Haaveena vauva 2020

@Irene_4 Mites menee? Uskaltaako jo siirtää plussanneisiin? Milloin ois laskettu?
Kiitos kysymästä, hyvin menee tällä hetkellä:love: Eiköhän mut voi siirtää plussanneisiin. Laskettuaika menee helmi- maaliskuun vaihteeseen. Mutta laitetaan se helmikuu, varhaisultran mukaan oli 29.2.2020.

Jään seurailemaan ketjua kuitenkin. Toivottavasti moni siirtyy perässä plussanneisiin ja toivottavasti itse saan pysyä plussanneissa. Päivä kerrallaan. :love:

Voisin tähän laittaa vielä omia oireita ennen plussaa ja sen jälkeen. Mulla oli aivan järkyttävät kuukautiskivut ennen plussaa ja plussan jälkeen vielä melkein kaksi viikkoa. Rinnat kipeytyi plussan jälkeen, mutta nyt sekin helpottamassa pikku hiljaa. Muita oireita ei kyllä ollut. Eikä missään vaiheessa ollut oloa, että olisi tärpännyt, lähinnä vain olo, että menkat alkamassa. Ainiin, turvotus oli aika paha. Mutta yleensä se oli sitä ennen menkkojakin.

Tässä vajaa vuoden aikana oli käytössä maca jauhe, greippimehu ja ashwaagandha/ksm 66 ja vehnänalkioöljy. Tärppikierrossa käytössä oli vain ashwagandha/ksm66.
 
Mun kuukautiset kestää aina 4-5 päivää (yleensä 4) ja saattaa tuhruttaa 1-2 päivää ennen ja/tai jälkeen. Nyt on jo kuudes päivä menossa eikä menkoille näy loppua, aamulla jo aattelin että ne on ohi kun tuli rusehtavaa vanhaa verta mutta äsken tipahteli pönttöön taas ihan tummaa verta ja piti laittaa vielä tamponi. Mulla on semmonen tunne että kaikki ei oo ok, kun tämä kierron lyhyys ja kuukautisten pituus poikkeaa niin paljon normaalista. (n)
 
Mun kuukautiset kestää aina 4-5 päivää (yleensä 4) ja saattaa tuhruttaa 1-2 päivää ennen ja/tai jälkeen. Nyt on jo kuudes päivä menossa eikä menkoille näy loppua, aamulla jo aattelin että ne on ohi kun tuli rusehtavaa vanhaa verta mutta äsken tipahteli pönttöön taas ihan tummaa verta ja piti laittaa vielä tamponi. Mulla on semmonen tunne että kaikki ei oo ok, kun tämä kierron lyhyys ja kuukautisten pituus poikkeaa niin paljon normaalista. (n)
Mulla taas normaalisti kestää 6 päivää, nyt vain 4. Tai oikeastaan yksi normaali vuotopäivä ja kolme tiputteluvuotoa. Ja yleensä runsaat mutta nyt niukat (n) Aion tänään vielä testata, en kyllä plussaa odota mutta mistäs sen tietää kun on nyt tämmöset oudot menkat ja ennen menkkoja sain niitä haamuja/viivan paikkoja.
 
Mulla taas normaalisti kestää 6 päivää, nyt vain 4. Tai oikeastaan yksi normaali vuotopäivä ja kolme tiputteluvuotoa. Ja yleensä runsaat mutta nyt niukat (n) Aion tänään vielä testata, en kyllä plussaa odota mutta mistäs sen tietää kun on nyt tämmöset oudot menkat ja ennen menkkoja sain niitä haamuja/viivan paikkoja.
Toivottavasti plussa kuitenkin tulisi sinulle vielä. Ymmärrän että raskaustoive elää kun on epätavalliset menkat. Mä en ole tehnyt ollenkaan raskaustestejä. Huomenna vasta olisi ollut mun normaalien kuukautisten alkamispäivä, kun olin tunnistavinani ovulaatiokivut kp 19 ja luteaalivaihe on 12 päivää. Siitä oon kyllä varma että raskaana en ole, vuoto on ollut niin runsasta parina päivänä että ei siellä mikään olisi kyydissä edes pysynyt, mutta silti oon tänään vähän googlaillut kuukautisista ja raskaudesta (n) Ois mulla kellarivarastossa muuttokamojen seassa yksi one step, saatan mä sen sieltä käydä hakemassa niin ei noin hassut ajatukset kummittelis mielessä enää :D

Edit. Muistin väärin, teinhän mä yhden Pregcheck-puikkotestin viisi päivää sitten, ja oli nega :D
 
Viimeksi muokattu:
@Haavejuttu toivotaan kovasti plussaa :love:
@Apustaja toivottavasti plussa tulee, jos ei niin tsemppiä uuteen kiertoon (y)
@Millimetrii itse oon ostanu ovistestit ihan ruokakaupasta, pregcheckit, 10kpl maksaa sen vajaa 8€ ja mun mielestä on hyviä ja luotettavia (y)
@W.we tsemppiä inssiin, jännää :love:

Olikohan muuta vielä..en muista :p

Ovistesti heikompi tänään, hyvä niin, niin kuuluukon (y)
Dpo1..ja nyt se aika sit pysähtyy :LOL:
 
Huoh! Se siitä et heinäkuun vaan lomaillen enkä murehdi koko vauvaprojektia. Silloin viime viikolla mietin et voinko ovuloida näin myöhään... Sitten loppu viikosta oli tullu vähän ihan vaaleanpunaista illalla, jota on ennenkin tullu mut menkat alkanut siitä päivän pari sisään... Ei oo vieläkään alkanut... Samoin nännit ollut kipeet muutaman päivän, joka myöskin menkka merkki... Huoh! Tää on niin ärsyttävää kun mieli alkaa juoksemaan ja kertomaan "ehkä sä kuitenkin oot raskaana. Ehkä se oli kiinnittymisvuotoa" yms... :(

Olisipa jo elokuu ja hoidot vois jatkua tai et alkais vuoto vasta viimeisellä viikolla niin ehkä vois jo aloittaa... :notworthy:

Anteeksi omanapaisuus!
 
Toivottavasti saisitte plussan @Owlet ja @Wintersun. ❤ Ja tsemppiä, tuo olojen tarkkailu voi olla todella raastavaa. Kun niin monet oireet voi käydä sekä raskauteen että normaaliin kiertoon. Toivotaan teidän kohdalla tietenkin raskautta. ❤ Eikä omanapaisuutta tarvi pyytää anteeksi. Melkein kaikkihan me täällä omista ajatuksista avaudutaan ja sekin on tämän ryhmän tarkoitus. Ei sitä aina tarvi samaan viestiin kommentoida muiden juttuja. Kaikki saadaan tsemppejä ja vertaistukea, apuja ja neuvoja ja siksi tykkään kovasti tästä keskusteluporukasta. Tämä on minun mielipide. :)

Itse odottelen miestä kotiin että pääsisin kellariin hakemaan sen testin, kun hänellä on ainoat avaimet. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig ja Kiemura
@W.we tälle viikolle ovisplussa-Onnea toivottelen ja onnistunutta inssiä!

@Haavejuttu joka toinen päivä ainakin on hyvä, varsinkin jos miehellä ongelmia siittiöissä!
Me ollaan lähinnä 2-3 pvän välein ja sit oviksen lähellä joka toinen päivä.
Mut ei kyllä loppu- ja alkukierrossa ole niin aktiivista.

Meillä on kaikki hoidot ja tutkimukset isossa sairaalassa, yleensä joutuu olla töistä pois 3-4h jos on aika.

Dpo 7. Samaa edelleen. . Mä luulen että tämä mun tunne, että "olen raskaana" on vaan sitä että haluaisin sitä niin kovasti. (n)
No kohtahan sen näkee.
Mulla vähän sama, fiilis on niin vahva, kun sitä haluaa.
 
@Wintersun ja @Owlet ja muut piinailijat niin toivon teille plussaa, tiedän myös todella hyvin kuinka karseaa piinailu voi olla. Sitten kun on oiretta niin miettii että kuvitteleekohan sitä vaan, mutta kuitenkin toivoo että oireet merkkaa raskautta. Mutta oispa teillä nytsitä itseään!

Mulla ovistestit tuli postissa vihdoin kuin myös preseed !! Nyt päästään tallettelemaan toden teolla. Ke pitäis olla ovis ja vähän olikin jo normia tummempi viiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig ja Apustaja
IMG_20190715_181722__01.jpg
Mitähän tästä nyt taas sanoisi. Omaan silmään punertaa ja on vahvin "haamu" tähän mennessä, mutta kun vuotoa oli niin eiköhän nämä ole vaan törkeitä viivan paikkoja. Nyt olisi kuitenkin rv 4+5 joten kyllä mun mielestä pitäisi testissä näkyä ijan selvät viivat jos raskaana olisin. Taidan jatkossa testata vain pc liuskoilla, niillä en ole koskaan saanut viivan paikkoja. Enkä ennen tätä kiertoa näillä one stepeilläkään mutta ilmeisesti antaa nykyään viivan paikkoja.
 
Mä testasin raskauskeijun 10 mIU one step-liuskalla ja ei siihen väritöntä viivanpaikkaa kummempaa tullut.

Voisko sulla @Haavejuttu olla kyseessä kemiallinen ra
Voisi kyllä olla kemiallinen. Mutta kyllä pistää ihmettelemään, viiva näkyviin heti ja odotin täysin puhtaan valkoista testiä. Täytyy kuulostella kehoa ja miettiä testaanko vielä uudelleen joku päivä vai jätänkö testaamisen tähän ja luotan että kyseessä on vaan törkeä viivan paikka.
 
Ja tänään alkoi vuoto:cry: selkeesti oli kemiallinen kun haamun sain tikkuun ja oli niin selkeet ooreet:cry: viikonlopun ehdin jo juhlia kun ei menkkoja kuulunut:cry: tänään alkoi myös loma ja lähdettiin reissuun, mutta se siitä lomafiiliksestä... mulle voi päivittää kp 1. Samalla meni myös mahis että pääsisi alle 3v ikäeroon esikoisen kanssa. Tavoite meillä oli saada toinen mahd pienellä ikäerolla mutta nyt ollaan edelleen tässä, 3 keskenmenoa takana:cry:
 
Terve! Täältä joukkoon liittyy uusi haaveilija :) (Etusivulle voi päivittää: taikinatonttu / 24v / 1. / ya 7/19

Ensiksikin onnittelut hiljattain plussanneille ja tsemppiä muille uusiin kiertoihin!

Oon jonkin aikaa taustalla lukenut tätä ketjua. Mun kuumeilu alkoi joulukuussa 2016 ja siitä asti oon pohtinut miehen kanssa oikeaa ajankohtaa lapsen yrittämiselle (ja todennut, että tähän ei varmaan koskaan tule oikeaa vastausta). Mies on nyt 30v, takana meillä 4v parisuhde. Nyt tultiin meidän arjessa sellaiseen käänteen tekevään kohtaan, että jos sitä vauvaa ei nyt yritetä, niin sitten ajaudutaan väistämättä tilanteeseen, että seuraavaksi "hyvä hetki" olisi vasta, kun mulla on mittarissa ikää yli 30 vuotta. Todettiin, että niin kauaa ei todellakaan jakseta odottaa, joten miks ei nyt, kun kaikki on meillä oikeen mainiosti. Lisäksi tuntuu, että ikä alkaa jollain tapaa kolkutella (ei mun vaan miehen osalta :D)...

Eli pillerit jäi pois tossa kesä-heinäkuun vaihteessa ja ekaa kiertoa on nyt vähän tikuteltu. Luulen, että bongasin ovulaation viikonloppuna, ainakin toivon niin! Testiin en saanut kovin vahvaa viivaa, mutta ihmekös tuo, kun reissutyössä vielä tässä kesällä olen, niin ei oo koko ajan saumaa tikuttaa ja tallettaa :p

Tänään maanantaina mulla kp 16, ja mut voi päivittää mukaan seuraavalle listalle :) Kierto luultavasti 28 (ollut ainakin ennen pillereitä).
 
Kaikille uusille paljon tervetuloa! Toivottavasti teillä tärppäisi nopeasti (ja mies ei lähtisi työkomennukselle kesken yrityksen :whistle:)!

Mun ovisliuskat hämmentää. Aamuisin ei viivaa näy, mutta iltaisin väriä kyllä viivan kohdalle tulee. Eilen haaleammin ja tänään vähän vahvemmin. Oletan, että ovis olisi ollut ehkä lauantaina, mutta en tiedä, kun en päässyt silloin tikuttamaan. Lauantai-iltana viiva tuli siis ensimmäisen kerran tikkuun ja silloin se oli selkeä, mutta ei kontrollin veroinen. Torstaina ja sitä ennen liuskat ovat olleet täydellisen valkoisia.

Kaverikin ilmoitti häistään ensi toukokuulle ja tässä jo vähän haaveilin, että syksyllä tärpätessä pääsisin käyttämään jotakin ihanaa raskausmekkoa. Kaikkea sitä!
 
Oon kerran tikuttanut ovista, lääkärin määräyksestä, ja niissä ohjeissa jotka sieltä sain sanottiin et klo 12-16 välillä tehdä. Lääkärit oli rajannut sen vielä klo 14-16 välille. Kuulemma silloin tulee oikea tulos.
 
@Owlet tästä on varmaan montaa koulukuntaa! Muistaakseni liuskojen ohjeessa luki, että parasta olisi testata 10-20 välillä (olettaen, että henkilö käy päivätyössä ja elää sen rytmistä elämää) ja sitten täällä käyttäjät on kertoneet, että on kehotettu mahdollisen oviksen aikaan tikuttamaan kahdesti päivässä. :confused: Oletan kumminkin, että viiva joko olisi ja vaalenisi tai tummenisi eikä välillä olisi ja sitten seuraavaksi olisi olematon. Tosin en tiedä miten terolutit asiaan vaikuttavat.
 

Yhteistyössä