Haaveena vauva 2020

Onhan sulla katsottu että ei ole kohdun ulkoinen kyseessä?
Sinuna ottaisin yhteyttä. Koska sut ultrattiin?
Ultrattiin 5+0. Kuulemma pitöisi näkyä ruskiaispussia jo. KU näkyy ultrassa vissiin vasta vk 7-9. Julkisella ei ota tutkintaan ellei kovia kipuja ja niitä ei ole ollut. Oon soittanut neuvolaan, terkkaan sekä naikkarille. Kaikki sanoo vaan että odotte että vuoto alkaa. ;(
 
Ihan ensiksi onnittelut plussanneille :love:

Ja sitten omanapailen. Rupesin tässä pohtimaan tätä myöhäistä ovulaatiota että onko se sittenkään myöhäinen. Söin meinaan viikon verran (30.4. /kp 33 alkaen) e-pillereitä jotta siirtäisin kuukautisia. Kuukautiset kuitenkin alkoi 1.5., mutta loppui päiväksi 5.4. jolloin en enää pilleriä ottanut. Oli siis 4.4. menoa joka olisi ollut paljon mukavampi ilman menkkoja, mutta menkkojen siirto epäonnistui kun alotin pillerit liian myöhässä. Noh, maanantaina 6.5. oli taas vuotoa mutta siihen se sitten jäi. Ja tottakai olen merkinnyt flo -sovellukseen vuodon alkaneeksi 1.5. ja sehän ennusti ovulaatiota kp18, 18.5 . Mutta jos laskee kierron alkaneeksi sillon kun lopetin pillerit niin sitten ovulaatio on ihan hyvään aikaan tuolloin 26.5. Eli nyt olisi kp 29/33 jos laskee pillerien lopetuksesta (n) En tiedä tajusiko kukaan tästä selityksestä yhtään mitään, mutta saimpahan purettua ajatuksiani pääni sisältä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Ultrattiin 5+0. Kuulemma pitöisi näkyä ruskiaispussia jo. KU näkyy ultrassa vissiin vasta vk 7-9. Julkisella ei ota tutkintaan ellei kovia kipuja ja niitä ei ole ollut. Oon soittanut neuvolaan, terkkaan sekä naikkarille. Kaikki sanoo vaan että odotte että vuoto alkaa. ;(
Mulla löytyi edellinen KU munatorvesta vasta 5+6, kävin ultrassa 4+2 lähtien monen monta kertaa koska oli kipuja mutta ennen tuota 5+6 ultraa ei kukaan löytänyt mitään varmaa..
 
Ootko ihan lääkäriltä saanut oheen e-pillereillä siirtää menkkoja? Mun mielestä niillä taas ei onnistu. Ennemminkin kannattais pyytää primolutit lääkäriltä, ne on mm. Myös siihen tarkoitukseen.

Muoks. Voin siis olla väärässäkin mutta jos käyttää e-pillereitä koko ajan, niin silloin siirtäminen onnistuu mutta ei muuten.
Olen aiemmin (pari vuotta sitten?) kysynyt ja sillon oli ok, joten en nyt lähtenyt soittelemaan ja kysymään asiasta sen enempää. Jos vaan alottaa e-pillerit ennen menkkojen alkua niin pitäisi siirtyä mutta itse aloitin liian myöhään joten menkat alkoi silti. Tietenkään ei useita kertoja kannata syödä lyhyitä pätkiä, koska mm. veritulppariski nousee. Mutta taisi olla toinen kerta kun elämäni aikana syön pillereitä vain viikon pätkän, ja edellisellä kerralla onnistui ongelmitta.
 
Ok, no sitten!
Voi olla et ero on valmisteidenkin kanssa (e-pillerit/minipillerit) mutta muistan aikoinaan kun aloitin kesken kierron ja sit menikin monta kuukautta sekaisin.
Tosiaan eri valmisteilla on varmasti eroja. Viimeksi ei ainakaan mennyt kierto sekaisin ja toivottavasti ei nytkään, ainakin ovulaatio bongattu ja jos tosiaan laskee että kp1 oli vasta 6.5. kun en enää syönyt pillereitä ja vuoto alkoi "uudelleen" niin sitten ovulaation ajankohtakin täsmäisi :) No, näkee muutaman päivän päästä että alkaako vuoto vai menikö kierto sekaisin. Aion kyllä testata viimeistään perjantaina kun on dpo 12 :rolleyes: Flo ennustaa menkkoja alkavaksi sunnuntaina.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Olen vieläkin niin sekaisin, etten tätä sisäistä :LOL:

Ehkä tässä jo uskaltaa plussanneisiin siirtää @Purrri LA olisi helmikuussa

@Maggie84 kuva! Kuva! ;)

Jos teille vaan käy, niin jäisin vielä tänne hengailemaan ja teitä jännäämään :rolleyes:
Poistun sitten takavasemmalle, kun/jos matkalainen kunnolla alkaa kasvaa ja/tai juttujani ei kukaan enään jaksa kuunnella :whistle::ROFLMAO:
 
@Wintersun Ihana kun muistit! Täällä ollaan vielä... Toukokuussa tuli 2 vuotta yrityksen aloittamisesta. Viime viikolla alkoi keskenmenotutkimukset, kun oli kolme keskenmenoa viime vuonna. Kohdun kaikututkimuksessa löytyi polyyppi, joka poistetaan elokuussa. Mulla myös kilpirauhasarvot koholla, joita seurataan nyt. Elokuuta siis odotellessa, onneksi kesä menee nopeasti kandin kirjoittamisen ja koiran kanssa :)

Mikä tilanne teillä? En oo hirveästi jaksanut täällä pyöriä oman tilanteen vuoksi..
 
En nyt muista mitä olen viimeksi päivittänyt tänne.
Kävin joku aika sitten yksityisellä aukiolotutkimuksessa, oli muuten aivan älyttömän kivulias toiminpide minulle! Toinenpuoli todettiin auki olevaksi, kun taas toisesta ei tietoa. Kipu oli niin kova, että lääkäri näki parhaaksi lopettaa.
Siinä samalla hän löysi kohdusta polyypin eli hyvänlaatuisen kasvaimen joka on otettava pois.
Lääkäri sanoi että tämä voidaan tehdä lyhyessä nukutuksessa.

Soitin sitten asiasta julkiselle. He olisivat poistaneet puudutuksessa, mutta koska aukiolotutkimus oli niin kivulias niin en kertakaikkiaan uskalla. Joten tämän seurauksena sain ajan vasta syksyyn.
Polyyppi hiotaan pois alakautta ja lisäksi tehdään mahaan pari viiltoa ja katsotaan tähystyksellä aukiolo kunnolla. Tässä samassa voidaan hoitaa jos jotain muuta löytyy.
Sain ajan jo valmiiksi, mutta kaikki on kiinni kierrosta. Jos kierto osuu kohdilleen niin hyvä, mutta jos ei, niin sitten aika voi siirtyä minne lie.
Lisäksi sanoi että jos kaikki on kunnossa, niin pitäisi yrittää luonnollisesti ehkä vielä vuosi! Toivon että kuulin väärin!
En ymmärrä miten ikää ja lapsimäärätoivetta ei oteta huomioon milläänlailla julkisella puolella! Sitten lehdissä ihmetellään miksi ihmiset ei lisäänny o_O

Huomasi kyllä muutoinkin todella hyvin eron yksityisen ja julkisen välillä. Yksityisellä lääkäri ja hoitaja lohduttavat, ymmärtävät ja ottavat sut vastaan ihmisenä yms.
Julkisella taas ei minkäänlaista ymmärrystä asiaan.

@Wintersun Mitäs sulle kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
@Kumiankka1
Kävitkö yksityisellä vai julkisella?
Ei puhunut mitään menkkojen siirrosta. Ensin ei ollut edes antamassa aikaa vaan sanoi että soitella syksyllä ja sit ois katsottu onko aikaa antaa, mutta et ei välttämättä ole antaa edes aikaa silloinkaan eli ajan saanti ei ole taattua edes heti.
Sitten hoitaja onneksi avasi suunsa ja ehdotti että annettaisiin varalta jokin aika, jos sattuisi osumaan oikeaan kohtaan. Katsottiin aika sitten minun menkkasovelluksen avulla, toki neki saattaa välillä heitellä joillain päivillä kun kierto ei ole aina täysin säännöllinen.
Tämä siis julkisella.
 
@Naissoturi julkisella kävin. Meillä varattiin samalla käynnillä se aika polyypin poistoon, miehen simppatestiin ja keskusteluaika polyypin poiston jälkeen. Siellä sit keskustellaan jatkosta. Meidän molempien verikokeet pitää varata itse netistä. Ei oo kyllä mitään moitittavaa ainakaan vielä julkisen toiminnasta :D

@Wintersun kuulostaa hurjalta :eek: teilläkin jo tooosi pitkä yritys takana, jospa hoidot tuottais toivotun tuloksen. Eihän elokuuhun oo pitkä aika onneksi ja vielä kesäaika. Talvella aika menee hitaampaa :D Paljon tsemppiä teille jatkoon (y)
 
@Kumiankka1
Tehdäänkö sulle se poisto puudutuksessa vai nukutuksessa?
Lisäksi mulla yksityinen lääkäri suositteli ivf jonoon menoa heti ikäni vuoksi, koska jono voi olla todella pitkä. Mutta sitten julkisen lääkäri oli sitä mieltä että ei jonoon ja että vielä ei ole mitään kiirettä muka, joten jonoon en siis päässyt :mad:
Yksityinen suositteli jotain kuuria puoleksi vuodeksi polyypin poiston jälkeiselle ajalle, olikohan joku letro..jotain. Unohdin tästä jutella julkisen kanssa tosin, mutta se nyt ei ole vielä ajankohtainen.
Mulla oli ne jotku arvot siinä rajamailla niin sen vuoksi suositteli.

@Wintersun
Tarkoititko että olette yrittäneet 8.5 vuotta? Jos näin on, niin miten olet selvinny kaikesta? Itse hajoilen aina silloin tällöin, toki saanut kuitenkin itseni aina kasattua, mutta rankkaa on. Sitten kun lääkärissä tirautin yhden kyyneleen, niin lääkäri oli heti tuomitseva kun hieman silmät kostuu. Yrittäisi itse olla stressaamatta yhtään tälläisessä tilanteessa. Ja varsinaisesti en stressaa edes koko ajan, mutta välillä tulee hetkiä, varsinkin silloin kun hoitoihin pääsy venyy ja kukaan ei ota tosissaan tai vähättelee asiaa.
 
@Wintersun Mulle saa laittaa huomiselle kp1; vuoto alkaa nyt jo, mutta laitan nyt huomisen viralliseksi kun näin myöhään alkaa.

Mistä tulikin mieleen, että miten te muut kirjaatte kp1, jos alkaa näin myöhään vuoto? Oon aiemmin laittanut heti samalle päivälle kp1, ku on ollu kiva (not) päästä eteen päin nopeasti.
 
@Amore- onnea plussasta:love:

Pahoittelut niille, joilla alkoi uusi kierto!

Ollaan nyt hyödynnetty kp8, 12&13. Pitäisiköhän vielä huomenna hyödyntää? Oviksen oireita on esiintynyt nyt parisen päivää ja flo ennustaa täksi/huomiseksi ovulaatiota:barefoot:
 
Tänään kp1 perkele:cry:

Eli huomenna kp2 @Wintersun kiitti, kun viitsit päivittää. Mä niin iloitsen siitä et seuraava ovis on juhannuksena sillai et mä ja mies ollaan ees hetki/ pari päivää samassa paikkaa, eli juhannus - ihme - vauva - taika vois saada alkunsa:ROFLMAO: mull on elämänsuunnitelmat ( siis muut kuin vauva) sillä mallilla että ehkä ois parempikin että vauva syntyi vasta ens kesänä. Vaikka toki oon rakkaudesta puhki ihan milloin vaan, kun pienen sais syliin. Mutta siis ei tressiä että jos menee syksyyn raskautuminen, ja Niihän niitä vauvoja vaan tilataan oikeaan aikaan :mad:o_O NOT.
 

Yhteistyössä