Häät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Morsian"

Vieras
Paljonkohan menee häihin rahaa?
Meillä on tila 450 euroa
JA mun puku maksaa 200 euroa.
VAnhemmat maksaa juomat ja ruoat.
Mitä kannattaa huomioda vielä?

Koristeet ja servetit saa varmaankin aika halvalla.
Mulla on yksi kaveri jolla on toinen teemaväri sama, eli saadaan häneltä tuikkukippoja ruusunterälehtiä.
Mun mielestä pöydässä ei tarvii kauheesti koristeita olla.
-servetti
-tuikkuja
-pöytäliina
-ja joku sellanen helmiköynös
- ja ehkä kaitaliina ?

Ja siis paljonko kannattaa maksaa mieheb puvun vuokraamisesta?

riippuu mitä tarjoatte. Jos jotain keitonlitkua niin eihän se nyt paljon maksa.
Ehkä puolustusvoimilta saattaa saada edullisesti soppatykin ja eikuin hernaria kehiin kertakäyttölautasista :D

Meikit, hiukset ja kynnet tulevat m8un ystävältä lahjaksi.
Kukat tekee mun kaverin äiti. Haetaan vaan kukkia kaupasta ja hän tekee ne.
Mietin vaan sitä, että meijät vihitään maistraatissa perjantaina ja juhlat on lauantaina.
En hanki varmaan erikoista kimppua.. mietin ihan vaan liljaa tai gerberaa.
Ja auto tulee varmaankin isäni kautta. Hänen työkaverilla on sellainen vanha-auto.

Kortit tuli mulla mieleen.. kannattaako ne tehdä itse? tuleeko se edes halvemmaksi?
Ja miten voi kutsuun kirjoittaa, että lahjoja ei välttis haluta. Jos joku nyt välttämättä jotain haluaa antaa niin mieluusti rahaa, ihan sen takia että ollaan asuttu 7 vuotta jo yhdessä. Ei tarvita nyt mitään.
Rahat menisi asunnon säästötilille :)
Ja siis haluan vielä mainita kortissa, että se lahja ei ole pääasia, vaan että tulee paikalle. Se on kaikkein tärkeintä.

Meillä on joku tänlainen budjetointi;

Tilavuokra (sisältyy 100 hengen ruoka- ja kahviastiastot) 500e
Mun puku oli varsinainen löytö, 30e. Asusteet (kengät ja laukku ym). n. 20-30e (ulkomailta). Miehellä puku omasta takaa.
Kaasojen mekot yht. 30e (ulkomailta). Bestmanin asusteet 20e (ulkomailta).
Pöytäliinat, verhot, servetit, koristeet, tuikkukipot ym ym. olen jo hankkinut, kaikkea pikkuhiljaa. Näihin mennyt joku 100e.

Ruuat tekee miehen enon vaimo, vieraita on 50 ja ruokamenoihin menee n. 200e.
Alkoholit haetaan virosta, matkoineen maksaa n. 300-400e.
Valokuvaus 150e.

Kuljetus kirkolta juhlapaikalle on miehen tehtävä, joten siitä ei ole mitään tieto..
Meikit ja hiukset laitetaan kotona, kun on osaava henkilö paikalla =)
Bändiä ei ole, juhlapaikassa on AV-kaappi ja kaiuttimet jokaisen huoneen nurkassa, joten musiikki tulee tietokoneelta.

Meillä vieraat tulevat omilla autoilla. Suurinosa tulee pidempää.
Ja siis toi astiasto me joudutaan kyllä hankkia. Se maksaa sen 100 euroa.

Ja meille on siis tulossa karaoke vehkeet, musan soitto vehkeet ja mutsin duunikaverin bändi soittaa :)

Tosiaan meillä taitaa eniten rahaa mennäö sormuksiin.. mutta nekin oli 300 euron luokkaa :)

[QUOTE="Morsian";25469049]Meillä vieraat tulevat omilla autoilla. Suurinosa tulee pidempää.
Ja siis toi astiasto me joudutaan kyllä hankkia. Se maksaa sen 100 euroa.

Ja meille on siis tulossa karaoke vehkeet, musan soitto vehkeet ja mutsin duunikaverin bändi soittaa :)

Tosiaan meillä taitaa eniten rahaa mennäö sormuksiin.. mutta nekin oli 300 euron luokkaa :)[/QUOTE]

Monen hengen astiasto?
Olin viime kesänä kaasona häissä, ja kun vuokrasin 50 hengen astiaston astiavuokraamosta, tuli se kustantamaan 250e. Kahlasin vielä kaikki vuokraamot (pk-seutu) läpi, ja valitsin halvimman..

Monen hengen astiasto?
Olin viime kesänä kaasona häissä, ja kun vuokrasin 50 hengen astiaston astiavuokraamosta, tuli se kustantamaan 250e. Kahlasin vielä kaikki vuokraamot (pk-seutu) läpi, ja valitsin halvimman..

Me tarvitaan vaan ne lautaset ja aterimet.
100 hengelle. Kahviastiaston saa sieltä tilalta 30 egen hintaan.
Skumppalaseja on mun porukoilla samoin ne viinilasit. (kaikki hankittu viimekesänä kun sisko meni naimisiin)

[QUOTE="werty";25469187]vantaan astiavuokraamosta saa 50 hengen astiaston 60 euron hintaan.
Eli melkosen kalliin olet kyllä valinnu.[/QUOTE]

Eli 100 hengelle kaikki maksaa 120 euroa.

[QUOTE="Morsian";25469440]Mistähän sais TOSI edullisia sormuksia?
Eilen katoin koruliikkeen ikkunaa ja aikamoisia hintoja olikin 12600 € :O 5600€ jne..[/QUOTE]

Menemällä siihen kauppaan sisälle :D ikkunassa kun tuppaa olemaan niitä prameita malleja.... Kaupan tiskin vitriinista saatta hyvinkin löytää kivan sormuksen 100-300eurolla :)

meillä sormus maksoi 0e, mun mummon vanha vihkisormus. ihan vain normaali sileäkulta rinkula. mutta mulle paljon arvokkaampi kuin joku timantilla koristeltu tuhansia maksava sormus.

ja häät tuli muutenkin maksamaan reippaasti alle 500e tarjottavineen, juhlineen, saunoineen, pukuineen ym.

[QUOTE="vieras";25469680]meillä sormus maksoi 0e, mun mummon vanha vihkisormus. ihan vain normaali sileäkulta rinkula. mutta mulle paljon arvokkaampi kuin joku timantilla koristeltu tuhansia maksava sormus.

ja häät tuli muutenkin maksamaan reippaasti alle 500e tarjottavineen, juhlineen, saunoineen, pukuineen ym.[/QUOTE]

Joo en mäkään mitään timanttia halua. Mulla kihlasormuksessa jo timantti.
mutta miten voi maksaa alle 500 kaikki? paljonko oli vieraita?

[QUOTE="Morsian";25469699]Joo en mäkään mitään timanttia halua. Mulla kihlasormuksessa jo timantti.
mutta miten voi maksaa alle 500 kaikki? paljonko oli vieraita?[/QUOTE]

120 henkeä oli vieraana.

[QUOTE="vieras";25469706]Kannattaa kysyä kuuluuko pitopalvelun tai tilavuokraan pöytäliinat ja kaitaliinat, jotkut vuokraavat myös kynttilänalusiakin sekä kukkamaljakoita.[/QUOTE]

Meillä tuttu tekee ruoat. Ja tilasta ei saa muutakuin ne kahvisetit vuokrattua.
Pöytäliinat meiltä löytyy.

Mitä tarjositten 120 hengelle ? jos kerran alle 500 pääsitte ja siihen kuului myös juomat?

[QUOTE="vieras";25469706]Kannattaa kysyä kuuluuko pitopalvelun tai tilavuokraan pöytäliinat ja kaitaliinat, jotkut vuokraavat myös kynttilänalusiakin sekä kukkamaljakoita.[/QUOTE]

En mä mitään kukkamaljakoita halua..
Ja kynttiläkipot on jo :)
Ja tuskin on limen vihreää kaitaliinaa monellakaan tilalla.

[QUOTE="Morsian";25469741]Meillä tuttu tekee ruoat. Ja tilasta ei saa muutakuin ne kahvisetit vuokrattua.
Pöytäliinat meiltä löytyy.

Mitä tarjositten 120 hengelle ? jos kerran alle 500 pääsitte ja siihen kuului myös juomat?[/QUOTE]

Teille tulee kankaiset servetit? Ite en ole se vieras tässä ketjussa jonka häät maksoi 500€. Meillä tuli häät kustantamaan 10 000€ ja ruoka+ kahvitus pelkästään oli 25€/hlö (vieraita 203), iltapala tehtiin erikseen. Tarjolla oli perinteinen pitopöytä.

[QUOTE="vieras";25469788]Teille tulee kankaiset servetit? Ite en ole se vieras tässä ketjussa jonka häät maksoi 500€. Meillä tuli häät kustantamaan 10 000€ ja ruoka+ kahvitus pelkästään oli 25€/hlö (vieraita 203), iltapala tehtiin erikseen. Tarjolla oli perinteinen pitopöytä.[/QUOTE]

Saisin töistä ostettua ihan paperi servetit. Sellasia suht isoja.
Ostan varmaan ne. Tuntuu, että kankaiset on turhan kalliita =/
Mutta siis tosiaan pitopalvelu 100 hengelle maksaa jo 3000 euroa, niin siksi haluaisin tietää mitä se "joku" on tarjonnu isommalle jengille ja selvinny kaikesta alle 500 euron..

Yhteistyössä