Haastan juuri Sinut käymään joulukuussa 2015 kirkossa! :)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijatartar
Joulukirkko on koko perheen tapahtuma, mutta miten se oikeuttaa seuraavaan? Lapset pelaavat kännykkää äänet päällä, kontaavat pitkin käytävää hakkuen, potkivat edessä olevan selkänojaa, kiipeilevät muiden päällä, mankuvat tylsyyttään jne.?
Mä jätän suosiolla tuon muille ja rauhoitun jouluun ihan kotona.
 
viisi lasta
Käy joka vuosi joulun alla 4-5 kertaa kirkossa. Lapset esiintyvät kirkossa x2 ja pari kertaa laulamassa joululaulut. Joskus olen osallistunut myös lasten Joulujumalanpalvelukseen. Muuna aikana käyn ehkä kerran - kaksi, tänä vuonna pitää mennä ainakin kaksi kertaa, kun perheessä on rippikoululainen.
 
Joulukirkko on koko perheen tapahtuma, mutta miten se oikeuttaa seuraavaan? Lapset pelaavat kännykkää äänet päällä, kontaavat pitkin käytävää hakkuen, potkivat edessä olevan selkänojaa, kiipeilevät muiden päällä, mankuvat tylsyyttään jne.?
Mä jätän suosiolla tuon muille ja rauhoitun jouluun ihan kotona.
Kuulostaa erään vähemmistöryhmän touhulta.
Meillä oli muuten syksyllä ekaluokkalaisten kouluun siunaaminen ja meidän takana istui joku perhe, minkä yksi lapsi äänteli todella ärsyttävästi. Teki mieli huomauttaa, mutta pidin mölyt mahassani.
Yhden kerran olen joutunut lasten käytöstä oikomaan leffassa, kun takapenkkiläiset jatkuvasti supattivat juonenkäänteistä, kun olivat leffan jo aikaisemmin nähneet. Hyssyttelin ensin oikein neutraaliin sävyyn, mutta jouduin lopulta komentamaan tosi tiukasti. Reppanat säikähtivät niin, että hyvä jos karkkipussia uskalsivat vähän rapistella....
 
vierailija
Joulukirkko on koko perheen tapahtuma, mutta miten se oikeuttaa seuraavaan? Lapset pelaavat kännykkää äänet päällä, kontaavat pitkin käytävää hakkuen, potkivat edessä olevan selkänojaa, kiipeilevät muiden päällä, mankuvat tylsyyttään jne.?
Mä jätän suosiolla tuon muille ja rauhoitun jouluun ihan kotona.
Täällä päin lasten meluaminen kirkossa tarkoittaa yleensä vähän liian kovaan ääneen puhumista ("äiti, millon tää loppuu?" "äiti kato tota kattoa!" Ja tähän perään yleensä kuuluu äidin "shh!") tai pienen vauvan itkua. Ja mä kun luulin asuvani "huonolla" alueella...
 
vierailijatartar
Kuulostaa erään vähemmistöryhmän touhulta.
Meillä oli muuten syksyllä ekaluokkalaisten kouluun siunaaminen ja meidän takana istui joku perhe, minkä yksi lapsi äänteli todella ärsyttävästi. Teki mieli huomauttaa, mutta pidin mölyt mahassani.
Yhden kerran olen joutunut lasten käytöstä oikomaan leffassa, kun takapenkkiläiset jatkuvasti supattivat juonenkäänteistä, kun olivat leffan jo aikaisemmin nähneet. Hyssyttelin ensin oikein neutraaliin sävyyn, mutta jouduin lopulta komentamaan tosi tiukasti. Reppanat säikähtivät niin, että hyvä jos karkkipussia uskalsivat vähän rapistella....
Ihan suomalaisia normaaleja perheitä joita ei oman lapsen mekastus haittaa.
 
Eläm ä
Haastan aloittajan käymään ainakin yhdessä, mielellään useammassa jonkun muun uskonnon, aatteen tai elämänfilosofian kuin kristinuskon hartauspaikassa tai temppelissä, tai peräti jopa rukous- tai siunaustilaisuudessa.
 

Yhteistyössä