittyviä) on ollut potenssiin tuhat.

@KukkaSosuli joo! Ja ei tietenkään helpota tätä piinailua ja kuumeilua muutenkaan, kun ennen ei oo tällasta ollut :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus

Yhteistyössä