HAASTAN KAIKKI KAKSPLUSSALAISET

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
mukaan roska pois päivässä-kamppanjaan.
Luin joku aika sitten jutun jossa eräs nainen oli alkanut keräämän roskan pois päivässä ja saanut monia ihmisiä tukijoukoiksi.
Tuossa joku aika sitten ajattelin, että jos roska painaa 10g niin vuodessa se on 3650g.
Siis todella paljon.
Nyt siis toteutan tämän omalta kohdaltani ja opetan tämän myös lapsilleni.
Haastan teidät mukaan tähän kamppanjaan :wave:

Mukana ollaan :wave: vaikka olenkin tehnyt tuota jo aika kauan.
Muumimaailmassa viime perjantaina melkein raivostuin, kun oltiin pillimehuilla metsän reunassa parin muun perheen kanssa samaan aikaan. Mun lapset (jopa tuo kaksivuotias) vei tyhjät mehupurkit kiltisti roskikseen, näiden toisten perheiden lapset viskasi ne vaan maahan, ja vanhemmat oli jatkamassa matkaa, kun sanoin että "teiltä putosi jotain!" :whistle: . Ensin eivät tajunneet, sitten yksi naisista pyöritteli silmiään ja tuhahti, ja nosti mehupurkit roskikseen joka oli noin kolmen metrin päässä. On se joillekin vaan niin vaikeaa, kele :headwall:

Monesti oon aatellu kävelylenkillä käydessäni, että seuraaval kerral pitää ottaa muovikassi ja hanskat mukaan, et voi poimia kaikki eteen tulevat roskat kyytiin ja kaupan päälle viel saa rahua, kun ei jää ihan yhteen tai kahteen palautuspulloon tai -tölkkiin, mitä tuolla lenkkipolkujen varsilla lojuu. V.ttu, että ihmiset on idiootteja ja välinpitämättömyys huipussaan, kun roskaavat ihan surutta ja näyttävät vielä pikku kullannupuilleen näin loistavaa esimerkkiä :kieh: :o .

Minä olen tätä tehny jo pitkään, kerään kyllä joka ikisen roskan mitä maassa nään. Monet pistäny jo merkille kun pienellä paikkakunnalla asutaan, sanovat että sun pitäis jo palkkaa tosta saada kun sitä paljon teet. Lapsetkaan ei roskia maahan heitä, muuten saisin kilarin.

Yhteistyössä