häätö edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.veronpalautusheti.fi/?BrokerId=5&AffId=2&AdId=4&gclid=CIzE88a5zp0CFU0B4wodpVVzrQ

En tiiä auttasko teitä, mut huomasin tollasen. Voi olla kyllä mikä lie kiskuri-firmakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Jos häädön saa (etenkin jos syynä vuokrarästit), on kokolailla mahdotonta enää saada uutta asuntoa. Mutta seurakunnalta voi kysyä, heillä on semmosia "hätätapaus asuntoja" muutamia, joita etenkin juuri häädetyille lapsiperheille vuokrataan. Eli omaan diakoniatyöntekijään yhteys heti huomenna. Seurakunnasta olisit voinut saada ajoissakin apua, jos kyseessä maksamattomat vuokrat... Nyt voi olla jo myöhäistä. Mutta aina kannattaa kokeilla.

Tämähän luonnollisestikaan ei pidä paikkaansa.
Kaupunki/ kunta ei voi eikä saa jättää ketään kodittomaksi.

Esim Espoonkruunun asunnoissa asuu jatkuvasti sakkia, jotka eivät maksa vuokriaan. Kun tarpeeksi on vuokrarästejä, tulee asunnosta häätö, mutta kaupunki on velvollinen antaa k.o tyypeille joku koti tilalle.

Niin lapsiperheitä autetaan mahdollisuuksien mukaan, joka kunnassa. Mutta sekin apu on rajallista, ei sillä kunnalla/seurakunnalla ole osoittaa niitä hätäasuntoja kohtuuttomasti. Kuitenkin häädöt ovat lisääntyneet, joten kodittomia on paljon. Ja todellakin, myös suomessa on KODITTOMIA lapsiperheitä, jotka majailevat mm sukulaistensa nurkissa. Joten itsestäänselvyys ei ole uutta asuntoa saada, mutta toki varmaan lapsiperhe menee jonossa ohi helpommin. Ja todella toivon, että ap:n tilanne järjestyy. Kannattaa vain jatkossa muistaa, että hakee apua ajoissa, eikä sitten kun sen saaminen ei enää ole 100% varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Tää on joku jolla saa veronpalautukset heti käyttöön, mutta kallis korko

http://www.veronpalautusheti.fi/?BrokerId=5&AffId=2&AdId=4&gclid=CJvVn8-5zp0CFYyD3god0FZXrg

Älkää nyt tällaiseen pikavippifirmaan haksahtako.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Tää on joku jolla saa veronpalautukset heti käyttöön, mutta kallis korko

http://www.veronpalautusheti.fi/?BrokerId=5&AffId=2&AdId=4&gclid=CJvVn8-5zp0CFYyD3god0FZXrg

EI EI EI EI E I EIE EIEIE EIIII!!!!
Älkää nyt hyvät ihmiset laittako tällaista "neuvoa"!!!! Ootteko ihan pimeitä!?!?!? IIK!!! EI, ap, EI! Älä edes harkitse. Soita aamulla sossuun. Asia järjestyy varmasti.

Kadulle ette kuitenkaan joudu, se on aivan varmaan.
Huomenna soitto sossuun ekana.

Onko yhteiskunnan velvollisuus siis antaa uusi asunto jos vuokrst jätetään pystyyn? Vaikka kuinka monta kertaa? En tarkoita ap:tä vaan siis yleisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta vuokra on sellainen, että se on ensisijainen maksettava. Perässä kaikki muut. Tämä nyt on vaan minun mieleipide.

iso peesi!

Öh..? Millä tavoin tällaiset kommentit auttaa ap´ta v-mäisessä tilanteessaan?
Eiköhän se ole suurimmalle osalle itsestäänselvyys, että asumiskustannukset maksetaan ensin. Mutta nyt ei auta viisastella.

Minusta vuokra on sellainen, että se on ensisijainen maksettava. Perässä kaikki muut. Tämä nyt on vaan minun mieleipide.

iso peesi!

Eiköhän se ole suurimmalle osalle itsestäänselvyys, että asumiskustannukset maksetaan ensin. Mutta nyt ei auta viisastella.

ihan vastaisuuden varalle. Minäkin suosittelen sinne sosiaalitoimen puoleen kääntymistä. Olen ehkä nyt julma, mutta myötätuntoa ei riitä maksamattomille vuokrille, varsinkaan kun olen itse vuokranantaja ja nyt häätötoimenpiteet menossa erästä vuokralaista kohtaan. Nämä toimenpiteet tulevat maksamaan minulle useita tuhansia euroja ja vielä maksamattomat vuokrat päälle. Itkenyt olen monet itkut ja ei ole tietoa onko koko asunto laitettu vielä paskaksi kaiken hyvän lisäksi.

Alkaa tuntua, että meidän vuokranantajien pitäisi olla jotain hyväntekijöitä jotka sietävät mitä tahansa. Varsinkin nyt kun on vaikeat ajat. Ihan kuin meillä olisi sen helpompaa. Kuluja enemmän kuin koko asunnosta saa vuokraa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko yhteiskunnan velvollisuus siis antaa uusi asunto jos vuokrst jätetään pystyyn? Vaikka kuinka monta kertaa? En tarkoita ap:tä vaan siis yleisesti?

Kyllä se näin kuulemma on. En tiedä onko hyvä vai huono juttu :|

iso peesi!

ihan vastaisuuden varalle.

Ja mua ainakin kiinnostaa, että miksi tilanne on päästetty edes tähän tilanteeseen eikä ole haettu apua jo aikoja sitten, kun kuitenkin lasten kodista kyse? Millainen ihminen ja miksi jättää vuokria rästiin?

miksi ette hakeneet apua heti kun rupes jäämään rästejä?
joillei teillä oo huoppukallis vuokra niin tuossa on muutaman kuukauden vuokrat rästissä!
vuokra maksetaan ekana ja sitten vasta muut. sossun yms puoleen ois pitäny kääntyä heti,kun mieskin kerta jääny työttömäksi. ilmeisesti oot kotona lastenkanssa?
huomenna sossuun yhteys sekä kaupungille tuosta jo maksamastanne 1900? loppuerähän ei ole enää paljoa,sen voisitte saada sossusta.

iso peesi!

Niin ja lapsiperhe saa apua jo varhaisessa vaiheessa ei vasta kun häätö tulee postiluukusta! Tämä on varma tieto!

Totta.. täällä meillä käydään "sotaa" parakeista, joihin kaupunki on sijoittanut sellaisia ihmisiä jotka ei osaa asua kerrostalossa.. tai missään muuallakaan.. nää parakit on sijoitettu tavallisten omakotitalojen keskelle.. :headwall: nyt nää syrjäytyneet ihmiset käy varastamassa ja pelottelemassa naapureitaan.. joista suuri osa on ilmeisesti lapsiperheitä.. kaupungin vastaus: heillä on velvollisuus tarjota asunto aivan kaikille tarpeessa oleville.. :kieh:

iso peesi!

Ja mua ainakin kiinnostaa, että miksi tilanne on päästetty edes tähän tilanteeseen eikä ole haettu apua jo aikoja sitten, kun kuitenkin lasten kodista kyse? Millainen ihminen ja miksi jättää vuokria rästiin?

On esim sellaisia tilanteita ettei saa rahaa välttämättä mistäään kuukausiin.Milläs sit maksat jos ei mistään tuu rahaa?
Ap ota yhteyttä huomenna sossuun.

Eräs tuttuni meinasi saada häädön vajaan 1000e vuokrarästien takia, sos.toimisto ei auttanut häntä ( kahden lapsen yh) mutta sanoi että lapset voi viedä pienten lasten vastaanottokotiin :( Lainasin sitten hänelle rahat, jotta saivat jäädä kotiinsa :) Että ei sitä apua aina saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Junia:

iso peesi!

On esim sellaisia tilanteita ettei saa rahaa välttämättä mistäään kuukausiin.Milläs sit maksat jos ei mistään tuu rahaa?
Ap ota yhteyttä huomenna sossuun.

Siinä vaiheessa kannattaa ottaa heti yhteys vuokranantajaan/tehdä maksusuunnitelma/ ottaa yhteys sossuun/sulaisilta apua tai tutuilta. Pahin vaihtoehto on jättää maksamatta.

siis jos olette kuun alussa maksaneet niin kyllähän sen olisi ajat sitten pitänyt näkyä, tulostatte maksamanne summan vaikka pankin maksupäätteeltä jossa näkyy mitä olette maksaneet ja sen kanssa menette kaupungintalolla vai missä vuokra-asuntojen toimisto on näyttämään maksun.
Toiseksi sossuun olisi pitänyt ottaa yhteys heti häätölapun saatuanne ja se on velvollinen järjestämään asuntoasian kuntoon, vaikka on kaupungin/kunnan asunto se ei vaikuta uuden asunnon tarpeeseenne vaan koti on löydyttävä.
Anteeksi mutta vaikutat hiukan avuttomalta, kun tälläisiä asioita tapahtuu on toimittava nopeasti, selvitettävä tukitoimien mahdollisuus.
Itselläkin elämä potkinut päähän ja sossuun on silloin käynyt tie, vitutti tai ei.

En ymmärrä et vuokra jätetään maksamatta.Se maksetaan aina ekana ja kaikki muu voi odottaa.Kun menee maksetun vuokrakuitin kanssa sossuun tai diakonissalle ni varmasti saa apua siihen et saa ruokaa.

Yhteistyössä