Häät lauantaina, en halua mennä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murhetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murhetta

Vieras
Meillä olisi tuttu pariskunnan juhlat lauantaina ja mua ei huvita mennä paikalle lainkaan. Miehelle sanoin jo jos sovitaan ettei mennä. Meillä oli keskenmeno joulukuussa ja kaavinta tammikuun puolella. Tämä tuleva rouva raskaana ja meillä olis ollu laskettujen aikojen välissä vain 4viikkoa. Oon tässä muutenkin joutunut kaikkien typerien kommenttien kohteeksi, joten haluan kiertää kaukaa kaikki tilaisuudet missä joku taas pääsee laukomaan jotain mistä mulle tulee itku:( En ole vielä ilmoittanut, mutta mä en tällä hetkellä pidä koko juhlia minkään arvoisena itselle. Ehkä laitan vietin missä kerron etten halua paikalle tulla, kun on niin pirun paha mieli koko ajan. Ymmärtää tai ei, en voi sille sitten mitään. Kiitos kun sain purettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sanot että olet kipeä. En itse alkaisi laukomaan mitään pahasta mielestä..

En minäkään. Eihän se tuttavarouvan vika ole, että teillä on surua. Ilmoitat vaan, että olet kipeä etkä pääse tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Kyllä morsian varmasti ymmärtää kun kerrot asian.

Oma bestikseni ei ollut polttareissani eikä häissäni samasta syystä. Ymmärrän täysin.

Lisään vielä sen että oon tosi pahoillani teidän puolesta.

En haluais valehdella miks ei mennä. Oon kuitenkin lauantaina menossa töihin illaksi. Se on se mun ainoa pakopaikka missä voi hetken ajatella jotain muuta, kun pieleen mennyttä perheen perustamista;( Ja kuitenkin paikalla tulee olemaan vanhoja täti ihmisiä, kenellä paha tapa kysellä muiden lasten hankinnasta.. Ja en haluis niitä asioita setviä ventovieraiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En haluais valehdella miks ei mennä. Oon kuitenkin lauantaina menossa töihin illaksi. Se on se mun ainoa pakopaikka missä voi hetken ajatella jotain muuta, kun pieleen mennyttä perheen perustamista;( Ja kuitenkin paikalla tulee olemaan vanhoja täti ihmisiä, kenellä paha tapa kysellä muiden lasten hankinnasta.. Ja en haluis niitä asioita setviä ventovieraiden kanssa.

Kerro vaan asia niinkun se on. Morsian varmasti ymmärtää.

Voisiko miehesi mennä edustamaan teitä? Kerrot ystävällesi, miksi et itse voi tulla (uskoisin ymmärtävän, jos on täydellä järjellä varustettu), mutta että miehesi tulee. Eihän miehenkään tarvitse siellä koko juhlan aikaa olla, vaan lähtee pois aiemmin, jos ei yksinään viihdy. Olisihan se kiva, jos kuitenkin toinen teistä pääsisi.

Ei suinkaan se tuore rouva sun työpaikalle eksy?
Ilmoitat, että ole kipeä etkä jaksa häihin tulla.

En usko että hääpari, mutta jos joku muu kutsuttu tuliskin. Ja sitäpä ei sitten enää selitettäis millään:(

No mutta, teidät on kuitenkin kutsuttu, ja varmasti haluaisivat teidät paikalle omia häitään juhlistamaan... Voisitko kuvitella että menisitte vaikka käymään hetkeksi?

Symppikset sulle ap! Mulla oli muutama vuosi sitten kohdunulkoinen raskaus ja kolme läheistä sai vauvan samoihin aikoihin sitten kun olisi ollut meillä la ja oltiin kahden niistä kummi. ;(
Tosi paha mieli oli minulla, mutta nielin sen juhlissa ja itkin sitten omalla ajallani, kun en halunnut pilata esim ristiäisiä. Eihän se ole toisten vika tai minulta pois heidän lapsen saamisensa. Tuskin he minun kiusalla hankkiutuivat raskaaksi...
Ei ole helppoa, mutta elämä jatkui pikkuhiljaa. Nyt osaan jo olla iloinen kummilapsistani. Ei se ollut helppoa varmasti heidän äideilleenkään miettiä että miten olla ja mitä uskaltavat sanoa ja miten näyttää omaa onneaan.

Voimia ap sinulle!

Ahdistaa ajatuskin menosta ja siitä että en tiedä miten paljon siellä on tietoa meidän surusta. Esim. onko sisko tai äiti puhunut meistä ja miten paljon. En halua kohdata mitään sääliviä katseita ja kommentteja, että kyllä se teillekin vielä päivä paistaa. Tai jos joku ei tiedä, niin näitä kyselyjä onkos lapsia!!

Toisaalta häät ovat usein sellainen hässäkkätapahtuma, ettei siellä ehkä kukaan ehdi teitä tulla tenttaamaan. Varsinkin, jos siellä on pajon ohjelmaa ja leikkejä. Jos siellä on istumapaikat, voisitko hienovaraisesti pyytää hääparilta, että pistävät teidät istumaan sellaiseen pöytään (esim. siskosi tai äitisi viereen), ettei mahdolliset kyselijät istu heti vieressä -tai samassa pöydässä?
Tai jos käytte häissä vain pikaisesti, "virallisen ohjelman" ajan, ja sitten jollain verukkeella lähdette pois?