Haaveena koti maalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanha pientila, 5ha maata, talo, vanha navetta ja parit muut piharakennukset. Ukon vanha kotipaikka. Naapurit yli 300m päässä, mikäs täällä asuissa.
Paitti pahimmilla lumimyrskyllä kun ei teitä aurata.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Asun jo maalla :) Halvalla sai ison maapläntin ja asuin rakennukset :) ei maatila, mutta pientila :)

sama täällä. elukoita ei oo kuin kissa mut kesälampaita ja kanoja mä haaveilen. tlvella en kyllä hoitaa niitä jaksais ja ei oo viel tilojakaan. kauppaan 3km. kaupunkiin 25km ja bussi menee 200 metrin päästä. naapuri on tossa aika vieressä mut näköesteenä toimi metsä. joskus niiden teinipoppisautomusa meille kuuluu. mut ei haittaa. ainut on kun ei ketään tunne. et joutuu tekeen töitä et kavereita saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Aina kun mä viinaa juon
muistan silloin hetken tuon
sulle sanoin näkemiin
menin maalta kaupunkiin

Vaikka kaupungissa Alko on
silti olin onneton
sulle kirjoittelin aina vaan
pane kiljua tulemaan

Kiljua ystävälle!

Kuapungissa on niin kalliit hinnatkin.

Maalla on mukavaa ja sokerikin niin halpaa, että tekee aivan mieli kiljua!

Itse tykkäsin mutta puoliso ei. Asuttiin siis maaseudulla vuokralla omakotitalossa. Itse pidän siitä rauhasta ja valosaasteen vähyydestä, mutta toki maalla asuminen tai ylipäätään omakotitaloasuminen lisää työmäärää nykyiseen kerrostaloasumiseen verrattuna. Tosin meillä oli maalla puulämmitys vanhassa rintamamiestalossa, joten talvella lämmitys oli joka iltaista. Kaupunki taas on parempi yltiösosiaalisille ihmisille.

Tällä hetkellä minä haaveilen maatalosta kaupungin läheltä, kun taas puoliso rivitalo-osakkeesta ja kesämökistä kauempaa maalta. Tällä hetkellä vaaka on hieman enemmän kallistuneena tuohon kaupunkiasunto/kesämökki-yhdistelmään.

meah!

mahtavalta kuulostaa. suosittelen hankkimaan ison kattilan siihen puuhellalle. saa nopeasti suihkuvettä samalla kun talo läpiää. tai kaasukäyttöinen vedenlämmitin - halpaa ja nopeaa!

mä olen niin ilonen ettei meillä oo mitään hätää vaikka sähköt menis pois viikoks.

Yhteistyössä