Häät ja talon rakentaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkkhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkkhhh

Vieras
Onko muilla kokemusta miten pää kestää rakennuksella juoksemisen ja häiden järjestelyn samaan aikaan?? :)
Meille on hääpäivä ensi kesäksi varattu ja nyt hieman nopella aikataululla asiat alkoi luistamaan myös sen suhteen, että aletaan rakentamaan omaa kotia. Miestä ei näytä stressaavan yhtään tää päällekkäisyys, eikä suostu siihen että rakentamista lykättäis vaikka vuodella ja nyt sitten minun pieni stressinsietokyky joutuu siis aikamoiselle koetukselle...noh, ei auta kuin elää päivä kerrallaan ja yrittää olla stressaamati. Onneks mulla on ihana ja auttavainen kaaso, joten ehkä mä selviän :)

Meillä häät nyt uutenavuotena ja rakennutamme samaan aikaan taloa. Päästään kyllä muuttamaan jo muutaman viikon päästä. Itse emme rakenna, rakennusmiehet hoitaa sen puolen, mutta kyllä siellä täytyy tasaisin väliajoin käydä tsekkaamassa että hommat sujuu sovitusti. Onneksi itse olen äippälomalla niin ei stressaa niin paljoa. Jos olisin vielä töissä niin sitten saattaisi tulla stressin poikasta.
Hääsuunnittelukin menee mukavasti kun juhlapaikan puolesta tulee kaikki koristelut, kukat, ruuat. Ei tarvitse itse tehdä paljoa.
Me olemme siis valinneet helpoimmat tavat molemmissa.
Mutta jos itse olisimme rakentamassa ja kaikki häärulianssi päälle, niin olisi kyllä stressaavaa. Mutta, kaikkeen tottuu :)

Meillä oli talonrakennus todella vaiheessa ja häitä suunniteltiin samaan aikaan. Kuukausi ennen häitä päästiin muuttamaan hyvin keskeneräiseen taloon. Mies oli rakennuksella aina töiden jälkeen ja illalla kotiin nukkumaan.

Oikea asenne on ratkaiseva tekijä. Täytyy vaan muistaa, että kaikki loppuu aikanaan ja että kaikki tulee teidän yhteiseen hyvään. Ei kannata vaatia toiselta liikaa, sillä nuo kummatkin yhdessä ja siihen lisättynä niistä johtuva väsymys, voi olla raskas kantaa. Toivon myös, että miehesi ajattelee samoin. Sillä ethän ole suhteessa yksin... Tsemppiä ja onnea!!

Häiden vaatima työ- ja suunnittelumäärä on aika pieni verrattuna talonrakennukseen. En nyt näe tuossa suurempaa ongelmaa. Harvoin ne miehet askarteluun ja muuhun häävalmisteluun paljon aikaansa käyttää kuitenkaan. Kunhan päätätte isoista linjoista yhdessä jne. Ja onhan siihen ensi kesään aikaa vaikka kuinka, ehdit kyllä rakentamisen ohessa järkätä häät moneen kertaan ennen sitä!

En tarkoita, etteikö häät olet tärkeä asia, mutta loppujen lopuksi ei ne NIIN paljon työtä vaadi. Esim. vauva rakentamisaikana on suurempi stressi.

Mä en kokenut häiden järjestämistä mitenkään vaikeaksi. =) Tai stressaavaksi.

Ei sen ole pakko semmosta olla... Tiesin, minne tahdoin juhlapaikan ja juhlapaikka hoiti kaikki ruokajärjestelyt + alkoholit jne. Heidän kauttaan sain suosituksen muusikosta ja kukkakaupasta, niitä käytin. Hääpuvun ja omat kamat tilasin netistä, miehen vuokrattiin hääpukuliikkeestä. Kortit tein yksin ja itse, eipä ne kovin haastavat ollu tehdä. Mä tykkään näperrellä. Hääpaikka oli niin kaunis, että ei tarvittu mitään ylimääräsiä koristeita, kukat riitti. Niin ja luottokampaajalta varasin sekä kampaus- että meikkiajan.

Riippuu aivan siitä, rakennatteko kuinka paljon itse (kuinka paljon vaatii päivittäistä työtä), ja kuinka paljon haluatte satsata häihin.
Ainaki kannattaa aloittaa hääjärjestelyt todella hyvissä ajoin.

Yhteistyössä