Häät lapsilla vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Henk.koht koin epämiellyttäväksi häät joihin meidät kutsuttiin nimenomaan ilman lapsia kuopuksen ollessa reilun 3kk. Ei muuten mitään, muttakun kaikki potentiaaliset lastenhoitajat oli kutsuttu samoihin bileisiin.
Morsiamen kaverin vauva oli saanut luvan tulla, koska "eihän sitä voinut kotiinkaan jättää kun on niin pieni, vain 3kk ja molemmat vanhemmat oli kutsuttu."
Jep. Kiitti :kieh:

Tää on just tätä... vois tosiaan hääparikin miettiä vieraansa läpi... Meille yksi hääpari tarjosi kerran oikein ammattitaitoista lastenhoitoapua lapsettomien häiden ajaksi. Oli esikoinen kuitenkin niin pikkuinen, ettei raaskittu silti mennä. Mutta oli tosi hieno juttu hääparilta!

Mä en ehkä suoranaisesti loukkaantuisi jos lapseni ei saisi jonkun hääjuhlaan osallistua. Kummallisena kylläkin pitöisin moista kieltoa ja todennäköisesti jättäisin menemättä juhliin kokonaan. Ilmoittaisin, että valitettavasti lapsenvahtia ei tällä kertaa löytynyt. Kortin voisin lähettää, mutta lahjaa tuskin vaivautuisin lähettämään. Mun mielestä lapset tuovat eloa perhejuhliin, vähän vähentävät meidän aikuisten pönötystä. Jos itse menisin naimisiin, lapset olisivat tervetulleita mukaan, ilman muuta.

Jokaisen oma asia miten haluaa tehdä.

Me ollaan sen verran (vissiin sitten ? ) itsekkäitä, että menemme ensi kuussa häihin vieraaksi ilman lapsia.. Kuten tekee kuulemma moni muukin!
Haluan ihan rauhassa nauttia juhlasta, ruoasta, musiikista jne, enkä juosta 2v:n ja 4v:n perässä pari-kolme ensimmäistä tuntia..
Minä otan vielä morsiammen pyynnöstä kuvia häissä joten en siihen halua lapsukaisiani perään kulkemaan..
Häät alkavatkin vasta klo15 joten menee niin myöhäänkin lapsien osalta jos mukaan tulevat!

Omat häät jos olisi niin vieraat on tervetulleita lapsineen tai ilman, aivan kuten itse kukanenkin tahtoo tehdä!

Mielestäni on hääparin oma asia, haluaako häihinsä lapsia vai ei. Meidän häihimme lapset olivat tervetulleita, mutta en loukkaantuisi, jos saisimme kutsun lapsettomiin häihin. Menisimme sitten miehen kanssa kaksin, jos lapsenhoito järjestyisi.

Jaa-a. Ehkä tuo vaan on sitä häiden tärkeyden liioittelua. Meidän häissä oli lapsivieraita, eikä niistä häiriötä ollut. Leikkivät puuhanurkassaan. Myös aikuiset saivat meidän häissä pitää ääntä.

Meidän häissä oli muutama lapsivieras. Kirkko-osuus meni tosi nätisti, tosin näistäkin lapsista nuorin taisi olla 5- vuotias. Juhlapaikalla olikin jo enemmän vauhtia. ;) Harmillisinta mulle kuitenkin oli, että lasten kanssa tulleet joutuivat lähtemään kovin aikaisin. :/ Siis toki ymmärrän, että lasten täytyi päästä nukkumaan, mutta harmitti se, että lähimpiensä kanssa saa niin harvoin juhlia ja sitten juhlat tuntuivatkin loppuvan kesken.

Järkeä juosta toisten juhlissa omien tai muiden kakaroiden perässä ja hyssytellä että kuunnellaanpas nyt puhetta ja katsotaanpas nyt kakunleikkausta. Miten siinä vanhemmat voi nauttia juhlista ruuan ja juomien osalta saati keskustella muiden vieraiden kanssa kun pitää pitää silmällä kakaroita. Mua inhottaa jutella esim ädin kanssa jonka oma lapsi vie jatkuvasti huomion äidiltä häiritsemällä äitiään. Juttele siinä nyt sitten kun äiti juoksee lapsensa perässä, ei sitä, ei tätä.

En ikinä ole ollut häissä jonne ei olis saanu ottaa lapsia. Tosin joskus olemme jättäneet omat pois kun on hoitaja saatu.
Mut en tiedä ainuitakaan häitä (tai hautajaisia) missä lapsi olis PILANNUT koko homman.

Meidän häihin kutsuttiin lähimmät sukulaiset lapsineen ja osa kavereista.Muut ilman,koska tila oli rajallinen. Mut jos joku lapsensa otti niin ei se meitä haitannu.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Henk.koht koin epämiellyttäväksi häät joihin meidät kutsuttiin nimenomaan ilman lapsia kuopuksen ollessa reilun 3kk. Ei muuten mitään, muttakun kaikki potentiaaliset lastenhoitajat oli kutsuttu samoihin bileisiin.
Morsiamen kaverin vauva oli saanut luvan tulla, koska "eihän sitä voinut kotiinkaan jättää kun on niin pieni, vain 3kk ja molemmat vanhemmat oli kutsuttu."
Jep. Kiitti :kieh:

Tää on just tätä... vois tosiaan hääparikin miettiä vieraansa läpi... Meille yksi hääpari tarjosi kerran oikein ammattitaitoista lastenhoitoapua lapsettomien häiden ajaksi. Oli esikoinen kuitenkin niin pikkuinen, ettei raaskittu silti mennä. Mutta oli tosi hieno juttu hääparilta!
Mä en olis edes miettiny et jätäisinkö 3kk ikäistä hoitoon. Olisin ottanut matkaan tai jääny pois häistä.
Minä ajattelen ainakin niin et tissivauvat saa ottaa aina matkaan.Oli kutsuttu tai EI.

Mä tässä joku aika sitten kuulin et oli jonku vauvan ristiäiset ja kummeja oli kielletty ottamasta lapsia mukaan :o
ja kuulemma monesti hautajaisiinkaan ei mielellään oteta lapsia.

Sanokaapa missä ne lapset sitten oppii sitä elämänkaarta jos eivät ikinä pääse matkaan,etteivät vaan pilaa tilaisuutta? Minusta tämä on huolestuttavaa.

Yhteistyössä