Haaveena vauva 2020

Voisin tulla tännekin, kun tuolla himotestaajissa jo oonkin. Pitkään kyllä taustaillut. Nyt vasta dpo5-8, omien tuntemusten mukaan toi ovis siis. Nyt kyllä oli niin omituista että tuntu ihan et ovuloin, oli tyypillistä kipua ja yhdyntäkipua, mutta tää nyt kestikin yhtäkkiä kolme päivää ja vimosena päivänä tuli hyvin pieni määrä sitä ovislimaa ja tuo päivä ois myös oppikirjamaisesti se mun ovulaatiopäivä. Mitä se ei oo koskaan ollut vaan aina on ollut kp alkupuolella jo lyhyen kierron vuoksi. Ja tiedän sen koska takana on raskauksia joista kaksi maailmaan asti saatua <3 <3 No kuitenkin. Nyt sitten vaan odotellaan taas, tein jo testinkin jonka tiesin olevan turhaa mutten mahda itselleni mitään. Se vaan menee kaiken järjellisyyden ohi se tunne että pakkopakko testata, mitä jos!
Piinapäivät jatkukoon. Jos ei muuta, niin ens kierrossa otan kyllä ovistikut käyttöön niin olis edes yks asia vähemmän arvuuteltavaa..

Nyt vois yrittää nukkua :D
 
Pakko kait tämä on uskoa todeksi :cry::love:
https://aijaa.com/NFSoIS

Toinen inseminaatio tuotti näköjään heldelmää. Uskomatonta, luotto näihin hoitoihin oli kuitenkin lähes nollassa ja pidin lähinnä ”välivaiheena” kohti kovempia hoitoja. La menisi kesäkuun lopulle. Teen huomenna vielä digin. Kunhan kaikki menisi vain nyt hyvin!

En voi muuta kuin sydämeni pohjasta tsempata kaikkia teitä muita ja toivoa että kaikilla tärppää! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Ikävä kuulla aiemmista vastoinkäymisistä Niitä kai aika helposti tulee. Ainakin se ikä voi helposti vaikuttaa siten, että asiassa kestää (toisaalta on myös monia nuorempiakin, kun vaan jostain syystä kestää...). Onneksi teillä kuitenkin kaikki hyvin "alhaalla", joten luulisi, että onnistuu kyllä. Itse en tiedä meidän tilannetta, ainakin kuukautiset aina ollu säännölliset, mut se ei ehkä ole ainoa asia, minkä pitää toimia! Ja toi on totta, välillä on vaikea olla stressaamatta. Täytyy yrittää ottaa rennosti, niin paljon kuin pystyy! Onnea matkaan!
Kiitos ja samoin teille, onnea matkaan! Kyllä pikkuiset vielä syliimme saadaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sailor82
Jos sitä taas keskittyisi olennaiseen ja antais näitten uudistusmurheitten olla:rolleyes::D
Murehdin niitä sit jos siitä aiheutuisi jotakin mikä ei ole suotavaa..

No mutta. Plussia tullut, ihanaa! Onnea @Mohan :love:

Itellä tässä DPOt etenee ihan älynhitaasti. Alavatsa jomottelee, ihan menkkamaiset tuntemukset:eek: eipä auta kuin odotella kuis käy..piinaavaa!:X3:
 
Pakko kait tämä on uskoa todeksi :cry::love:
https://aijaa.com/NFSoIS

Toinen inseminaatio tuotti näköjään heldelmää. Uskomatonta, luotto näihin hoitoihin oli kuitenkin lähes nollassa ja pidin lähinnä ”välivaiheena” kohti kovempia hoitoja. La menisi kesäkuun lopulle. Teen huomenna vielä digin. Kunhan kaikki menisi vain nyt hyvin!

En voi muuta kuin sydämeni pohjasta tsempata kaikkia teitä muita ja toivoa että kaikilla tärppää! <3
Onnittelut!

Mä odottelen edelleen menkkoja. Oireita on tässä kierrossa ollu tosi vähän.
 
@Mohan onnea! Ihana juttu, ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Voinko kysyä noista teidän hoidoista? Olitteko milloin ensikäynnillä? Julkisella vai yksityisellä? Miten hoidot eteni ennen inssiä? Kuinka pian ensikäynnin jälkeen oli eka inssi?

Meillä ensikäynti marraskuun lopulla. Siksi kyselen. Meillä yk12 nyt menossa.
 
@Mohan onnea! Ihana juttu, ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Voinko kysyä noista teidän hoidoista? Olitteko milloin ensikäynnillä? Julkisella vai yksityisellä? Miten hoidot eteni ennen inssiä? Kuinka pian ensikäynnin jälkeen oli eka inssi?

Meillä ensikäynti marraskuun lopulla. Siksi kyselen. Meillä yk12 nyt menossa.
Totta kai, ja mielelläni kerron! Minulla oli vuoden vaihteessa oudon lyhyt kieto (20pv) ja varasin ajan gynelle, koska halusin selvittää onko kaikki kunnossa. Gyne oli siis tammikuussa. Kaikki näytti ok:lta, mutta kerroin gynelle, että minulla on suvussa vaikeaa endometrioosia, ja hän kysyi haluammeko, että hän laittaa suoraa lähetteen lapsettomuusklikinalle. Halusimme, koska hyvähän se on mitä aiemmin asiat tutkitaan. Suosittelenkin siis kaikille, että jos on jotain tiedossa olevia ”ongelmia”, kannattaa pyrkiä saamaan lähete jo ennen 1v yritystä yksityisen gynen kautta.

Huhtikuussa oli ensikäynti klinikalla ja mies kävi testeissä ja minä verikokeissa. Miehen spermassa todettiin, että liikkuvia siittiöitä on vähän, ja meille suositeltiin hoitona inseminaatiota. Päätettiin kuitenkin kesän yli yrittää luomuna, ja mikäli elokuun vaihtuessa en ole raskautunut, aloitetaan hoidot heti. Elokuussa otettiin molemmilta verikokeet (hiv ja hepatiitti), joten ensimmäinen inssi meni syyskuulle.

Käytännössä sitten testien jälkeen soitin kp 1 klinikalle, ja sieltä varattiin aika seuranta ultraan. Söin letrozoleja kp 3, 5 ja 7, ja seurannassa katsotaan eihän munasoluja ole kasvanut liikaa ja inssi voidaan tehdä. Saisi olla max 2. Ultrassa kätilö katsoo millä mallilla munasolukasvaa ja sen mukaan varataan inssiaika. Inssi tulisi tehdä ennen ovista. Inssipäivä mies kävi aamulla antamassa oman osuutensa, sperma pestään ja pari tuntia myöhemmin minä menin. Operaatio on lähes kivuton, menkkajomomaista kipua tuntuu kun se pipetti laitetaan, mutta ei mitään sietämätöntä. Lopuksi vielä pregnyl piikki, jonka pitäisi irrottaa munasolu.

Inseminaation voi tehdä vaikka joka kierrossa ja ajan siihen saa tosi nopeasti, versus ivf/icsi, joihin voi olla jonoa.

Mutta se mikä meidän hoidoissa on ollut merkittävää, on ollut se että miehen sperman laatu on parantunut huomattavasti! Ku huhtikuussa kahdessa testissä oli liikkuvien määrät pahasti keskiarvon alle, niin nyt viimeisessä inseminaatiossa ne oli jo reilusti yli! Mies alkoi kesällä syömään lykopeenia (Lykoforce +), sinkkiä, monivitamiinia ja omega 3, joiden uskotaan vaikuttaneen sperman laatuun oikeasti. Muutos kun on ollut niin merkittävä, ja mitään muuta ei ole tehty erilailla.
 
@kukapakuka anteeksi huutelen taustalta, mutta ajattelin vastata myös tuohon inssi kysymykseen! Sehän riippuu aika paljon syistä koska tai jos inssiä yritetään. Meillä oli vuosi sitten ensi käynti julkisella jolloin yritettiin ensin kolme tai neljä kertaa letroilla ja sitten pregnyl irroittamaan. Itse söin letroja kp3-7 joka päivä. Joulukuussa lisättiin tuohon vielä gonal-f pistokset letrojen perään 5 päivää ja sitten irroitus. Tammikuussa tehtiin ensimmäinen inssi samoilla lääkekompoilla kuin aikaisemmin. Prosessi oli aikalailla tuo mitä Mohan kertoi, mutta itse siis pistin ennen inssiä sen pregnylin. Sitten meillä tehtiin Huhtikuussa ja toukokuussa inssit. Olisi tehty enemmänkin, mutta itse haluttiin mennä eteenpäin hoidoissa. Maaliskuussa piti mut ovulaatio meni viikonlopulle.
Meillä siis kävi niin että elokuussa piti alkaa ivf, mutta heinäkuussa tärppäsikin luomuna.

Muoks/ ja siis selvää syytä ei lapsettomuuteen ei ollut, kai. Välillä sanoivat ei syytä ja välillä et ovulaatio häiriö. Mutta siis mulla lääkkeellisesti tehtiin ovulaatio tapahtumaan. Mutta tämä kierto josta raskaus alkoi, ovulaatio tapahtui jossain kp 35 tienoilla, joten ei sekään mikään kauhea este ollut :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: addison
@kukapakuka mäkin huutelen:
Meillä huomenna toinen inssi ja yksityinen.
Mulla ei mitään lääkitystä ollut missään vaiheessa ja mieskin OK.
Ensikäynti oli viimevuoden heinäkuussa ja kaikki on tapahtunut meidän omalla tahdilla.
Rahallisista syistä tosiaan tutkimuksissa käytiin aikalailla kerran kuussa ja vuosi siinä samalla yritettiin koti-inssillä suorituspaineiden poistamiseksi.
Tehdään vielä yksi inssi tänä vuonna jos huominen ei onnistu. Sitten saadaan lähete kunnalliseen IVF -ään.

On tosiaan ihan tilanteesta kiinni, kun meilläkään ei mitään löytynyt niin lääkkeitä ei käytetä kun mies kunnossa ja minulla selkeä kierto.
Epäilynä lapsettomuuteen kohtutulehduksen aiheuttamat häiriöt.


@Mary3 miten toisen merkin testin kanssa kävi ? :love:
 
@kukapakuka mäkin huutelen:
Meillä huomenna toinen inssi ja yksityinen.
Mulla ei mitään lääkitystä ollut missään vaiheessa ja mieskin OK.
Ensikäynti oli viimevuoden heinäkuussa ja kaikki on tapahtunut meidän omalla tahdilla.
Rahallisista syistä tosiaan tutkimuksissa käytiin aikalailla kerran kuussa ja vuosi siinä samalla yritettiin koti-inssillä suorituspaineiden poistamiseksi.
Tehdään vielä yksi inssi tänä vuonna jos huominen ei onnistu. Sitten saadaan lähete kunnalliseen IVF -ään.

On tosiaan ihan tilanteesta kiinni, kun meilläkään ei mitään löytynyt niin lääkkeitä ei käytetä kun mies kunnossa ja minulla selkeä kierto.
Epäilynä lapsettomuuteen kohtutulehduksen aiheuttamat häiriöt.


@Mary3 miten toisen merkin testin kanssa kävi ? :love:
Jännä ettei sulle ole mitään lääkkeitä otettu mukaan, kun siis minullakin on säännöllinen 25-27pv kierto, ovuloin tikkujen mukaan ja aktiiviset munasarjat omasta takaa. Letroilla kuitenkin aktivoidaan vielä hieman toimintaa ja pregnylillä varmistetaan, että ovulaatio tapahtuisi. Mutta no lääkäritpä ne parhaiten tietää mitä kellekin kannattaa ja syitä voi olla muitakin, joita en muista tms. Onnea inssiin!! :love:
 
@Mohan ja @Lumihiutale_ lämpimät onnittelut plussista ja toivottavasti pienet pysyisivät loppuun asti matkassa.

Täytyykin ehdottaa miehelle kans noita monivitamiineja ja sinkkiä jos vaikka paranisi mahdollisuudet.

Täällä nyt 29/28 eikä menkkoja näy. Tein aamulla kaapin perukoilta löytyneen rfsu:n, mihin tuli heti viivan paikka, aivan kuin olisi hetken punoittanut mutta muuttunut sitten harmahtavaksi.

Menkkajomotyyppisiä, mutta myös vähän muita outoja jomoja ollut tänään. Molemmista munasarjoista tuntuu välillä neulepuikkomaista tökkimistä ja välillä repäisykipuja. Jotain outoa on tapahtumassa, menkkoja nää oireet ei oo koskaan ennakoineet.

Jos ei huomennakaan vielä ala nii täytyy tehdä uusi testi (myös eri merkkinen). Eilen oli apteekin testi puhdas nega, (siihen tuli testiajan jälkeen (15 min- testiaika 10 min) hailura harmahtava viiva, näytti viivan paikan.
 
Viimeksi muokattu:
@Mohan @Owlet @W.we kiitos tosi paljon kokemuksista. Meillä ei ole ainakaan tähän mennessä löydetty musta tai miehestä vikaa. Itse kävin just viime viikolla gynellä joka ultrasi ja totesi kaiken olevan hyvin. Myös miehen siemennesteanalyysin tuloksen mukaan ei mitään vikaa. Toki mitään laajempia tutkimuksia ei oo tehty.

Mun äidillä on ollut paha endometrioosi ja sen takia mm. kohtu poistettu lopulta. Mullakin sitä nuorempana epäilty mut nyt gyne ei ultrassa huomannut mitään siihen viittaavaa. Mikä toki on hyvä juttu.

Kierrukan poiston jälkeen kierto ollut 24-33 päivää. Alkuun oli pari lyhempää kiertoa, sit vakiintui n. 30 päivään ja viimeisin oli pisin eli 33 pv. Ovis kans vaihdellut mut pääosin kp14-17 mut viimeisimmässä kierrossa vasta kp20. Gynellä kun kävin, sanoi että todennäköisesti paras ois alkuun yrittää auttaa ovulaatiota ja ehkä jotkut lääkkeet. Mut tää oli yksityinen ja ensikäynti julkisella vasta marraskuussa eli saa nähdä mitä ne on sit siellä mieltä.

Mut joo, pitänee yrittää vaan kasvattaa kärsivällisyyttä ja vähentää stressiä asiasta niin paljon kuin mahdollista.
 
Lämpimät onnittelut @Mohan :love:

Ja lupaavia oireita siellä @KirJoh89, toivottavasti vielä muuttuisi plussaksi (y) Mulla on noi repäisykivut ollu aina eka selkeä oire ennen plussaa.

Täällä dpo 7. Päänsärkyä ja mahanippailua siihen malliin, että odottelen menkkoja alkavaksi normaalisti tiistaina.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

20.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 60/30
taikinatonttu...................kp 57/28
vauvahaaveilija2396......kp 55/28-30
Pilvinentaivas................kp 52/28-30
Millimetrii...................... kp 46/28-29
Amadecasa..................kp 44/34-55
Tingeli...........................kp 37/34-36
Daana.......................... kp 37/23
FaBuu...........................kp 34/28
nieve30.........................kp 34/28
Mape19........................ kp 29/25
Koodikissa.....................kp 26/24
Veevavi..........................kp 26/26-28
Keltasirkku.................... kp 25/28-32
mimmik..........................kp 25/28-32
Vaniljapulla....................kp 24/30-32
Mahaotus......................kp 22/24-26
nessu87........................kp 22/28
Retkunen......................kp 21/26-29
rosemarie......................kp 21/xx
Vauvameille...................kp xx/28-35
Snanniska.....................kp 20/28
HMami..........................kp 20/28
Jjenn.............................kp 20/30-31
Mirkkuli26.....................kp 17/23-28
poreilevalimu.................kp 14/25-26
Shibali.......................... kp 14/23-26
Marilainen.....................kp 13/28
Helmiina1978...............kp 13/32
Mirella92.......................kp 12/34
Kasikuus.......................kp 12/28-31
W.we.............................kp 11/25
Ilona Eloisa...................kp 11/30
Titi-Love.......................kp 10/28-30
Haavejuttu....................kp 9/29
Hope91.........................kp 7/32-37
Tiukuliina89.................. kp 3/31
Marrrsipaani..................kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


nessu87.......................dpo 8
Vaniljapulla..................dpo 7
Keltasirkku...................dpo 6
snanniska....................dpo 6
Retkunen.....................dpo 5
poreilevalimu...............dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
vierailija
Onko täällä muita tällaisia vähän "vanhempia" yrittäjiä? Itsellä ikää 37v ja esikoista yritetään. Ja hirvittää kyllä kaikki tilastot ja kaikki. Jonain päivänä, mietin, että olenko liian vanha enää saamaan lapsia. Takana 3 yk vasta, mutta jotenkin hirvittää, että miten tässä käy...
Täälläpä myös yksi 37 v., joka on vasta alkanut esikoisen yrittämisen. :) Samoin toiveikkuus ja kauhea pelko vuorottelevat tunteissa...
 
  • Tykkää
Reactions: Sailor82

Yhteistyössä