Haavaumat alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni on täysin sama ongelma kuin lunalla, aivan kuin olisin itse tuon tekstin kirjoittanut! Olen moneen kertaan käynyt eri lääkäreillä ja yksityisillä gyneillä, mutta ratkaisua ongelmaan ei tunnu löytyvän. Itselläni takana pitkä hiivakierre ja estolääkitys siihen kuukausittain, myös e-pillerit käytössä. Kumppanianikin on hoidettu Canestenilla eikä sukupuolitaudeista voi olla kyse, testit tehty kummallakin jo useampaan kertaan. Olen kokeillut lähes kaikkia apteekin itsehoitolääkkeitä ja voiteita, mm. Femiflor -kapseleita, Lactalia, Bepanthenia, Ceridalia, Vagisania, Aco -intiimivoidetta ym. ja liukkaria käytämme aina. Silti haavaumia tulee aina seksin jälkeen, vaikka tuntuisi ennen sitä että ne olisivat parantuneet. Haavaumat ovat ihan silmin nähtäviä ja kirveleviä ja kovin kipeitä. Tilanne on erittäin tukala ja turhauttava myös parisuhteen kannalta. Mikä avuksi? Onko kellään kokemuksia jostain limakalvoja vahvistavista tuotteista, esim. estrogeeniä sisältävistä voiteista/puikoista, kuulin että sellaisia voisi tarvittaessa käyttää myös nuoret naiset? (Itselläni on ikää 23v)

Pausanol on estrogeeniä sisältävää voidetta, joka vahvistaa ja kosteuttaa limakalvoja.

Viimeksi muokattu:
Ite sain haavauman aivan reiän viereen vessapaperista. Inhottaa kamalasti, ja kirvelee aina kun pissaan. Ja vieressä on joku musta juttu, mitä en saa pois! Onko se roska tai jotain?

Hei!
Itselläni on ollut limakalvojen kuivuutta jo iät ajat, mutta aknen vuoksi en uskalla jättää e-pillereitä pois. Ensimmäistä kertaa rajun seksin jälkeen minullekin tuli näitä aftan näköisiä haavaumia, ja tässä pelon ja toivon sekaisin tuntein mietin, ovatko ne herpesrakkuloita vai vain näitä "vaarattomia" haavaumia. Muita herpekseen viittaavia oireita ei ole (ja toivon mukaan partnerini ei ole käynyt vieraissa), joten herpes tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta. Tuliko teille noita haavaumia useampia samaan aikaan?

Hei! Herpes saattaa olla jokaisella, joillakin se ei välttämättä puhkea ikinä, ja joillakin se on niin vähäoireinen ettei sitä tunnista siksi. Se voi olla sinulla itselläsikin, ja puhjeta kun on sille otollinen aika. Minulla se puhkesi, ja olen ollut saman miehen kanssa 9 vuotta, eikä olla vieraissa käyty, mutta tässäkin on n.100 vaihtoehtoa, että oon saanu sen mieheltäni jo aikoja sitten, tai joku aikaisemmista poikaystävistä ois tartuttanu, tai sitten oon saanu sen kun oon polttanu toiselta jämät tupakista, jolla on herpes. Ei se tarkoita että miehesi olisi käynyt vieraissa jos se sattuisi olemaan herpes. :) Ihmiset ei tiedä totuutta tuon vaivan takana, lapsillakinhan voi olla herpes. ;) Mutta tuohon limakalvo-ongelmiin; Mulla halkeaa iho häpyhuulten mukaisesti melkeinpä molemmin puolin, kun se menee niin kuivaksi rasvaamisesta huolimatta. Nyt on kierros cerazettet. En oo huomannu muutosta tilaan, joten aion jättää seuraavaks pillerit pois.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä