B
blö
Vieras
Itselläni on täysin sama ongelma kuin lunalla, aivan kuin olisin itse tuon tekstin kirjoittanut! Olen moneen kertaan käynyt eri lääkäreillä ja yksityisillä gyneillä, mutta ratkaisua ongelmaan ei tunnu löytyvän. Itselläni takana pitkä hiivakierre ja estolääkitys siihen kuukausittain, myös e-pillerit käytössä. Kumppanianikin on hoidettu Canestenilla eikä sukupuolitaudeista voi olla kyse, testit tehty kummallakin jo useampaan kertaan. Olen kokeillut lähes kaikkia apteekin itsehoitolääkkeitä ja voiteita, mm. Femiflor -kapseleita, Lactalia, Bepanthenia, Ceridalia, Vagisania, Aco -intiimivoidetta ym. ja liukkaria käytämme aina. Silti haavaumia tulee aina seksin jälkeen, vaikka tuntuisi ennen sitä että ne olisivat parantuneet. Haavaumat ovat ihan silmin nähtäviä ja kirveleviä ja kovin kipeitä. Tilanne on erittäin tukala ja turhauttava myös parisuhteen kannalta. Mikä avuksi? Onko kellään kokemuksia jostain limakalvoja vahvistavista tuotteista, esim. estrogeeniä sisältävistä voiteista/puikoista, kuulin että sellaisia voisi tarvittaessa käyttää myös nuoret naiset? (Itselläni on ikää 23v)
Pausanol on estrogeeniä sisältävää voidetta, joka vahvistaa ja kosteuttaa limakalvoja.
Viimeksi muokattu: