hääongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä neiti

Vieras
Tämä on taas näitä itse tehtyjä ongelmia mutta onko teidän mielestä liian aikaista jos vihkiminen on klo 12.00? Tuleeko aamulla liian kiire? ja loppuuko häät liian aikaisin, eli hyytyykö juhlaväki ennenaikojaan.....
Toinen mahdollisuus olisi kello 17.00, mutta se on minusta liian myöhään....

Jos mun olis noista kahdesta valittava niin klo 12. Meillä oli vihkiminen klo13 ja koska halusimme valokuvauksen ensin, se buukattiin klo 12. Kampaajalle menin klo 7.00 ja hyvin ehdittiin. Tanssihäitä meillä ei ollut ja juhlat loppuivat siksi siinä klo 19.00 paikkeilla. Eniten aikaa vei kirkosta siirtyminen juhlapaikalle 40 km:n päähän.

Jos vihkiminen on aikaisin, tulee helposti sellainen olo, että juhlia pitäisi jotenkin venyttää että ne kestäisivät iltaan asti - vaikka voihan ne loppua jo iltapäivälläkin!

Pari asiaa tulee mieleen:

Tuleeko häihinne lapsia? Jos ette halua paikalle yhtäkään lasta, niin klo 17 on parempi. Silloin häät mielletään enemmän iltajuhlaksi, mihin ei lapsia kaivata.

Jos häät ovat kello 12, niin moneenko olette ajatelleet bileiden jatkuvan? Illalla on miltei pakosti sitten tarjottava isompi iltapala. Se taas on kustannus sinänsä.
Jos häät ovat kello 17, niin illallinen ja kakku kahveineen riittävät, loput salaatit jne voi syödä sitten yöllä.

Jos haluat itse bilettää aamuun asti, niin valitse mieluummin klo 17 vihkiminen, jolloin olet saanut nukkua hyvin aamulla etkä nukahda iltakymmeneltä.

Kannattaa miettiä asiaa myös vieraiden kannalta: jos kutsutuista suurin osa on kavereita, joiden kanssa on tarkoitus juhlia kunnolla, niin iltahäät ovat parempi vaihtoehto. Jos taas suurin osa porukasta on iäkästä sukulaista ja lapsiperheitä, niin sitten päivähäät saattaisi olla parempi.
Ja kuten joku jo mainitsikin, kannattaa ajatella myös sitä, moneltako vieraanne joutuvat lähtemään liikenteeseen ehtiäksenne vihkimiseen.

Meillä alkaa vihkiminen klo 17; ehtii vielä aamulla järjestelemään hyvin (meillä juhlat ulkona jos hyvä sää, sateella sisällä) ja juhlaan tulevat lapset ehtivät nukkua päikkärit niin ovat toivottavasti hyväntuulisia illalla.

kampaaja ja meikkaaja tulee aamulla meille suoraan. Puku on tehty minulle ja puvun tekijä on on kanssa aamulla meillä. Kuvauksen minä ajattelin jättää suosiolla pois ja toivoa että edes joku jonkun ottama kuva onnistuu.
Ja mä haluun tanssihäät, ja perinteiset sellaiset mutta jotenkin mua mietityttää toi alkamisajankohta, mutta kai tää on sellaista häästressiä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa miettiä asiaa myös vieraiden kannalta: jos kutsutuista suurin osa on kavereita, joiden kanssa on tarkoitus juhlia kunnolla, niin iltahäät ovat parempi vaihtoehto. Jos taas suurin osa porukasta on iäkästä sukulaista ja lapsiperheitä, niin sitten päivähäät saattaisi olla parempi.
Ja kuten joku jo mainitsikin, kannattaa ajatella myös sitä, moneltako vieraanne joutuvat lähtemään liikenteeseen ehtiäksenne vihkimiseen.

Mä luotan siihen että pitkämatkalaiset on majoittautuneet tuttavien ja sukulaisten luo. Näin ainakin meidän suvussa on käytäntö, harva lähtee ajamaan aamulla

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Taitaa tuo klo 12 olla yleisempi. Ei ole liian aikaisin.

Ei ole klo 12 kovinkaan yleinen aika.
Meillä oli aikanaan vaihtoehtona joko klo 13 tai 17 ja äitini oli ehdottomasti sitä mieltä, että klo 17, ja se oli hyvä valinta. Itse vihkiminen kun ei kestä kauaa ja meillä oli lyhyt matka hääpaikalle. Juhlat jatkuivat klo 22 saakka ja sieltä nuoret lähtivät vielä jatkoille. En tosiaankaan tiedä, mitä oltaisiin tehty iltaan saakka, jos häät olisivat alkaneet 5 tuntia aiemmin...

Oli myös mukavaa saada valmistautua kaikessa rauhassa, käydä meikattavana ja kammattavana. Käytiin myös kuvassa matkalla kirkolle, niin ei tarvinnut vieraiden suotta odotella hääpaikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä neiti:
kampaaja ja meikkaaja tulee aamulla meille suoraan. Puku on tehty minulle ja puvun tekijä on on kanssa aamulla meillä. Kuvauksen minä ajattelin jättää suosiolla pois ja toivoa että edes joku jonkun ottama kuva onnistuu.
Ja mä haluun tanssihäät, ja perinteiset sellaiset mutta jotenkin mua mietityttää toi alkamisajankohta, mutta kai tää on sellaista häästressiä...

No ei se aika tanssihäillekään ole minusta liian aikainen. Tärkeintä minusta on ettet venyt turhaan aikataulua, vaan häävalssi ja tanssit aloitetaan n. 3-4 tunnin sisällä juhlapaikalle saapumisesta.

Ottaisin sen myöhemmän ajan. Meillä oli vihkiminen klo16.30 eikä se minusta ollu yhtään myöhäinen. Kuvassa kävimme ennen vihkimistä ja aamulla oli hyvää aikaa valmistauta ja laittaa vielä paikkoja kuntoon. Ruokailu alkoi muistaakseni kuuden aikaan ja kahvittelu kahdeksan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pari asiaa tulee mieleen:

Tuleeko häihinne lapsia? Jos ette halua paikalle yhtäkään lasta, niin klo 17 on parempi. Silloin häät mielletään enemmän iltajuhlaksi, mihin ei lapsia kaivata.

Jos häät ovat kello 12, niin moneenko olette ajatelleet bileiden jatkuvan? Illalla on miltei pakosti sitten tarjottava isompi iltapala. Se taas on kustannus sinänsä.
Jos häät ovat kello 17, niin illallinen ja kakku kahveineen riittävät, loput salaatit jne voi syödä sitten yöllä.

Jos haluat itse bilettää aamuun asti, niin valitse mieluummin klo 17 vihkiminen, jolloin olet saanut nukkua hyvin aamulla etkä nukahda iltakymmeneltä.

lapsia tulee paikalle, se jo tiedetään.. Iltapala hommaa on mietitty ja se tehdään bestmanin ja kaason avustuksella ihan itse, en enää rupea siitä erikseen maksamaan, mutta jos koko homma kaatuu jo viiden aikaan käsiin niin ei taida olla paljon iltapalalla syöjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Ottaisin sen myöhemmän ajan. Meillä oli vihkiminen klo16.30 eikä se minusta ollu yhtään myöhäinen. Kuvassa kävimme ennen vihkimistä ja aamulla oli hyvää aikaa valmistauta ja laittaa vielä paikkoja kuntoon. Ruokailu alkoi muistaakseni kuuden aikaan ja kahvittelu kahdeksan jälkeen.

ja valssi ois vasta puoli kymmenen... menee kyllä liian myöhäseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:

ja valssi ois vasta puoli kymmenen... menee kyllä liian myöhäseksi.

Mihin tahansa kellonaikaan päädyttekin, niin älkää ainakaan käykö kuvauksessa kirkon ja hääpaikan välissä. Se on NIIIIN kypsää odotella siellä hääpaikalla kuohuviinilasi kädessä hääparin saapumista. Parit häät on olleet tällaisia ja siinä ajassa ehtii tunnelma latistua merkittävästi. Viimeksi meni vaan tunnin verran odotellessa kuivin suin...

lapsia tulee paikalle, se jo tiedetään.. Iltapala hommaa on mietitty ja se tehdään bestmanin ja kaason avustuksella ihan itse, en enää rupea siitä erikseen maksamaan, mutta jos koko homma kaatuu jo viiden aikaan käsiin niin ei taida olla paljon iltapalalla syöjiä.

Millaista porukkaa kutsutut ovat? Eli oletatko, että kaikki lähtevät kotiin ennen seiskaa?

Yhteistyössä