Haaveena vauva 2020

Onnea @Hemppanen! Ja @W.we hyvä ettet aio masentua! @KukkaSosuli kovasti kaikkea oiretta, toivotaan että niistä seuraa jotain oikein hyvää :love:

Mulla loppui kuukautiset, kestivät vaan 4 päivää normaalin kuuden sijaan. Ilmeisesti lyhyemmät kuukautiset sopivat kuvaan, jos ovulaatiota ei ole tapahtunut. Nyt on Flon ja omienkin laskujen mukaan vielä yli 2 viikkoa ovulaatioon, jonka ajattelin ihan pakottaa tapahtumaan :ROFLMAO: Kauheeta flunssaa vaan pukkaa, toivottavasti ohittuu helpolla ettei sekin pääse vaikuttamaan kropan aikatauluihin...
 
Oi vitsit onnea ja tarrasukkia @Hemppanen!

@orgona toivotaan, että saisit ajan vielä tälle kuulle!

@W.we uuteen kiertoon vaan, eipä siinä taida muukaan auttaa! Tsemppiä!

Tais vahingossa jäädä mun tiedot pois listasta niin laitan uusiksi tän päivän tiedoilla:

@Wintersun
Keltasirkku- kp 16/27-29 dpo 3

Ei mahda mitään, mutta kyllä nämä jutut vaan nyt pyörii töissäkin koko ajan mielessä XD. Laskin jo lasketut ajat ties kuinka monelta kuukaudelta eteenpäin laskurilla eilen, että jos sillon ja sillon onnistuu niin koska olis la. Päätin myös hulluuksissani heti, että mulle ei tule mitään raskausoireita ennenkö on plussa tikussa, että turha alkaa kuvitteleen mitään XD. Oon siis melkein käynyt jo lukemassa mitä kaikkea oiretta vois olla vikalla viikolla ennen menkkoja ja jos käyn niin varmaan sitä sitten kuvittelee ittelleen kaiken.
 
@Hemppanen oi kuinka ihanaa! :love:

Niin se vaan taitaa mennä että stressi on yksi parhaimmista ehkäisymuodoista :LOL:

Itse yritän ottaa nyt mahdollisimman rennosti, ovis ehkä huomenna. Limojen perusteella ois saattanut jo ollakin mutta en ole tuntenut mitään sen kummempia vatsatuntemuksia. Tänään kellistän tuon miehen kunhan se tulee töistä. Eilen teki hirveästi mieli seksiä mutta mies oli aivan uupunut töistä ja vastahan me sunnuntaina puuhailtiin.. Tuli vaan hetkeksi sellainen pakokauhu että entä jos huomenna onkin jo liian myöhäistä :ROFLMAO: Oli vaikeaa pysyä housuissa, kirjaimellisesti :whistle:
 
Mites te julkisella puolella hoidon aloittaneet, mitä tapahtuu ekana? Mä kävin viime syksynä verikokeissa ja sieltä tuloksena lkrin mukaan et en ilmeisesti ovuloi joka kierrossa. Ohjeena oli tuolloin painon pudotus ja tupakoinnin lopettaminen, jos ei raskautta puoleen vuoteen niin sit uus yhteys lkriin. Kävin siis julkisella puolella ja lkrinä neuvolalkri. Uudelleen saadaan ottaa yhteyttä siis nyt kesäkuussa. Oon saanut painoa pois n. 10kg ja kierto lyheni tällä sinne 41-42pvään, tupakointia lopettelen, vielä menee muutama päivässä mut aikomus lopettaa ensi viikolla täysin, myös puoliso lopettaa tupakoinnin. Mitä siis meille tapahtuu ekana kun nyt kesäkuussa otetaan yhteys lkriin? Tutkimuksia vai saankohan jonkin lääkityksen tuohon ovulaation puuttumiseen vai miten tää homma lähtee käyntiin? (n)
Mulla meni niin, että ensiksi hakeuduin perhesuunnitteluneuvolan lääkärille, sillä kuukautiset jäi kokonaan pois 10kk yrittämisen jälkeen. Hän ei juurikaan tutkinut vaan totesi, että kyllä mussa varmasti kaikki ihan kunnossa on. Sain silti lähetteen perus verikokeisiin. Tämän käynnin jälkeen mietein, että ei varmasti ole kaikki hyvin ja hakeuduin yksityiselle gynelle. Sieltä PCOS ja endometrioosi diagnoosit ja samantien lähete lapsettomuushoitoihin. Teki myös miehelle lähetteen siemennesteanalyysiin.

Lähete saatiin helmikuussa ja nyt toukokuussa oli ensikäynti. Siellä tehtiin mulle aukiolotutkimus ja lyötiin Letrozolit käteen. Niiden avulla yritetään nyt kesätauon yli ja sen jälkeen mahdollisesti suoraan IVF.
 
  • Tykkää
Reactions: tupsahus
Onnea @Hemppanen! ❤

Täällä dpo 12 ja hyvin hailakka viivanpaikka Pregcheckiin. Vielä ei oo menkkakramppeja, mutta usein ne alkaakin vasta hetkeä ennen ku alkaa vuoto. Tämän aamun odotettu nega ei enää hirveästi harmittanut. Lauantaina lähden kyllä sitten terassille, jos on aurinkoista (y)

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin!
 
Jännä jos tulee plussa tänään tai lähipäivinä. Flo ennustaa ovista sunnuntaille, netin laskurit su-ti. Kierto sen 33 päivää, välillä heittänyt pari päivää suuntaan tai toiseen. Tosin tässä kierrossa aloitin gelee royalet, joten voihan niillä olla esim kietoa lyhentävä vaikutus. Ja söin muutaman e-pillerin kun piti siirtää kuukautisia mutta se vähän epäonnistui kun menkat tuli silti. Ollaan tähän asti menty "tulee jos on tullakseen" asenteella mutta itse olen kytännyt flo:ta ja ollaan yritetty pupuilla oletetun ovulaation aikoihin, mutta jos ovulaatio tosiaan tulee nyt niin sittenhän ollaan oltu joka kierrossa muutama päivä myöhässä, kun flo ennustaa ovulaation myöhemmäksi. Toivottavasti tästä kierrosta vihdoin tärppäisi (y)
 
@Binky mäkin mietin et koskahan uskaltaisin. Oon pari päivää sua jäljessä kierrossa :whistle: Mutta olo on ollut niin huono jo neljä päivää että kovasti haluis jo selvittää. Voihan nämä olla pmsää tai sit vaan hormonitoimintaa jonka metut pisti liikkeelle mutta kun olis niin kiva toivoa jotain muuta.. :) sali jää tänään väliin, en usko et selviäisin siitä kun töissäkin on niin vaikea olla
 
En oo pitkään kirjotellut täällä kun oon kipuillut omien pelkojeni kanssa:( oon kyllä ahkerasti lukenut mutta keskustelu on jäänyt vähemmälle.. mua pelottaa vauvan tekeminen hirveesti ja siksi edellisen ovulaation aikana pihtasin:( lapsia mulla on jo entuudestaan mutta pelottaa oonko valmis niihin muutoksiin mitä vauva tuo mukanaan.. onko muilla pelkoja vaivan tuloon liittyen?

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

Maggie84 Kp5/28
 
@Binky mäkin mietin et koskahan uskaltaisin. Oon pari päivää sua jäljessä kierrossa :whistle: Mutta olo on ollut niin huono jo neljä päivää että kovasti haluis jo selvittää. Voihan nämä olla pmsää tai sit vaan hormonitoimintaa jonka metut pisti liikkeelle mutta kun olis niin kiva toivoa jotain muuta.. :) sali jää tänään väliin, en usko et selviäisin siitä kun töissäkin on niin vaikea olla
Jos sulla on jotain kiinnittymis huono olo oireita? (n) Mulla on kans ollu hirveitä menkkakipuja ja koko ajan särkee alavatsaan ja on semmosta paineen tunnetta pikkasen. Mulla on ihan semmonen olo et olis tärpännyt, mut aion tässä kierrossa odottaa tarpeeks myöhäsille päiville ennen testaamista. (Niin varmaan...:ROFLMAO:) :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja mursutin
Mulla taitaa olla ovis jo tänään, alavatsaa turvottaa oikein kunnolla, rinnatki ihan turpeat ja nännit jo kolmatta päivää arat. Tuossa seksin jälkeen on pari tuntia nyt vatsaa tärisyttänyt ja kramppaillut ja pistelee ajoittain.

Kun kirjasin oireita flouhun niin uusi artikkeli sanoo ovulaation olevan tänään, vaikkakin kalenterissa ei päivä ole huomiselta mihinkään liikkunut. No aika sama se nyt on mikä päivä se oikeasti on, leikitään että huomenna on jo dpo1 niin pääsee jo jännäileen listalle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Binky ja mursutin
En oo pitkään kirjotellut täällä kun oon kipuillut omien pelkojeni kanssa:( oon kyllä ahkerasti lukenut mutta keskustelu on jäänyt vähemmälle.. mua pelottaa vauvan tekeminen hirveesti ja siksi edellisen ovulaation aikana pihtasin:( lapsia mulla on jo entuudestaan mutta pelottaa oonko valmis niihin muutoksiin mitä vauva tuo mukanaan.. onko muilla pelkoja vaivan tuloon liittyen?

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

Maggie84 Kp5/28
Meillä on yritys kunnolla käynnissä, mutta myönnän, että myös pelkoja on. Olen pohtinut asiaa pitkään ja nyt kuitenkin halu saada vauva voittaa pelon. Myönnän kuitenkin että myös pelkoja on. Itselläni pelot liittyvät siihen, että kukaanhan ei voi antaa takuulappua sille, että kaikki menee hyvin. Tuttavapiiriin on syntynyt sairaita lapsia, on ollut vaikeita synnytyksiä, kohtukuolema pelottaa myös. Itselläni on auttanut kun olen eritellyt tarkemmin huoliani ja jutellut niistä miehelle. Onhan tämä tarkemmin mietittynä ”heittäytymistä elämälle”, koskaan ei tiedä mitä vauvan yrittäminen tuo tullessaan. Voi vain toivoa parasta ❤. Ja kun on jo lapsia, tietää realistisesti mitä raskaus, vauva-aika ja sen jälkeiset vaiheet tuo tullessaan, niin sitä varmasti eri tavalla punnitsee jaksamistaan jne.. Tsemppiä mietintöihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Jos sulla on jotain kiinnittymis huono olo oireita? (n) Mulla on kans ollu hirveitä menkkakipuja ja koko ajan särkee alavatsaan ja on semmosta paineen tunnetta pikkasen. Mulla on ihan semmonen olo et olis tärpännyt, mut aion tässä kierrossa odottaa tarpeeks myöhäsille päiville ennen testaamista. (Niin varmaan...:ROFLMAO:) :sneaky:
Sepä juuri - olisko sitä vai tätä. Ku mistään ei tiedä :ROFLMAO: Lenkki onneksi helpotti oloja, mutta mahatuntemukset jäi. Ruokahalua ei oikein oo edelleenkään ja joo, painetta tuntuu. Milleköhän päivälle sitä odottais testaamista. Kp 30 pitäis alottaa terot jos menkat ei ala luomusti..

Huomasin muuten että vatsa ei olekaan ollut yhtään kipeä tänään. Siellä vaan tuntuu jotain
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin.
Mulla kummallista vuotoa nyt kp8. (n) yleensä vika vuotopäivä on kp7, jolloin tulee enää ruskeaa pyhittäessä. Tänään olikin tullut ihan punaista ja joku klömppi. o_O viime kierrossa oli kemiallinen eikä silloinkaan ollut mitään lisävoutoa; Vuoto oli toki alussa tosi runsasta ja hyytymiä paljon mut loppui samalla tavalla kuin yleensäkin.
No, ei kai auta ku porskuttaa eteenpäin. Ennustuksen mukaan ovis vois olla ens viikon ma-ke. Ajattelin taas tikuttaa sitä sekä liuskoilla että digillä, mut nyt en aloita yhtä aikaisin kuin viimeksi (kp9). Jos vaikka malttaisi tonne lauantaihin odottaa ellei jotain tuntemuksia tule..
 
@Maggie84
Kyllä mulla on muutamia pelkoja raskauteen liittyen. Mulla 3 sektiota takana; pelkään että jotain sattuu raskausaikana tai tulevassa sektiossa. Ja tämä ikä tietysti. Nuorimman raskaus- ja vauva-aika meni hienosti, vaikka mulla raskausdiabetes. Nytkin se riesana todennäköisesti.
 
Oho onpa tänne tullu viestejä sitten ku viimeksi oon käyny kattoo :LOL:

Onnea plussanneille :love:

Täällä nyt kp 16/28-32 valkovuotoa on ollu aika runsaasti,märät oltavat ja välillä heikottaa :eek: :)Eilen ku pesin aamulla hampaita niin meinas oksettaa ja välillä tuntuu nippailuja ja vihlasuja mahalla ja tuola alhaalla :oops: pupuiltu ollaan aika ahkerasti ennen ovista ja nyt oviksen jälkeen :love: :ROFLMAO: Ja kattoo nyt jos tänään kerkee vielä ennen nukkumaanmenoa pupuilla ;) :LOL: Ku huomenna yöpymisvuorolle taas..
Aika paljon ollut töitä jne mut toisaalta ihan kiva ,että yrittänyt saada ajatuksia välillä muualle
Ovista en oo tikutellut, mutta Flo ennusti äitienpäivälle sitä ja luultavasti olikin sillon tai sitten eilen kipuilujen osalta jne (n) :)

@KukkaSosuli voikun lupaavia oireita :) (y)


Tsemppiä kaikille tilanteisiin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-

Yhteistyössä