Haaveena koti maalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina kun mä viinaa juon
muistan silloin hetken tuon
sulle sanoin näkemiin
menin maalta kaupunkiin

Vaikka kaupungissa Alko on
silti olin onneton
sulle kirjoittelin aina vaan
pane kiljua tulemaan

Kiljua ystävälle!

No haluaisin kyllä asua vähän kauempana naapureista, kuin seinänaapureina (krstalo). Siipan isovanhemmat ovat lupailivat meille perinnöksi taloa, josta on 20 km lähimpään kauppaan. Sinne en kyllä muuta. Mitä jos jotakin sattuu? Esim. sairauskohtaus. Ambulanssi ehtii perille vasta kun mitään ei ole tehtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
melko maalla, mutta järkevän matkan päästä kaupungista. ei koiria isompia eläimiä, mutta iso maatalo missä tilaa temmeltää ja pihamaata mitä myllätä =)

Puutarhaa... kasvimaa... kukkia ja kyllä mulle kävis pari koiraakin isompaa eläintä... :-) Vaikka poni ja pari lammasta... Tai voihan ne olla koiraa pienempiä. ;-) Mutta tosiaan kohtuullisen matkan päässä isommista palveluista!

Meillä haussa "vähän isompi" talo, n. 150neliöö, pihapiirillä jossa muutama ulkorakennus... jotain vanhaa ja jotain uudempaa. Maalaisuus saa näkyä, mutta ei nyt ihan kantovettä ja pakollista puu lämmitystä, vaikka uunit on ihan jees, mutta joku muukin lämmitys oltava. Vanhat kyläkoulutkin on mielenkiintoisia kohteita, mutta ehkä vaativat liikaa remonttia.

Haaveilen juu mutta tosielämässä ei musta siihen olis. Heppatyttö oon henkeen ja vereen mut vois se arkitouhu olla hieman liikaa :D mie oon mieluummin tällane urbaani perähikiäläinen kaupunkiasuja ja vierailen sit noilla maa- ja ratsutiloilla haaveilemassa.

Ei enää hakusessa. Vajaa vuosi sitten kerättiin kamat paritalon puolikkaasta Helsingistä ja siirryttiin tähän 80-vuotiaaseen hirsitorppaan 70km päähän.

Koira meillä jo oli, talon mukana tuli kissa, 3 kanaa ja kukko.
Koska talli oli valmiina pihassa, hankin hevosen. Adoptoin naapurilta kanivauvan ja marraskuussa haettiin tamman seuraksi ja pikkutytöille harrastuskaveriksi poni.

Olen edelleen ihan onneni kukkuloilla, sunnittelen kesällä viritteleväni pienen kasvimaan tontin kulmalle ja laajentavani ratsastuskenttää.

On tää vaan kivaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei enää hakusessa. Vajaa vuosi sitten kerättiin kamat paritalon puolikkaasta Helsingistä ja siirryttiin tähän 80-vuotiaaseen hirsitorppaan 70km päähän.

Koska talli oli valmiina pihassa, hankin hevosen. Adoptoin naapurilta kanivauvan ja marraskuussa haettiin tamman seuraksi ja pikkutytöille harrastuskaveriksi poni.

Olen edelleen ihan onneni kukkuloilla, sunnittelen kesällä viritteleväni pienen kasvimaan tontin kulmalle ja laajentavani ratsastuskenttää.

Tosi upeeta!

Täälä hetkellä kiinnostavin kohde minkä oon löytänyt on tämä:
http://www.etuovi.com/kohde/393482 Siinä on hyviä juttuja, mutta ei ehkä ihan napakymppi... miten saisi miehen kattomaan tätä...

Alkuperäinen kirjoittaja Angelica:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Tosi upeeta!

Mutta sekin on muistettava, että sitten saattaa olla eilisen kaltaisia päiviä:

Aamulla on pimeää yhdeksään asti. Lopulta vähäinen valo paljastaa lätäköiksi sulaneen lumen, kuran ja peilijäisen tallinpihan.

klo 10 pakkaat koko perheen ja ponin satulan ja suitset autoon, koska poni on taas karannut. Se löytyy paikallisen moottorikerhon umpihankiralliradan viereiseltä pellolta. Rallikisa on keskeytetty siksi aikaa, kun rämmit siellä pellolla polviin asti kurassa.
Isäntä ja lapset odottaa autossa, kun hyppäät viereisen maatalon isännän avolavaan, jolla helpompi ajaa ponin perässä pellonlaitaa.
Parin tunnin kikkailun jälkeen ajetaan edelleen ponin perässä, nyt tosin kylätietä koska toinen väsähtänyt ja päättää ravata kotiin.

Sitten onkin jo taas pimeää, ja rämmit 14m/s tuulessa hevonpaskassa, ja virittelet käsikopelolla sähkölankaa hevostarhan aitaan.

Kuudelta pääset vihdoin siivoamaan tallin ja tyhjentämään kaikki 6 rotanloukkua kanalasta, koska kylmällä kelillä nuo mukavat pikkuotukset löytävät tiensä sinne, missä on lämmintä.

Kun lopulta pääset sisään päästä varpaisiin märkänä ja kurassa, saat vaatteet pois ja hipsit kohti lämmintä suihkua, iskeekin sähkökatkos ja voit heittää hyvästit sille suihkulle, koska vesipumppu ja lämminvesivaraaja ovat pois pelistä.

Sähköt palaavat tunnin päästä, kun olet löytänyt jotain puhdasta ja kuivaa päälle ja juuri saanut leivinuunin ja puuhellan tulille, koska lapset kitisee kylmää ja nälkää.

Mutta kyllä niitä hyviä päiviä on niin paljon enemmän, että ei harmita :D

Täälläkin haaveillaan kovasti maalle muutosta, mutta ei ole vielä ajankohtaista rahatilanteen takia... Ehkä aikaisintaan ensi syksynä. Haaveissa suuri tila ja suuri talo. Voimia ja tahtoa riittää. Kaupunkiasuminen ei ole meitä varten. Inhottaa kuunnella, koska yläkerta asioi vessassa, ja tylsääkin on, kun pitää vain möllöttää sisällä. Haluaisin pari lammasta (olen lukenut kaikki mahdolliset kirjat alasta), pienen kanalauman ja tietenkin sen lapsilauman. Kissa jo löytyy, ja sekin kaipaa takaisin maalle, mistä on kotoisin. Joskus oikein sattuu, kun tuntuu, että koko asia meinaa jäädä vain unelmaksi...

Me asutaan maalla, mutta ei maatilalla. Tässä on melko iso tontti, joten pihahommia riittää kuitenkin. Sen verran pieni kuitenkin ettei tässä mitään hevosia voisi pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja salmo:
:wave: maallahan se olis mukava muksunsa kasvattaa!

Niin mäkin lulin,mutta oeln herännyt karuun todellisuuteen. Täällä ei ole lapsille kavereita,ei harrastusmahdollisuuksia eikä itselle juttuseuraa.
Aina kunhaluat tehdä jotain on pakattava pesue autoon ja lähdettävä ajamaan lähikaupunkiehin. Ainoa positiivinen asia maalla on kauniit maisemat.

Alkuperäinen kirjoittaja Angelica:
Haluaisin niin kovasti asua maalla... iso talo, tilaa ja eläimiä. Onko muita joilla haaveiden paikka haussa?

Heip, mulla ois myynnissä (voin vuokratakin) talo omalla tontilla jossa on muitakin rakennuksia ja toinen pienempi asunto myöskin. Rauhallinen paikka Ylä-Kainuussa. Lisätietoja: etapsa3 (at)luukku.com

Mä en voi parhaalla tahdollakaan sanoa että asuttaisiin ihan landella, sillä sellaisellakin oon asunut kyllä. Mutta tila meillä on, joskaan ei tilaa muistuta sitten pätkääkään. :D
Epäilen kyllä vahvasti että me ei tänne loppuelämäksi jäädä. Tää palvelee nyt kun kaikki lapset on pieniä, mutta... :whistle:

Yhteistyössä