Haamuviiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mulla alkoi raskaus oireet samaan aikaan plussa testin kanssa eli n. kaks viikkoo oviksen jälkeen. Oli vatsassa menkkamainen nipistely, ehkä hiukan kovemmat vihlonnat kuin normaalisti. Ja rinnat kasvoi yhellä kuppikoolla jo ihan ekoilla viikoilla kun olin plussannut. Ja nyt ne on siinä pysyneet näille viikoille saakka, eli ollaan viikolla 36 menossa. Alkuun rinnat olivat vielä jumalattoman kipeät ja nännit kuin tulessa. Palelua ei ollut ollenkaan. Viikko 1 lasketaan raskauteen mukaan, mutta todellisuudessa viikolla kolme eli 2+0-2+6päivää alkaa alkion ensimmäinen viikko. Eli raskaus lasketaan alkaneeksi viimeisistä kuukautisista, mutta oikeasti se hedelmöityminen on tapahtunut vasta n. kaks viikkoo menkkojen alun jälkeen. No kyllä tohon pääsee perille kun se odotus alkaa.

Tuota.. laskettu aika lasketaan viimeisistä kuukautisista ja siitä alkaa raskausviikot. Ensimmäisen viikon voidaan sanoa olevan rv1 mutta Et voi olla raskaana kun on kuukautiset. Oikeasti raskaus ei siis kestä 40 viikkoa, vaan 38 koska ensimmäisenä kahtena viikkona raskautta ei ole ollut olemassakaan.

Raskausoireita on oikeastaan mahdoton tuntea oviksen kanssa samaan aikaan. Alkio kiinnittyy kohdun seinämään vasta noin viikon jälkeen ovulaatiosta ja vasta silloin alkaa erittyä raskaushormonia.

Moi!

Tein raskaustestin juuri sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa ja sain mielestäni negan. Puolen tunnin kuluttua testissä oli haalea viiva. Odoteltuani menkkoja vielä viikon tein uuden testin, joka oli selkeä plussa.

Tietysti saa. Kirjoita toki.

Musta askaustestin ohjeet on melko selvät. Älä katso tulosta enää 5 minuutin jälkeen. Eli ihan sama tuleeko siihen haamuja tai plussia kun ne ei oo enää varmoja.

Jos testiin tulee plussa oot raskaana. Jos näyttää negaa niin sitten et oo. Aika simppeliä, eikö totta? Ja jos vielä epäilet voit tehdä testin uudelleen.

Tietysti voi kysyä neuvoa tästä raskaustestien asiantuntijoiden luvatusta maasta... Vastauksetkin on sitten sen mukaisia. Kyllä mustakin täällä annetaan törkeitä ja vastauksia ja teilataan syyttä. Mutta toisaalta... Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.

Täälä yksi hoidoilla raskautunut joka kaivoi testin roskiksesta useita tunteja sallitun ajan jälkeen ja sai siihen elämänsä ekan haamuviivan, sama juttu seuraavana päivänä: hieman lyhyemmässä ajassa mutta edelleen ""sallitun"" ajan jälkeen tuli haalea viiva. Vasta noin viikko siitä virallisesta testipäivästä sain kunnollisen plussan. Nyt menossa rv 15!

Ja tiesin tarkalleen koska sai testata ja koska pitäis näkyä kun kerran hoidoilla tämä alkunsa sai. Silti hormonitasoni nousi hitaammin kuin monella muulla. en varmaan saisi plussaa ruutuun heti ku menkkojen pitäis alkaa vaikka moni muu saa.
Yksilöllistä siis tosiaankin ja haamut voi olla oikeitakin joskus
;-)

Onnittelut sinullekin =) Ai siekin teit kielletysti et roskiksesta kattoit kuin minä myös. Haalea viiva oli mullakin siin. Mut en ilmeisesti raskaana kun menkatkin alko.

Noihin ""roskiksesta luettuihin"" en itsekään luottaisi ainakaan suorilta, koska käyttöohjeissakin on varmasti jokin syy sille, ettei tulosta suositella luettavaksi enää tietyn ajan jälkeen. Jos menkkoja ei näy, niin silloin kannattaa malttaa vielä vaikka se viikko (tiedän, odottavan aika on ihan liiiiiiiian pitkä) ja tehdä uusi testi.

Mulla taas haamuviiva ei koskaan vahvistunut mitenkään järin voimakkaaksi, vaikka testasinkin kktisten ollessa jo reilun viikon myöhässä. Ekan testin tulos oli sellainen hailu, etten uskaltanut edes toivoa mitään (tuolloin siis jo viikon myöhässä) ja parin päivän jälkeen tehty uusi selkeä viiva, mutta tooooodella haalea sekin.

Haamuviivalla itsensä ilmiantanut perheenlisä on kuitenkin edennyt raskausviikolle 29 ja pitää kyllä jo meteliä olemassaolostaan :) . Sen verran nuo haamuilut säikytti, että käytiin varhaisultrassa yksityisellä vielä tarkistamassa, että kaveri on olemassa, mutta sen jälkeen kaikki on mennyt kyllä tosi hienosti.

Mä olen myös ihmetellyt tuota vimmaa tehdä testejä niin pitkään, että ""viiva vahvistuisi"". Sillä viivan voimakkuudella kun ei tosiaan ole välttämättä mitään tekoa sen kanssa, että onko raskaus OK vai ei.

Mites tuota öö. Menkat on nyt viikon myöhässä ja testi näytti negaa. Ei siinä mitään. Mutta jos menkkoja ei nyt kuulu, niin ongelma on se, että epäilisin hedelmöityksen tapahtuneen joskus yli kuukausi sitten jo. Menkat tuli tuossa välissä (syön siis pillereitä, aina ollut säännölliset menkat), mutta kestivät yhden päivän ja olivat pelkkää ruskeaa tuhrua. Eli näin jälkeenpäin ajatellen pohdin, josko kyse olisi ollut valekuukautisista. Tuossa testissä ei näkynyt edes haamua, viivanpaikka taisi olla.

Kauanko kannattaisi odottaa ennen uuden testin tekemistä (jos menkat eivät ala)? Kun jos onkin käynyt niin, että olin jo viime menkkojen aikaan raskaana.. Eikö selvästi pitäisi jo näkyä raskaushormoni virtsassa? Raskausoireita ei ole minkäänlaisia, tosin en elättele myöskään toivoa lapsesta kun ei nyt oikein sovi tähän elämäntilanteeseen.

Yhteistyössä