Haaveena vauva 2020

@Maggie84 kyllä minua ainakin pelottaa koko se elämänmuutos ja että miten raskausaika ja synnytys menee ja kuinka rankkaa vauvan kanssa on ja että entä jos ei saadakaan lasta x). Eli ihan kaikki pikkuisen huolestuttaa, mutta olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. Sanon kyllä säännöllisesti miehelle, että ollaan me hulluja. Kuitenkin se vauvan kaipuu on suuri ja ajatukset pyörii nyt pelkästään näissä vauva touhuissa koko ajan o_O. Ehkä se mielikin siitä rauhottuu, jos menee kuukausia ennenkuin saadaan vauva alulle kuten luulen että käy.
 
Kyllä muakin pelottaa ja jännittää, välillä jopa mietin et oonko ihan hullu kun haluun vauvan. Mua pelottaa myös synnytys/sektio ja siitä toipuminen. Mulle tehtiin kiireellinen sektio viimeraskaudessa ja mulle tuli vakavia komplikaatioita joiden takia olin pitkään sairaalahoidossa. Sektiota toivoisin silti myös nyt koska kauhutarinat alatiesynnytyksen komplikaatioista kuulostaa myös ikäviltä. Sitten mua jännittää se arjen jaksaminen, kun esikoinen 6v on hyvinkin vaativa tyyppi.

Mutta kaikista peloista huolimatta koen että tänne ehdottomasti on tervetullut vauva. Se raskain vauva-aika yöheräilyineen on kuitenkin äärettömän lyhyt. (Pitää muistaa sitten että olen näin sanonut :LOL::LOL::LOL:) Uhmavaiheet on mulla eskoisen kanssa olleet kuitenkin vaativimmat, mutta niitähän ei suurelle osalle edes tule meidän mittakaavassa. Kun ei voi tietää millainen tapaus sieltä tulee, niin ei pysty ennakkoon tietämään mitä tapahtuu. :love: Joku vauva on koliikki ja toinen nukkuu yöt vain maitoherätyksillä.

Tässä aamuhöpinää silmät sirrissä, toivottavasti kukaan ei koe että vähättelen teidän huolia. Tottakai pitääkin punnita onko oma elämäntilanne sopiva vauvalle. Huolet on varmasti terve merkki siitä että arvioi omaa tilannetta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkäästi taas nopea oman tilanteen päivitys ennen töitä, mutta tiputellut eilisestä asti joten luultavasti tänään tai huonenna kp1 (n) mutta ilmoitan listaa varten kun alkaa kunnolla ja tulen illalla paremmin kartoittamaan muiden tilanteen :)
 
@KukkaSosuli Mä varmaa testaisin sunnuntaina, niin sit olis 6pv menkkoihin (n) mutta siis enhän mä aloita testaa tässä kierrossa liian aikaisin. :ROFLMAO:

@Maggie84 Itseänikin pelottaa ja se varmasti kuuluukin tähän prosessiin. Katsoin eilen facen Naistenhuoneella yhestä ketjusta raskausmahoja ja oikeesti jotenkin säikähdin ihan kauheesti.:ninja:
:eek: Ne oli niin valtavia osa! Myös se et miten pärjää taloudellisesti jännittää tietysti aina. Tukiverkosto onneksi löytyy, mutta onko nekään oikeasti apuna silloin kun tarvitsisi. (n) Kaikki mietityttää.

ON: Aamulla herätessä mulla oli paikat&pikkarit ihan märkänä :eek: pyyhittäessä tuli myös runsaasti valkkaria. (n) Vähän on panetus kanssa päällä. :ROFLMAO:
Näin yöllä tosi outoa unta, mulle oli tullu jostain täitä ja sit sitä ressailin et nyt täytyy pestä kaikki ja hankkia täi kampa. :ROFLMAO::D:poop:
Aamukahvi maistuu myös jotenki tosi pahalta ja suu kuivunut oviksen jälkeen koko ajan.
 
Kp1 sieltä saapui ja sen voi päivittää listaan. Yk 10 KU:n ja tauon jälkeen alkakoon ja kokonaisuudessaan yk12. Vielä ei tunnu pahalta ainakaan. Ehkä se menkkapettymys sieltä kuitenkin vielä tulee. Väsyneenä ja nälkäsenä viimestään to-pe. Nyt fiilis on onneksi hyvä ja luottavainen kuitenkin.
Kun yritys alkoi niin jo sillon aavistin, että tää ei tuu meneen helpoimman kautta. En tiedä mistä tiesin/aavistin. Ensin luulin, että se oli pelkoa tai vastaavaa. Asioita kun silloin jo mietin, tutkin ja luin ja nyt jälkeen päin olen tajunnut, ettei se ollut vaan pelkoa vaan joku tunne/tieto/aavistus. Ja kun silloin sit testi näytti plussaa yk2:ssa niin sama tunne oli, että ei mene helpoimman kautta ja siitä ei vauvaa syliin tule. Moni sano, että stressaan liikaa, mutta miten voi stressaamatta/surematta kun itsellä on tunne ja aavistus, että kaikki ei ole hyvin raskaudessa. Ja ei sitten ollutkaan kun oli kohdunulkoinen.

Lähipiirissa ei ole ollut ongelmia raskautumisessa tai raskauksissa. Kyllähän se surettaa, että miksi meidän kohdalle tämäkin osuu. Uskon vahvasti, että meidän tarina vaatii tän kaiken paskan ja vaikeudet myös. Kuulutaan nyt huonommissakin asioissa pienempiin prosentteihin kerta paremmissakin asioissa kuulun/kuulutaan. Mää en ilmeisesti, missään asiassa ole keskitien ihminen:D Ja sen oon kyllä hyväksynyt jo kauan sitten :D

Tässäpä vähän tän päivän "kevyitä" mietteitä
 
@Binky Mä katsoin myös samaa keskustelua ja ihastelin ja kauhistelin isoja mahoja :LOL: Jotkut oli niiiin valtavia että pelottaa jos itselle joskus sellainen tulisi.

Mun tuttavapiirissä myös lähes kaikki on tullut yk 1 raskaaksi tai sitten raskaus on vahinko. Tiedän vain kaksi joiden yritys olisi kestänyt pidempään. Tekisi mieli aina puhua omasta tilanteesta kaikille, mutta aina kun olen yrittänyt niin vastaus on ollut että "lopeta stressaaminen, kyllä se sieltä tulee kun sen aika on" mutta kun en haluaisi kuulla enää kertaakaan niitä sanoja, joten en ole myöskään keskustellut yrittämisestä enää tuttavien kanssa. Siksi onkin tosi ihanaa että täällä voi puhua avoimesti kaikesta, kiitos kaikille jotka jaksaa tukea ja tsempata muita, meillä on hyvä meininki täällä! :love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin ja Binky
Tsempit uudelle kierrolle joutuneille, jospa seuraava kierto olisi The kierto(y) Jos taas aktivoituisi kirjoittelusta, nyt siis itsellä dpo5 17/23. Jos jotakin stressaa ovistikuttelu niin mua stressaa taas kun ei tikuttanu, pitäny analysoida limoja ja kohdunnapukan tilaa ja paikkaa. Ja niistä en kyllä saa tolkkuakaan, joten itselle ne viivat on huomattavasti selkeämmät kun ei tarvitse miettiä jos ovis menikin tässä kierrossa ihan erilailla kun normaalisti. Kuivaa kautta ei tullu ollenkaan vaan koko ajan on olut aika paljon limaa oviksen jälkeen ja sehän on aiheuttanut mietteitä jos ovis tulikin myöhemmin. Mutta näillä mennään ja ens kiertoon tilaan kasan tikkuja :rolleyes:
 
Täällä ollaan nyt sekasin dpo:sta, se voikin olla kaikkea 8-12 välillä. Toissapäivänä tein haamun, eilen ihan negan ja tänään taas haamun. Huomenna teen digin, joka näyttää + tai -. Mur :ROFLMAO:
 
Tulin tänne kuikuilemaan joulukuisissa, kun joka päivä luen teidän juttuja ja odotan vanhoille Vauva 2019-ryhmäläisille ja toki muillekin plussia.
Eilen kävin varhaisultrassa ja kyllä siellä pikkuinen taitaa kasvaa, vaikka toki kohta neljä viikkoa kestänyt oksentaminen on antanut toivoa, mutta silti olo oli epäilevä, kun alla vuosia sitten olleet kaksi tuulimunaa. Tsemppiä kaikille piinailuun, plussatuulia puhaltelen :love:

Minttu-82 ja tonttu 7+4 :love:
 
Digi oli nega, nyt voi lopettaa arvailun ja mennä koti uutta kiertoa :)
 
@Hmk2020 mä testasin tänään iltapäivällä samalla testillä ja mulle tuli kans joku viiva, tosin en uskalla siihen yhtään luottaa koska rfsu.

Tosiaan tein nyt dpo 9 herkän Rfsu:n, joten viivanpaikka veikkaan. Varsinkin koska meillä on 2kk aikana ollut varmaan 2x sänkyhommia eikä niitä ole ajoitettu vaan lähinnä ne ainoat vuodottomat pari päivää on ollu kyseessä, kun on luullut vuodon loppuneen.
Ja jos muistan oikein niin edellinen oli n. Viikko ennen ovista. Joten en usko sen tarkoittavan mitään.
Enempää testejä ei oo, uuden haen jos huomennakaan ei sit oo alkanut kunnolla. Vähän rusehtavaa tullut kolmena päivänä vaan.

katso liitettä 6705
Juu samoin vähän samat ajatukset, ettei tuohon uskalla luottaa..vaikka meillä mahdollisuus kyllä olemassa :) täytyy hakea uutta testiä :)
 
Noista peloista. Enpä tiedä onko ketään, jota ei jossain vaiheessa vähän hirvittäisi raskautuminen ja vauvan tulo, vaikka vauva kuinka toivottu olisikin. Koskaan elämäntilanne ei ole just täydellinen, mutta yleensä asiat aina järjestyy. Mua itseä pelotti enemmän aikaisemmin, kun jos olisi jo syksyllä tärpännyt niin ikäeroksi lasten välille olisi tullut "vain" kolme vuotta. Tiedän, että joillekin se on iso ikäero jo, mutta itse olen haaveillut mieluummin neljästä. Lähipiirin perheet, joissa on alle 3-4 -vuotiaita useampia, eivät ole kauhean rohkaisevia ulospäin, elämä näyttää kovin kaoottiselta. Nyt olisi kuitenkin jo hyvä hetki tärpätä, niin ikäeron kuin työtilanteen puolesta, muut asiat varmasti menevät ihan hyvin, tavalla tai toisella. Synnytystä toki jännitän myös, varmasti vielä enemmän sitten jos joskus se taas oikeasti lähestyy. Ekalla kerralla ei mennyt kaikki ihan putkeen, vaan hommaa paikkailtiin vielä melkein kuukauden päästäkin. Onneksi tarjolla on monenlaista keskusteluapua, mihin aion kyllä tarttua tarvittaessa.

Tsemppiä siis kaikille pelkojen kans! Jos sen raskauden vaan saa alkamaan, niin sitten asiat kuitenkin etenevät pitkälti omalla painollaan ja kun vaan uskaltaa kohdata pelkonsa ja puhua niistä, niin kaikesta selviää :)
 
Päivitän tännekin uskomattomat ilouutiset: tänään ultrassa näkyi viikkoja vastaava vauvan alku joka sydän jumpsutti :love: Olin täysin varautunut siihen, ettei sieltä löydy mitään elävää. Pysyttelen siis tammikuisissa ja toivon teille kaikille plussatuulia!! <3
 
@peanut_butter ihanaa! Toivottavasti uskallat jo vihdoin alkaa nauttia raskaudesta :love:

Hei te greippimehun juojat! Miten teillä, tuleeko ovulaation jälkeen selkeää kuivaa kautta? Eilen illalla täällä oli ekaa kertaa kuivaa juurikin noin 24 tuntia arvioidun ovulaation jälkeen kuivahti, mutta nyt aamulla on ollut taas paljon vaaleaa voidemaista vuotoa mitä oli paljon ennen ovulaatiota. Mietin vaan että onko tämä nyt normaalia.. Viime kierrossahan ei mitään kunnon kuivaa kautta edes tullut vaikka en greippimehua juonut, mutta vuoto oli kyllä huomattavasti niukempaa kuin nyt.

Nännit ovat edelleen super nöpöttävät ja arat ja rinnat turvoksissa. Viimekierrossa ei ollut arkuutta ollenkaan, mietin että johtuuko tämä arkuus nyt juurikin siitä mehusta (n) Jännä kun nännit ovat olleet aivan kipeät jo maanantaista asti, toivottavasti tietää hyvää :p Vatsakivut ja alavatsa turvotus helpotti jo eilen ja nyt on ihan normaali olotila siltä osin (y)

Paljon tsemppiä kaikille ja plussatuulia piinailijoille! :love:
 
Ihanaa @peanut_butter että kaikki hyvin, toivotaan että menee loppuun asti :)

kyllä muakin vähän pelottaa tuo toinen lapsi, mulla ei edes ole mitään järjetöntä kuumetta mutta jotenkin olen aina halunnut ( tai sen jälkeen kun ilmotti tulostaan, ei aiemmin edes oltu juurikaan puhuttu lapsista) että olisi sisarus. Mulle uni on tosi tärkeää joten vaikka 3v nukkuu jo suht hyvin niin silti pelkään miten pärjään kun pitää palata siihen yöheräilyyn yms..No eiköhän kaikesta selviä JOS se toinen joskus tulee.

Meillä on myös lähipiirissä lapsettomuutta, mutta nyt heillä on hoitojen avulla ihan poika (y)

Mä varasin nyt gynen ens viikolle, menee kyllä jo kp 17 eli ei mitään hyötyä enää oviksen näkemisen kannalta varmaankaan, vai näkeekö ne onko se tapahtunut? :(n) mutta perustsekkaus kuitenkin.. Ehkä ostan nyt samaan myös tikkuja, saako ihan perus cittarista ovistikkuja? :ROFLMAO: en meinannut vielä mistään alkaa tilailemaan mitään isompia määriä..
 
Omat pelot liittyy tässä vaiheessa lähinnä lapsettomuuteen, jos omaa lasta ei jostain syystä koskaan saa. Myös keskenmeno pelottaa. Muuten en osaa vielä pelätä äitiyden tuomia muutoksia eikä synnytyskään vielä pelota yhtään. Uskoisin tuon johtuvan siitä kun en vielä ole kokenut kumpaakaan niin pelkkä ajatus äitiydesta ja synnytyksestä tuntuu niin kaukaiselta että sitä ei osaa pelätä.
 

Yhteistyössä