Haaste! Etsi sivuilta tieto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MolliMelooni

Aktiivinen jäsen
07.06.2009
12 569
-2
38
Häme
Värisilmä : etusivu

Värisilmä on käsittääkseni ihan suht tunnettu/menestyvä maalikauppa. Maalissa teknisten ominaisuuksien lisäksi on mielestäni varsin merkittävä tekijä väri. Ainakin minun on helpompi valikoida ja pohtia remonttia suunnitellessa niitä värejä jo hieman etukäteen, jo ennen liikkeeseen menemistä (ja ehdottomasti verkkokaupasta tilatessa olisi hyödyllinen se).

Haastankin teidät etsimään Värisilmän sivuilta sisämaalien värikartan. Löytäjälle luvassa mainetta ja kunniaa.

Mä suosittelisin ihan lämpimästi purjehtimista lähimpään Värisilmä- liikkeeseen ja kyselemään niitä värikarttoja sieltä ihan paikan päältä. Sisämaaleja kun on useampaa eri laatua, jolloin värikarttojakin on useampia. Samalla näet pikkuisen osviittaa valmiiksi maalatuista esimerkkimaali"palikoista", miten väri käyttäytyy, miltä näyttää tietyssä valossa jne.

Tuolta sivustolta en minä ainakaan värikarttoja saanut esille, sori.

Tietokoneen ruudulta katsellessa ei väristä saa oikeaa kuvaa koska tietokoneen näytöt toistavat värit miten mikäkin. Toki siitä erottaa sinisen punaisesta mutta pienet sävyerot eivät perustöllöllä toistu oikein.
Ja sitäpaitsi sitä oikeaa värikorttia on helpompi mallailla sohviin, verhoihin jne.

By the way, Tikkurilan sivuilla on värikarttoja.

Menet suosiolla katsomaan ne värikartat maalintekijöiden sivuilta, kuten tikkurila ja teknos.

Ja ota huomioon, että värit voivat luonnossa olla ihan muuta kuin näytöllä johtuen näytön värien kalibroinnista.

Mä laitoin tonne sivulle hakusanaks värikartta, eikä löytynyt mitään. Joten voisin epäillä että tolla sivulla ei sellasta ole ollenkaan. Liikkeeseen mars :)

Voi olla etteivät ole laittaneet niitä nettisivuille koska tietokoneen näytöllä värien sävyt on erilaiset kuin ihan oikeesti. Kaupassa joutuu kuitenkin katsomaan ja valitsemaan sen oikean sävyn uudestaan.
Kokemusta on :(

Yhteistyössä